Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Bailah 2013-03-08 18:23

Tror ju helhjärtat på att gsp vinner ala Bendo vs nate style.
Men fan vad jag vill att diaz ska vinna!

Grazzafukkinrazzi 2013-03-08 20:31

"I just don't like that i'm made out to be this evil person that needs to be shut down. If anything i'm like the superhero, comin' in with the, you know, anti-bullshit!"

Krig Diaz.

+1 på ettanlordi. Han måste vara full av hat för att kunna prestera. Det här var nog det bästa som kunde hända honom!

cero 2013-03-09 01:07

Hur illa är det om Weidman får ned Anderson på marken? Tycker att den senares JJ är väldigt överskattad faktist. Han är metodisk, är bra på att inte ta skada, en stabil triangel från ryggen osv men all-around verkar han vara ganska medioker. Kan absolut se honom bli dominerad på marken av en elitgrapplare, men jag vet inte om Weidman är det. Chael t ex passerade ju och fick mount. Sen är inte Andersons största svaghet TDD, utan förmåga att ta sig upp på fötterna när han väl är nere, så detta kan nog bli riktigt intressant.

Petoria 2013-03-09 03:01

Weidman är en elitgrapplare.

Doctor Snuggles 2013-03-09 10:02

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6322032)
Hur illa är det om Weidman får ned Anderson på marken? Tycker att den senares JJ är väldigt överskattad faktist. Han är metodisk, är bra på att inte ta skada, en stabil triangel från ryggen osv men all-around verkar han vara ganska medioker. Kan absolut se honom bli dominerad på marken av en elitgrapplare, men jag vet inte om Weidman är det. Chael t ex passerade ju och fick mount. Sen är inte Andersons största svaghet TDD, utan förmåga att ta sig upp på fötterna när han väl är nere, så detta kan nog bli riktigt intressant.

Gracie bröderna tycker Anderson är elit på marken, men i vilket fall skulle jag definitivt inte säga att han är medioker. Chael fick mount när han det osade testo ur öronen på honom och Andersons revben var knäckt, så svårt att ta hem så mycket från det. Värre är isf Lutters mount, men Anderson klarade sig iskallt ur den och har nog blivit betydligt bättre sedan dess. Weidman kan säkert kontrollera Andy på marken en del, men frågan är hur mycket han får gjort där.

delta_mats 2013-03-09 10:28

Elitgrapplare brukar få mycket stryk på vägen in, och i clinchen.

vad tror ni om JDS vs Mark Hunt? Allt tyder väl på en stående boxningsmatch, kanske några legkicks från Hunt. Blir skoj hur som helst! Jag håller på the supersamoan.

Bailah 2013-03-09 10:44

Blev det ens bestämt att jds skulle möta Hunt?
Sist jag hörde var att Dana sa att Hunt tackade nej.

panzerpig 2013-03-09 10:49

Om jag fattat det rätt angående jds-hunt så ryktades det, sen sa dana att hunt tackat nej. Hunt skrev på twitter att han aldrig tackar nej till fighter? så antingen har hunts camp tackat nej eller så blev hunt erbjuden nån annan?
tror dana vill ha jds-overeem rätt rejält ($$$).

Doctor Snuggles 2013-03-09 10:50

Nej, det är inte bestämt. Hunt sade han var på, Dana sade att Hunt tackade nej och att de ska skjuta på matchen, Hunt säger att han inte tackade nej, Dana säger sedan att han hade ett bra samtal med Hunt.
Korvspad.

delta_mats 2013-03-09 14:09

Såhär i efterhand känns inte JDS vs Overeem lika spännande. Efter att Overeem fick spö stående av bigfoot.

baggard 2013-03-09 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6322259)
Gracie bröderna tycker Anderson är elit på marken, men i vilket fall skulle jag definitivt inte säga att han är medioker. Chael fick mount när han det osade testo ur öronen på honom och Andersons revben var knäckt, så svårt att ta hem så mycket från det. Värre är isf Lutters mount, men Anderson klarade sig iskallt ur den och har nog blivit betydligt bättre sedan dess. Weidman kan säkert kontrollera Andy på marken en del, men frågan är hur mycket han får gjort där.

I Silva vs Sonnen II så passerade Chael till mount i första ronden.

Bailah 2013-03-09 15:27

"A day after UFC president Dana White said Hunt turned down a fight against Junior dos Santos at UFC 160, "The Super Samoan" got the fight he wanted following a phone conversation with White Thursday night.
As a result, Hunt will now meet dos Santos on May 25 in Las Vegas.
An ecstatic Hunt called the opportunity "my title shot." Hunt, who denied ever directly turning down the opportunity, was pleased with the outcome of the call, as was White.
Hunt enters the bout riding a four-fight winning streak following his knockout of Stefan Struve last Saturday night, while dos Santos is coming off a heavyweight title loss to Cain Velasquez in December."
Snap!

panzerpig 2013-03-09 15:30

Ja se där, Hunt vs JDS är officiellt, spännande!

Doctor Snuggles 2013-03-09 15:41

Citat:

Ursprungligen postat av baggard (Inlägg 6322664)
I Silva vs Sonnen II så passerade Chael till mount i första ronden.

Minns jag inte. Måste inte lyckats gjort så mycket med den.

baggard 2013-03-09 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6322802)
Minns jag inte. Måste inte lyckats gjort så mycket med den.

Nä, ingenting i princip vad jag minns.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)