Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Sebbe_H 2009-07-10 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 3766364)
Rogan är bra men Goldberg stör jag mig nåt fruktansvärt på. Blir så fånigt när han försöker spela expert men Rogan får rätta honom med jämna mellanrum för att han har helt fel. Han sitter väl mest där för att läsa reklamen då och då men man kan ju tycka att det inte borde vara så svårt att fått tag på nån som har koll... Tröttsamt att han ska halvskrika (som amerikanska kommentatorer verkar ha en förkärlek för att göra) hela tiden också.

Ja goldie är extremt jobbig ibland, han frågar ju alltid rogan efter han sagt nått. Men men, hellre dom amerikanska än svenska alla dagar i veckan.

NKC 2009-07-10 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 3766428)
Nej men det känns lite ledsamt att se dem när de varit så mkt bättre :( Rich Franklin är väl också bara ett namn numera.

Ja, det är synd. Bara att hoppas att han krossar Bisping nu :)

ahl- 2009-07-10 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 3766364)
Rogan är bra men Goldberg stör jag mig nåt fruktansvärt på. Blir så fånigt när han försöker spela expert men Rogan får rätta honom med jämna mellanrum för att han har helt fel. Han sitter väl mest där för att läsa reklamen då och då men man kan ju tycka att det inte borde vara så svårt att fått tag på nån som har koll... Tröttsamt att han ska halvskrika (som amerikanska kommentatorer verkar ha en förkärlek för att göra) hela tiden också.

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3766435)
Ja goldie är extremt jobbig ibland, han frågar ju alltid rogan efter han sagt nått. Men men, hellre dom amerikanska än svenska alla dagar i veckan.

Goldberg är "bara" en anställd som sköter all reklam, promotion mellan fighterna och allt annat som Rogan inte gör. Han låter snacket gå etc etc. Rogan har sagt att han vid ett tillfälle försökt ta över rollen som Goldberg när han inte kunde närvara, och sög rejält, enligt honom själv. Goldberg är sjukt duktig på det han gör och är där för. Han har ju såklart, som så många andra, blivit ett fan och försöker sig på en och annan kommentar under fighternas gång. Säger han fel så rättar Rogan honom, vilket för övrigt sällan händer. Man hör däremot många gånger från Rogan: "Good point, Mike".
Han låter snacket gå helt enkelt.

Var och en gör såklart som den vill. Jag tycker det är katastrof på TV4 Sport bara. Där har vi alltid två avdankade "hobby-kommentatorer" som sitter på en köpt PPV klockan 4 på natten, trötta och säger inte mycket, i en 5x5 kvadratmeters vrå.

Knappt bitter va? :D

bear.flowertwig 2009-07-10 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av ahl- (Inlägg 3766471)
Goldberg är "bara" en anställd som sköter all reklam, promotion mellan fighterna och allt annat som Rogan inte gör. Han låter snacket gå etc etc. Rogan har sagt att han vid ett tillfälle försökt ta över rollen som Goldberg när han inte kunde närvara, och sög rejält, enligt honom själv. Goldberg är sjukt duktig på det han gör och är där för. Han har ju såklart, som så många andra, blivit ett fan och försöker sig på en och annan kommentar under fighternas gång. Säger han fel så rättar Rogan honom, vilket för övrigt sällan händer. Man hör däremot många gånger från Rogan: "Good point, Mike".
Han låter snacket gå helt enkelt.

Var och en gör såklart som den vill. Jag tycker det är katastrof på TV4 Sport bara. Där har vi alltid två avdankade "hobby-kommentatorer" som sitter på en köpt PPV klockan 4 på natten, trötta och säger inte mycket, i en 5x5 kvadratmeters vrå.

Knappt bitter va? :D

Att vara "sjukt duktig" på att låta snacket gå låter som en motsägelse och rätt meningslös egenskap i mina öron. Hans mundiarré och okunskap förstör min upplevelse. Och ja det stämmer att Rogan ger honom en good point nån gång ibland. När han lyckas träffa rätt med en analys alla vi miljoner tittare i tv-sofforna redan gjort själva... :rolleyes: Hans högljudda sätt att spela viktig och kunnig och slänga sig med floskler gör mig illamående.

Jag har inte ens sett TV4 Sport men jag kan föreställa mig, hehe.

Jag är värre :D

Mago 2009-07-10 20:16

Jag tror att Goldie kan bra mycket mer än han kanske ger intrycket av, genom att ställa "dumma" frågor och säga "självklara" saker, för att tala till den del av tittarna som inte redan är så insatta. Det är hans roll helt enkelt.

ahl- 2009-07-10 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 3766544)
Jag tror att Goldie kan bra mycket mer än han kanske ger intrycket av, genom att ställa "dumma" frågor och säga "självklara" saker, för att tala till den del av tittarna som inte redan är så insatta. Det är hans roll helt enkelt.

Precis, du naila det!

grakka 2009-07-10 21:16

Kan inte neka att Bisping är stor i munnen. Rolig youtube video som länkades tidigare. Det stämmer nog delvis. Jag hoppas på vinst för Bisping, men vad jag hoppas och tror är inte desamma.

hahavaffan 2009-07-10 22:16

FYFAN vad laddad jag är nu. Kan det bara bli lördagnatt?

Jorpa 2009-07-11 04:07

Fan va nice, kommer hem från jobbet vid 4 imorrn! UFC TIME!

Alla som säger att de svenska kommentatorerna suger... VAAAAAAA??? Paulo är ju hur ball som helst, så jävla mycket känsla. Tycker han lätt är i klass med rogan och de amerikanska, anyday.

Rahf 2009-07-11 07:42

Citat:

Ursprungligen postat av Jorpa (Inlägg 3766867)
Fan va nice, kommer hem från jobbet vid 4 imorrn! UFC TIME!

Alla som säger att de svenska kommentatorerna suger... VAAAAAAA??? Paulo är ju hur ball som helst, så jävla mycket känsla. Tycker han lätt är i klass med rogan och de amerikanska, anyday.

Killen kan sin sak, men han blir först och främst så otroligt exalterad. Sen har Paolo den vanliga tendensen att han aldrig låter någon annan tala först. Ifall de båda har startat en mening samtidigt, då överröstar han personen helt enkelt.

Kan han särskilt mycket om de olika fighters som stampar runt i ringen?

För övrigt vidhåller jag fortfarande att den ensamma K1-kommentatorn på Viasat Sport är riktigt bra. Håller tonen nere och blir inte alltför exalterad. Sen berättar han ofta om de olika fighters som går match, jämför dem med andra och tar upp deras styrkor/svagheter osv.

o.z.z 2009-07-11 07:58

finns det någon sida där man kan kolla på UFC 100 i efterhand? orkan inte vänta tills söndagsreprisen

Kwon 2009-07-11 08:40

Behöver jag säga kl 04.00 inatt på Tv4 Sport?

Nitrometan 2009-07-11 10:23

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3766925)
Behöver jag säga kl 04.00 inatt på Tv4 Sport?

Ja?

Vad är det då?

























:D

ahl- 2009-07-11 10:52


snatch914 2009-07-11 11:16

Wtf omg, wooot!?:smash:


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:38.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)