Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Tediiieee 2012-07-22 05:10

Det där var ju inte kul nånstans.....

High1ander 2012-07-22 05:17

Nån som har en bra stream, den jag har hackar som faen...

Deceiver85 2012-07-22 12:09

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5885455)
Faber
Limbhard
Jordan
Ebersole

Hoppas du inte satte pengar på det där.

panzerpig 2012-07-22 13:29

Inte mycket underhållning i det där eventet...

Petoria 2012-07-22 14:37

Sämsta eventet någonsin? Tråkiga matcher + tveksamma decisions.

Greg 2012-07-22 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5886015)
Sämsta eventet någonsin? Tråkiga matcher + tveksamma decisions.

Sämsta UFC-eventet på lång tid. Var riktigt riktigt tråkigt.

Kwon 2012-07-22 14:56

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5886015)
Sämsta eventet någonsin? Tråkiga matcher + tveksamma decisions.

Men Matt Riddle var glad iaf!

Ric Flair JR "WOOOOOOOOO!" :D

Deceiver85 2012-07-22 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5886015)
Sämsta eventet någonsin? Tråkiga matcher + tveksamma decisions.

Split decisions ja, men inte tveksamma. Däremot tråkiga matcher - hell yeah! Lombard var otroligt, nästan pinsamt blek, och en stor besvikelse. Kongo gjorde ingenting. Faber levde mer på hypen "California Kid" än sina skills, och Barao kommer bli sönderplockad av Dominick Cruz.

Längtar till UFC 150...

Petoria 2012-07-22 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av Deceiver85 (Inlägg 5886043)
Split decisions ja, men inte tveksamma. Däremot tråkiga matcher - hell yeah! Lombard var otroligt, nästan pinsamt blek, och en stor besvikelse. Kongo gjorde ingenting. Faber levde mer på hypen "California Kid" än sina skills, och Barao kommer bli sönderplockad av Dominick Cruz.

Längtar till UFC 150...

Fanns en del matcher som kunde gått hur som helst imo. Tycker Lombard vann.

Hank 2012-07-22 15:05

Tycker också att Lombard vann. Boetsch hade i princip ingenting att komma med förutom möjligen "octagon control" och den mer aggressiva av de två. Tycker ändå att Lombard satte en del nedtagningar och hade även Boetsch i gungning efter leversparken.

Men samtidigt får man kanske skylla sig själv när man står fastlimmad i golvet under 3 ronder. Scenskräck/prestationsångest?

Doctor Snuggles 2012-07-22 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av Deceiver85 (Inlägg 5885826)
Hoppas du inte satte pengar på det där.

Haha, nej, jag gamblar inte.
Kände på mig att det skulle vara en tvärtomnatt efter jag såg Ebersole vara ur form.

Tyckte också Lombard vann, men som sagt, vad pysslade han med?
Åter ett event där prelimsen var bra, men huvudkortet sög (förutom Riddle, riktig snygg sub).

Njöt mest av Rivera fighten. Vilken uppvisning.

Doctor Snuggles 2012-07-22 20:42

Hah, jag kom på vad Lombard pysslade med!
Han ville ju kalla ut Munoz, men Dana sade på prepressern att det inte kommer ske om Lombard vinner eftersom Munoz precis förlorade stort. :D

Grazzafukkinrazzi 2012-07-23 00:18

Förstår inte hur halva världen kunde bli så butthurt över att Lombard inte gick bananas. Han gjorde en riktigt smart match enligt mig och hade kontroll på alla legkicks han tog emot och inte en enda gjorde någon skada alls. Han säkrade ronderna med takedowns, bättre boxning, kontroll och var definitivt överlägset närmast att avsluta matchen.

Sen Matt Riddle....var fan ska man börja. Killen sitter på pressern efter galan och säger att personer borde avsluta matcher som han gör. Att han alltid går in för knocken och att folk ska sluta grinda. Han har avslutat 1 pro-fight på TKO i hela sin karriär och nu var det andra gången han avslutar någon ö.h.t. Han försökte stå upp och banga lite men märkte snabbt hur chanslös han var och dök direkt efter nedtagningsförsök. Han märkte att han inte kunde åstadkomma något på backen heller utan var den som fick ta stryk även fast han hade ryggen med kroppstriangel, så han lät Clements ställa sig upp för att återigen få ta ned honom utan att åstadkomma någonting.

Och nu vill han ha Dan Hardy? Jag finner inte ens ord för hur sorglig det där missfostret är...Japp, jag är mad, men det går över när jag får se "The first death in the cage in MMA history" när Hardy halshugger honom med en lead left hook.

Usch.

Bailah 2012-07-23 08:17

Folk är butthurt för att de lyssnat på all hype om att Lombard skulle vara den som äntligen skulle sätta spindeln på plats. Dock hade han blivit fullkomligt våldtagen baserat på den fighten.

Doctor Snuggles 2012-07-23 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 5887017)
Folk är butthurt för att de lyssnat på all hype om att Lombard skulle vara den som äntligen skulle sätta spindeln på plats. Dock hade han blivit fullkomligt våldtagen baserat på den fighten.

Nja, det är svårt att säga någonting sådant. Han gjorde en kalkylerad, avvaktande match. Han var inte dålig någonstans egentligen, förutom just att han var för avvaktande.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)