Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

kaer 2009-04-20 12:51

Här är länk till Davids match:
http://mmanytt.se/?p=3924

Ser att flera klagar på galan, jag tycker som vanligt att det alltid finns något att glädjas åt och är på det hela rätt nöjd.

Jag höll på lidell, men såhär efteråt så tycker jag det är rätt ok att det blev som det blev. Chucken har kanske gjort sitt, då är det bättre att ngn yngre och hungrigare kommer in.

Titelmatchen var ju ren skit. Visst kan man klaga på Silva, men trots allt så vann han, även om det inte var övertygande eller kul att se. Jag tyckte han hade tillfälle att helt ostraffat kunna mata serier mot Leites men det såg snarare ut som han avstod.
Leites förstår jag mig verkligen inte på, han har en titelfight, men allt han gör är att försöka komma oskadd ur den.


Förresten, hur tror ni att the polish experiments framtid ser ut?

Kwon 2009-04-20 12:55

Jag brukar hejja på Polish Experiment när han fightas.

Beror ju självklart på vem han möter.

olwe 2009-04-20 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3615518)
Jag brukar hejja på Polish Experiment när han fightas.

Beror ju självklart på vem han möter.

Det var helt klart en bra fight han gjorde.

Jag måste också säga att galan i stort inte var så pjåkig. Titelmatchen sög men det var andra fighter som höll god klass. Personligen såg jag mer fram emot Ruas fight och den var ju jättebra. Hoppas han håller det här uppe nu och börjar dominera igen.

Doctor Snuggles 2009-04-20 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 3614724)
Nu sitter du alltså och kallar Gsp, en kille med 18 - 2 i matchstatistik som fullständigt dominerar en viktklass som är betydligt mer konkurrenskraftig än Silvas för förutsägbar? Gsp har minst lika stort register som Silva med skillnaden att han inte dansar runt som nån jävla hulahula muhammed ali wannabe.

Sen att bua ut den förmodligen tråkigaste titelmatchen i UFC;s historia tycker jag är berättigat. Jag hade fanimej buat jag med.

Då är du en fyllbult till bonde du också. Det var inte silvas fel att matchen var tråkig, han kör sitt race som är väldigt underhållande förutsatt att motståndaren inte LÄGGER SIG NER hela tiden som taktik för att undvika.
Det är en sak att bua under matchen, en annan sak att göra det när matchen är slut. Jävla grisfasoner.

Du har dessutom helt missat vad Silvas storhet ligger i. Att han dansar är mer för att han kan, och försöker göra matchen lite roligare. Hans styrka är att han är jävligt smart och är lätt bäst (förutom fedor) att läsa motståndaren. Jag upplever GSP som förutsägbar, just pga att han INTE har ett så stort register och att han är inte för svår att läsa. Han är bra, men silva skulle nog hitta hans svaghet rätt snabbt.
Det skulle nog bli en bra match iaf, för GSP är iaf inte någon kruka.

Mago 2009-04-20 16:45

Jaaaha. Fattig blev jag på Bielkheden.. Jävla skitmatch också. :(
Skönt att Shogun vann på ett bra sätt!
Seg titelmatch, men Silva gjorde bäst spark vid 1:55 kvar i rond 4. Undra vad den heter. Backside chip kick? :D

hahavaffan 2009-04-20 16:56

Trist som fan med Bielkhedens match! Eklund är ju inget att hurra över heller... för fan Sverige.

Doctor Snuggles 2009-04-20 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 3615959)
Jaaaha. Fattig blev jag på Bielkheden.. Jävla skitmatch också. :(
Skönt att Shogun vann på ett bra sätt!
Seg titelmatch, men Silva gjorde bäst spark vid 1:55 kvar i rond 4. Undra vad den heter. Backside chip kick? :D

Haha, han var ju så skön som började slå(!) honom i benet också.
Såg nåt försök till hammerfist stående dessutom, o lite annat roligt jox.

sz0 2009-04-20 19:34

MMA ska vara tävling om vem som är bäst på konsten att slåss när allt är tillåtet, regler är väll bara ett nödvändigt ont.
I så fall så är väll anpassning till regler, "point scoring" och utnyttjande av förbud(som att ligga i en position och skydda sig med baksidan av huvudet typ..ja ni fattar) tar det bort från att vara just konsten att slåss.
Sånt gör det som boxning till en onaturlig form av slagsmål.

Med detta som argument tycker jag att Andersons sätt var dålig stil, som jag förstod det ville han låta tillräckligt mycket av ronden gå innan han exponerade sig bara för att ronden skulle kunna ta slut innan han skulle hinna bli submittad vid en ev takedown. Sånt tycker inte jag kan ses som samma sak som en gameplan utan at vilja vinna matcher med något annat än just konsten att slåss.

Helt klart var ju att Thales var en värre, men det ena ursäktar inte det andra.
Det är väll omöjligt att göra ett regelsystem(innefattande mall för hur domare skall bedöma), alltså: som regelsystem för konsten att slåss kommer reglerna alltid vara "trasiga". Därmed är det faktiskt rimligt att förvänta sig mer, om nu fightern vill vara mästare på kampkonst och inte mästare på ett trasigt regelsystem.

Sen är det oartigt att bua, det finns aldrig något ursäkt eller anledning att bete sig oartigt och o uppfostrat.

Mago 2009-04-20 19:48

De borde kanske inför gula kort som i Pride, där man förlorar en viss procent av sin "purse" (lön) vid varning för passivitet.

Tonto 2009-04-20 19:56

finns det någon sida som streamar matcherna eftersom youtube raderar allt.

Sebbe_H 2009-04-20 20:08

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3616492)
finns det någon sida som streamar matcherna eftersom youtube raderar allt.

mma-core

-squat- 2009-04-20 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av hahavaffan (Inlägg 3615982)
Trist som fan med Bielkhedens match! Eklund är ju inget att hurra över heller... för fan Sverige.

Ja, Bielkheden såg inte ut att ha gnistan. Kan han vara för hårt deffad tro?

Det gick ju bra för Kruth på hans MMA debut. Förhoppningsvis ser vi honom i buren framöver.

Pdaddy 2009-04-20 20:52

Citat:

Ursprungligen postat av -squat- (Inlägg 3616637)
Ja, Bielkheden såg inte ut att ha gnistan. Kan han vara för hårt deffad tro?

Det gick ju bra för Kruth på hans MMA debut. Förhoppningsvis ser vi honom i buren framöver.

Finns det film på Kruth, han har ja sett fram imot länge att göra debut i MMA.. De är en fiiin gosse HEHE.

Pd

-squat- 2009-04-20 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av Pdaddy (Inlägg 3616734)
Finns det film på Kruth, han har ja sett fram imot länge att göra debut i MMA.. De är en fiiin gosse HEHE.

Pd

Vet ej. Ska leta.
http://2.bp.blogspot.com/_FjSEFYv19x...th-liutika.jpg

ahl- 2009-04-20 23:16

Följer Dana's Videoblog slaviskt. För er som missat:




Från Eventet:
Part I


Part II


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:54.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)