Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Grazzafukkinrazzi 2012-02-15 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5602345)
Jo, men mindre än ett år brukar vara acceptabelt att vänta. GSP kommer kommer ju ha vart ute längre än ett år. Men nu är det som sagt en speciell situation.
Vem skulle han ha mött i annat fall, tycker ni?

Om en champ är skadefri brukar han väl gå match en gång var sjätte månad som minst, i alla fall?

Jag tycker som ovan att om Ellenberger vinner matchen övertygande borde han få möta Condit inom de närmaste 5-6 månaderna. Om nu Condit vinner denna har han ju ändå nästan ett halvår att förbereda sig för GSP.

Doctor Snuggles 2012-02-15 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 5602426)
Om en champ är skadefri brukar han väl gå match en gång var sjätte månad som minst, i alla fall?

Jag tycker som ovan att om Ellenberger vinner matchen övertygande borde han få möta Condit inom de närmaste 5-6 månaderna. Om nu Condit vinner denna har han ju ändå nästan ett halvår att förbereda sig för GSP.

Vad man brukar är en sak. För att UFC ska införa ett interrimbälte gäller att mästarn kommer vara borta mer än ett år, typ. Så har det varit de senaste gångerna iaf. Återigen är detta en specialsituation. Om UFC inte fuckat Condit en gång redan så skulle han nog förväntats att gå en match till, om det fanns någon vettig motståndare.

eternallord 2012-02-15 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5602345)
Jo, men mindre än ett år brukar vara acceptabelt att vänta. GSP kommer kommer ju ha vart ute längre än ett år. Men nu är det som sagt en speciell situation.
Vem skulle han ha mött i annat fall, tycker ni?

Men Snuggles, det är ju EXAKT därför vi har en interim-titel, för att mästaren är borta så länge :smash:

Diaz igen om det hade gått och annars är nog Ellenberger om han vinner ganska het.

Doctor Snuggles 2012-02-15 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5602536)
Men Snuggles, det är ju EXAKT därför vi har en interim-titel, för att mästaren är borta så länge :smash:

Diaz igen om det hade gått och annars är nog Ellenberger om han vinner ganska het.

Men herregud, jag har ju sagt TRE gånger nu att det är speciell situation.

Sawyer 2012-02-15 22:49

Vem tar hem det inatt då, Sanchez vs Ellenberger?

Själv har jag ingen aning, blir dock inte förvånad om Ellenberger avslutar det rätt tidigt.

panzerpig 2012-02-16 10:04

Många bra fighter tycker jag.
Kul att se Miocic med lite mer självförtroende, första matchen i UFC såg han lite nervös ut i, tror han kan bli riktigt bra om några matcher.

Menjivar vs Albert var guld.

Struve undvek att bli knockad men tycker fortfarande inte att han ser bra ut.

Det blev onödigt spännande mot slutet av Sanchez och Ellenberger. Stryk tål han iaf, Sanchez..

Petoria 2012-02-16 17:06

http://3.bp.blogspot.com/-k_51drRwRb...3M/s1600/1.gif

Krampus 2012-02-16 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5602570)
Men herregud, jag har ju sagt TRE gånger nu att det är speciell situation.

Dr. Snuggles Gracie, bajs to meet you.


Tider för kvällens gala?

Petoria 2012-02-16 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 5604340)
Dr. Snuggles Gracie, bajs to meet you.


Tider för kvällens gala?

Den som var igår? :D

Krampus 2012-02-16 19:36

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5604349)
Den som var igår? :D

Le fan då. :(

Kabuto 2012-02-16 19:38

Förlåt men, det där var fan roligt, haha...

Petoria 2012-02-16 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 5604354)
Le fan då. :(

Är ju bara bättre, så slipper du sitta uppe så sent och kolla ;)

Bra event också!

Krampus 2012-02-16 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5604362)
Är ju bara bättre, så slipper du sitta uppe så sent och kolla ;)

Bra event också!

Äh..

Petoria 2012-02-16 19:45



Diego "The Vampire Slayer" Sanchez!

Doctor Snuggles 2012-02-16 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 5604340)
Dr. Snuggles Gracie, bajs to meet you.

Va?

Bra gala i övrigt.
Trodde först Struve skulle falla in i sitt vanliga lunk, men han visade en tydlig förbättring. Fortfarande skumt att han inte använder sin jabb mer, men det kanske kommer. Han jobbar på att bli Uberstruve verkar det som, vill upp till 300 lbs.

En liten fundering jag har; varför är det så dåligt med fotarbete och vinklar defensivt i mma, d.v.s. stega åt sidan snarare än bakåt om någon attackerar? Har bara sett det ett fåtal gånger, Machida gör det ibland, och senast tror jag det var Aldo som ypperligt använde det som försvar mot Florians nedtagnings/grind-försök.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:54.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)