Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2011-11-13 21:07

Hah, var Dana sur eller var han sur? :D
Tror dock att det var en helt ok debut. Folk gillar snabba, imponerande knockar, och det är bara vi i hårdkärnan som gillar matcher som Guida/Henderson. Misstänker att även om det var en massa action så skulle nytt folk tycka de kramas för mycket.

Fox-produktionen kändes lite väl mycket rocky kanske, och JDS intro hjälpte inte heller. ;)
Hade det på känn att Cain skulle förlora, f.ö, då en polare med sin ton spoilade lite, samt att jag tyckte Cain såg nervös och spänd ut, både i utgången och i början av matchen. Börjar HW växla till standup-dominanta fighters nu? Vi får se efter Overimom/Bröck.

Doctor Snuggles 2011-11-13 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5412011)
Mycket snack om skador såhär i efterhand, det är verkligen en tuff situation att sättas i en såhär hög-profil-fight. Det är lite av en lose-lose, skadar man sig och fightas ändå så är risken stor att man förlorar (kanske stort, till och med) och drar man sig ur så sätter man hela företaget i skiten. Det är synd att eftersnacket infekteras av diskussion om skador hit och dit, det tar bort mycket legitimitet bakom Juniors vinst.

? Junior sade att han inte var 100%, det gör väl det mer imponerande om något? Eller menar du att Cain var skadad?

mjeuuu 2011-11-13 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av Nielsen (Inlägg 5412642)
Går det att se matcherna någonstans? Jag hade inte tillgång till Facebook igår. Fox=suck enligt mig, sjuuukt jävla mycket tjat.

http://www.youtube.com/watch?v=RfUJpBZ_gNo

Dos santos vs Velasquez. Resten vet jag inte...

Nielsen 2011-11-13 21:31

Såg main eventen, men tack ändå.

Grazzafukkinrazzi 2011-11-13 21:40

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5413070)
? Junior sade att han inte var 100%, det gör väl det mer imponerande om något? Eller menar du att Cain var skadad?

Han menar väl att Cain varit borta p.g.a. skada i typ 100år.

Gött att JDS piskade honom hur som helst :)

davve 2011-11-13 22:01

De preliminära TV-siffrorna verkar inte vara någon direkt succé heller.

Lillstrumpa 2011-11-13 22:13

Kräkvarning på hela FOX-grejen. Grafik, musikval, studio... rena skiten. Enda bra var hemma hos-reportagen hos Cain och Junior. Det kan UFC ta efter.

Gillar Junior, Cain ser ju farlig ut.

Doctor Snuggles 2011-11-13 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av davve (Inlägg 5413202)
De preliminära TV-siffrorna verkar inte vara någon direkt succé heller.

Länk?

EDIT: Nvm, 4.6 miljoner är inte direkt dåligt, även om siffran står sig. Den viktigaste åldersgruppen hade dessutom en bra share.

Mago 2011-11-13 22:47

Nån som vet ungefär vad oddsen låg på för Guida-Henderson? Tänkte dra en tusenlapp på Henderson, men sen glömde jag det.. Fawk. :D

Doctor Snuggles 2011-11-14 01:33

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5413235)
Länk?

EDIT: Nvm, 4.6 miljoner är inte direkt dåligt, även om siffran står sig. Den viktigaste åldersgruppen hade dessutom en bra share.

UppdaterT, 5.7 millioner som enligt fox är den största siffran för en fight sen Lewis - Klitchko på 7 millioner, plus att de förväntar sig att "vinna" i 18-34 år kategorin. Så tydligen en succé, speciellt med tanke på hur kort fighten var.

davve 2011-11-14 02:13

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5413510)
UppdaterT, 5.7 millioner som enligt fox är den största siffran för en fight sen Lewis - Klitchko på 7 millioner, plus att de förväntar sig att "vinna" i 18-34 år kategorin. Så tydligen en succé, speciellt med tanke på hur kort fighten var.

Ja, det låter betydligt mycket bättre. Tyckte dock den första rapporten på Bloody Elbow var relativt pessimistisk men nu verkade den ju inte stämma oavsett.

eternallord 2011-11-14 02:18

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5413070)
? Junior sade att han inte var 100%, det gör väl det mer imponerande om något? Eller menar du att Cain var skadad?

Cain var också skadad, hade tydligen fått kortison-spruta i knäet innan fighten.

Joanna 2011-11-14 09:27

Guida-Henderson var en så sjukt bra match. Bästa jag sett på länge.
Däremot, faktumet att Fox visade endast the main event (som var över på 1 min) var en sån jävla fail.

Doctor Snuggles 2011-11-14 13:41

En tjej i tråden! Välkommen. :D
Poängen med att de bara visade en fight var FOX beslut, för att de vill vagga in nytt folk in I mma. Trots att Henderson/ guida var en actionpackad match, så tror jag att oinvigda skulle kunna tyckt det var för mycket kramande. Men det är väl hugget som stucket, siffrorna visar på att galan var en smärre succeé

Joanna 2011-11-14 13:49

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5414093)
En tjej i tråden! Välkommen. :D
Poängen med att de bara visade en fight var FOX beslut, för att de vill vagga in nytt folk in I mma. Trots att Henderson/ guida var en actionpackad match, så tror jag att oinvigda skulle kunna tyckt det var för mycket kramande. Men det är väl hugget som stucket, siffrorna visar på att galan var en smärre succeé

Tack :)

Tyckte det knappt var något kramande alls i Henderson-Guida. Det var ju action packed från början till slut. Gillar Benson (och hans ben) :D

Det enda jag föredrog i FOX-galan jämfört med de normala var videoreportagen innan om deras bakgrund etc etc. Det var riktigt snyggt gjort, men resten, var inget att hänga i julgranen. Blev SÅ sur över att se en build up på 30 min och sedan en match på 1 min efterföljt av repriser av matchen i olika vinklar i 15 min efteråt. Det känns okej när det är the main event (sist på galan) men inte när det är enbart en match.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)