Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Kost & Näring (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Bra rost bröd under deff? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=238457)

Deffmax 2019-05-19 18:25

Bra rost bröd under deff?
 
Tja jag har länge letat efter en tråd med bra rost bröd under deff älskar jordnötssmörs mackor och tänkte ta en sån plus äggröra som mellanmål ibland och undrar då om ni har lite tips på bra rost bröd under deff? 😃👍🏾

King Grub 2019-05-19 18:26

Det du tycker bäst om.

Deffen går inte bättre eller sämre beroende på val av bröd.

Deffmax 2019-05-19 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av King Grub (Inlägg 8042961)
Det du tycker bäst om.

Deffen går inte bättre eller sämre beroende på val av bröd.

Ja men gärna någon med lite kcalorier så den inte tar upp så mycket av mitt kcalorier intag för dagen har letat länge men inte hitttat något bra 👍🏾😀

srenix 2019-05-19 19:13

Håller med King Grub men när jag har kört deff så brukar jag endera köra på Rågkusar från Fazer eller Hattings olika typer av bröd som har generellt sett lägre mängd socker förhållande till annat bröd i butik.

BigHunter 2019-05-19 20:24

Vad sägs om att skippa vitt och köra finn-crisp + jordnötssmör? :) (skulle faktiskt kunna bli en hit- aldrig provat dock). Bröd som bröd brukar dock ha snarlika kcal-siffror.

Annars är pågens levaöin (stavning) lite nyttigare tror jag.

kimozabe 2019-05-19 20:52

Slår ett slag för linskakor i olika smaker, sour cream är egen favorit, något att lägga smör Eller pålägg på som inte tar upp för mycket av energisaldot.

Skickat från min Pixel 2 via Tapatalk

Bob90 2019-05-19 21:03

Citat:

Ursprungligen postat av kimozabe (Inlägg 8043008)
Slår ett slag för linskakor i olika smaker, sour cream är egen favorit, något att lägga smör Eller pålägg på som inte tar upp för mycket av energisaldot.

Skickat från min Pixel 2 via Tapatalk

Som innehåller typ dubbla mängden kalorier jämfört med vanligt rostbröd :p
Edit: Per 100g då.

Deffmax 2019-05-19 21:51

Hittade ett bröd från CarbZobe som såg rätt gott ut den här https://shop.carbzone.se/collections.../low-carb-450g
tror ni den skulle passa under deff? :D

Rahf 2019-05-19 22:27

Citat:

Ursprungligen postat av BigHunter (Inlägg 8043003)
Vad sägs om att skippa vitt och köra finn-crisp + jordnötssmör? :) (skulle faktiskt kunna bli en hit- aldrig provat dock). Bröd som bröd brukar dock ha snarlika kcal-siffror.

Annars är pågens levaöin (stavning) lite nyttigare tror jag.

Finn Crisp är alldeles för lätt att äta mycket av. Små bitar slinker lätt ned.

vicarious 2019-05-20 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av Deffmax (Inlägg 8043016)
Hittade ett bröd från CarbZobe som såg rätt gott ut den här https://shop.carbzone.se/collections.../low-carb-450g
tror ni den skulle passa under deff? :D

218 kcal jämfört med ca 250 kcal som de flesta vanliga bröd ligger på. Inte så stor skillnad. Däremot dubbelt så dyrt och säkert sämre smak. Värt? Nä.

Äta vanligt bröd går fint, justera mängden så kcal blir lagom för dina mål.

Anton Fräs 2019-05-20 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av vicarious (Inlägg 8043069)
218 kcal jämfört med ca 250 kcal som de flesta vanliga bröd ligger på. Inte så stor skillnad. Däremot dubbelt så dyrt och säkert sämre smak. Värt? Nä.

Äta vanligt bröd går fint, justera mängden så kcal blir lagom för dina mål.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Korvil 2019-05-20 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 8043010)
Som innehåller typ dubbla mängden kalorier jämfört med vanligt rostbröd :p
Edit: Per 100g då.

Ät hälften så mycket då.
Problemet löst.

Finns väl det som heter typ "Hälsa" eller något med grön etikettsida som är runt 50% fullkorn och går att rosta. Kanske kan vara något?
Verkar inte vara Pågens, de har en "Kärnsund" med 51% fullkorn på torrvikten och en "Energi" som säljs som "Proteinbröd" med mindre fullkorn (tror det var runt 31%) kanske kan vara något?

Givetvis fungerar typ Wasa Sport också beror ju på hurdant bröd du vill ha. Kör du Falu Rågrut kanske du får ta flera?

BigHunter 2019-05-20 19:38

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 8043022)
Finn Crisp är alldeles för lätt att äta mycket av. Små bitar slinker lätt ned.

Hur många skivor är enligt dig för mycket och hur många brukar du äta? Jag håller mig till max 4, oftast 3 av den smalaste sorten med 6-7% mjukost (20% protein/100g) som pålägg. Mjukt/hårt bröd är tyvärr inget jag vräker i mig, det är dåliga macros oavsett.

Kan själv köra wasa kanel i havregrynsgröten ibland, brukar bryta 1-2 runda, sjukt gott. Men jag nöjer mig så, äter det oftast på morgonen och sen aldrig mer :)

Xead 2019-05-20 20:07

Citat:

Ursprungligen postat av vicarious (Inlägg 8043069)
218 kcal jämfört med ca 250 kcal som de flesta vanliga bröd ligger på. Inte så stor skillnad. Däremot dubbelt så dyrt och säkert sämre smak. Värt? Nä.

Äta vanligt bröd går fint, justera mängden så kcal blir lagom för dina mål.

Den där skiten är både dyr och smakar bark. Långt ifrån bröd. :laugh:

Beemel 2019-05-20 20:40

Rostat bröd är nog bland det absolut sista jag skulle välja vid viktminskning. Noll mättnadskänsla. Men det är ju mina referenser.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)