Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Presentera din journal! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87148)

Hippohips 2007-07-11 23:25

Hej

Det är jag som är Hippohips! Jag är en kvinna som tränat både hårt och mycket i perioder under min 32 åriga livsbana. Idag är jag lätt överviktig och försöker gå ner i vikt. Men jag är inte längre så fixerad vid att äta och träna. Jag har inte energin att lägga på detta. Jag tränar minst 2 gånger i veckan och äter en gång om dagen. Jag försöker att koncentrera mig på att få min uppsats godkänd och hitta drömjobbet. Jag är snygg och smart...det finns bara lite för mycket av mig.

/hippohips

chidde 2007-07-12 22:27

hej, här skulle vi presentera våra journaler... inte skriva kontaktannonser :smash:

min journal har sina perioder, ibland uppdateras den flitigt och ibland inte
trogna läsare (om det nu finns några, får finna sig i det)
träning är inte längre prio ett, jobbet går före nuförtiden och det tränas och äts när det finns tid helt enkelt. men slutar oftast att jag ägnar mig åt surfträning (kolozzeum) istället för gymträning

målet är simpelt, hålla igång och ha ett sunt liv, imponera på grannen osv
förut skulle jag bli arnold, sen insåg jag faktumet att alla inte kan bli det
har tävlat en säsong i styrkelyft, var inte alls stimulerande eftersom jag var tvungen att väga mer för att hamna i en mer utmanande viktklass

adressen finns i signaturen, nya bilder dessutom (2007-07-12)

cheers! :cheers:

Nimille 2007-07-14 14:45

Startat ny journal här på kolo.
Första 4månaderna har jag lagt bakom mig, och det är nu dags att köra hårdare *flex*
Nyligen börjat på gym.
Tittta in!

Durayan 2007-07-19 04:13

Är ny här och har startat en journal för att få stöd när jag vill lyckas skala av det sista (2-3 kg deff) utan att tappa styrka. Jag klättrar, så jag behöver blanda ren fys med teknikträning också, för att gå frammåt.

Behöver få en spark i ändan för att äta mindre portioner oftare istället för en stor, för att få snurr på förbränningen. Vill också åt en 40-30-30 kost, men det brukar vara tungt, så vi får se om jag står ut med det.

Provotic 2007-07-24 12:35

Journalens namn: another random 91

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=98320

Hade uppskattat om folk kunde följt den ;) Det är mkt motiverande =)

Mål; St0rk

Petf 2007-07-24 14:32

Drog igång med en journal för ett tag sedan , är 17 år , väger 65kg , tränat sen februari ,

Siktar på att få en fin välsvarvad kropp och va stark som en oxe . bla bla bla .. länk till journalen finns i sign.

GLC 2007-07-28 16:12

Har precis startat min första träningsjournal. Den kommer att blandas mellan styrketräning, fighting och förhoppningsvis lite klättring. Mest styrketräning blir det nog.

Har styrketränat i 1 år och kommer att köra på hårt nu framöver. 4 pass träning i veckan är vad jag brukar snitta, men då kanske även nån löptur kommer att läggas in.

Vore kul om det är några som följer den, jag kan behöva all peppning jag kan få.

YTS 2007-08-04 00:28

Jag heter Torbjörn, men kallas också YTS och Yngve. Jag började träna greppträning 2002, men p.g.a. arbetslivserfarenhet har jag en hel del krämpor, som sätter käppar i hjulen. Dock har jag kommit så långt att jag arrangerat två grepptävlingar, samt deltagit på Löddeköpinge Grip Challenge, där jag tangera självaste Arne Persson i ett av lyften. Arne är också den som inspirerat mig att träna med kettlebells, vilket jag snart gjort i ett år.
Jag har två mål med min träning:

1. Bli starkare i greppet, för att placera mig bättre på Kungsbacka Rolling Thunder Contest och LGC.

2. Träna kettlebells för att hålla en hyfsad fysik och styrka. Skulle jag inte ha en sån grym aptit, skulle jag gärna deffa och tävla i BODY Open alt. Bästa Fysiken, men som det är nu, står jag ut ungefär 2 veckor med deffen, sen börjar jag äta som vanligt.


I min journal skriver jag ner nogranna anteckningar beträffande träningsupplägg, vikt, set och reps, samt träningsmusik och post training meals.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=94445

Torbjörn

YTS 2007-08-04 00:54

Citat:

Ursprungligen postat av Hippohips (Inlägg 2404179)
Hej

Det är jag som är Hippohips! Jag är en kvinna som tränat både hårt och mycket i perioder under min 32 åriga livsbana. Idag är jag lätt överviktig och försöker gå ner i vikt. Men jag är inte längre så fixerad vid att äta och träna. Jag har inte energin att lägga på detta. Jag tränar minst 2 gånger i veckan och äter en gång om dagen. Jag försöker att koncentrera mig på att få min uppsats godkänd och hitta drömjobbet. Jag är snygg och smart...det finns bara lite för mycket av mig.

/hippohips

Har du någon träningsjournal? isf. länka.

UGoFirst 2007-08-18 18:12

Tjena, precis börjat skriva på min journal här.
Är 16 år (91:a), inte särskilt stark men med en hel del målmedvetenhet.
Kör 3-split för tillfället, och håller på att reda ut all teknik i böj, mark och bänk.
Skulle vara trevligt om några följde min journal.

Handcuff 2007-08-19 11:36

*uppdate*

Nu är den här.....

HANDCUFF!

Simson 2007-08-26 00:20

Satsning hösten 2007
 
Min Journal, Satsning hösten 2007

Bor i Uppsala, 29 år, har tränat i 7. Kör nån lite vriden amatör kombinaiton av fitness och SL.*screwy* PB bänk/Mark/böj 160/230/210

Mål just nu:
40 dips, 20 chins, 160kg bänk, 190kg böj, 250kg mark
(alt nån annan 600kg serie...*whistle* ).
Inte över 90kg i vikt.
4 pass styrka/vecka, siktar på 3pass cardio/vecka

Skulle vara kul att hitta andra här som ligger ungefär i samma krokar med träningen. Alltid nice att byta tips & tricks!

Spamma gärna på! *bs*
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...ad.php?t=99509

gibfel 2007-08-27 23:35

Min Journal är precis som rubriken antyder. En 90:a som satsar mot elit*flex*
jag är glad, bitter, envis, tråkig och rolig samtidigt som jag försöker uppdatera min journal så ofta som möjligt med både träning samt en hel del anteckningar om livet i övrig och mina bedömningar.
Kolla in den om du har tid!

Länken finns i signaturen

Alfred Nobel 2007-08-28 07:40

Här nedan följer en förklaring...


Äta, träna och sova


...hur mitt liv ser ut.



Krampus 2007-09-01 02:29

Jag har börjat med på en ny. Jag har som mål att öka i reps då jag vill lugna mig lite med 1rm och stabilisera mig på mina maxvikter. Ökad kondition och explosivitet är också något jag tränar för. Det blir mycket filmer. Det har redan rullat igång bra och jag måste tacka dem som engagerar sig och kommer med tips och stöd. Jag märker hur min träning går mer och mer åt SL-hållet och en dag kanske jag sattsar helt på det. Men i gunden är det dock massa jag söker i min träning. Bli så stor jag kan i princip, dock inte alldeles för fet. Så jag blandar träningen en hel del. Jag har deffinitivt inte blivit mindre av lågreps. Jag bör kunna nå mina mål inom en rimlig framtid om jag inte blir skadad. Här är den:
Reps.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)