Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träning - Vikter & Kondition (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Hur gör ni när det är mycket folk på gymmet? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=244092)

trädgårdsmöbel 2021-12-02 15:39

Hur gör ni när det är mycket folk på gymmet?
 
Lite nyfiken på hur ni andra löser eller skulle lösa följande: Mycket folk på gymmet och kö till utrustning.

Hur gör du/skulle du gjort då? Väntar eller något annat?

Jag har 2 olika metoder att hantera det, men spar lite på dem för att inte påverka svaren av vad någon annan skulle ha gjort i tråden.

Bandid0 2021-12-02 15:58

Frågar hur många set de har kvar, sen står jag och väntar (om de inte säger att de har många kvar).

Ribcage 2021-12-02 16:03

Jag använder annan utrustning om personen har många set kvar. Är det bänk så kanske jag väntar. Sällan jag ber om att få träna mellan, eller någonsin.

King Grub 2021-12-02 16:06

Jag har två Nordic Wellness inom fem minuters gångavstånd. Är det stora fullt går jag till det mindre, som är nedgånget och aldrig knökfullt.

TheDoctor 2021-12-02 16:08

Jag tränar på tider när där är lite folk. Antingen 6 på morgonen eller halv sju på kvällen. Då är där aldrig några köer.

Illustrerade mannen 2021-12-02 16:09

Egentligen borde jag inte skriva eftersom det kanske inte tillför något… Det händer aldrig. Har tränat på samma gym i flera år och aldrig behövt vänta på något. Jag har inte exakta siffror i huvudet, men gissar att det finns 10-12 riktiga bänkpressar, än fler rack och podium, massor av fristående bänkar, drösar med hantlar i alla viktklasser, 8-10 pullupsstänger och ett oräkneligt antal riktiga stänger. Det finns en uppsjö maskiner och kondismanicker också, men de rör jag aldrig. Naturligtvis tonvis med viktkakor.
Skulle byta gym om jag behövde köa/vänta.

(Tränar på Anders Bergströms gym Fyshuset i Gävle! Avlägg ett besök om någon har vägarna förbi.)

Uncle Joe 2021-12-02 16:16

Citat:

Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel (Inlägg 8247591)
Lite nyfiken på hur ni andra löser eller skulle lösa följande: Mycket folk på gymmet och kö till utrustning.

Hur gör du/skulle du gjort då? Väntar eller något annat?

Jag har 2 olika metoder att hantera det, men spar lite på dem för att inte påverka svaren av vad någon annan skulle ha gjort i tråden.

Ställer mig brevid och stirrar på den upptagna maskinen.
Nä skämt åsido, jag planerar om träningen på plats istället.

wilkes 2021-12-02 16:41

Perfekt tillfälle att prova lite nya maskiner/övningar!

Men jag planerar in mina träningspass när det är lugnt på gymmet. Ibland har jag kommit dit dock när de haft skolklasser och helt plötsligt är det 4 gånger mer fler folk än vanligt på mitt lilla gym. Alltid ett gäng tonårspojkar som ska tävla i bänkpress också. :) Men det brukar gå att träna ändå.

clavain 2021-12-02 16:41

Givet att det inte är kö till varenda maskin, hantel, skivstång etc så kör jag en annan övning. Hade jag tänkt att köra skivstångsrodd men alla stänger är upptagna så blir det hantelrodd eller maskinrodd. Osv osv.

Händer att jag frågar om man kan köra emellan i setvilan om jag prompt vill köra just den specifika övningen.

Ser jag nån som väntglor så erbjuder jag att köra växelvis.

King Grub 2021-12-02 16:44

Ingen som säger ”störst går först” och bara gör plats och kör?

Illustrerade mannen 2021-12-02 16:48

Citat:

Ursprungligen postat av King Grub (Inlägg 8247617)
Ingen som säger ”störst går först” och bara gör plats och kör?

På 80-talet tränade jag på samma gym som Lance Gille och Lennart Hammar. De behövde aldrig vänta på något. Vi ynglingar flyttade oss självmant…

Vickan96 2021-12-02 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av Illustrerade mannen (Inlägg 8247601)
Egentligen borde jag inte skriva eftersom det kanske inte tillför något… Det händer aldrig. Har tränat på samma gym i flera år och aldrig behövt vänta på något. Jag har inte exakta siffror i huvudet, men gissar att det finns 10-12 riktiga bänkpressar, än fler rack och podium, massor av fristående bänkar, drösar med hantlar i alla viktklasser, 8-10 pullupsstänger och ett oräkneligt antal riktiga stänger. Det finns en uppsjö maskiner och kondismanicker också, men de rör jag aldrig. Naturligtvis tonvis med viktkakor.
Skulle byta gym om jag behövde köa/vänta.

(Tränar på Anders Bergströms gym Fyshuset i Gävle! Avlägg ett besök om någon har vägarna förbi.)

Hmpf, tränar på ett gym där det inte finns en enda riktig bänkpress, och en enda Eleiko stång. Såg inte ut att vara jätte dyrt att träna på fyshuset heller :cryout:

För att svara på frågan så byter jag i första hand ordning på övningarna jag tänkt köra, i andra hand byter jag ut dem mot något liknande.

Kev88 2021-12-02 17:45

Jag tränar alltid runt 11-12 och då brukar det bara vara 1-3 personer där. De gånger jag bara har möjlighet att träna efter 16 så kör jag hemma istället.

exevision 2021-12-02 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av King Grub (Inlägg 8247617)
Ingen som säger ”störst går först” och bara gör plats och kör?

Nä? Det är ju jag som använder all utrustning och jag är ju redan störst! :D

skyffelmördarn 2021-12-02 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av King Grub (Inlägg 8247617)
Ingen som säger ”störst går först” och bara gör plats och kör?

Fungerar väl tyvärr bara om man är typ Lars Hedlund/Doug Young grov


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)