Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Hemi 2018-10-11 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7979329)
...
Angående bussattacken. Det var mer marknadsföring från conors sida som gick fel. Hade dollyn aldrig stått där så hade det aldrig skett. Och det var inget som skedde under sanktionerad tävling utan utanför och det fick lagen ta hand om. Conor är ju i förhandling om det där fortfarande.

...

Man kan säga att marknadsfñringen fortsatte från UFC, det gjorde den, man använde videon och byggde upp spänningen inför matchen. McGregor må vara en underhållande pajas men efter att ha lyssnat igenom allt han sagt så tycker jag att det är är över gränsen. McGregor skulle ha blivit åtsagd, ordentligt, det kunde ha gjorts. Som sagt, skall det vara sådär så behövs det profesionella som styr upp underhållningen, gör wrestling av det i så fall. Jag tycker inte McGregor har något frikort mer än Khabib Nurmagomedov. Eller båda. De fpr styra upp det där i fortsättningen.

Agitator 2018-10-11 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7979346)
Jag tycker inte alls Conor har nåt frikort. Snubben som höll i Khabibs pälsmössa (hans bror?) åkte på en smäll utan att ha gjort något.

Jag tycker att UFC mycket väl kan få slänga ut de två som klättrade över stängslet. Särskilt han som slog bakifrån. Men den där brorsan med pälsmössan gick inte på Conor förrän denne hade slagit honom först. Så ska nån ha frikort är det väl han...

Inte så jag menar att allt är Conors fel. Men snubben med pälsmössan startade ingenting. Och jag har också mycket svårt att se att Khabib kan klandras för det de andra gjorde i ringen.

Angående bussattacken så skedde ju den i anslutning till en UFC-gala. Så helt frikopplat från det idrottsliga kan man nog inte säga att det var heller.

För det första så stormar Khabib ut för att slå Conors träningskamrat. Efter det så möter Conor killen när de båda är på väg över burstängslet och han slår för att antagligen förhindra att en till ansluter för att misshandla hans träningskamrat.

Sedan kommer de andra två in och båda vevar mot Conor.

Så redan där har vi bevis på att de gillar att attackera i grupp och att Conor hindrar en kamrat från att ansluta Khabib är nog inget man kan klandra Conor för i den situationen.

För övrigt så har det påpekats att det är rätt vanligt med massa brawls i brottningsevent i ryssland.
Hetlevrat folk helt enkelt.

Bussituationen eskalerade och var utanför NSAC kontroll. Självklart kan UFC göra något åt det hela, men eftersom det var "utanför" eventet samt att det snabbt gick till inställelse inför dommaren och förhandlingar så var detta något man kunde sopa under mattan enklare med samt använda sig vid i promotionsyfte subtilt underförstått när de pumpade på klippen inför galan.

Det Khabib med team gjorde sänkte UFC tillbaks 10-20 år ur legitimitet synpunkt enligt flera. Men ska vi vara helt ärliga, ska UFC bli legitima på riktigt så måste man ta bort prize fighting delen och enbart följa stegar varje år och no cherry picking. Lär nog aldrig ske. Men hade varit kul om vem som helst som tar sig förbi en viss nivå har rätt att stega sig upp till bältet och sedan försvara och tappa ranking för varje förlust och börja om för att nå bältet igen. osv.

Men kommer inte hända eller bli några stora pengar av det.




Crillos 2018-10-11 22:18

Bara bra om Khabib försvinner. Bra men tråkig fighter. Vem vill se någon ligga och jucka på sin motståndare en hel match liksom som Dana själv sagt...borde ta tillfället i akt och cutta pajasen.

svenbanan 2018-10-11 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av Crillos (Inlägg 7979369)
Bara bra om Khabib försvinner. Bra men tråkig fighter. Vem vill se någon ligga och jucka på sin motståndare en hel match liksom som Dana själv sagt...borde ta tillfället i akt och cutta pajasen.

Du visar ju bara hur pinsamt dålig koll du har med såna uttalanden.

svenbanan 2018-10-11 23:04

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7979365)
För det första så stormar Khabib ut för att slå Conors träningskamrat. Efter det så möter Conor killen när de båda är på väg över burstängslet och han slår för att antagligen förhindra att en till ansluter för att misshandla hans träningskamrat.

Conor slår fortfarande först. Ifall Khabibs brorsa hade slagit först för att förhindra att Conor hoppade ut för att misshandla Khabib, hade det varit ok tycker du? Nej det hade det såklart inte varit. Det är definitivt ingen situation där det är glasklart att Conor inte gjorde nåt fel alls.

Sedan kommer de andra två in och båda vevar mot Conor.

Ja. Och jag har inga problem med att dessa slängs ut.

Så redan där har vi bevis på att de gillar att attackera i grupp och att Conor hindrar en kamrat från att ansluta Khabib är nog inget man kan klandra Conor för i den situationen.

Ovanstående är irrelevant.

För övrigt så har det påpekats att det är rätt vanligt med massa brawls i brottningsevent i ryssland.
Hetlevrat folk helt enkelt.

Också irrelevant.

Bussituationen eskalerade och var utanför NSAC kontroll. Självklart kan UFC göra något åt det hela, men eftersom det var "utanför" eventet samt att det snabbt gick till inställelse inför dommaren och förhandlingar så var detta något man kunde sopa under mattan enklare med samt använda sig vid i promotionsyfte subtilt underförstått när de pumpade på klippen inför galan.

Det Khabib med team gjorde sänkte UFC tillbaks 10-20 år ur legitimitet synpunkt enligt flera. Men ska vi vara helt ärliga, ska UFC bli legitima på riktigt så måste man ta bort prize fighting delen och enbart följa stegar varje år och no cherry picking. Lär nog aldrig ske. Men hade varit kul om vem som helst som tar sig förbi en viss nivå har rätt att stega sig upp till bältet och sedan försvara och tappa ranking för varje förlust och börja om för att nå bältet igen. osv.

Men kommer inte hända eller bli några stora pengar av det.

Bussgrejen var riktigt illa. Så om man kan göra en sån grej och sedan få en chans till bältet ett halvår senare (eller hur lång tid det nu gått) så är det inte jättekonstigt om det ballar ur mer och mer. Men UFC lär ju inte ta på sig en enda gnutta ansvar nu heller såklart.

Agitator 2018-10-12 01:14

Att komma med Conor slår först tror jag väger väldigt lite när detta avgörs. Han hindrar någon att joina khabib som attackerar han träningskamrat. Det är så det kommer ses på ifall man tittar på hela situationen.


Agitator 2018-10-12 01:27

Ordentlig genomgång från flera vinklar. Missade helt den tredje killen i oktagonen som Conor fick på sig också.


svenbanan 2018-10-12 01:52

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7979389)
Att komma med Conor slår först tror jag väger väldigt lite när detta avgörs. Han hindrar någon att joina khabib som attackerar han träningskamrat. Det är så det kommer ses på ifall man tittar på hela situationen.

Du menar att det är så du ser på det. Jag ser det uppenbarligen inte på det sättet.

Jag tror varken du eller jag har tillräckligt på fötterna för att säga med säkerhet hur komissionen eller UFC kommer bedömma detta.

svenbanan 2018-10-12 01:55

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7979390)
Ordentlig genomgång från flera vinklar. Missade helt den tredje killen i oktagonen som Conor fick på sig också.

Tredje?

Den första var Khabibs brorsa som höll i pälsmössan, och han som Conor vevade till först.

Sedan kom snubben med grå tröja och strax därefter han med röd tröja som sopade till Conor bakifrån.

Efter det lyckades ju brorsan hitta fram till Conor igen, eftersom vakterna typ glömde bort honom eller nåt. Det var ju först då han lyckades nita Conor, och gav honom ett par kroppsslag.

Menar du att det var nån ytterligare?

Jag orkar bara kolla på videon om du svarar ja. ;)

Agitator 2018-10-12 11:09

Ja det var visst han från börjanl. Hade inte noterat att även han attackerade Conor efteråt.

Agitator 2018-10-12 11:28


svenbanan 2018-10-12 13:14

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7979469)
Ja det var visst han från börjanl. Hade inte noterat att även han attackerade Conor efteråt.

Nä, det var ju rätt jävla rörigt.

Det tog ett bra tag innan jag ens fattade att Conor sopade till snubben då de satt där uppe på stängslet. Jag trodde att Khabibs snubbar gick på honom direkt helt utan anledning först.

svenbanan 2018-10-12 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7979473)
Eagle bear smesh

Vem vill inte se björnar i UFC?! :thumbup:

delta_mats 2018-10-12 13:46

Det är alltså över 5 år sedan Gustafsson och Jones möttes. Kommer förhoppningsvis bli en grym match! Får hoppas att Jones inte juicar så hårt bara.

Agitator 2018-10-12 13:46

Verkar inte som att Conor sa it's only business i buren.

He actually said "don't kiss us" not "its only business".
"us" is colliquiel in Ireland for "me" so he was basically taunting Khabibs gnp and saying "don't kiss us" for laying on top.

Nu när jag tittat på videon igen när man hör han säga det så känns det mer korrekt än att han säger only business.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)