Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Diet, Deff & Fettminskning (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Ni som ligger i deff hur går det för er? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=144290)

Reaper123 2014-06-17 10:54

Citat:

Ursprungligen postat av DieErste (Inlägg 7038280)
många inlägg på rad men tänkte kika lite vad ni anser, borde man fortsätta kämpa mot 10% eller börja lägga sig på lätt överskott/balans?



bjussar på bild från tiden då man inte insåg det roliga med att lyfta en stång :)

Vad jag/vi tycker är väl egentligen ointressant...

Det som styr är din långsiktiga målsättning med träningen (och din fysik). Rom byggdes inte på en dag, så finns ingen anledning att stressa. Så lider du av deffandet bör du sluta, om inte (och du vill bli hårdare, för att bygga en "bättre" grund för en bulk) så fortsätta till ditt slutmål som jag tolkar som är ~10%.

DieErste 2014-06-17 11:13

Citat:

Ursprungligen postat av Reaper123 (Inlägg 7038330)
Vad jag/vi tycker är väl egentligen ointressant...



Det som styr är din långsiktiga målsättning med träningen (och din fysik). Rom byggdes inte på en dag, så finns ingen anledning att stressa. Så lider du av deffandet bör du sluta, om inte (och du vill bli hårdare, för att bygga en "bättre" grund för en bulk) så fortsätta till ditt slutmål som jag tolkar som är ~10%.


Målet med träningen viktmässigt är:


Slutgiltiga Målet med fysiken är egentligen att vara på 80kg och under 10% men ska nog sätta upp lite mer delmål innan dess med. Ett bra kan väl iofs då vara att gå ner till 10% nu och sedan köra bulk(litet överskott) och deff cyklar mellan 10-13%?



Sent from my iPhone using Tapatalk

toomas 2014-06-17 18:15

Efter förra årets deff så vägde jag cirka 70 kg och hade relativt lågt bf (~7-8% uppskattningsvis). Nu är jag en bit in i deffen och väger cirka 72 kg med ett bf på uppskattningsvis 10-12%. Om jag deffar ner mig till 70 kg igen så kommer jag sannolikt hamna på just ~7-8% bf igen. Innebär detta att jag inte ökat något i muskelmassa? Sjukt deppigt om det stämmer, med tanke på att jag haft mer tid till träning, kost och vila det senaste året. :(

Sheogorath 2014-06-17 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av toomas (Inlägg 7038822)
Efter förra årets deff så vägde jag cirka 70 kg och hade relativt lågt bf (~7-8% uppskattningsvis). Nu är jag en bit in i deffen och väger cirka 72 kg med ett bf på uppskattningsvis 10-12%. Om jag deffar ner mig till 70 kg igen så kommer jag sannolikt hamna på just ~7-8% bf igen. Innebär detta att jag inte ökat något i muskelmassa? Sjukt deppigt om det stämmer, med tanke på att jag haft mer tid till träning, kost och vila det senaste året. :(

Totalmängden muskelmassa är då ungefär den samma. Naturligtvis.

Rawrx 2014-06-17 19:49

Från 17:e april i denna tråd:

Citat:

Ursprungligen postat av Rawrx (Inlägg 6959365)
Jävligt frustrerande nu. Morgonvikt på 97,0 kg. Jag borde ligga på 95,0 kg.

Mitt mål på 90,0 kg innan juli känns ju som det går mer och mer åt helvete. Hade stadig lutning nedåt i viktkurvan tills jag började träna, så nu är det så svårt att veta vad som händer. Borde mäta midjemått men får ångest av det. :D

Idag är det två månader senare, och uppdatering sedan dess är ca -5 cm i midja och nästan 4 kg på vågen.

Dagens vikt: 92,8 kg (igår 92,2 kg).

Med ca 2 veckor kvar av min juli-satsning missar jag nog målet, men prickar säkert 91 kg om jag kör disciplinerat! Sedan har jag ledigt i 2v och då lär allt gå åt skogen :D

Känns bra iaf, och börjar komma i hyfsad form. 2012 satte jag upp 88 kg som ultimat mål, skall försöka sätta det under augusti!

toomas 2014-06-17 20:33

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 7038921)
Totalmängden muskelmassa är då ungefär den samma. Naturligtvis.

Okej det suger ju, men men.. Får utvärdera igen om några veckor när resten försvunnit :)

DieErste 2014-06-17 21:40

En liten fråga angående det här med intag

Jag ligger just nu på 2000kcal(eller tänkte göra ett tag framöver).
Detta känns som ett rätt kraftigt underskott för min del men ändå verkar det ju som byggare går ned mot 1500-1600kcal på sina dieter? Rekommenderar underskott för att inte bli av med sina surt förvärvade muskler är väl typ 500kcal om man har rätt låg kroppsfett?

Kan vara jag som inte tänkt igenom det här riktigt pga trötthet men får inte ihop det riktigt :/

axel91 2014-06-18 09:47

Deffen avstannat efter 8 veckor
 
Hej,

Verkar som att jag har nått en riktig platå, någon som har en idé?

Enligt matkalkyl.se:
Ditt basala energiintag (BMR) är 1960 kcal per dag.
Ditt totalt energiintag för att behålla nuvarande vikt är 3038 kcal per dag.
Ditt totalt energiintag för att Minska i vikt är 2538 kcal per dag.

Har efter start på deffen den 21:a april ätit ungefär 2500kcal de första veckorna för att sedan sänka till 2300 och för att nu slutligen ligga på 2000-2100kcal de 2 senaste veckorna. Även fast jag sänkt kcal intaget såpass mycket så står jag nu stilla i vikt.

Även märkt att jag nu går omkring och fryser hur varmt det än är så kroppen har nog märkt av sänkningen allt.

På gymmet har jag ökat i styrka fram tills de 2 senaste veckorna.

Deffstart 21april ~93kg på 187cm
21 maj 91.5kg
23 maj 90.7
27 maj 90.5
28 maj 90.1
3 juni 89.3
5 juni 89.3
11 juni 89.3
12 juni 89.3
14 juni 89.2
18 juni 89.3

Väldigt tacksam om någon kunde ge sig tid att skriva ett par lugnande ord till en trött och förvirrad deffhjärna *gah!*:smash:

Mouline 2014-06-18 11:36

Samma sits som mig min vän! Vi har mkt vatten lagrat. Ge de fler veckor på de intagen med 1 dag på balans med massa kolhydrater. Du kommer se förändringar!

xcv 2014-06-18 12:42

Deffen börjar närma sig sitt slut, och jag är nöjd, har dock en fråga:

Är rejält tömd nu, känner mig platt och saknar tryck. Ådrorna på underarmarna är tydliga, men tunna som nudlar på morgonen. Hur kan man på, säg en vecka uppnå maximalt tryck/fyllighet/storlek utan att lägga på sig massa fett?

Min spontana tanke är att uppa kolhydraterna en bit upp över balans, men jag vet inte hur hårt man vågar spela innan kroppen börjar lagra in fett. Vad tror ni?

Dricka mycket vatten/dricka mindre vatten?
Salta mer/Salta mindre?
osv. Hur maximerar man chanserna att visa upp sin allra bästa fysik?

Att fixa en schysst solbrun nyans på huden är såklart ett hett tips, det är redan på G och kan göra en jävla skillnad!

Snubben 2014-06-18 13:06

83kg! 3 to go. Garanterat bara vatten som läckt ut då det har hoppat friskt upp och ner.. men ändå :)

Mouline 2014-06-18 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av Snubben (Inlägg 7039787)
83kg! 3 to go. Garanterat bara vatten som läckt ut då det har hoppat friskt upp och ner.. men ändå :)

haha vi följs åt ser jag ;)

HMS Laestander 2014-06-18 20:41

92.2 imorse, ny lägstanotering. Började hålla koll på vikten från den 3/3, då jag låg på 98.6kg så håller ändå ett rätt fint tempo på ett halvt kilo i veckan. Inga egentliga problem, allting flyter på å tänkte väl hålla i detta tills man känner sig helt redo att bulka på (dvs aldrig), men lär bli till mitten av Juli, början av Augusti kanske.

Tobbey 2014-06-18 21:08

Hopp drygt 85kg morgonvikt, samma som förra året denna månad fast betydligt muskligare i år :D Fortsätter ner mot 80-82, alltså 82 eftersom jag bara vill att detta ska ta slut så fort som möjligt.

Mags 2014-06-19 01:39

Sommardilemma
 
Hej kolo, jag är i en aning knepig situation. Jag har deffat i 120 dagar (gått ner 10 kg drygt), skrivit mina tentor och har nu åkt tillbaka till föräldrahemmet...

Det känns som att det kommer bli lite kaos av det här, jag är så van vid att räkna vad jag äter, så de senaste två dagarna har jag troligtvis ätit alldeles för lite energi, och protein, men vem fan vet - jag har lärt mig hur svårt det är att känna sånt.

Min plan var att deffa ca 3 kg till, sen successivt höja till balans. Kan man göra det (på ett smidigt sätt) utan att räkna kalorier? 120 dagar är ganska länge, bör man vara försiktig? Vill ju inte gå upp i fettvikt, men inte heller ovetande tokdeffa.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)