Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Kosttillskott (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Proteinpulver Recensioner (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=178479)

xanton 2013-03-01 19:42

Någon som testat Fitness Nordica protein?

shikami 2013-03-01 20:26

Köpte scitec cappucino idag, finns bara ett ord OMFG!*drool*

Vilken jävla mun orgasm, godaste proteinet hitills. Det tar emot att säga detta men det här piskade BS produkterna (köper endast BS) undantag vassle nu förtiden.

Nu till recentionen:

Smak: smaken liknar kaffecooler som man kan köpa på 7-eleven (som för övrigt är väldigt god).
Det var karaktär i smaken men ändå en len och god kaffesmak (för att vara pulver/ej kaffe.
I smak får denna 5 av 5 skopor

Löslighet: ja, vad kan man säga? Jag brukar alltid runka av shaken rejält samt hårt efter tiden med dietfuel (som nu används till pudding)
Men han hejda mig denna gång och det räckte med 2 ( kan varit 3) st shakes så räknar denna som lättlöslig.

Så denna rekomenderar jag starkt för folk som gillar kaffe/kaffe cooler (speciellt det sistnämnda)
Detta kommer bli mitt standard vassle framöver, kommer testa caramell mest för att testa samt hört att den ska vara god.

Testarozza 2013-03-01 20:51

WHEY FX. Har smakat Päronsplit och Mocha Cream hittills. Båda smakar ljuvligt och löser sig otroligt bra! Känner inte av nå pulver alls, lent och fint! (Med mjölk.) Efter man druckit är det bara att skölja ur med vatten så är det rent och fräscht.

Whey FX blir det enda pulvret jag köper hädanefter! Billigt med!

d1anny2 2013-03-01 21:22

Whey fx stevia. Har någon chokladsmak. Måste vara nylonarom dom haft i. Så jäkla syntetiskt. Varnar för denna.

Zizou 2013-03-02 21:07

Bara jag som finner One Casein värdelöst till puddingar? Konsistensen ser bra och lagom tjock ut direkt man har blandat det, men när man stoppar in det i kylen ett tag så blir det helt vattnigt och som en sås istället. (~1,4-1,5 dl vatten till 33g pulver)
Har inte provat gå ner på 1 dl vatten till 33g pulver, men det skulle ju vara sämst.

Trebuchent 2013-03-02 21:15

Citat:

Ursprungligen postat av Testarozza (Inlägg 6306282)
WHEY FX. Har smakat Päronsplit och Mocha Cream hittills. Båda smakar ljuvligt och löser sig otroligt bra! Känner inte av nå pulver alls, lent och fint! (Med mjölk.) Efter man druckit är det bara att skölja ur med vatten så är det rent och fräscht.

Whey FX blir det enda pulvret jag köper hädanefter! Billigt med!

Så tyckte jag med de 10 första påsarna, sen klara jag inte skiten

Fitnessgurus vanilla wildberry och jordgubb vitchoklad är just nu det bästa jag testat,
man vill vara sugen på att dricka en shake, man ska inte tvinga sig.
Med fitnessgurus är man sugen på nästa shake !!

Bailah 2013-03-02 22:07

Har kört på WheyFX sålänge jag kan minnas, flera år. Den är fin, gillar många av smakerna och att den blandar sig så bra med vatten.

Men efter mkt tjat om fitnessguru så beslöt jag mig för att testa, så beställde in ett par olika för att testa.

Smakat två av dem änsålänge och det är Kiwi yoghurt och Apple pie (Kasein)

Och Kiwin blandade jag med vatten och den var fucking awesome. Godaste jag smakat, pure milkshake smak. Ingen typisk protein smak (Järnsmak som min dam säger)

Apple Pie tror jag att jag blandade med för mkt vatten, men den var helt ok. Har gjort en till ikväll med mjölk så får se om det blir bättre.

Zizou 2013-03-02 23:15

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6308449)

Men efter mkt tjat om fitnessguru så beslöt jag mig för att testa, så beställde in ett par olika för att testa.

Smakat två av dem änsålänge och det är Kiwi yoghurt och Apple pie (Kasein)

Och Kiwin blandade jag med vatten och den var fucking awesome. Godaste jag smakat, pure milkshake smak. Ingen typisk protein smak (Järnsmak som min dam säger)

Apple Pie tror jag att jag blandade med för mkt vatten, men den var helt ok. Har gjort en till ikväll med mjölk så får se om det blir bättre.

Dom två är riktigt fina :thumbup: Kiwin är nog det godaste jag har smakat på väldigt länge!

Bailah 2013-03-02 23:35

Citat:

Ursprungligen postat av Zizou (Inlägg 6308580)
Dom två är riktigt fina :thumbup: Kiwin är nog det godaste jag har smakat på väldigt länge!

Får inte helt bra blandning på kaseinet. Det blir antingen för vattningt eller för grynigt. Måste hitta en perfekt blandning men ja? Kiwin.. Wow!!

Zizou 2013-03-02 23:37

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6308633)
Får inte helt bra blandning på kaseinet. Det blir antingen för vattningt eller för grynigt. Måste hitta en perfekt blandning men ja? Kiwin.. Wow!!

Samma för mig faktiskt. Försökte göra pudding, tog 1,5 dl vatten till 33g pulver (brukar oftast ta 1,75 till 33g pulver med BS). Konsistensen blev bra direkt jag blandade, men när jag hade haft den i kylen 10 minuter så var den helt vattnig :confused:
Får nog ta och testa med 1-1,25 dl vatten.

Bailah 2013-03-02 23:44

Körde 66gr pulver och 4dl mjölk. In i kylen i 30ish mins och den blev fast som fein. Men grynig. Ska testa samma fast med en dl vatten.

Scitec 2013-03-03 01:19

Scitec 100% whey protein professional

Smak : Chocolate Raspberry

Betyg : 4/5, riktigt jävla god. Smakat med både mjölk och vatten, svårt att beskriva smaken mer än att det smakar choklad och hallon. :)

machine gun 2013-03-04 10:53

Finns det något (gott) kaseinbaserat proteinpulver med jordnötssmörsmak? Alt. jordnöt/choklad. Även äpple/kanel el likn. skulle vara intressant.

Jeml 2013-03-04 10:54

Citat:

Ursprungligen postat av machine gun (Inlägg 6311033)
Finns det något (gott) kaseinbaserat proteinpulver med jordnötssmörsmak? Alt. jordnöt/choklad. Även äpple/kanel el likn. skulle vara intressant.

syntha 6 chocolate+peanutbutter!

blandprotein, riktigt gott :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Zizou 2013-03-04 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av machine gun (Inlägg 6311033)
Finns det något (gott) kaseinbaserat proteinpulver med jordnötssmörsmak? Alt. jordnöt/choklad. Även äpple/kanel el likn. skulle vara intressant.

Har inte hittat något kaseinbaserat med jordnötssmör, bara blandprotein. Men lär säkert finnas om man söker på någon amerikansk shop :D

One Casein har ju Apple Pie smak, den är väldigt god. Om man vill är det bara slänga ner lite kanel i det, blir skitgott tycker jag :thumbup:


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)