Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Bästa journalisten? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=58210)

Krokodil 2005-12-16 08:58

Bästa journalisten?
 
Har ni någon favorit?

Personligen är jag barnsligt förtjust i Simon Bank på sportbladet (Aftonbladet) pga hans språkbruk och goda kunskaper. I botten av listan hamnar de flesta på Expressen.

Nitrometan 2005-12-16 09:11

Janne Josefsson :D

Pingu 2005-12-16 09:18

TSNs Bob Mckenzie är ruggit duktig :bow:

skaparn 2005-12-16 09:55

Chris Härenstam har blivit allt bättre, kan otroligt mycket dessutom.
Annars tycker jag om de som håller ekots lördagsintervju, speciellt Tomas Ramberg och Margit Silberstein. De vet verkligen hur man fångar den slingrande ormen.

kelk 2005-12-16 10:19

Att Simon Bank är en bra journalist är väl det sista man kan säga.
En bra journalist ska ställa sig neutral till ämnet som artikeln behandlar.
Däremot så tycker jag att killarna borta på The Guardian gör ett mycket gediget arbete!

Fredrik_ 2005-12-16 10:53

Britt-Marie Matsson på GP.. hon känns enormt insatt och kunnig, och kan dessutom hålla det mesta på en nyanserad nivå.

Dumleman 2005-12-16 12:24

Vilken är den bästa sjukdomen? Vad jag än läser som en "journalist" har skrivit så är det bara skit.

Noodles 2005-12-16 13:19

Citat:

Ursprungligen postat av Krokodil
Har ni någon favorit?

Personligen är jag barnsligt förtjust i Simon Bank på sportbladet (Aftonbladet) pga hans språkbruk och goda kunskaper. I botten av listan hamnar de flesta på Expressen.

Jag tycker Simon Bank är duktig. Han är som du säger påläst och skriver bra. Däremot skulle jag inte räkna in honom bland bra journalister eftersom jag ser honom som en krönikör. Han är ofta väldigt subjektiv, vilket han ska vara som krönikör.

Britt-Marie Mattson har gjort många bra USA-rapporteringar. Hon är däremot halvdan som krönikör och debattör.

Rockhard 2005-12-16 13:21

Citat:

Ursprungligen postat av Dumleman
Vilken är den bästa sjukdomen? Vad jag än läser som en "journalist" har skrivit så är det bara skit.

sluta läsa "se och hör" :D

Rocco 2005-12-16 13:51

Citat:

Ursprungligen postat av Krokodil
Har ni någon favorit?

Personligen är jag barnsligt förtjust i Simon Bank på sportbladet (Aftonbladet) pga hans språkbruk och goda kunskaper. I botten av listan hamnar de flesta på Expressen.

Rankar inte någon av journalisterna på Sportbladet speciellt högt. Visst är Bank ganska allroundkunnig men när man själv är insatt i någon sport så märker man att kunskaperna inte är speciellt djupgående. Tycker isf att Erik Niva är bäst av Sportbladet-nissarna. Laul och Wennman är katastrofalt dåliga.

masse7 2005-12-16 14:09

om det räknas att man är med i aftonbladet varje söndag med sina kommentarer så håller jag PAOLO ROBERTO som bäst utan tvekan!

PowPow 2005-12-16 15:30

Bästa radiojournalisten/krönikören är onekligen Rebecca Vinterbarn Elg på Sveriges radio, P3. Man smälter bara man hör hennes röst :)

Angel 2005-12-16 17:00

ebba von sydow

Rocco 2005-12-16 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av PowPow
Bästa radiojournalisten/krönikören är onekligen Rebecca Vinterbarn Elg på Sveriges radio, P3. Man smälter bara man hör hennes röst :)

WORD! Hon är grym...

Pellefant 2005-12-16 22:16

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik_
Britt-Marie Matsson på GP.. hon känns enormt insatt och kunnig, och kan dessutom hålla det mesta på en nyanserad nivå.

Fast i TV gör hon sig inte bra tycker jag. :(


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)