Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Kosttillskott (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Ecdysteron - mer kraftfullt anabolt än steroider (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=224587)

Lawliet 2020-03-26 08:15

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av agazza (Inlägg 8115123)
Blir du grov då?

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk

Jadå, dessa ökningar jag har sett de senaste 5 månaderna har redan tagit mig till en nivå som jag aldrig ens kunde hoppats nå igen någonsin, utan någon form av externa tillskott som åter igen drastiskt förbättrar miljön för att bygga muskler i min kropp.

Har läst alla slags studier och artiklar jag hittat kring ecdysterone samt vad som händer när det binder ER-beta receptorn. Det verkar ha ett gäng bra effekter för att förbättra miljön för att bygga muskelmassa, samt bli av med fett osv.

G.W 2020-03-26 08:17

Citat:

Ursprungligen postat av Lawliet (Inlägg 8115159)
Jadå, dessa ökningar jag har sett de senaste 5 månaderna har redan tagit mig till en nivå som jag aldrig ens kunde hoppats nå igen någonsin, utan någon form av externa tillskott som åter igen drastiskt förbättrar miljön för att bygga muskler i min kropp.

Har läst alla slags studier och artiklar jag hittat kring ecdysterone samt vad som händer när det binder ER-beta receptorn. Det verkar ha ett gäng bra effekter för att förbättra miljön för att bygga muskelmassa, samt bli av med fett osv.

Fantastiska bilder. Stor storlek. Ser grov ut. Fast. Tajt. Håll oss alla uppdaterade om dina fortsatta framsteg med nya framstegsbilder eller video-klipp. Visa oss vad du har. Vill se hur freakin 'enorm, solid, grov och tajt du kan bli. Tack för motivationen.

VoDaresVins 2020-03-26 08:51

Citat:

Ursprungligen postat av Lawliet (Inlägg 8115038)
Jag märker ingen skillnad på sömnen av detta. Dock så fanns det ju en massa andra positiva effekter på hälsan som substansen sägs ha. (Har inga källor på rak arm då detta inte var det jag var ute efter, men vill minnas att det fanns studier som påvisade olika effekter). Däremot kör jag på ashwagandha från och till, och det däremot hjälper min sömn. Såg nån annan nämna detsamma i annan tråd.

Tack, jag blandade ihop dessa. Ska pröva på ashwagandha istället.

Langster 2020-03-29 20:13

Citat:

Ursprungligen postat av G.W (Inlägg 8115160)
Fantastiska bilder. Stor storlek. Ser grov ut. Fast. Tajt. Håll oss alla uppdaterade om dina fortsatta framsteg med nya framstegsbilder eller video-klipp. Visa oss vad du har. Vill se hur freakin 'enorm, solid, grov och tajt du kan bli. Tack för motivationen.

Haha... det är olympiascenen nästa för den där bilden. Vi gör en skylt och ställer på staffli i nästa line-up.

G.W 2020-03-30 10:17

Citat:

Ursprungligen postat av Langster (Inlägg 8116102)
Haha... det är olympiascenen nästa för den där bilden. Vi gör en skylt och ställer på staffli i nästa line-up.

Var inte inloggad så jag såg inte bilden innan jag kommenterade. Blev lite fel..

C'est la vie

KT81 2020-04-10 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av Lawliet (Inlägg 8115159)
Jadå, dessa ökningar jag har sett de senaste 5 månaderna har redan tagit mig till en nivå som jag aldrig ens kunde hoppats nå igen någonsin, utan någon form av externa tillskott som åter igen drastiskt förbättrar miljön för att bygga muskler i min kropp.

Har läst alla slags studier och artiklar jag hittat kring ecdysterone samt vad som händer när det binder ER-beta receptorn. Det verkar ha ett gäng bra effekter för att förbättra miljön för att bygga muskelmassa, samt bli av med fett osv.


Med ganska stor säkerhet vill jag komplettera med en empirisk analys av informationen i ditt inlägg:

https://i.imgur.com/FDaLMFU.jpg

Pepz 2020-11-10 11:23

jag testar just nu eftersom mmsports kommit ut med ecdysterone.
Återkommer om några veckor.

Langster 2020-11-10 11:45

Ecdysteron har funnits på marknaden länge nu och alltid är det någon som är övertygad om dess påstådda effekt... men om det nu vore så vansinnigt effektivt, skulle det då inte vara lika populärt som kreatin vid det här laget?
De som påstår sig få effekt av ecdy beskriver ofta bättre resultat än vad som är möjligt av kreatin, men bildbevisen lyser alltid med sin frånvaro.

Sen när folk säger att de inte får resultat så är det alltid så att man ju ska ta det mystiska, jättedyra ecdysteronet som är supersvårt att få tag på. Alltså jag har sett denna historia upprepats säkert 10 ggr på olika forum genom de år jag tränat

Pepz 2020-11-10 12:28

Citat:

Ursprungligen postat av Langster (Inlägg 8174427)
Ecdysteron har funnits på marknaden länge nu och alltid är det någon som är övertygad om dess påstådda effekt... men om det nu vore så vansinnigt effektivt, skulle det då inte vara lika populärt som kreatin vid det här laget?
De som påstår sig få effekt av ecdy beskriver ofta bättre resultat än vad som är möjligt av kreatin, men bildbevisen lyser alltid med sin frånvaro.

Sen när folk säger att de inte får resultat så är det alltid så att man ju ska ta det mystiska, jättedyra ecdysteronet som är supersvårt att få tag på. Alltså jag har sett denna historia upprepats säkert 10 ggr på olika forum genom de år jag tränat

exakt.
precis därför har jag avstått och avrått.

Har dock alltid varit sugen på att testa. som med allt annat man hör om som ska ge gainz.

exevision 2020-11-11 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av Pepz (Inlägg 8174414)
jag testar just nu eftersom mmsports kommit ut med ecdysterone.
Återkommer om några veckor.

Hur mycket ecdysterone innehåller den egentligen?
Finns det något som kan garantera innehållet?

Frågar på grund av denna:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31568967/

Pepz 2020-11-12 08:31

Citat:

Ursprungligen postat av exevision (Inlägg 8174857)
Hur mycket ecdysterone innehåller den egentligen?
Finns det något som kan garantera innehållet?

Frågar på grund av denna:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31568967/

ingen aning.
Ska se om mmsports har en analys på det

Löpsko 2020-11-12 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av Pepz (Inlägg 8174922)
ingen aning.
Ska se om mmsports har en analys på det

Om de har? De måste väl ha en analys för att få sälja produkten.

40plus 2020-11-13 07:04

Citat:

Ursprungligen postat av Löpsko (Inlägg 8175162)
Om de har? De måste väl ha en analys för att få sälja produkten.

Klart man inte behöver ha en analys för att sälja en produkt.

Pepz 2020-11-13 08:33

Citat:

Ursprungligen postat av Löpsko (Inlägg 8175162)
Om de har? De måste väl ha en analys för att få sälja produkten.

Citat:

Ursprungligen postat av 40plus (Inlägg 8175210)
Klart man inte behöver ha en analys för att sälja en produkt.

40plus sätter huvudet på spiken.

Kostillskottsbranschen är dåligt reglerad så det är bara att påstå lite vad du vill tyvärr.
Dock har mmsports varit oerhört noga med att deklarera korrekt och köra en del analyser själva.

ett relativt känt svenskt märke körde i många många år att deras isolat hade 0g fett och 0gkolhydrat per 100g vilket var en ren lögn.

Likaså angav de nyligen att deras MCT hade angivet 14,5g astaxanthin /100g vilket även det var ett påhitt.
I verkligheten var det 13,3mg. de skyllde på feltryck, (på flaskan, OCH överallt på hemsidan, OCH instagram OCH i all reklam)

PureWhey 2020-11-13 13:03

https://www.strongerbyscience.com/podcast-episode-8/

Citat:

0:57:07 Research review: Surprising new study on ecdysterone supplementation
Framför allt halveringstiden är intressant imo.

Är väl f.ö. MM som brukade spika sina proteinpulver med diverese aminosyror, framför allt glycin vill jag minnas. De har även en "konstant rea" på sina produkter vilket inte ens är lagligt tror jag. Inte förtroendegivande.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)