Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Diet, Deff & Fettminskning (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Fettreducering 3D Hifu? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=237524)

TotteShaped4Life 2019-01-07 11:28

Fettreducering 3D Hifu?
 
Jag vet sedan tidigare att det fungerar med fettreducering genom s.k. fettfrysning (kryolipolys). Nu har det tydligen kommit en "ny" metod som heter 3D Hifu där det påstås att man smälter fett genom ultraljud. För mig låter det som hokuspokus. Finns det någon evidens för det påståendet?

King Grub 2019-01-07 11:46

Effektivt och säkert.

https://www.researchgate.net/profile...-reduction.pdf

TotteShaped4Life 2019-01-07 13:51

Hur skulle du säga att det står sig i jämförelse med kryotekniken gällande effektivitet? Osäker på vad siffran 0,6% står för i sammanhanget. Låter inte som mycket, men eftersom jag troligtvis inte tolkar siffrorna på rätt sätt kan jag anta att det är mer än det låter kanske?

LunaSpice 2019-01-07 14:02

Citat:

Ursprungligen postat av TotteShaped4Life (Inlägg 8007013)
Låter inte som mycket, men eftersom jag troligtvis inte tolkar siffrorna på rätt sätt kan jag anta att det är mer än det låter kanske?

Bästa citatet på forumet.

TotteShaped4Life 2019-01-07 14:16

Enligt den här studien så var kryotekniken mer effektiv
https://www.mdedge.com/edermatologyn...ersus-hifu-fat

TotteShaped4Life 2019-01-07 14:16

Citat:

Ursprungligen postat av LunaSpice (Inlägg 8007022)
Bästa citatet på forumet.

Mjo

TotteShaped4Life 2019-01-07 15:39

Citat:

Ursprungligen postat av LunaSpice (Inlägg 8007022)
Bästa citatet på forumet.

Mitt IQ är inte alltid i synk med vare sig min omgivning eller mitt eget snubblande intellekt. Jag spekulerar att min "fråga" kommer att etsa sig in i den binära kolohimlen i evigheters evighet. Uthängd i flosklernas stupstock och bespottad för all framtid.

Diomedea exulans 2019-01-07 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av TotteShaped4Life (Inlägg 8007098)
Mitt IQ är inte alltid i synk med vare sig min omgivning eller mitt eget snubblande intellekt. Jag spekulerar att min "fråga" kommer att etsa sig in i den binära kolohimlen i evigheters evighet. Uthängd i flosklernas stupstock och bespottad för all framtid.

Så jävla farlig var inte meningen, du är långt ifrån "officiell Kolo-byfåne" ännu.

LunaSpice 2019-01-08 07:56

Citat:

Ursprungligen postat av TotteShaped4Life (Inlägg 8007098)
Mitt IQ är inte alltid i synk med vare sig min omgivning eller mitt eget snubblande intellekt. Jag spekulerar att min "fråga" kommer att etsa sig in i den binära kolohimlen i evigheters evighet. Uthängd i flosklernas stupstock och bespottad för all framtid.

Har inget med IQ eller intellekt att göra. Tyckte bara det var underbart formulerat. :D

TotteShaped4Life 2021-07-20 15:58

Japp, gjort min första HIFU-behandling idag. Först hade jag tänkt fettfrysning, men hon tyckte inte att det var rätt metod eftersom jag inte hade mkt fett utan mest hud på magen som behövde stramas åt. Fel jävla läge kanske. Har ju precis börjat min semester och får inte sola på 1-2 veckor. Asch, jag undrar hur illa det kan vara egentligen... men får väl skyla maggen som är området som behandlats.

Mental 2021-07-21 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av TotteShaped4Life (Inlägg 8226118)
Japp, gjort min första HIFU-behandling idag. Först hade jag tänkt fettfrysning, men hon tyckte inte att det var rätt metod eftersom jag inte hade mkt fett utan mest hud på magen som behövde stramas åt. Fel jävla läge kanske. Har ju precis börjat min semester och får inte sola på 1-2 veckor. Asch, jag undrar hur illa det kan vara egentligen... men får väl skyla maggen som är området som behandlats.

krympte midjan något då?

TotteShaped4Life 2021-07-21 13:24

Citat:

Ursprungligen postat av Mental (Inlägg 8226347)
krympte midjan något då?

Inte det minsta och jag är inte ute efter att krympa den utan mer att strama åt huden. Nu fettreducerar metoden oxå, men eftersom jag inte har så mkt fett utan mer fladdrig hud, är det inte primärt. Det är en process som startat och pågår i upp till 6 månader. Läs länken från KG så får du mer detaljer.

Mental 2021-07-21 13:36

Citat:

Ursprungligen postat av TotteShaped4Life (Inlägg 8226351)
Inte det minsta och jag är inte ute efter att krympa den utan mer att strama åt huden. Nu fettreducerar metoden oxå, men eftersom jag inte har så mkt fett utan mer fladdrig hud, är det inte primärt. Det är en process som startat och pågår i upp till 6 månader. Läs länken från KG så får du mer detaljer.

Jo, där stod det om stramare hud i ansikte och hals i upp till 2 år. men även upp mot 4cm minskat midjemått.

TotteShaped4Life 2021-07-21 17:15

"Det första resultatet kan upplevas direkt efter behandlingen och huden känns genast stramare, men kollagen och elastinproduktionen pågår upp till 6 månader vilket krävs för att huden ska återställa nya och starkare kollagen och elastinfibrer. Efter ca 4-6 månader kan man se det slutgiltiga resultatet."

Den direkta påverkan gäller nog mer ansikte och hals. Enligt hon som utförde den på mig kommer det att synas om ca 1 månad.

Mental 2021-10-05 08:49

Citat:

Ursprungligen postat av TotteShaped4Life (Inlägg 8226391)
"Det första resultatet kan upplevas direkt efter behandlingen och huden känns genast stramare, men kollagen och elastinproduktionen pågår upp till 6 månader vilket krävs för att huden ska återställa nya och starkare kollagen och elastinfibrer. Efter ca 4-6 månader kan man se det slutgiltiga resultatet."

Den direkta påverkan gäller nog mer ansikte och hals. Enligt hon som utförde den på mig kommer det att synas om ca 1 månad.

Syns det skillnad nu?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)