Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Spiffy 2021-07-14 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 8225139)
Skador hör till i en fullkontakts kampsport. Det är skador som ger vinnare och förlorare. Vill man inte få skador så finns det gott om andra kampsporter att tävla i.

Hade UFC varit markeringskontakt och bara dömt poäng efter träffar skulle ju ingen titta. Det är det förhållandevis grova våldet som är tjusningen med sporten.

Har inga problem med att det ibland blir skador. Har skaffat mig en drös själv ;)
Det är de fullständigt onödiga skadorna när matchen redan är avgjord som det gäller. Visst i vissa fall vänder matchen och den andra vinner. Men jag tycker inte det är värt att aldrig bryta matcherna för att detta.

Igor Vovchanchyn mot Enson Inoue om jag nu kommer ihåg rätt match.
De får dra Enson ut till hörnan i rondvilan och han kan väl inte ens sitta upp på stolen.
Enson vill inte ge upp, men matchen bryts.
Rätt eller fel?

Kabuto 2021-07-14 16:02

Självklart rätt. Inget fel med Herbs stopp i helgen heller. Domaren är där för utövarnas säkerhet, ibland behöver dom skydd från sin egen tålighet.

delta_mats 2021-07-15 11:33

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 8225152)
En annan fråga då är "hur ger man upp"? Har ju varit fighters som tappat utan att domaren sett eller regerat á la Mario, där inte ens ringhörnan slänger in handduken trots deras fighter sover sen 4-6 sek bak. Ger man t.ex. upp om man bara täcker huvudet och inte gör något annat? Ska det pågå i 2 sekunder eller 10? Så fort du ens har kvar saker som "ger upp" och kravet är att man måste slå i mattan eller säga till domaren (vilket inte är det lättaste om alla ens sinnen säger man ska bara skydda huvdet och vrida bort sig från den som attackerar). Alternativet som tar bort fel hos domaren då är att endast fysisk tappout, skrika man ger upp, eller total knock/utstrypning som ska användas, all form av att man bara "skyddar sig" är då inte nog för stopp.

Kan man inte ropa eller att ens händer är ihoplåsta så man ej kan tappa är man inte förmögen att ge upp och då ska domaren kunna stoppa matchen ifall denne bedömer att det behövs. Precis som jag har skrivit tidigare.

delta_mats 2021-07-15 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 8225174)
Har inga problem med att det ibland blir skador. Har skaffat mig en drös själv ;)
Det är de fullständigt onödiga skadorna när matchen redan är avgjord som det gäller. Visst i vissa fall vänder matchen och den andra vinner. Men jag tycker inte det är värt att aldrig bryta matcherna för att detta.

Igor Vovchanchyn mot Enson Inoue om jag nu kommer ihåg rätt match.
De får dra Enson ut till hörnan i rondvilan och han kan väl inte ens sitta upp på stolen.
Enson vill inte ge upp, men matchen bryts.
Rätt eller fel?

Rätt ifall läkaren gör den bedömningen.

Skrollovicz 2021-07-20 15:27

https://m.youtube.com/watch?v=S1mkpk65JwQ
Firas Zahabi om Conor McGregor. Jag är beredd att hålla med honom i stort sett i allt han säger.

Agitator 2021-11-15 20:38

I loled.

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 8244695)
https://www.reddit.com/r/Unexpected/..._emotions_wtf/

Nog bästa posten jag sett hittills på temat.


Castle 2022-03-02 23:19

Cain Velasquez är gripen för mordförsök i USA. Han sköt mot en person men träffade dennes far istället. Personen han sköt emot var misstänkt för att ha begått övergrepp mot barn på ett dagcenter, och ett av dessa barn var närstående till Cain. Kan nog bli att skaka galler bra länge.

Agitator 2022-03-03 00:21

Citat:

Ursprungligen postat av Castle (Inlägg 8263989)
Cain Velasquez är gripen för mordförsök i USA. Han sköt mot en person men träffade dennes far istället. Personen han sköt emot var misstänkt för att ha begått övergrepp mot barn på ett dagcenter, och ett av dessa barn var närstående till Cain. Kan nog bli att skaka galler bra länge.

Ouff. I Monterey också. Synd att det inte skedde i Texas. Det där kommer inte gå bra i tokiga Cali.

intepurewhey 2022-03-19 10:20

Gött med dagsevent.

Jay-Z 2022-03-20 17:37

Jag var på plats och var med och sjöng "Paddy the Baddy..." :d

TotteShaped4Life 2022-03-21 05:47

Bra skit den här gången. Brittiska vågen är här för att stanna. Molly - vilken star.

intepurewhey 2022-03-21 08:16

Citat:

Ursprungligen postat av TotteShaped4Life (Inlägg 8267318)
Bra skit den här gången. Brittiska vågen är här för att stanna. Molly - vilken star.

Klarar personligen knappt av att kolla på tjejerna. Ser ut som de slåss under vatten. Oftast ännu värre i boxning.

TotteShaped4Life 2022-03-21 13:41

Citat:

Ursprungligen postat av intepurewhey (Inlägg 8267331)
Klarar personligen knappt av att kolla på tjejerna. Ser ut som de slåss under vatten. Oftast ännu värre i boxning.

Där håller jag helt med. I nio av tio fall är det pissiga matcher - men det finns undantag. Molly Mcann var det undantaget den här kvällen.

Magnus N 2022-04-09 17:48

Bra lineup inatt, de tre man ser fram emot mest

Featherweight Alexander Volkanovski vs. Chan Sung Jung

Bantamweight Aljamain Sterling vs. Petr Yan

Welterweight Gilbert Burns vs. Khamzat Chimaev

intepurewhey 2022-04-09 18:29

Skulle vart bra kort att ta en tidig tid...


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)