Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Styrkesport (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Allt inom strongman! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=209067)

Bjorneman 2017-11-26 17:38

https://www.youtube.com/channel/UCc4...sHEfOEjqKpEiyw

Den här snubben har lagt upp lite nya strongmantävlingar och dokumentärer från WSM 2016. Kul, det kryllar inte av nytt strongmanmaterial annars direkt.

MackeJuve 2017-12-11 10:05

Filmerna från kvalen tycker jag håller hög kvalitet :thumbup: Espenkrona är fan en riktigt härlig intervjuare.

Beefcake1993 2017-12-11 23:40

En fråga till er mer erfarna inom strongman, får man använda sig av tumlås i greppgrenar som farmers walk och liknande?

Princeps 2017-12-12 01:03

Citat:

Ursprungligen postat av Beefcake1993 (Inlägg 7863021)
En fråga till er mer erfarna inom strongman, får man använda sig av tumlås i greppgrenar som farmers walk och liknande?

Ja, självklart.

Bjorneman 2017-12-16 01:58

Citat:

Ursprungligen postat av Beefcake1993 (Inlägg 7863021)
En fråga till er mer erfarna inom strongman, får man använda sig av tumlås i greppgrenar som farmers walk och liknande?

Ja. Jag kan inte tänka mig något annat.

Beefcake1993 2017-12-16 02:13

Citat:

Ursprungligen postat av Princeps (Inlägg 7863041)
Ja, självklart.

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7865350)
Ja. Jag kan inte tänka mig något annat.

Joo verkar som att man får det efter att ha kollat igenom de senaste 10 åren av wsm. Verkar dock vara väldigt få som använder sig av det, typ bara Brian Shaw.

Bjorneman 2017-12-16 02:19

Citat:

Ursprungligen postat av Beefcake1993 (Inlägg 7865354)
Joo verkar som att man får det efter att ha kollat igenom de senaste 10 åren av wsm. Verkar dock vara väldigt få som använder sig av det, typ bara Brian Shaw.

Har inte tänkt på det. Jaså, Brian? Han har ju ett helvetes grepp annars.

345.5 i bänk 2017-12-16 10:29

På rullande stång blir det klart en fördel om man kan ha tumlås. Men på ett fast hantag vet ifaan om det blir nå bättre. Hör knappt nån använda sig av det. Skulle det vara mycket lättare skulle det vara mer utbrett.

Agitator 2018-01-02 15:55

Finalen 2017


MackeJuve 2018-01-02 16:01

Kan rekommendera dokumentären "Born strong" på Netflix. Om Shaw, Hafthor, Hall och Z. Handlar om Arnold Classic 2016. Var ganska bra faktiskt.

Bjorneman 2018-01-02 20:36

Hafthors gnäll över förlusten är helt obefogat. Det var en dubble dip och Hall gick dessutom ut efteråt. Eddie vann rättvist även om det är underligt med både mark och böj i samma final. Om finalen skulle varit skräddarsydd för Eddie så hade vikterna i press, mark och böj varit så tunga att ingen annan hade kunnat rubba dem. Dessutom är inte däckvält hans gren alls. Det var minst lika anpassat för Hafthor 2014 med både loading och keg toss, men då vann Savickas istället. Sen att bromsen på flygplanet skulle varit på under Shaws plane pull är helt jävla bisarrt. Då hade planet stått still.

En grej som var väldigt imponerande var Shaws knäböjar. Pausade och körde hela tiden ut.

Bra dokumentär! Den har inte varit tillgänglig i Sverige tidigare.

Benny Carlsson 2018-01-03 02:29

Är jag ensam om att tycka att han (Hafthor) verkar vara en rätt osympatisk snubbe generellt? Enligt mig inte ovanligt inom strongman men just Hafthor sticker ut, tycker jag.

MackeJuve 2018-01-03 08:57

Citat:

Ursprungligen postat av Benny Carlsson (Inlägg 7873403)
Är jag ensam om att tycka att han (Hafthor) verkar vara en rätt osympatisk snubbe generellt? Enligt mig inte ovanligt inom strongman men just Hafthor sticker ut, tycker jag.

Jag tycker att han verkar vara rätt skön, han är sig själv. Troligtvis rätt självgod men det har jag inga problem med, det har han förtjänat.

I min gissningsvärld så är Hall den mest osympatiska. Har inga grunder för detta mer än att jag får lite "psyk-vibbar" när jag ser reportagen där han framställs som en god familjefar. Han känns närmast ett utbrott. Notera att detta inte är något som jag har någon fakta bakom utan att det enbart är min känsla :D Han skulle lika gärna kunna vara en schysst snubbe som i.o.m. sin bakgrund är lite grov till språk och sätt.

Beefcake1993 2018-01-03 11:26

Citat:

Ursprungligen postat av Benny Carlsson (Inlägg 7873403)
Är jag ensam om att tycka att han (Hafthor) verkar vara en rätt osympatisk snubbe generellt? Enligt mig inte ovanligt inom strongman men just Hafthor sticker ut, tycker jag.

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7873436)
Jag tycker att han verkar vara rätt skön, han är sig själv. Troligtvis rätt självgod men det har jag inga problem med, det har han förtjänat.

I min gissningsvärld så är Hall den mest osympatiska. Har inga grunder för detta mer än att jag får lite "psyk-vibbar" när jag ser reportagen där han framställs som en god familjefar. Han känns närmast ett utbrott. Notera att detta inte är något som jag har någon fakta bakom utan att det enbart är min känsla :D Han skulle lika gärna kunna vara en schysst snubbe som i.o.m. sin bakgrund är lite grov till språk och sätt.

Har för mig att han blev anmäld för några månader sedan för att ha misshandlat sin fästmö, men har inte läst något om någon dom.

MackeJuve 2018-01-03 11:51

Citat:

Ursprungligen postat av Beefcake1993 (Inlägg 7873498)
Har för mig att han blev anmäld för några månader sedan för att ha misshandlat sin fästmö, men har inte läst något om någon dom.

Nu när du säger det så vet jag att det har varit uppe för diskussion. Får väl ta tillbaka det jag skrev. Googlade och det var flera kvinnor som hade vittnat om samma sak. Tänkte faktiskt igår på att han hade skaffat sig en ny flickvän.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)