Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Fotboll (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=48)
-   -   global fussball ok (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=231027)

svenbanan 2017-05-17 21:07

Citat:

Ursprungligen postat av Korvryttaren (Inlägg 7765897)
Tror vi har olika syn på hyfsad.

snarare olika syn på objektivitet och självinsikt

Korvryttaren 2017-05-17 21:25

haha Guidetti tur att den gick in det räddade betyget.

svenbanan 2017-05-17 21:32

Blev det mål? Jag som stängde av eftersom det verkade kört. Typiskt... :P

EDIT: Är kört ändå ser jag...

svenbanan 2017-05-17 21:34

Vad gjorde Aspas för att få sitt andra gula då? Var det också "snack"?
Han kunde du ju ondgöra dig över istället kanske...

Korvryttaren 2017-05-17 21:35

Skrev ju att det var hårt, straffsituation mot Ramos fick kort för filmning.

svenbanan 2017-05-17 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av Korvryttaren (Inlägg 7765931)
Skrev ju att det var hårt,

Va?

Citat:

Ursprungligen postat av Korvryttaren (Inlägg 7765931)
, straffsituation mot Ramos fick kort för filmning.

Ok. De hade ju behövt honom på planen om de skulle ha en chans att vinna. Guidetti har väl typ bara gjort 2-3 mål i år? Aspas har gjort närmare 20.

Korvryttaren 2017-05-18 00:04

Real möter Malaga som senast vann 2012 och det bör man klara utan några större problem.

svenbanan 2017-05-18 03:40

Citat:

Ursprungligen postat av Korvryttaren (Inlägg 7765979)
Real möter Malaga som senast vann 2012 och det bör man klara utan några större problem.

Dessutom räcker det med oavgjort för marängerna.

Sjukt impad av Real. Zizou har typ gjort allt rätt med sina gubbar. Det skulle inte förvåna mig om Bale kommer vara kry och i toppform lagom till finalen också. Det skulle inte heller fårvåna mig om Morata och James får starta mot Juve. Eller det skulle förvåna mig, men det skulle inte förvåna mig om de gör varsit hattrick, om han startade dem.

Jag läste nån intervju med Griezman där han hoppades Juve skulle vinna finalen, och att Buffon skulle få guldballongen. Det vore onekligen lite coolt.

baktung 2017-05-23 10:58

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7765985)
Jag läste nån intervju med Griezman där han hoppades Juve skulle vinna finalen, och att Buffon skulle få guldballongen. Det vore onekligen lite coolt.

Blir för första gången på länge intressant och ovisst vad gäller Ballon d'Or. Ronaldo kommer eventuellt ha vunnit två titlar medan Messi har gjort avsevärt fler mål i ligan (37 mot 25) och dessutom avgjorde det senaste El Clasicot. Att vinna titlar brukar väga tungt men det går knappast att påstå att Ronaldo varit tungan på vågen när det i slutet av säsongen skiljer ynka tre poäng mellan lagen och tvåan gick bäst i inbördes möten.

Jag tror:
- Messi tar Guldbollen om Juventus vinner CL.
- Messi tar Guldbollen om Real vinner CL utan att Ronaldo är inblandad i målen.
- Ronaldo tar Guldbollen om HAN avgör CL-finalen i stor stil.

svenbanan 2017-05-23 11:11

Den där jävla guldbollen alltså. Fan vet om man ska orka bry sig och klura lite på det. Den känns bara så... urvattnad.

Jag hoppas, som Griezman, att Buffon får den ifall Juve vinner CL. Om inte annat så för lång och trogen tjänst. Jag skiter i om det inte är ett kriterium egentligen. Det är ju bara en populäritetstävling ändå.

Jag hörde nån proffstyckare (kanske var det Martin Åslund) som sade att han tyckte Messi var bättre än nånsin i år. Inte helt säker på om det var i en enskild match, eller hela säsongen...

Jag skulle säga att Ronaldo är mer förtjänt av guldballongen än Messi i år.

aryaa 2017-05-23 20:44

Vad tror ni om EL-finalen i morgon? Jag hoppas verkligen på Ajax men tror dessvärre att United vinner.

svenbanan 2017-05-23 23:31

Citat:

Ursprungligen postat av aryaa (Inlägg 7768792)
Vad tror ni om EL-finalen i morgon? Jag hoppas verkligen på Ajax men tror dessvärre att United vinner.

Har dålig koll på Ajax, men har ändå en känsla av att de har nåt på gång. United känns som om de går på tomgång och inte vet vad de ska hitta på. Kanske kan Mourinho sprattla till en sista gång innan hans karriär är död, men jag hoppas också på Ajax.

Ifall man ManU vinner, och får en friplåt till CL, kommer det då försvinna en kvalplats till CL från PL? Eller blir det helt enkelt ett till lag från PL?

StarkaUlf 2017-05-24 03:10

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7768910)
Ifall man ManU vinner, och får en friplåt till CL, kommer det då försvinna en kvalplats till CL från PL? Eller blir det helt enkelt ett till lag från PL?

Det blir ett till lag från PL.

Spanien hade fem lag förra året.

StarkaUlf 2017-05-28 19:34

Tottis avtackning/avsked. Gåshud. I "klass" med då Foppa annonserade sin pensionering. Gråten i halsen.

svenbanan 2017-05-28 19:43

Aj, fan. Missade det. Tjänstefel!!! :(

Minns fortfarande när han spottade Poulsen i fejan. Jävlar vilket ramaskri det blev! :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:16.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)