Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träning - Vikter & Kondition (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Athletic Fitness (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=189)

rota 2002-03-22 18:42

Athletic Fitness
 
Hur många är det här som har tänkt att satsa på athletic fitness? och i så fall vilken tävling?

Själv har jag som mål att ställa upp i Decembercupen i år eller SM-kvalet nästa år.

big 2002-03-22 20:01

Jag har som mål att delta i nån bb tävling 2005 +90kg :) jag e så jäkla lång så nått annat går inte.

rota 2002-03-22 20:12

Jag skulle också vilja delta i en byggartävling nån gång, men jag ser det som ett väldigt långsiktigt mål.

Jag antar att det är många som ser athletic fitness som ett steg på vägen för att nån gång delta i en byggartävling. Man får ju en bedömning om hur man ser ut och kanske för att få lite scenvana.

Gladiatorerna 2002-03-23 10:06

Jag satsar på Athletic fitness i decembercupen.

Gladiatorerna 2002-03-23 10:08

Mitt mål är att tävla i bodybouldning i framtiden, det är min största dröm.

Kjellstroem 2002-03-23 16:24



[ 23 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: Kjellstroem ]

Kjellstroem 2002-03-23 16:30

Citat:

Ursprungligen skickat av Kjellstroem:
<STRONG>Som man kanske kan tyda av titlen på min träningsdagbok så ska jag med stor sannolikhet tävla i athletic-fitness..
Dock inget i år.
Siktet är inställt på decembercupen 2003, men om det går bra i träningen kanske man dyker upp redan på sm-kvalet 2003</STRONG>

declint 2002-03-23 19:36

Jag ska vara med på SM-kvalet om två veckor. Sen ska jag vara med på SM veckan efter det, hoppas att domarna också har tänkt så.

Arne Persson 2002-03-23 22:13

Jag kommer troligen att vara huvuddomare på SM under chins/dipsmomenten. Så det är bara att träna in djupa fina dips och riktiga chins.

rota 2002-03-23 22:39

declint: Kul att du kommer till Umeå, jag ska ner och se på några som jag känner som ska tävla. Får man fråga vilken klass du ska tävla i?

declint 2002-03-23 23:29

Jag ska tävla i +180cm.
När jag gör mina dips ser jag ut som en gräshoppa i bottenläget och armarna viker sig nästan bakåt i toppläget.
När jag gör chins känns det som om armarna ska lossna från kroppen när jag är längst ner, i toppläget slår jag nästan i stången med bröstet.
Jag anstränger mig så gott jag kan för att träna väldigt strikt.
Det enda jag inte riktigt tycker om är bottenläget på dipsen, känns som att jag skulle skada mig om jag alltid tränade på det sättet.

krambanan 2002-03-23 23:36

Hallå!
Tänkte bara fråga hur länge ni har tränat som ska vara med och tävla? Skulle vara jätteskoj att testa någon gång och det skulle vara skoj att veta hur mycket arbete som ligger bakom (antagligen mycket mer än man tror)...Lycka till!

Kram Maria :D

rota 2002-03-24 19:45

Gladiatorerna: Vilken klass tävlar du i?

krambanan: Totalt har jag tränat i snart sju år med några svackor här och där. Tränat för tävling har jag bara gjort i ett halvår (om det nu är så stor skillnad på tävlingsträning och vanlig träning)

d98oh 2002-03-25 11:00

*Räcker upp handen å mumlar något om långa klassen å decembercupen...* Fast d beror på om d blir tävling i Götaland i november eller nått sånt... *svamlar på å skyller på allt för många inlämningsuppgifter i skolan...*

Pumping 2002-03-25 22:49

Aloha!

Arne P... efter som du ska va dommare så skulle det vara intresangt att höra exakt vad du kollar på i både dips å chins för att dom ska bli godkända.

(ska träna med en kompis under veckan som ska tävla i AF nu SM-kval... vore kul att kunna ge han nått tips)

Tack för grepp övningarna.. skulle behöva fler tipps nu dock :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)