Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Styrkesport (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Allt inom strongman! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=209067)

rattlesnake61 2018-01-03 19:05

Upplever inte att Eddie eller Thor skulle vara otrevliga personer. Däremot Brian Shaw ger i intervjuer ett ganska osympatiskt intryck. Såg nästan ut som han låstades ha kramper för att distrahera Eddie med sista stenen i senaste finalen också hehe.

Bjorneman 2018-01-03 23:08

Det verkar lite underligt att han kan lyfta svintunga stenar efter att ha slitit av en hamstring. Efter Arnolds slog han till och med världsrekord i stenlyft. Men jag vet givetvis inte.

PKtarzan 2018-01-04 09:19

Vad är det med Hafthors ena öga?

MackeJuve 2018-01-04 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av PKtarzan (Inlägg 7874179)
Vad är det med Hafthors ena öga?

Hade någon sjukdom under WSM där en halvan av hans ansikte var mer eller mindre förlamat. Han berättar om det i början av finalen. Har gått över nu.

Bjorneman 2018-01-04 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av PKtarzan (Inlägg 7874179)
Vad är det med Hafthors ena öga?

https://en.wikipedia.org/wiki/Bell%27s_palsy

Jag tror inte att det har gått tillbaka helt ännu.

Benny Carlsson 2018-01-04 23:27

Citat:

Ursprungligen postat av rattlesnake61 (Inlägg 7873874)
Upplever inte att Eddie eller Thor skulle vara otrevliga personer. Däremot Brian Shaw ger i intervjuer ett ganska osympatiskt intryck. Såg nästan ut som han låstades ha kramper för att distrahera Eddie med sista stenen i senaste finalen också hehe.

Eddie ser farlig ut och hans dialekt + utseende med helikopterplatt-mohikanen ger mig associationer till fotbollshuliganism och bara allmän dekadens.

Däremot så verkar absolut inte vara ovanstående och han har t o m sagt att han aldrig skulle använda sin storlek för att hota människor.

När Hafthor sa "if I used my power I would crush him" om McGregor med en blick av sten ringde varningsklockor i skallen på mig.

Påståenden om kvinnomisshandel hjälper inte direkt. Men det är omöjligt att han var i närheten av att ta i ordentligt för då hade ben krossats och leder knäckts. Hans storlek/styrka gör det dock värre, tycker jag, om han inte blivit utsatt för otrohet eller liknande. Handlar det om den klassiska versionen med utdraget våld och hot för att kontrollera så är det fruktansvärt.

Det kan även vara så att han inte alls haft uppsåt att skada. Jag har gett någon tjej blåmärke utan att ha menat det och utan att hon uppfattat det som en misshandel.


Ovanstående i kombination med att han hejar på Cersei av alla karaktärer, som förvisso är rätt naturligt ... men i allmänhet så håller ju folk på de karaktärer de finner attraktivast, på olika sätt. Tyrion för att han är rolig eller Dany/Arya för att hon är en stark guzz och i efterhand ogillar folk Ned men typ 100 % hejade på honom i säsong 1. Och folk (älskar att) hatar Joffrey och Ramsay och Cersei. Men när man verkligen stöder maktgalna, elaka karaktärer i serien som får flygplan att behöva nödlanda p g a hur involverade folk är emotionellt, så är man nog lite sadist själv. :cool:


Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7874016)
Det verkar lite underligt att han kan lyfta svintunga stenar efter att ha slitit av en hamstring. Efter Arnolds slog han till och med världsrekord i stenlyft. Men jag vet givetvis inte.

Ja. När någon sa att Savickas är en legend så svarade han inte bara "Ja, han är urstark" utan typ "Yeah ... well, but so am I" och vid hamstring-sten-bråket på Instagram så försäkrade han oss om att vi en dag kommer att få veta vilken typ av person Savickas verkligen är.

Savickas uppfattar jag inte som ödmjuk alls, men det har bara varit på engelska, så det kan ha med det att göra.

"I have zhree hundzred trååfies in my house /konstpaus/ ... I need big houz for my trååfies." med stenhård blick och någon annan kommentar jag tyckte var lite väl självgod. Eller, nåväl: är man top 3 i världshistorien i råstyrka så kanske man får skryta lite grann.

Har hört honom prata om träning på litauiska.

Han har varit eller är politiskt engagerad och oavsett vad han tycker så tyder det på ideal och det hedrar honom. P g a land och historia är jag dock lite skeptisk till det hela.

Agitator 2018-01-06 11:44


rattlesnake61 2018-01-06 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7875507)

Z var ju i ganska bra form där, hade väl gjort lite fler reps i mark och varit snabbare i ok och frame i sin prime, men ändå. Udda att han inte alls var så bra i Norrköping nån månad efter, kanske tog han inte motståndet på samma allvar, eller så var det grenarna som inte riktigt passade.

Bjorneman 2018-01-08 14:14

Citat:

Ursprungligen postat av rattlesnake61 (Inlägg 7875543)
Z var ju i ganska bra form där, hade väl gjort lite fler reps i mark och varit snabbare i ok och frame i sin prime, men ändå. Udda att han inte alls var så bra i Norrköping nån månad efter, kanske tog han inte motståndet på samma allvar, eller så var det grenarna som inte riktigt passade.

Jag tycker också att han nästan var i gammal god form där. I stocken var det knappt möjligt att göra fler reps på 60 sekunder och i marken kanske han hade mäktat med 1 eller absolut max 2 till för några år sen. Lite långsammare men knappast någon jätteförsämring.

rattlesnake61 2018-01-08 18:48

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7876652)
Jag tycker också att han nästan var i gammal god form där. I stocken var det knappt möjligt att göra fler reps på 60 sekunder och i marken kanske han hade mäktat med 1 eller absolut max 2 till för några år sen. Lite långsammare men knappast någon jätteförsämring.

Ja 1-2 reps mer i sin prime låter rimligt. JF Caron som jag tror också har 440kg som PB gjorde 5 reps vilket som var oväntat bra. Eddie Hall hade såklart gjort fler om han varit med. Verkar ändå finnas en liten chans att Hall är med i årets WSM av att döma på intervjuer, annars står det mellan Shaw och Thor om inte Savickas bättrat sin form ännu mer. Både Hafhor och Shaw har nog mycket revanschlust nu efter den lite kontroversiella finalen förra året.

forslund 2018-01-09 14:47

Citat:

Ursprungligen postat av Benny Carlsson (Inlägg 7874779)
Ovanstående i kombination med att han hejar på Cersei av alla karaktärer, som förvisso är rätt naturligt ... men i allmänhet så håller ju folk på de karaktärer de finner attraktivast, på olika sätt. Tyrion för att han är rolig eller Dany/Arya för att hon är en stark guzz och i efterhand ogillar folk Ned men typ 100 % hejade på honom i säsong 1. Och folk (älskar att) hatar Joffrey och Ramsay och Cersei. Men när man verkligen stöder maktgalna, elaka karaktärer i serien som får flygplan att behöva nödlanda p g a hur involverade folk är emotionellt, så är man nog lite sadist själv. :cool:

Du tror inte det har något att göra med att han typ... spelar livvakt åt Cersei? :D

Citat:

Ursprungligen postat av Benny Carlsson (Inlägg 7874779)
Savickas uppfattar jag inte som ödmjuk alls, men det har bara varit på engelska, så det kan ha med det att göra.

"I have zhree hundzred trååfies in my house /konstpaus/ ... I need big houz for my trååfies." med stenhård blick och någon annan kommentar jag tyckte var lite väl självgod. Eller, nåväl: är man top 3 i världshistorien i råstyrka så kanske man får skryta lite grann.

Jag tror generellt att det lider brist på genuint ödmjuka människor inom toppen av de flesta sporter. Du måste ha en otrolig tro på sin egna förmåga för att vara bäst i världen på någonting. Sedan så finns det såklart gott om undantag men jag tror nog mängden egoister är överrepresenterade i elitidrotten.

ccm 2018-01-10 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7875507)

Skum rygg 17:56...

Lennix 2018-01-10 14:52

Citat:

Ursprungligen postat av ccm (Inlägg 7877747)
Skum rygg 17:56...

Det kan va det sjukaste jag sett..

Bjorneman 2018-01-10 16:22

Alltså vad fan. Är han säker på att det där bara är muskler? :D

Agitator 2018-01-10 21:46

Citat:

Ursprungligen postat av ccm (Inlägg 7877747)
Skum rygg 17:56...

Citat:

Ursprungligen postat av Lennix (Inlägg 7877760)
Det kan va det sjukaste jag sett..

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7877797)
Alltså vad fan. Är han säker på att det där bara är muskler? :D

Den visas fint här också. Minns att jag reagerade när jag såg klippet och när ni påtalade i andra klippet var jag tvungen att leta upp den sekvens jag reagerade på.

Djuplänkar i youtube nedan, om det inte fungerar för folk på någon enhet så är det 51:13.



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)