Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Fotboll (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=48)
-   -   global fussball ok (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=231027)

spoon 2017-10-01 04:05

Synd att Tottemham hamnade efter direkt i starten. Nu är det uppförsbacke resten av säsongen. Manchester lagen ser riktigt starka ut. Tror inte att dom kommer gå på för många minor. Bortsett från mitt kära Stoke då.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

spoon 2017-10-01 04:07

Landslagauppehåll nästa helg. Börjar dra ihop sig i dom olika grupperna. Bosniern som jag jobbar med bävar för deras möte med Belgien. Blir spännande att se hur lång tid det tar att få hål på Luxemburg.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

svenbanan 2017-10-03 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 7830757)
Synd att Tottemham hamnade efter direkt i starten. Nu är det uppförsbacke resten av säsongen. Manchester lagen ser riktigt starka ut. Tror inte att dom kommer gå på för många minor. Bortsett från mitt kära Stoke då.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Så långt upp är det inte. United har dessutom hittills varit förskonade från toppmotstånd, och har väl en rätt tuff period framför sig nu fram mot jul. Ett riktigt elddop för dem, och en allt längre skadelista om nu Phil Jones också hamnar på den (och kanske Lukaku).

spoon 2017-10-03 20:13

Det är fortfarande ett par matcher som ska förloras och Tottemham ska gå rent. Men visst kommer lag in i svackor. City såg ju oslagbara ut i början av förra året.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

svenbanan 2017-10-03 20:55

Förra året vann Chelsea med 5 förluster och 3 oavgjorda. Hittills (efter 7 av 38 omgångar) har Spurs torskat 1 och har 2 oavgjorda, så de har helt klart möjligheten att landa in på en poängskörd i paritet med vad Chelsea hade ifjol.

Jag tror definitivt inte att vare sig United eller City kommer kunna uppehålla nåt som ens är i närheten av det snitt de har hittills under hela säsongen. Jag tror det kommer bli jämnt ända in i kaklet i år. Jag tror kanske inte Arsenal kommer kunna ha med toppstriden att göra, men man kan helt klart ställa till med stora bekymmer för de lag som hoppas ta en topp 4 placering. Samma sak gäller väl för Liverpool, fast de har väl större potential att faktiskt hota topp 4. Vilket lag som kommer vinna känns inte ett dugg avgjort av Chelsea, Tottenham och de två Manchesterlagen. Hur man kan hantera skador, spelarrotationer och dålig form på nyckelspelare tror jag blir avgörande i slutändan. Kanske är Tottenham lite väl beroende av Kane, men man har ett ruggit välfungerande maskinera därbakom, och det känns inte omöjligt att Pochettino har en del taktiska ess i ärmen att plocka fram på senvintern.

leo1 2017-10-07 18:42

Nu blir Bulgarien-Frankrike väldigt intressant ikväll :d

Tänk ett kryss där och vi åker ner till Holland med en klar andraplats och en vinst mot Holland skulle betyda biljett direkt!

Hövdingen 2017-10-07 19:07

Grym match idag.

svenbanan 2017-10-08 00:46

Fasen vad synd att inte Bulgarien grejade en poäng mot Frankrike. Det skulle ha gjort tisdagens match till en riktig rackarrysare med ett Sverige som verkligen skulle gjort allt för att vinna.

Man kanske går för vinst ordentligt ändå, men nu kan man väl torska med 6-0 eller nåt och ändå komma tvåa, så det blir ju inte samma sak. Att Frankrike skulle tappa poäng mot Belarus känns inte så troligt, så grupptoppen är ju i princip redan spikad.

Grym insats mot Luxenburg idag dock! Hyfsad islossning för Berg, som ju öser in mål överallt utom i landslaget annars. :D

StarkaUlf 2017-10-14 13:24

Bra matcher idag.

Nu Liverpool - United

Juve - Lazio
Roma - Napoli
Atletico - Barca

Dortmund - RB Leipzig är ju inte fy skam heller.

Inter - Milan imorgon.

svenbanan 2017-10-14 15:52

Liverpool - United var lite av en besvikelse. Jag hade ju iofs förväntat mig att United skulle vara fokuserade på att inte släppa till nåt bakåt. Detta lyckades man ju rätt bra med. Liverpool hade några bra lägen, men det var inte en non-stop kavalkad av målchanser. Dessutom: David De Gea!! :bow:

Men de röda jävlarna såg väldigt tama ut framåt. Lukaku rörde väl bollen totalt tjugofem gånger på hela matchen, och såg inte särskilt het ut även om han väl bara hade bollen i någorlunda farlig position en handfull gånger.

Mourinos fotboll är inte direkt ögongodis alltid. I alla fall inte under de matcher då han är nöjd med oavgjort. Hoppas han inte övergår till att bara ägna sig åt att "parkera bussen" nu resten av säsongen. Det har ju ändå sett rätt fantasifullt ut i början av denna säsong. Men han kanske är extra försiktig mot sin "kryptonit" Klopp... :D

StarkaUlf 2017-10-14 18:57

Får vara nöjd med en poäng, synd att inte Lukaku kunde förvalta den enda bra chansen han hade. Inte så oväntat att matchbilden skulle bli som den blev. 2 insläppta mål på 8 matcher är grymt! Hoppas vi kan fortsätta på det spåret.

Kul att CP kunde spöa Chelsea :D way to go, Roy!

Och City fortsätter att ånga på...

Kul att Juve förlorade! Vilken avslutning på matchen :)

svenbanan 2017-10-14 21:49

Atletico mot Barcelona var en betydligt roligare oavgjord tillställning! :)
Synd bara att inte Atletico fick vinna (Suarez kvitterade 10min från slutet).

svenbanan 2017-10-14 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av StarkaUlf (Inlägg 7836602)
Får vara nöjd med en poäng, synd att inte Lukaku kunde förvalta den enda bra chansen han hade. Inte så oväntat att matchbilden skulle bli som den blev. 2 insläppta mål på 8 matcher är grymt! Hoppas vi kan fortsätta på det spåret.

Kul att CP kunde spöa Chelsea :D way to go, Roy!

Och City fortsätter att ånga på...

Kul att Juve förlorade! Vilken avslutning på matchen :)

Lukaku såg rätt seg ut. Tror Mourinho biter på naglarna och hoppas Zlatan snart är tillbaka snart så Lukaku får vila nån gång. Han kanske börjar bli lite nerkörd...

svenbanan 2017-10-17 17:37

City - Napoli

eller

Real - Spurs

Jag vill ju se bägge!!! *mini

StarkaUlf 2017-10-17 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7837873)
City - Napoli

eller

Real - Spurs

Jag vill ju se bägge!!! *mini

Blir Real - Spurs för mig iallafall. Jag ser inte på City i onödan *rolleyes*

Däremot en grej som är kul i City är att Delph har fått börja lira ytterback. På en position där dom har värvat in Mendy för en rekordsumma (nu är han ju skadad) och där Danilo, som kostade 300-330 millar, kan spela. Men istället så väljer Guardiola alltså Delph, som alltså knappt har lirat sedan han anslöt till City för två år sedan som mittfältare.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)