Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2011-12-19 03:19

Ok. Han är rätt ung fortfarande, även om hypotesen de jour är att en Mma fighter bara kan vara på topp i 4-5 år i snitt, och karriären börjar dala efter 9.
Han har dock själv sagt att han tänker fokusera på att göra vad som behövs för att vinna och försöka slåss mot mer namn.

Kwon 2011-12-19 09:16


Doctor Snuggles 2011-12-19 15:21

Hahahaha, började gapflabba. :laugh:

cero 2011-12-19 15:31

Såg precis Melendez mot Masvidal. Måste säga att jag inte alls tycker om Strikeforces kommentatorer. Känns inte alls proffsiga. UFC har också en del att jobba på när det gäller den biten.

Inga exakta citat, men:

"Pokerstrikes are pretty equal"

55-8 Melendez.

"Melendez got more powerstrikes, but the total strikes are pretty equal."

Melendez leder med 20 slag. I andra ronden tror jag.

"I don't know, Masvidal got a higher precentage of strikes landed." (När det var snack om vem som vann stand-up)

Jaha, vad har det för betydelse?

"But if you look at Melendez face, and compare it to Masvidal." (När det var snack om vem som vann stand-up)

Ok.

Doctor Snuggles 2011-12-19 16:08

Apropå Mousasis träning:

Kwon 2011-12-20 17:04

GSP post-surgery
http://lh3.ggpht.com/-zvwLJqdlHUU/Tv...281%252529.jpg

Doctor Snuggles 2011-12-20 18:43

Ser bekvämt ut.

Pdaddy 2011-12-20 19:42

Stackars liten.....
Hoppas han blir helt återställd och kan piska röv snart igen..

Pd

Doctor Snuggles 2011-12-20 20:01

Med "piska röv" menar du då förstås ligga i omvänd riktning på sina motståndare i 5 ronder. :angel:

Vilson 2011-12-20 21:15

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5483574)
Med "piska röv" menar du då förstås ligga i omvänd riktning på sina motståndare i 5 ronder. :angel:

Han äger ju sönder dom ändå även om det är på decision. Sonnen sa lite tänkvärda saker angående att GSP är lite tråkig i sina matcher. Han måste slåss i nästan en halvtimme i alla sina matcher då de är titelmatcher. Med det i åtanke lär vem som helst vara lite rädd för att gasa ut sigsjälv för tidigt. Får han ingen tko, ko eller submission tidigt så har han fortfarande 20 min kvar att stå där och då är det inte kul att redan ha tröttat ut sig. Lättare att vara en rolig fighter i 15min matcher.

Doctor Snuggles 2011-12-20 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 5483756)
Han äger ju sönder dom ändå även om det är på decision. Sonnen sa lite tänkvärda saker angående att GSP är lite tråkig i sina matcher. Han måste slåss i nästan en halvtimme i alla sina matcher då de är titelmatcher. Med det i åtanke lär vem som helst vara lite rädd för att gasa ut sigsjälv för tidigt. Får han ingen tko, ko eller submission tidigt så har han fortfarande 20 min kvar att stå där och då är det inte kul att redan ha tröttat ut sig. Lättare att vara en rolig fighter i 15min matcher.

"Flamebait aquired target, sir."

Kabuto 2011-12-20 23:38

Ett litet klipp..


:D

Vilson 2011-12-21 00:05

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5483958)
"Flamebait aquired target, sir."

Flame on

Doctor Snuggles 2011-12-21 00:10

Prince Naseem! Nästan glömt bort honom. En av de absolut bästa, och kunde potentiellt utmanat Pacman och Mayweather i pvp-rankingen. Hade nästan bara knockout-vinster, inte så vanligt i bantam och fjäder. Men tyvärr var han lat.

Doctor Snuggles 2011-12-21 00:10

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 5484182)
Flame on

Greppar inte riktigt engelskan, ser jag.

Kabuto 2011-12-21 00:29

Verkar som han hade en del problem utanför ringen också..

Doctor Snuggles 2011-12-21 01:03

Ja, han var säkert värsta skitstöveln. Men bra var han. ;)

Vilson 2011-12-21 01:20

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5484191)
Greppar inte riktigt engelskan, ser jag.

Flame off?

Grazzafukkinrazzi 2011-12-21 01:25

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 5484264)
Flame off?

Du har redan "flejmat" på hans flamebait, det var det som var grejen. Släpp det där nu :)

Kwon 2011-12-21 07:56

http://p.twimg.com/AhI1aw5CIAA-Fga.jpg:large

Kwon 2011-12-21 13:36

1 timme med Doctor Snuggles favorit-fighter Chael Sonnen

Fultjack 2011-12-21 16:09

Haha han är så skön Chael :D Hur kan man inte gilla honom?

Doctor Snuggles 2011-12-21 18:11

Trollning är roligt till en viss gräns. Sen blir det bara gäsp.

Kwon 2011-12-22 10:06

http://img256.imageshack.us/img256/3...1324397035.jpg

http://img694.imageshack.us/img694/5...1324398634.jpg

http://img202.imageshack.us/img202/6...bciaacdyq1.jpg

http://www.sherdog.net/forums/pictur...ictureid=11319

Krampus 2011-12-22 13:15

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5483174)

Le wut? Vad har hänt?

Kwon 2011-12-22 13:19

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 5487211)
Le wut? Vad har hänt?

Kneesurgery to repair a torn ACL
http://www.torontosun.com/2011/12/14...ousing-success
http://www.sportsnet.ca/mma/2011/12/...down_mma_news/

Maod 2011-12-22 13:22

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 5487211)
Le wut? Vad har hänt?

GSP har skadat korsbandet vid träning... precis som jag :( :sadpanda.

Var ju ett tag sedan.

Krampus 2011-12-22 13:57

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5487217)

Citat:

Ursprungligen postat av Maod (Inlägg 5487223)
GSP har skadat korsbandet vid träning... precis som jag :( :sadpanda.

Var ju ett tag sedan.

Le fuck! :(

grisbil3n 2011-12-22 17:49

http://www.mmamania.com/2011/12/22/2...fc-bar-lunatik

http://mmanytt.se/blandat/junie-brow...isen-i-phuket/

Ni kanske skiter i Junie Browning men ratt underhallande 'a'nda. Roligaste aer att han misslyckats med att fly fran Thailand. Ungefar lika svart som att ta sig ur en simbass'a'ng som har bade stege och trappor.

Doctor Snuggles 2011-12-22 18:58

Har funderat ett tag på vad som bestämmer hur hårt man slår.
Explosivitet och snabbhet är uppenbarligen inte den enda faktorn, då t.ex. Jones t.ex. verkar ibland inte ha så mycket krut i jämförelse med hur explosiv och ändå rätt teknisk han är, medan Carwin gör i princip armslag som ändå knockar folk även om han inte träffar helt rent.
Min hypotes, utan att egentligen ha grävt djupare i ämnet, är att det handlar om hur hårt armen/kroppen är spänd i exakt det ögonblick man träffar.
Uppenbarligen ska kraften gå från höften och rätt delar ska vara "avslappnade" och andra inte, men just när man träffar - om man är för avslappnad så blir det nog betydligt mindre kraft.
Vilket också antagligen är en anledning till varför man ska "plantera fötterna" (alltså inte bara för att generera kraft till en början). Står man inte i en position där man kan ta emot "the recoil" så blir slaget mycket svagare.
Ett bra exempel är Jones överhandshöger mot både Machida och Shogun. Ingen av dem reagerade ens, trots att slaget var mycket snabbt och verkade som det borde vara hårt, men Jones såg väldigt avslappnad ut när slaget träffade. Däremot jabb/rak vänstern som träffade Machida när båda var på väg inåt, och Jones arm såg spänd ut... eller det sista leverslaget som Jones gjorde på Shogun.

Diskutera.

grisbil3n 2011-12-22 19:08

Kraften gar genom hela kroppen, upp fran fossingarna ut till n'a'ven. Du slar med hela kroppen i princip. Du "slappnar av" 'a'ven i armen, axeln, annars blir det inte mycket till slag tycker jag. Sen knyter n'a'ven hart vid kontakt. Mig veterligen sa aer det snabbhet framfor styrka eller tyngd, och det verkar ju rimligt da det kenns som om man far at helvete mer krut om man fokuserar pa att slappna av (inom rimliga granser) och snarta till ordentligt, till skillnad fran om man spanner sig och laddar som fan. Sen angaende att plantera fotterna, menar du att man ska ha fotterna helt stilla och planterade? Det funkar ju inte, men jag missforstar dig sakert. Vid en cross sa vrider du ju bakre foten och en variant av jab sa tar du ett steg, eller hoppar fram med fr'a'mre foten lr hur man sager, finns ju dom som vrider foten vid jab ocksa. Finns sakert elegant terminologi men den aer jag inte bekant med. Jag slar ganska hart om jag far saga det sjelv, kenns som om det som sagt handlar mest om att fa med hela kroppen samt slappna av och fokusera pa snabbhet.

Doctor Snuggles 2011-12-22 19:15

Det där med att "slå med hela kroppen/slå från benen" är nog mest en visuell bild man tipsas om att frammana. T.ex. vid en krok så har benen nog väldigt lite betydelse vad gäller kraftutveckling och kraften främst går från höft och skulderpartiet. För balans och att kunna "spänna emot" är nog benen någorlunda viktiga dock. Att spänna näven hårt vid träffen är också vad jag talar om - det blir antagligen per automatik så då att man spänner armen så att det blir en styv, orörlig, hävstång som träffar, i jämförelse med en slapp, flexibel sådan.

grisbil3n 2011-12-22 19:22

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5487891)
Det där med att "slå med hela kroppen/slå från benen" är nog mest en visuell bild man tipsas om att frammana. T.ex. vid en krok så har benen nog väldigt lite betydelse vad gäller kraftutveckling och kraften främst går från höft och skulderpartiet. För balans och att kunna "spänna emot" är nog benen någorlunda viktiga dock. Att spänna näven hårt vid träffen är också vad jag talar om - det blir antagligen per automatik så då att man spänner armen så att det blir en styv, orörlig, hävstång som träffar, i jämförelse med en slapp, flexibel sådan.

Grejen aer att sla med hela kroppen kanske aer en definitionsfraga men nog aer hela kroppen med i rorelsen. Njaeh, en krok aer det ingen skillnad pa anser jag. Vridmomentet borjar i foten och hela kroppen foljer med, testa att planta foten helt och inte vrida, blir ingen bra krok.

grisbil3n 2011-12-22 19:30

Vidare sa aer ett par andra elementara saker att ha axeln mot huvudet och armbagarna inat kroppen samt att overkroppen foljer med slaget och str'a'cker ut ordentligt for maximal kraft. Skitdaligt forklarat, och som sagt valdigt grundlaggande men skitsamma.

Doctor Snuggles 2011-12-22 19:45

Citat:

Ursprungligen postat av grisbil3n (Inlägg 5487902)
Grejen aer att sla med hela kroppen kanske aer en definitionsfraga men nog aer hela kroppen med i rorelsen. Njaeh, en krok aer det ingen skillnad pa anser jag. Vridmomentet borjar i foten och hela kroppen foljer med, testa att planta foten helt och inte vrida, blir ingen bra krok.

Att du vrider foten är en naturlig konsekvens av att du vrider överkroppen via höften. Det betyder inte att den är ansvarig för någon nämnvärd kraftutveckling. Det är enkel mekanik.
Som sagt är det antagligen "som man säger". Det är nog lättare att integrera komplexa rörelser i ens rörelsemönster genom mentala bilder som handlar om just helheten. Svårt att få det flyta på bra om man tänker "först, vrid fot, sen vrid höft" etc under rörelsen.
Nu var det jag talade om mest just själva anspänningen av armen/kroppen vid slagträffen, vilket vi verkar vara överrens om.

grisbil3n 2011-12-22 19:58

Det vet jag inte om jag haller med om, du vrider foten for att du vrider foten. Finns inget som gor att man per automatik vrider pa foten och d'a'rmed "gor r'a'tt".

grisbil3n 2011-12-22 20:10

Du har nog ratt dock inser jag nu efter lite reflektion. Man borjar i fel 'a'nde, men det kenns som att fotvridningen driver pa hoften eller hur man ska saga. Konstigt nog.

Doctor Snuggles 2011-12-22 20:18

För mig är det mer axeln som "vrids" och börjar hela rörelsen, om jag ska få till ett hårt slag. Slår hyffsat hårt jag också. Skulle dock bli helt bakvänt för mig om jag tänkte på att vrida på foten.

tntballe 2011-12-22 21:18

Håller inte med om att axeln påbörjar något när det gäller hårda slag. Jag vill få det till att höften påbörjar slaget och att fotens vridning kommer av det. Men höftens kraft är då beroende av hur bra andra foten/benet kan hålla emot vridkraften från höften. När väl träffen landar så ska den vridna foten var stabil för att kunna generera mer tyngd.

carloskar 2011-12-22 22:51

Stor röv = KO
Slutsatsen får ni dra själv...

Doctor Snuggles 2011-12-22 23:18

Citat:

Ursprungligen postat av tntballe (Inlägg 5488185)
Håller inte med om att axeln påbörjar något när det gäller hårda slag. Jag vill få det till att höften påbörjar slaget och att fotens vridning kommer av det. Men höftens kraft är då beroende av hur bra andra foten/benet kan hålla emot vridkraften från höften. När väl träffen landar så ska den vridna foten var stabil för att kunna generera mer tyngd.

Jag upplever det så mentalt sett. Sen om det faktiskt är axeln som är först i kedjan det vet jag inte. ( Nu när jag testar så verkar det ske simultant med höften. Det är ju heller inte axeln som vrider, utan den skjuts framåt ) Rent tekniskt så är det väl inte tyngd som benet genererar, men jag förstår vad du menar.

delta_mats 2011-12-23 01:03

Man startar inte rörelsen från fötterna, eller axeln eller armen. Utan allt startar samtidigt. Men för att förenkla och förklara brukar man säga att kraften kommer från benen-höften och slutligen ut i näven. Men allt är ju en kedja. Skulle man på något sätt starta rörelsen från någon kroppsdel och sedan förpassa rörelsen vidare skulle man bli väldigt lättläst.

Vid träffögonblicket "nyper" man ju till ordentligt för att slå igenom slaget.
Jag skulle vilja säga att snabbheten är en faktor, men absolut inte den största. Ser man på lättare viktklasser i boxning är det färre KO där än i tyngre, men de är snabbare. Man måste ha styrkan att kunna slå igenom slaget utan att tappa för mycket fart. Sen är timing viktigt, och även att slå slag som motståndaren inte hinner se, vilket hänger ihop lite med timing och blick.

Doctor Snuggles 2011-12-23 01:36

Vad säger du om anspänningen vid slagträffen som jag berörde?

olwe 2011-12-23 07:32

Jag tänker mig såhär:

Tyngd i slaget (där tekniken verkar för att få med så mycket kroppsvikt som möjligt i rörelsen) * hastighet (explosivitet i rörelsen slänger fram vikten) - mildrande omständigheter som handskar och att armen inte är helt spänd (armen fungerar som en stötdämpare) = Så många newton(?) som möjligt genereras och förs över till din motståndares kropp via en liten yta och orsakar skada.

Det borde även vara så att en liten kille tar mer skada av ett slag än en större kille hade tagit av samma slag då den lilla killen har mindre massa som kan absorbera kraften av sin motståndares slag?

En större kille kan p.g.a kroppsvikt generera och föra över mer kraft till sin motståndare. Alltså inte bara för att han är starkare utan även för att han är tyngre. Styrkan bör snarare användas för att slänga slaget explosivare än för att generera mer vikt i slaget. Eftersom samma vikt måste ta sig bakåt som framåt så kan helt enkelt inte en mindre kroppsmassa generera lika mycket kraft som en större (om han inte slår uppåt?) men där spelar det här med att ha fötterna i marken när man slår in så att man kan överföra vikten bakåt ner i marken.

Alltså enligt newtons lagar: http://sv.wikipedia.org/wiki/Newtons_r%C3%B6relselagar

olwe 2011-12-23 07:34

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 5488673)
Jag tänker mig såhär:

Tyngd i slaget (där tekniken verkar för att få med så mycket kroppsvikt som möjligt i rörelsen) * hastighet (explosivitet i rörelsen slänger fram vikten) - mildrande omständigheter som handskar och att armen inte är helt spänd (armen fungerar som en stötdämpare) = Så många newton(?) som möjligt genereras och förs över till din motståndares kropp via en liten yta och orsakar skada.

Det borde även vara så att en liten kille tar mer skada av ett slag än en större kille hade tagit av samma slag då den lilla killen har mindre massa som kan absorbera kraften av sin motståndares slag?

En större kille kan p.g.a kroppsvikt generera och föra över mer kraft till sin motståndare. Alltså inte bara för att han är starkare utan även för att han är tyngre. Styrkan bör snarare användas för att slänga slaget explosivare än för att generera mer vikt i slaget. Eftersom samma vikt måste ta sig bakåt som framåt så kan helt enkelt inte en mindre kroppsmassa generera lika mycket kraft som en större (om han inte slår uppåt?) men där spelar det här med att ha fötterna i marken när man slår in så att man kan överföra vikten bakåt ner i marken.

Alltså enligt newtons lagar: http://sv.wikipedia.org/wiki/Newtons_r%C3%B6relselagar

Edit: okey min ekvation såg ju inte helt ut som newtons. Känns som att han trumpar mig =) men det är dessa lagar som borde vara ansvariga för slagets kraft.

ZYKLON 2011-12-23 10:29

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 5488673)
Jag tänker mig såhär:

Tyngd i slaget (där tekniken verkar för att få med så mycket kroppsvikt som möjligt i rörelsen) * hastighet (explosivitet i rörelsen slänger fram vikten) - mildrande omständigheter som handskar och att armen inte är helt spänd (armen fungerar som en stötdämpare) = Så många newton(?) som möjligt genereras och förs över till din motståndares kropp via en liten yta och orsakar skada.

Det borde även vara så att en liten kille tar mer skada av ett slag än en större kille hade tagit av samma slag då den lilla killen har mindre massa som kan absorbera kraften av sin motståndares slag?

En större kille kan p.g.a kroppsvikt generera och föra över mer kraft till sin motståndare. Alltså inte bara för att han är starkare utan även för att han är tyngre. Styrkan bör snarare användas för att slänga slaget explosivare än för att generera mer vikt i slaget. Eftersom samma vikt måste ta sig bakåt som framåt så kan helt enkelt inte en mindre kroppsmassa generera lika mycket kraft som en större (om han inte slår uppåt?) men där spelar det här med att ha fötterna i marken när man slår in så att man kan överföra vikten bakåt ner i marken.

Alltså enligt newtons lagar: http://sv.wikipedia.org/wiki/Newtons_r%C3%B6relselagar

+1
Så tänker jag mig också att det är, men större tyngd behöver inte generera hårdare slag. För där kommer hastigheten in. Mer massa kommer drabba hastigheten på slaget negativt. Det måste finnas någon gräns som är optimal. GSP slår ju nästan lika hårt som tungviktare t.ex.

Petoria 2011-12-23 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av ZYKLON (Inlägg 5488866)
+1
Så tänker jag mig också att det är, men större tyngd behöver inte generera hårdare slag. För där kommer hastigheten in. Mer massa kommer drabba hastigheten på slaget negativt. Det måste finnas någon gräns som är optimal. GSP slår ju nästan lika hårt som tungviktare t.ex.

Nej verkligen inte... Sport science eller vad programmet nu heter kan man inte direkt lite på.

delta_mats 2011-12-23 12:31

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5488579)
Vad säger du om anspänningen vid slagträffen som jag berörde?

Ja, det var det jag menade med "nyper" till. Man gör en snabb anspänning vid träffögonblicket. Men det hela är svårt att förklara, för det gäller att inte överspänna sig så man tappar fart och blir seg heller.

ZYKLON 2011-12-23 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5488990)
Nej verkligen inte... Sport science eller vad programmet nu heter kan man inte direkt lite på.

Nej kanske inte men likadana mätningar borde väl ge någon form indikation? Jag säger inte att han slår hårdare, samt att Cain gör ju ett helt annat slag.

Kwon 2011-12-23 15:17

Faber losing his goldy locks!


Doctor Snuggles 2011-12-23 15:29

I'd hit his sister.

Petoria 2011-12-23 23:00

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...02567972_n.jpg

Big nog efter operationen

Doctor Snuggles 2011-12-23 23:09

Tydligen en knepig operation pga "radial nerve". Men tur att inte axeln slets av vilket om jag förstått det rätt kunnat innebära permanent nedsatt mobilitet i axelleden.
Bara dumdristigt att inte klappa. Men han är väl i slutet av karriären, så.

Yes 2011-12-23 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5487844)
Ingen av dem reagerade ens, trots att slaget var mycket snabbt och verkade som det borde vara hårt, men Jones såg väldigt avslappnad ut när slaget träffade. Däremot jabb/rak vänstern som träffade Machida när båda var på väg inåt, och Jones arm såg spänd ut... eller det sista leverslaget som Jones gjorde på Shogun.

Diskutera.

Skillnaden är att Jones inte lägger så mycket tyngd bakom slagen. Mest kraft blir det om man lägger in hela kroppen samtidigt som man rör sig framåt, ungefär som om man vill knuffa motståndaren 20 meter bakåt. Jämför Dan Hendersons överhandshöger med Jones. Jones har bra "klipp" i slagen, medan Hendo släpper tunga bomber.

Doctor Snuggles 2011-12-23 23:43

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 5490332)
Skillnaden är att Jones inte lägger så mycket tyngd bakom slagen. Mest kraft blir det om man lägger in hela kroppen samtidigt som man rör sig framåt, ungefär som om man vill knuffa motståndaren 20 meter bakåt. Jämför Dan Hendersons överhandshöger med Jones. Jones har bra "klipp" i slagen, medan Hendo släpper tunga bomber.

Då pratar du om samma grej som jag, nämligen anspänning.

Kwon 2011-12-24 19:57

Konstant Glukos

Erik__ 2011-12-26 21:53

Kollades nyss igenom bendos matcher från WEC, första mot Cerrone är ju löjligt bra.

Bailah 2011-12-26 22:07

Älskar Cerrone och Bendo. Bendo lite mer men det är en promilles skillnad.
Deras två fighter var ju löjligt bra !

eternallord 2011-12-26 22:51

Rent generellt, underhållningsvärdet på WEC är brutalt högt. Saknar deras galor som fan...

Kwon 2011-12-26 22:57

UFC 141, Brock Lesnar VS Alistair Overeem breakdown.

Both coming in late for the weigh-ins, neither make weight.

No ring girls as they're all hungover, Rogan baked as hell, Mike G sick, Kenny Florian fills in, does an abysmal job at commentating while Rogan, thinking it's his stupid podcast, rants about weed and shrooms and fucking the government.

Boring as hell fight, Overeem pulls a dancing anderson, circling around, Brock does nothing but shoots for takedowns all day, groin shots and eye pokes abound.
Fight gets stopped for 20 minutes in the 1st round alone due to illegal strikes, then both get cut for no reason, blood everywhere on national TV, ref stops the fight, but doctor decides to continue it

2nd round, now both purple, beached and gassed worse than Pudzianowski on top of mount everest, stumbling around, fighting in matrix slo-mo.

All of a sudden stupid head butt result in double KO, both drop, accidentally twist their necks in grotesque matter, both die as a result, then both camp jump into the octagon to brawl, Dana tries to stop them, get punched in the face, violence and f bombs everywhere, entire arena started chanting "kill" and "just bleed", thousands enter full brawl mode, building collapses as a result, everyone inside bites the dust including every big shot working for UFC or Fox sports.

The end of mma.

Doctor Snuggles 2011-12-27 13:43

Wat

Förresten, det är roligt när man kan visa en hel match i en gif.
:)

http://cdn2.cagepotato.com/wp-conten...wig_goulet.gif

Kwon 2011-12-27 13:47

Denna match är skön, king of comebacks

Silencer 2011-12-27 13:51

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5494768)
The end of mma.

Haha fyfan, jag tror jag dog en smula.

Känner mig som ett barn före julafton i väntan på denna match.

Bailah 2011-12-27 14:52

Vet inte vem som vinner av di store pågarna, hatar båda så ingen biggie.

Ser mycket mer fram emot cerrone vs diaz!

Kwon 2011-12-27 14:57

Hatar du båda? Varför det Bailah?

Är det för deras traps? Fula frisyrer?
http://cdn.bleacherreport.net/images...jpg?1320198040

Silencer 2011-12-27 14:57

Jag är tvärtom, jag gillar båda så blir glad oavsett vem som vinner. Men jag lutar nog mot demolition man ändå, i mina hejningar. Han är underhållande. Brock har skön personlighet dock.

Bailah 2011-12-27 17:24

Dom snackar båda så mycket skit, och overrated snackar som om han kommer våldta allt å alla hur lätt som helst. Hoppas brock vinner, tror dock reem tar det.

Kwon 2011-12-27 17:33

Alistair Overrated? Den var ny! :D

Sparven från Minsk 2011-12-27 17:56

The Reem tar hem detta. Blir sjukt förvånad och besviken annars.

Jailbaitwarrior 2011-12-27 18:27

Vore kul om brock submitade Reembrah ala shane carwin :D

Kwon 2011-12-27 18:33

Brock kommer tjurrusa och försöka med Takedown right from the start

GLC 2011-12-27 18:35

Vilket leder till Overeems old school giljotin som var det enda han kunde vinna på back in teh days.

Silencer 2011-12-27 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av GLC (Inlägg 5496004)
Vilket leder till Overeems old school giljotin som var det enda han kunde vinna på back in teh days.

Går inte att strypa någon med de där uppumpade luftmusklerna som är ivägen.

Doctor Snuggles 2011-12-27 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av GLC (Inlägg 5496004)
Vilket leder till Overeems old school giljotin som var det enda han kunde vinna på back in teh days.

Han kunde nog vinna på ett o annat, ska du se. Giljotinen passade bara utmärkt för hans långa lemmar. Blir nog lite svårare mot Brock pga både hans och Brocks muskelmassa i relevanta områden.

Lite ironiskt att båda de största muskelmonstren i HW inte reagerar så jättebra på att ta emot slag. ;)

Krampus 2011-12-27 18:54

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5496001)
Brock kommer tjurrusa och försöka med Takedown right from the start

I vilken färg?

spoon 2011-12-27 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 5496032)
I vilken färg?

Blir brunt lila *jorgen*

Krampus 2011-12-27 19:14

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 5496041)
Blir brunt lila *jorgen*

The normaly pink Lessnar becomes Pudizanovski purple 2.45 1rd.

Seriöst så vore det kul om Lessnar vann brun eller grå, men Overiimjob tar nog det.

kohai 2011-12-27 21:31

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5495609)
Hatar du båda? Varför det Bailah?

Är det för deras traps? Fula frisyrer?
http://cdn.bleacherreport.net/images...jpg?1320198040

Benen släpar, that's why...

Doctor Snuggles 2011-12-27 23:59

A million dollars, here I come!

http://middleeasy.com/images/stories...ettingslip.jpg

Doctor Snuggles 2011-12-28 02:31

Grym ryss. Grymma avslut, varav ett jag aldrig sett förut. Dock dålig vinkel och Usla kommentatörer.
http://www.mmahq.com/blog/2011/12/27...ment-fighting/

Petoria 2011-12-28 15:21

Promo för UFC 141!


Kwon 2011-12-28 15:30

Oh la la!

Oljeblixten 2011-12-28 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5497584)
Oh la la!

Holy shit! Riktigt vackert!

Kwon 2011-12-28 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av Oljeblixten (Inlägg 5497620)
Holy shit! Riktigt vackert!

Killen gör liksom TRE av mina favoritsparkar och avslutar med den ultimata favoriten! :D

delta_mats 2011-12-28 19:26

Känner jag Brock rätt kommer han inte jobbast särskilt hårt på sin slagrädsla eller standup. Utan han har nog lagt det mesta krutet på brottningen återigen, vilket kommer få honom att se ut som ett fån ännu en gång. Förhoppningsvis ska Brock få prova på att sussa den här gången. Jag hejar mest på Overeem för att Brock tror sig vara en alfahane fastän han springer och gömmer sig när han blir slagen, stör mig sjukt mycket på det. Dessutom tror jag Overeem vs JDS skulle bli en roligare match att se på.

spoon 2011-12-28 19:33

Jag ser gärna att Brock vinner. Det verkar finnas en allmän ovilja mot honom och då är det alltid kul om han vinner. Så kan Overeem få härja runt mot lite annat motstånd innan han ger sig på JDS.

Kwon 2011-12-28 19:44

Vore kul om...

Brock vann, för att sen möta JDS och även vinna där och ta tillbaka bältet, enbart för att se alla haters reaktion.

Sen efter Overeem vunnit mot Cain så blir det rematch mot Brock, och då kan Overeem gärna få vinna och ta bältet i rematchen.

Win/Win

Antingen det scenariot eller detta

Both coming in late for the weigh-ins, neither make weight.

No ring girls as they're all hungover, Rogan baked as hell, Mike G sick, Kenny Florian fills in, does an abysmal job at commentating while Rogan, thinking it's his stupid podcast, rants about weed and shrooms and fucking the government.

Boring as hell fight, Overeem pulls a dancing anderson, circling around, Brock does nothing but shoots for takedowns all day, groin shots and eye pokes abound.
Fight gets stopped for 20 minutes in the 1st round alone due to illegal strikes, then both get cut for no reason, blood everywhere on national TV, ref stops the fight, but doctor decides to continue it

2nd round, now both purple, beached and gassed worse than Pudzianowski on top of mount everest, stumbling around, fighting in matrix slo-mo.

All of a sudden stupid head butt result in double KO, both drop, accidentally twist their necks in grotesque matter, both die as a result, then both camp jump into the octagon to brawl, Dana tries to stop them, get punched in the face, violence and f bombs everywhere, entire arena started chanting "kill" and "just bleed", thousands enter full brawl mode, building collapses as a result, everyone inside bites the dust including every big shot working for UFC or Fox sports.

The end of mma.

davve 2011-12-28 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5498132)
Vore kul om...

Brock vann, för att sen möta JDS och även vinna där och ta tillbaka bältet, enbart för att se alla haters reaktion.

Sen efter Overeem vunnit mot Cain så blir det rematch mot Brock, och då kan Overeem gärna få vinna och ta bältet i rematchen.

Win/Win

Bra scenario!

Och efter detta så får Fedor ett kontrakt med UFC och vinner bältet direkt för att sedan gå i pension, opti! =)

delta_mats 2011-12-28 19:56

Klart folk ogillar en kaxig person som Brock, han tror ju att han är stenhård, men viker ner sig och springer iväg så fort någon slår honom på käften. Han kan inte komma till UFC och tro att han tillhör toppskiktet utan vidare. Dessutom anser jag att Brock är för dålig stående för att förtjäna en plats i toppen av hw.

Angående Jon Jones. Att han dyker upp i UFC och börjar dominera erfarna fighters. Vad säger det om kvalitén på de som redan var där innan Jones började härja runt?
Om man skulle jämföra detta med i princip alla andra sporter skulle detta vara riktigt underligt, visst har han en ganska bra transfer från brottningen men det är ändå två helt skilda sporter. Tänk om någon skulle dyka upp från "ingenstans" och börja dominera i hockey, fotboll, skidåkning, pingis eller vad som helst. Skulle aldrig gå. Det är även därför jag stör mig på pojkspolingen:)

spoon 2011-12-28 20:14

Det är en liten sport om du jämför med dom exemplen som du drog. Sen finns det givetvis talanger som dyker upp i alla sporter. Angående Brock så. Once a champ always a champ.

delta_mats 2011-12-28 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 5498221)
Det är en liten sport om du jämför med dom exemplen som du drog. Sen finns det givetvis talanger som dyker upp i alla sporter. Angående Brock så. Once a champ always a champ.

Jag tror det finns betydligt fler utövare av mma än längdskidåkning exempelvis. MMA är en skapligt stor sport faktiskt, finns nog 2-3 klubbar bara här i Umeå som exempel, hur många andra idrotter har så många klubbar förutom de extremt stora idrotterna i en stad med Umeås befolkning?

Tricklew 2011-12-28 20:43

Ge det 15-20 år så kommer nog väldigt många av mma utövarna vara folk som börjat i betydligt yngre ålder, mma må ha växt sig rätt så stort, men det är fortfarande en väldigt ung sport. Hur länge har tex klubbarna i umeå existerat 5-10 år?

Kwon 2011-12-29 18:08

http://i.imgur.com/H9Eji.png
http://www.combatlifestyle.com/pics/...11ufc/1018.jpg

Doctor Snuggles 2011-12-29 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5498281)
Jag tror det finns betydligt fler utövare av mma än längdskidåkning exempelvis. MMA är en skapligt stor sport faktiskt, finns nog 2-3 klubbar bara här i Umeå som exempel, hur många andra idrotter har så många klubbar förutom de extremt stora idrotterna i en stad med Umeås befolkning?

Poängen är väl att mma fortfarande utvecklas. Detär alltid lättast för talanger att skina i början av sporten. Med det sagt så skulle nog Jon alltid varit en av de bästa, men kanske bara inte dominerat såpass. Han har ju en ganska ovanlig kroppsbyggnad om inte annat.

Jailbaitwarrior 2011-12-29 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5498132)
Vore kul om...

Brock vann, för att sen möta JDS och även vinna där och ta tillbaka bältet, enbart för att se alla haters reaktion.

Sen efter Overeem vunnit mot Cain så blir det rematch mot Brock, och då kan Overeem gärna få vinna och ta bältet i rematchen.

Win/Win

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:A...8_lDQF0DAts9uw

Btw brahs vad tror ni om The maulers chans då? Känner inte till motståndaren så bra...

olwe 2011-12-29 18:49

Jag tror Målaren kommer vinna via KO över Vaktmästaren. Tuff match dock, jag gillar båda som fighters.

Enligt mig har Målaren sett lite sämre ut i början av matcherna (vilket är lustigt att säga om en dude som nästan aldrig gått till domslut) så jag tror att det tar slut i rond 2 eller 3. Men känns inte uppenbart alls.

Men jo. Målarn via KO.

Grazzafukkinrazzi 2011-12-29 19:18

Fina odds på Alex via Sub. Så blev att betta på det. Sen såg jag att det var 3.40 på Diaz på bet365, fan helt sinnessjuka odds. Synd att man lirar på Unibet med endast 2.80.

Blev en parley på Alex på Sub, Diaz, Fitch och Stun Gun.

Kwon 2011-12-29 19:23

Om ni missat

Gabriel174 2011-12-29 19:41

Frågan kanske passar bättre i den här tråden (?), trots att det inte har med MMA att göra, men vart kan man se gamla boxningsresultat? Exempelvis om jag vill se vem som kom trea i SM i boxning för 5 år sen

Oljeblixten 2011-12-29 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5497665)
Killen gör liksom TRE av mina favoritsparkar och avslutar med den ultimata favoriten! :D

Känns lite som en mismatch dock ;) fast killen kanske blev väldigt skakad av backkicken!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)