Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

davve 2011-11-01 11:18

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 5387146)
Lönerna för ufc 137:
http://mmanytt.se/ufc/lonerna-for-ufc-137-penn-vs-diaz/

Matt Metrione 10k dollars, känns väl väldigt lågt?

Är det någon som vet hur mycket som utbetalas i lockerroom-bonus, vad har fighters mer försidoinkomster?

Om man ligger i skiktet 5-20 000, och man går vanligtvis inte mer än 3-4 matcher på ett år, blir det inte lite svårt med brödfödan då?

Tyckte också att Mitrione's lön såg väldigt låg ut. Vera däremot fick ju rätt bra med cash sett till hur kass han är nu för tiden.

Men svårt att säga vilka ev. övriga bonusar de får.

Såg för övrigt att nästa TuF-säsong kommer spelas in i Brasilien, Vitor och Silva som coacher.:)

spoon 2011-11-01 11:23

Citat:

Ursprungligen postat av davve (Inlägg 5387356)
Tyckte också att Mitrione's lön såg väldigt låg ut. Vera däremot fick ju rätt bra med cash sett till hur kass han är nu för tiden.

Men svårt att säga vilka ev. övriga bonusar de får.

Såg för övrigt att nästa TuF-säsong kommer spelas in i Brasilien, Vitor och Silva som coacher.:)

Nästa sässong blir spännande då. Det finns mycket talang i Brasilien :)

olwe 2011-11-01 11:52

Verkar vara lösryckta rykten det där om att Vitor och silva skulle vara coaches.

http://mmaweekly.com/despite-reports...brazil-coaches

kaer 2011-11-01 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av davve (Inlägg 5387356)
Tyckte också att Mitrione's lön såg väldigt låg ut.

Men svårt att säga vilka ev. övriga bonusar de får.

Såg för övrigt att nästa TuF-säsong kommer spelas in i Brasilien, Vitor och Silva som coacher.:)

Mitrione kanske är bunden av någon klausul ifrån hans TuF-tid?

Jaghar inte uppfattat det som att TuF-brasilien är 'nästa säsong' utan en avknoppning, jmfr Idol usa vs Idol Sverige, de samexisterar ju.

cero 2011-11-01 13:47

Pinsamt att folk tjänar $ 5000-8000. Mer än så förtjänar dem.

Doctor Snuggles 2011-11-01 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5386961)
Forrest Griffin kan träna upp sin striking och ta en till match med Anderson Silva? Ser inte alls din logik.

Anledningen till att "Diazmaskinen" funkar så bra, är för att han har haft mediokert motstånd, samt strikers som gärna står upp och byter slag (notera: inte sparkar).

Nej, det sade jag inte. Varken Diaz eller GSP är utbytbara i argumentet.
Diaz är en tillräckligt talangfull fighter att han, om han bara tränade tdd/brottning, skulle potentiellt kunna hålla det stående en hel del (med brasklappen att han kanske inte är explosiv nog). Saken är att han tycker att BJJ och boxning är mer "äkta fighting", så det kommer nog inte hända.

Diazmaskinen funkar inte bara stående, han har submittat en hel del, och jobbar konstant från marken också. Visst skulle han antagligen ha haft mer begränsad framgång om han mött idel duktiga brottare, men vem vet, han kanske skulle ha anpassat sig. Poängen är att han är en energizer bunny och jobbar konstant oavsett hur mycket stryk han får eller i vilken position han är, vilket kan vara demoraliserande för andra fighters. GSP har inte riktigt visat prov på hjärta, så vad skulle hända om hans gameplan av ngn anledning inte riktigt skulle funka? Det är just därför Diaz är en intressant fight, även om alla rationella människor ger GSP ett klart övertag.

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5387634)
Pinsamt att folk tjänar $ 5000-8000. Mer än så förtjänar dem.

Antagligen tjänar de åtminstone 2 eller 3-dubbelt om man inkluderar spons osv. Men det är så det funkar, innan man skapat sig ett namn får man räkna att slåss för en spottstyver. Särskilt om man börjar i UFC och låser upp sig på ett 5-fights kontrakt.
Det är namn som säljer fighter, och även om det känns väldigt ojämt jämfört med toppen, så är det ändå betydligt jämnlikare än i boxning.
Meathead klarar sig nog rätt bra än så länge, han har säkert lite sparat från fotbollen, håller på att öppna ett gym osv.

cero 2011-11-01 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5387943)
Nej, det sade jag inte. Varken Diaz eller GSP är utbytbara i argumentet.
Diaz är en tillräckligt talangfull fighter att han, om han bara tränade tdd/brottning, skulle potentiellt kunna hålla det stående en hel del

Håller inte alls med dig. Diaz har alldeles för dålig brottning för att kunna matcha GSP i dagsläget. Några månaders träning kommer inte göra någon skillnad alls. Med eller utan explosiviteten.

GSP är den bästa brottaren i MMA. Nick Diaz är en medioker brottare.

Citat:

GSP har inte riktigt visat prov på hjärta, så vad skulle hända om hans gameplan av ngn anledning inte riktigt skulle funka?
Hur har GSP inte visat prov på hjärta menar du? Sen är GSP väldigt strategisk och diciplinerad, så jag ser inte detta som ett problem. Men visst, Diaz kanske har lite mer "just-bleed-spirit", där han kör all-in oavsett hur det går.

yooii 2011-11-01 17:55

Hjärta och disciplin behöver inte utesluta varandra.

Jag ser dock hellre Diaz gå en match än GSP.

Doctor Snuggles 2011-11-01 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5388201)
Håller inte alls med dig. Diaz har alldeles för dålig brottning för att kunna matcha GSP i dagsläget. Några månaders träning kommer inte göra någon skillnad alls. Med eller utan explosiviteten.

GSP är den bästa brottaren i MMA. Nick Diaz är en medioker brottare.

Går inte att säga att Diaz är en dålig brottare av precis samma anledning som det inte går att säga att han är en bra sådan: Han har inte mött någon bra brottare på ca 10 matcher. Han har sannolikt utvecklats en hel del sedan han var sist i UFC, dock. Lyckades också försvara sig rätt bra mot BJ, som har vässat sin brottning sedan innan Fitch matchen, även om det var sparsamt med td-försök.
Du har ingen aning om hur stor skillnad ett par månader skulle kunna göra, eller vet du hur mycket Diaz har tränat med elitbrottare? Jag misstänker att han inte gjort det särskilt mycket, och ett par månader av träning och sparring med folk som KONSTANT försöker ta ner dig, skulle nog göra skillnad. Inte för att det spelar någon roll, Diaz gnäller t.ex. mest att han inte kan få tag på bra boxare som vill sparra med honom, så det verkar mer intressant för honom. Han tycker ju att brotta ner folk hela tiden inte är "en riktig fight".
För att sammanfatta: sannolikt är han inte på GSP:s nivå, och kommer nog aldrig bli det, nej.

Citat:

Hur har GSP inte visat prov på hjärta menar du? Sen är GSP väldigt strategisk och diciplinerad, så jag ser inte detta som ett problem. Men visst, Diaz kanske har lite mer "just-bleed-spirit", där han kör all-in oavsett hur det går.
Pja, i Shields matchen så verkade som han ville lägga av efter han tappade synen på ett öga. Inte orimligt, det är onödigt att skada sig permanent, men hjärta indikerar det inte på. Man skulle också kunna säga att efter sista förlusten, att han blev mycket mer metodisk och försiktig. Nu utesluter inte försiktighet hjärta, men de brukar knappast ses som synonyma.
Vad jag menar är att Diaz är den som skulle kunna ge GSP problem, just pga sitt hjärta och outtömliga kondition, och då sätta GSP:s disciplin, och i förlängningen hjärta, på prov.

Hackenschmidt 2011-11-01 22:45

Denna kanske har postats förut men:


Intressant att GSP reagerade så starkt. Tänker mig alltid honom som lite zen-munkaktig. Om han nu blir så sur/påverkad av Nick i detta tidiga skede kanske Nick kan psyka honom ordentligt om matchen blir lång.
Om inte annat så bådar ju GSPs quote: "He's the most disrespectful human being I've met and I'm gonna put the worst beating you've ever seen on him in the UFC" för en bra fight. :)

Doctor Snuggles 2011-11-01 22:54



De borde sparka översättarn. Pinsamt.

Vandraren 2011-11-01 22:55

Kan inte se filmen (jobbdator) men jag antar att det är MMAnytts Makambo-dokumentär? :)

Tigerkotten 2011-11-02 00:43

Tror själv att Condit är större problem för GSP än Diaz. Ska man ha chans mot GSP ska man ha väldigt bra takedown defence samt bra stående. GSP har så mycket muskler på Diaz.

booben 2011-11-02 00:46

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 5389376)
Tror själv att Condit är större problem för GSP än Diaz. Ska man ha chans mot GSP ska man ha väldigt bra takedown defence samt bra stående. GSP har så mycket muskler på Diaz.

Condit har ju inte superbra brottning och sämre jitz än Diaz... Fast kanske troligare att Condit får in ett flygande knä och knockar George; om GSP märker att Diaz spöar honom stående så kommer han ta ner honom innan antalet slag gör sin verkan, skulle jag tro.

Mantsch 2011-11-02 02:03

UFC händelser? Jag vill också se!

kaer 2011-11-02 11:23

Angående lönerna så hade det vara intressant att få veta mer om den ekonomiska situationen för de som ligger bland de sämre betalda hos ufc.

Jag börjar 'redan' bli rejält upphetsad över GSP vs Diaz. Tror det kan bli en riktig tbra match. Diaz lär ju få utrymme för sina starka sidor eftersom GSP inte direkt är någon som avslutar en fight tidigt.
Förhoppningsvis är Diaz tillräckligt bra ifrån botter för att GSP inte bara ska kunna ta ner honom och hålla honom nere i avvaktan på ett beslut.

cero 2011-11-02 14:10

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 5389376)
Tror själv att Condit är större problem för GSP än Diaz. Ska man ha chans mot GSP ska man ha väldigt bra takedown defence samt bra stående. GSP har så mycket muskler på Diaz.

GSP har alldeles för bra brottning för att Condit ska kunna stoppa hans nedtagningar och hålla matchen ståendes. Diaz skulle möjligtvis kunna hota med sin jiu-jutsu från bottenposition.



Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 5389796)
Förhoppningsvis är Diaz tillräckligt bra ifrån botter för att GSP inte bara ska kunna ta ner honom och hålla honom nere i avvaktan på ett beslut.

Tveksamt. Jag tror att GSP har alldeles för bra submissionförsvar, och är för bra positionellt. Visst, det är inte omöjligt att Diaz låser in något, men under tiden kommer han förlora ronder.

På tal om något helt annat: Varför har Alistair lagt på sig så mycket massa? Enligt hans egna utsaga var det viktskalningen som orsakade hans dåliga kondition. Han kunde ha lagt på sig tillräckligt mycket massa för att kunna tävla i tungsviktsdivisionen, utan att behöva väga 300 KG.

Även om han får en vinst här och där tror jag inte det är hållbart med så mycket massa. Han kunde knappt prata efter matchen mot Werdum, och Brock såg ut att svimma efter en rond med Cain.

Nästan gränsfall till freakshows.

Tigerkotten 2011-11-02 14:24

Tror inte att condit kan stoppa GSP nertagningar, men däremot tror jag att han stående är mera "farligt" för GSP. Än vad Diaz är för GSP

cero 2011-11-02 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 5390219)
Tror inte att condit kan stoppa GSP nertagningar, men däremot tror jag att han stående är mera "farligt" för GSP. Än vad Diaz är för GSP

Vad har det för betydelse, om han inte kan stoppa nedtagningarna? Sen är Condit ingen Anderson Silva.

Doctor Snuggles 2011-11-02 15:13

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5390199)


På tal om något helt annat: Varför har Alistair lagt på sig så mycket massa? Enligt hans egna utsaga var det viktskalningen som orsakade hans dåliga kondition. Han kunde ha lagt på sig tillräckligt mycket massa för att kunna tävla i tungsviktsdivisionen, utan att behöva väga 300 KG.

Även om han får en vinst här och där tror jag inte det är hållbart med så mycket massa. Han kunde knappt prata efter matchen mot Werdum, och Brock såg ut att svimma efter en rond med Cain.

Nästan gränsfall till freakshows.

Båda är stora, hungriga, pojkar med långa lemmar, det är nog svårt för dem att INTE lägga på sig massa och samtidigt må bra/ha energi för att träna. Är nog en balansgång. Overeem sa ju själv att han inte kunde styrketräna som LHW då han la på sig för mycket massa. Han försöker iof väga lite mindre i mma, än i K-1.
Det skadar ju inte deras marknadsföringspotential heller. Folk gillar "freakshows".

Grazzafukkinrazzi 2011-11-02 15:18

Lesnar vägde tydligen 299lbs när han började sitt camp och väger 280lbs ripped to shreds nu :naughty:

cero 2011-11-02 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5390336)
Båda är stora, hungriga, pojkar med långa lemmar, det är nog svårt för dem att INTE lägga på sig massa och samtidigt må bra/ha energi för att träna. Overeem sa ju själv att han inte kunde styrketräna som LHW då han la på sig för mycket massa. Han försöker iof väga lite mindre i mma, än i K-1.
Det skadar ju inte deras marknadsföringspotential heller. Folk gillar "freakshows".

Ingen chans att man har svårt för att äta ordentligt och styrketräna, utan att bli så stor. Sen finns det väldigt mycket misstankar om steroider vilket är förståeligt.

Du har rätt om marknadsföringen dock. Samtidigt framstår tungsviktsdivisionen som ett skämt i jämförelse med lättvikt tex.

Skulle vara otroligt synd att inte se Overeem leva upp till sin fulla potential.

Doctor Snuggles 2011-11-02 15:24

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 5390355)
Lesnar vägde tydligen 299lbs när han började sitt camp och väger 280lbs ripped to shreds nu :naughty:

Jag gillar Paulsen, men det är alltid så jävla många superlativ från deathclutch.
Har Brock lärt sig ta ett slag än, det är frågan.

Doctor Snuggles 2011-11-02 15:28

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5390369)
Ingen chans att man har svårt för att äta ordentligt och styrketräna, utan att bli så stor. Sen finns det väldigt mycket misstankar om steroider vilket är förståeligt.

Du har rätt om marknadsföringen dock. Samtidigt framstår tungsviktsdivisionen som ett skämt i jämförelse med lättvikt tex.

Skulle vara otroligt synd att inte se Overeem leva upp till sin fulla potential.

Va? Du vet att det finns en stor genetisk variation bland människor? Vissa kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt, och vice versa. Vissa har lätt för att lägga på sig fett, och tvärtom.
Vad jag säger om AO kommer från hästens (höhö) mun själv, och jag har ingen anledning att inte tro honom.
Det blir ju dessutom svårare med åldern, som diskuterat förut, att hålla vikten nere. Särskilt i kombination med muskelminne och träning. Jag vet att jag numer inte behöver träna eller äta särskilt mycket för att hålla formen, fast jag hade grymt svårt att gå upp i muskelmassa som ung.

cero 2011-11-02 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5390378)
Va? Du vet att det finns en stor genetisk variation bland människor? Vissa kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt, och vice versa. Vissa har lätt för att lägga på sig fett, och tvärtom.
Vad jag säger om AO kommer från hästens (höhö) mun själv, och jag har ingen anledning att inte tro honom.

Så, du tror alltså att han måste väga ~120 stenhårda kilon för att kunna äta och styrketräna ordentligt? Klart det finns genetisk variation.

http://3.bp.blogspot.com/_qgdlatjP64...m-Timeline.jpg

Doctor Snuggles 2011-11-02 15:49

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5390404)
Så, du tror alltså att han måste väga ~120 stenhårda kilon för att kunna äta och styrketräna ordentligt?

http://3.bp.blogspot.com/_qgdlatjP64...m-Timeline.jpg

Måste och måste, jag spekulerar om varför han ligger som han gör. För att det ska vara optimalt, sett till hans ålder osv, så kanske runt 120 är en bra vikt för honom.
Återigen, enligt honom själv, så cuttade han en jävla massa kilon mot slutet av hans LHW-period, som var en av orsakerna till att han gassade.
Skulle han kunna ligga lite lägre, säg 110-115 kg? Möjligen. Skulle det vara jobbigare för honom, vad gäller att gå hungrig ofta osv? Sannolikt.

cero 2011-11-02 16:04

Varför skulle han behöva gå runt hungrig? När han tävlade i LHW så cuttade han inte från 120 KG, och då gick han väl inte runt hungrig året om?

Han får väl snarare trycka i sig mat för att bibehålla den massan nu. Han har själv sagt att han äter 6-7 gånger per dag.

Doctor Snuggles 2011-11-02 16:18

Varför skulle han inte behöva gå omkring hungrig? Varför vägde Tim Sylvia ca 130 kg? Varför är vissa långa? Varför gillar vissa lakrits?

cero 2011-11-02 16:33

Det var du som hittade på att han skulle behöva gå omkring hungrig om han inte vägde 120 KG deffad. Detta är ingenting han själv har sagt.

Tim Sylvia är 10 cm längre, och har en hel del fett på kroppen.

Doctor Snuggles 2011-11-02 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5390552)
Det var du som hittade på att han skulle behöva gå omkring hungrig om han inte vägde 120 KG deffad. Detta är ingenting han själv har sagt.

Tim Sylvia är 10 cm längre, och har en hel del fett på kroppen.

8 cm enligt wiki. Han behöver inte ha allt fett på kroppen. Varför har han det?
Jag hittar inte på något, jag ger ett rimligt scenario om varför han inte ligger lägre i vikt extrapolerat från vad han själv har sagt.
Han är väl inte dum, skulle han känna att han behöver bättre kondis och att ligga runt t.ex. 115 skulle ge honom det utan att förlora för mycket i styrka, så skulle han väl ligga däromkring, antar jag.
Det är också möjligt att pga han inte blivit dominerad av brottare, gassat, och förlorat, inte känner något behov av det - vilket kanske kommer ändras framöver om han skulle förlora mot Lesnar/Cain, et al.
Blott Werdum matchen är dock ganska skralt underlag för att lekmannamässigt göra bedömningen att han behöver det.
Bas, som har sett honom träna, tycker ju att han har bra kondis för en tungviktare. Han är visserligen säkert partisk, men med tanke på att han tycker kondition är a och o i mma och brukar bli irriterad på folk som inte har det, så känns det som hans ord har en viss vikt.

cero 2011-11-02 17:15

Kan vara så att Sylvia/Overeem har en aptit motsvarande en späckhuggares, men hur vanligt är det med elitidrottare som behöver gå runt halv-feta alt stora som hus för att kunna mätta magen?

Nu vet jag inte vad Sylvia vägde tidigare i sin karriär, men hans senaste matcher har varit i Super-heavyweight, dvs över 265 lbs.

Jag tror att musklerna är där pga marknadsföring, samt att kunna slå huvudet av folk i första ronden. Han har ju anpassat sin striking efter hur mycket han väger. Han går direkt på kombinationer utan jabbar, och hans fotarbete/defensiva striking ser ut att ha blivit lidande (Werdum-matchen t ex). Även då ser han ut att bli otroligt trött. Tänk då en match mot Cain där han konstant blir pressad och får brottas mycket.

I Werdum-matchen fick han vila mycket pga all boot-scooting. Var ju inget jätte-tempo precis.

cero 2011-11-02 17:21

Sen kan det vara en fördel för konditionen att ha fett istället för muskler. Vilket du säkert vet.

Petoria 2011-11-02 20:02


cero 2011-11-02 23:24

Hur vinner Papy över Alves? Inte sett särskilt mycket från förstnämda, men det känns väldigt vågat med någon som Alves i debuten.

Doctor Snuggles 2011-11-03 00:31

Papi är väldigt explosiv och hygglig på marken. Vill man in i lejonkulan så är det bäst att man är en tiger. Det kan gå lite hursom, blir intressant att se.

Maod 2011-11-03 08:55

Steget upp till UFC och Alves är enormt. Oddsen är inte på Papys sida.

krellik 2011-11-03 13:41

Att Papy matchas mot Thiago i första matchen är riktigt jävla dålig matchmaking. Men visst man får se det så som att han inte har så mycket att förlora -så länge han inte blir knockad eller manglad direkt-.

Tummarna håller jag men chanserna är små.

spoon 2011-11-03 16:52

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5391043)

Vilka svenskar var det i filmen? Kände igen Mauler, Akira och jycken men resten? Vem är Papy?

Mago 2011-11-03 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 5393015)
Vilka svenskar var det i filmen? Kände igen Mauler, Akira och jycken men resten? Vem är Papy?

http://www.sherdog.com/fighter/Papy-Abedi-20812
http://www.sherdog.com/fighter/Reza-Madadi-18921

spoon 2011-11-03 17:10

Se där. Tackar :)

St Piere-Fitch-Howard-Story---Papy

Kan bli en tuff debut för honom men Alves har ju torskat en del på slutet. Får hoppas att han har en bra dag.

cero 2011-11-04 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5391840)
Papi är väldigt explosiv och hygglig på marken. Vill man in i lejonkulan så är det bäst att man är en tiger. Det kan gå lite hursom, blir intressant att se.

Känns som en bedrövlig match-up för Papy. Alves har väldigt bra nedtagningsförsvar (Josh Koscheck), och har ännu bättre kickboxning.

Om inte Papy är en riktigt bra brottare, eller någon som kan hålla fast Alves vid buren och plocka poäng kan det sluta illa.

På tal om något helt annat, en video av Danas mamma där hon pratar om hur hans karaktär har förändrats över åren:

Sanningshalten kan ifrågasättas, men mycket hon säger passar in på Danas personlighet (det vi vet från media):


Doctor Snuggles 2011-11-04 15:29

Om han är en skitstövel, så förstår jag var han fått det ifrån. Vad för jävla morsa gör en sådan grej, och publikt skämmer ut sin son, oavsett hur "dålig son" han än är?

MAXX 2011-11-04 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5395097)
Om han är en skitstövel, så förstår jag var han fått det ifrån. Vad för jävla morsa gör en sådan grej, och publikt skämmer ut sin son, oavsett hur "dålig son" han än är?

Uppenbarligen har Dana inte gett sin mamma några pengar och detta är hämnden. +ett sätt att tjäna pengar.

Doctor Snuggles 2011-11-04 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av MAXX (Inlägg 5395272)
Uppenbarligen har Dana inte gett sin mamma några pengar och detta är hämnden. +ett sätt att tjäna pengar.

Sorgligt.

Doctor Snuggles 2011-11-04 19:53

Cesar Gracie vill rädda mma genom att unita BJ:s team med sitt. :D

Bailah 2011-11-04 20:14

Alves missar weight igen, katastrof.

Petoria 2011-11-04 20:15

Han klarade det inom 1 timme efter

kohai 2011-11-04 20:36

Papys matchning mot Alves känns ungefär lika kass som Bielkhedens mot Sanchez... Bara hoppas på Papy!!

Doctor Snuggles 2011-11-04 20:54

Han ser cool ut iaf. :D

carloskar 2011-11-04 20:55

Fattar inte varför alla gnäller ang hans match. Inte så stor skillnad som alla tror mellan eliten, och ska han göra karriär kan han lika gärna möta bra motstånd direkt, han är ingen ungdom. Nu har han sin chans att göra raketkarriär.

Petoria 2011-11-04 20:56

Vad har ni för predictions förresten? Tycker ganska många av matcherna är svåra att förutsäga

http://www.tapology.com/ue/51969.png

Petoria 2011-11-04 21:02


Bailah 2011-11-04 21:09

Haha fyfan vad jag skrattade när jag såg den fighten när man hör Greg skrika som värsta dragqueenen.. Men Cerrone har länge varit en favorit, han och Ben Henderson. När de två möttes, fyfan vilka bra fighter det var

Doctor Snuggles 2011-11-04 21:25

Ja, den där första fint-kicken som rockade Siiiiver var fin.

cero 2011-11-04 21:57

Hur vanligt tror ni PEDs är i MMA just nu (UFC)?

Doctor Snuggles 2011-11-04 22:43

Misstänker att TRT är relativt vanligt, särskilt bland de äldre. Utöver det så har jag faktiskt ingen aning.

Jailbaitwarrior 2011-11-05 02:02

Erm står att ufc138 ska va idag(eller är helt ute och cyklar?), tid? Nån som har nån mysig stream?
Edit:Trött ok? :D

krellik 2011-11-05 02:12

Lördag kväll ja...;)

eternallord 2011-11-05 04:47

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5395905)
Hur vanligt tror ni PEDs är i MMA just nu (UFC)?

över 50% tror jag

Färssen 2011-11-05 09:43

Tim Sylvia klarar tungviktsgränsen (!) och Arlovski ser laddad ut.


Petoria 2011-11-05 10:49

Vet någon när prelims börjar?

cero 2011-11-05 14:21

Papy dwarfar Alves. Nästan Anthony Johnson-klass på den viktnedgången. Hoppas konditionen håller.

Doctor Snuggles 2011-11-05 14:27

Vilken kanal sänds det på i england igen?

Doctor Snuggles 2011-11-05 14:40

Espn, nvm

cero 2011-11-05 15:55

Lite pads med Jose Aldo. Otroligt fin teknik.


Jailbaitwarrior 2011-11-05 17:11

När börjar det? :O

pedersen1980 2011-11-05 18:06

UFC 138 Live Facebook Fights - TODAY at 10:40am/1:40pm PT/ET

pedersen1980 2011-11-05 18:25

Borde börja om en kvart tror jag

pedersen1980 2011-11-05 18:41

Nu kör dom
E ja verkligen själv här?

Doctor Snuggles 2011-11-05 18:45

Citat:

Ursprungligen postat av pedersen1980 (Inlägg 5397325)
Nu kör dom
E ja verkligen själv här?

Ja.

Doctor Snuggles 2011-11-05 18:50

wtf nu gick den ner, bajs, var ju en spännande match

cero 2011-11-05 18:54

Va? Står att den inte börjat än.

Sparven från Minsk 2011-11-05 18:54

länk någon?

spoon 2011-11-05 18:54

Tänkte väl att dom inte kunde köra mitt i natten. Hur många matcher har dom kört nu?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

cero 2011-11-05 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 5397345)
länk någon?

Sök UFC på facebook.

spoon 2011-11-05 18:56

Facebook sparven. Sök på ufc.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Sparven från Minsk 2011-11-05 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 5397351)
Facebook sparven. Sök på ufc.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Ty m8 :D

Doctor Snuggles 2011-11-05 18:59

Första matchen håller på fortfarande.

cero 2011-11-05 19:07

Det står.. "Will be avaible on.." etc när jag klickar på prelims?

Kabuto 2011-11-05 19:10

klicka på ufc 138..

spoon 2011-11-05 19:11

Multitasking nu. QPR på tv n och datorn i knäet med UFC :)

cero 2011-11-05 19:12

Edit: Helt svart. Vad i helvete.

spoon 2011-11-05 19:15

Damn! Det gick kvickt!

Doctor Snuggles 2011-11-05 19:17

Aj. Två knän till middag.

Sparven från Minsk 2011-11-05 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5397395)
Aj. Två knän till middag.

Han tajmade 2:a bra, så fort han kom upp med knän o händer så satt den i plytet :D

spoon 2011-11-05 19:19

Snygg knuff av domaren också :)

Doctor Snuggles 2011-11-05 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 5397397)
Han tajmade 2:a bra, så fort han kom upp med knän o händer så satt den i plytet :D

Ja, det var okristligt bra. ;)

lei 2011-11-05 19:27

Kommer hela galan vara på FB nu när det är i GB eller är det som vanligt?

-squat- 2011-11-05 19:29


cero 2011-11-05 19:38

Fan vad trött man börjar bli på alla "bråk" vid invägningar där Dana "måste" gå i mellan. 'Hype' i all ära, men detta är bara irriterande och får personerna att se ut som vildar som inte kan uppföra sig.

Eller är det bara jag som överanalyserar? :D

spoon 2011-11-05 19:42

Känns som falsk marknadsföring en show som jag inte är intresserad av.

spoon 2011-11-05 19:53

Se där, en Japan som vinner. Det är inte varje dag.

Sparven från Minsk 2011-11-05 19:54

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 5397479)
Se där, en Japan som vinner. Det är inte varje dag.

Även om det var close...
han ägde ju dock nedtagningar o marken, men hallå, försök gå på subs i alla fall...

spoon 2011-11-05 19:56

Visst var det close men ändå. GnP träning borde dom satsa på japanerna. Dom verkar ha svårt att få till submissions i UFC som dom sätter hemma.

Doctor Snuggles 2011-11-05 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 5397488)
Visst var det close men ändå. GnP träning borde dom satsa på japanerna. Dom verkar ha svårt att få till submissions i UFC som dom sätter hemma.

Beror nog på japanen. Det är ju dessutom mest nästan-föredettingar som kommit till UFC, om jag förstått det rätt. Intressantare blir det ju om de kommer börja signa lite mer up-and-comers därifrån.

spoon 2011-11-05 20:07

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5397497)
Beror nog på japanen. Det är ju dessutom mest nästan-föredettingar som kommit till UFC, om jag förstått det rätt. Intressantare blir det ju om de kommer börja signa lite mer up-and-comers därifrån.

Det borde ju locka kan man tycka. Att få visa upp sig i UFC. Men dom kanske tjänar bra pengar i Japan? Har du koll på det? Kan tänka mig att dom gillar att bo kvar i sitt hemland.

Doctor Snuggles 2011-11-05 20:16

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 5397512)
Det borde ju locka kan man tycka. Att få visa upp sig i UFC. Men dom kanske tjänar bra pengar i Japan? Har du koll på det? Kan tänka mig att dom gillar att bo kvar i sitt hemland.

Nä, ingen närmre koll. Det är väl en fråga om språket och avståndet osv. Kan tänka mig att efter UFC har sin show i Japan, och börjar satsa mer på asien öht, att intresset blir större från bådas sida.

spoon 2011-11-05 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5397533)
Nä, ingen närmre koll. Det är väl en fråga om språket och avståndet osv. Kan tänka mig att efter UFC har sin show i Japan, och börjar satsa mer på asien öht, att intresset blir större från bådas sida.

Jo det är väl det. Lite som att tyskarna aldrig vill lämna bundesliga i fotboll. Synd för det borde ju finnas bra potential i Japan.

pedersen1980 2011-11-05 20:19

Otränade HW e ju som vanligt lagom kul...

mjeuuu 2011-11-05 20:20

Sjukt tråkig fight där.

Håller med pedersen.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)