Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2011-03-06 14:27

Citat:

Ursprungligen postat av JusupWillkosz (Inlägg 4907047)
Nu ska vi lugna ner oss. Hendo mötte ingen toppfighter igår.

Äh, lägg av, Feijau har varit imponerande särskilt med vinsten mot Lawal som har bl a vunnit över Mousasi. I princip alla från/som tränar med Blackhouse är toppfighters. Lite Zuffatrolleri över ditt inlägg.
T.o.m. på sherdog är han listad top 10 vilket Hendo inte är (fast det förändras nog nu).

eternallord 2011-03-06 14:41

Vinnaren av Mousasi-Kyle som är next-in-line för LHW-bältet?

Doctor Snuggles 2011-03-06 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4907125)
Vinnaren av Mousasi-Kyle som är next-in-line för LHW-bältet?

Antar det. Vem finns det annars kvar? Roger Gracie?

eternallord 2011-03-06 14:53

Chad Griggs borde kunna klara 205 lätt och han har ju haft ett stabilt år i tungvikten. Ett par vinster där så borde han kunna närma sig också tycker jag.

JusupWillkosz 2011-03-06 14:58

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4907090)
Äh, lägg av, Feijau har varit imponerande särskilt med vinsten mot Lawal som har bl a vunnit över Mousasi. I princip alla från/som tränar med Blackhouse är toppfighters. Lite Zuffatrolleri över ditt inlägg.
T.o.m. på sherdog är han listad top 10 vilket Hendo inte är (fast det förändras nog nu).

Varken King Mo eller Moussasi tillhör eliten i viktklassen. Dessa två är bara överhypade för att de har bra fight record utanför UFC.

Nej det är klar skillnad på botten och toppen, det gäller även ett camp som Blackhouse. Hade Fejao varit toppen så hade han varit i UFC vid det här laget. Det är en ytterst långsam och stationär fighter som inte räcker till mot bättre fighters.

JusupWillkosz 2011-03-06 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4907090)
Äh, lägg av, Feijau har varit imponerande särskilt med vinsten mot Lawal som har bl a vunnit över Mousasi. I princip alla från/som tränar med Blackhouse är toppfighters. Lite Zuffatrolleri över ditt inlägg.
T.o.m. på sherdog är han listad top 10 vilket Hendo inte är (fast det förändras nog nu).

Sherdog tenderar alltid att ge fighters utanför UFC som inte mött nått motstånd betydligt högre ranking än vad de förtjänar.

eternallord 2011-03-06 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av JusupWillkosz (Inlägg 4907165)
Sherdog tenderar alltid att ge fighters utanför UFC som inte mött nått motstånd betydligt högre ranking än vad de förtjänar.

Vilka menar du skulle ligga över? Matt Hamill? :smash: Sherdog hade lika gärna kunnat ges etiketten Zuffa-nuthuggers. Är det någon som på allvar tror att Brock Lesnar är den näst bäste tungviktaren i världen?

JusupWillkosz 2011-03-06 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4907183)
Vilka menar du skulle ligga över? Matt Hamill? :smash: Sherdog hade lika gärna kunnat ges etiketten Zuffa-nuthuggers. Är det någon som på allvar tror att Brock Lesnar är den näst bäste tungviktaren i världen?

UFC har säkerligen ett 15-tal fighters i lätta tungvikten som skulle kunna vinna över Fejao. Kom igen nu, han blev knockad av en journeyman i Mike Kyle.
Brock Lesnar är rankad efter vad han presterat och jag ser definitivt inget fel i den ranking han har nu. Vem ska rankas högre än honom?

eternallord 2011-03-06 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av JusupWillkosz (Inlägg 4907190)
UFC har säkerligen ett 15-tal fighters i lätta tungvikten som skulle kunna vinna över Fejao. Kom igen nu, han blev knockad av en journeyman i Mike Kyle.
Brock Lesnar är rankad efter vad han presterat och jag ser definitivt inget fel i den ranking han har nu. Vem ska rankas högre än honom?

Mike Kyle är mer solid än du ger honom cred för. Han är 9-2 i sina senaste 11 fighter och förlusterna är mot Fabricio Werdum och Antonio Silva, båda topp 10 HWs. Silva knockade han dessutom ner och vann nästan mot.

Vad har han presterat menar du? 1-1 mot Frank Mir, en vinst mot en LHW och en pinsam vinst mot Carwin.

panzerpig 2011-03-06 15:30

Henderson har ett väldigt imponerande facit.
Få fighters kan visa upp ett liknande.

En sak jag tänkte på, är det reglerna/direktiven i Strikeforce som gör att domarna oftare tar upp matchen till stående oftare än i UFC? Eller är det bara de enskilda domarna som dömmer så?
Kanske bara är jag som tycker det...


från Wikipedia: "Cavalcante lost his title to MMA legend Dan Henderson, on March 5, 2011. It was revealed after the fight that Rafael had lost control of his bowels during his unconsciousness"
kul... not..

panzerpig 2011-03-06 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4907090)
Äh, lägg av, Feijau har varit imponerande särskilt med vinsten mot Lawal som har bl a vunnit över Mousasi. I princip alla från/som tränar med Blackhouse är toppfighters. Lite Zuffatrolleri över ditt inlägg.
T.o.m. på sherdog är han listad top 10 vilket Hendo inte är (fast det förändras nog nu).

Henderson är rankad 7:a som middleweight:
7. Dan Henderson (26-8)
Henderson can barely be considered a middleweight at this point. Following his Dec. 4 crushing of Renato “Babalu” Sobral, “Hendo” will challenge Rafael Cavalcante for the Strikeforce light heavyweight belt on March 5 in Columbus, Ohio.

eternallord 2011-03-06 15:35

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 4907222)
Henderson har ett väldigt imponerande facit.
Få fighters kan visa upp ett liknande.

En sak jag tänkte på, är det reglerna/direktiven i Strikeforce som gör att domarna oftare tar upp matchen till stående oftare än i UFC? Eller är det bara de enskilda domarna som dömmer så?
Kanske bara är jag som tycker det...


från Wikipedia: "Cavalcante lost his title to MMA legend Dan Henderson, on March 5, 2011. It was revealed after the fight that Rafael had lost control of his bowels during his unconsciousness"
kul... not..

Just idag är nog missvisande eftersom flera fighters var (ibland medvetet, som i Hendos fall) extremt inaktiva i guarden. Men ett problem med Strikeforce är att de inte tillåter armbågar på marken. Detta har fördelarna att man har mindre cuts och blod och mindre fights slutar på det viset, men det är också svårt att hålla sig aktiv på marken och att verkligen kunna utnyttja dominanta positioner som side control och mount. Ett perfekt exempel är Shields-Hendo där Shields antagligen hade kunnat avsluta Hendo om han hade fått använda armbågar. Han hade mount extremt länge utan att kunna göra så mycket med det.

eternallord 2011-03-06 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 4907226)
Henderson är rankad 7:a som middleweight:

Han menar i LHW. Och det är rimligt, Hendersons senaste vinst i LHW bortsett från de två i Strikeforce var Rich Franklin 2009. Efter nattens framträdande skulle jag nog klämma in honom på åttonde plats.

Doctor Snuggles 2011-03-06 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av JusupWillkosz (Inlägg 4907165)
Sherdog tenderar alltid att ge fighters utanför UFC som inte mött nått motstånd betydligt högre ranking än vad de förtjänar.

Nu har du precis diskvalificerad dig helt ur diskussionen. Sherdog är extremt zuffa-vänligt, vilket är allmänt känt, och det finns misstankar om att det är pga press från UFC (något om att Sherdog vart bannade från alla UFC-events etc, minns inte riktigt).

EDIT: Går man på Brock Lesnar som exempel, så är han rankad ENBART pga "potential" och marknadsvärde. Bältet betyder inte mycket eftersom det inte finns någon ranking eller "jobba-upp-sig system" som backar upp det, utan är bara ett mer eller mindre godtyckligt pris. Tittar man på ELO-rankningar, som helt förbiser "hur man ser ut" och är bara baserade på samma matte som rankar t.ex. tennisspelare, så är Brock inte ens rankad topp 20 - inte ens om man tittar på three-year-mod (bara tittar på de senaste 3 åren) eller "strength of schedule" (hur svårt motstånd han slagits mot).

dared 2011-03-06 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4907238)
Nu har du precis diskvalificerad dig helt ur diskussionen. Sherdog är extremt zuffa-vänligt

Stort +1

Salus 2011-03-06 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4907238)
Nu har du precis diskvalificerad dig helt ur diskussionen. Sherdog är extremt zuffa-vänligt, vilket är allmänt känt, och det finns misstankar om att det är pga press från UFC (något om att Sherdog vart bannade från alla UFC-events etc, minns inte riktigt).

EDIT: Går man på Brock Lesnar som exempel, så är han rankad ENBART pga "potential" och marknadsvärde. Bältet betyder inte mycket eftersom det inte finns någon ranking eller "jobba-upp-sig system" som backar upp det, utan är bara ett mer eller mindre godtyckligt pris. Tittar man på ELO-rankningar, som helt förbiser "hur man ser ut" och är bara baserade på samma matte som rankar t.ex. tennisspelare, så är Brock inte ens rankad topp 20 - inte ens om man tittar på three-year-mod (bara tittar på de senaste 3 åren) eller "strength of schedule" (hur svårt motstånd han slagits mot).


Att du orkar :)

Jusup är allt som oftast ett troll i denna tråden.

Doctor Snuggles 2011-03-06 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av Salus (Inlägg 4907278)
Att du orkar :)

Jusup är allt som oftast ett troll i denna tråden.

Ja, du har nog rätt i det. Jag lägger ner. ;)

cero 2011-03-06 15:57

Tackar för google-hjälpen..

Fin demo:


Kwon 2011-03-06 19:05

Jag är

WAR HENDO 4 Life

JusupWillkosz 2011-03-06 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4907238)
Nu har du precis diskvalificerad dig helt ur diskussionen. Sherdog är extremt zuffa-vänligt, vilket är allmänt känt, och det finns misstankar om att det är pga press från UFC (något om att Sherdog vart bannade från alla UFC-events etc, minns inte riktigt).

EDIT: Går man på Brock Lesnar som exempel, så är han rankad ENBART pga "potential" och marknadsvärde. Bältet betyder inte mycket eftersom det inte finns någon ranking eller "jobba-upp-sig system" som backar upp det, utan är bara ett mer eller mindre godtyckligt pris. Tittar man på ELO-rankningar, som helt förbiser "hur man ser ut" och är bara baserade på samma matte som rankar t.ex. tennisspelare, så är Brock inte ens rankad topp 20 - inte ens om man tittar på three-year-mod (bara tittar på de senaste 3 åren) eller "strength of schedule" (hur svårt motstånd han slagits mot).


Det där är en myt som är uppdiktad av bittra sherdogmedlemmar som sitter i contenderforumet.

Men vilka tycker du ska rankas högre än Brock?

eternallord 2011-03-06 20:19

Haha, episka observations från Bloody Elbows i samband med eventet:

"- Best entrance music: Jason Riley walking out to Conan the Barbarian soundtrack

- Fan comment of the evening: "Release the Kraken!"

- Fan comment of the evening #2: "Diaz! I got some weed!"

- Ironic moment of the evening: When Arnold Schwarzenegger explained why mixed martial arts is so appealing he mentioned that the fighters, "talk really well". The great state of C-A-L-E-E-F-O-R-N-E-E-A agrees.

- Awkward moment of the evening: The crowd's reaction when Coenen and Carmouche were in north-south position. *sigh*"

:D

Kwon 2011-03-06 20:56

Drunk chick reaching out to hear a "YES!" :D

http://cdn1.sbnation.com/fan_shot_im...38/25q7i4h.gif

Sadly, no YES was heard

Doctor Snuggles 2011-03-06 20:57

Citat:

Ursprungligen postat av JusupWillkosz (Inlägg 4907929)
Det där är en myt som är uppdiktad av bittra sherdogmedlemmar som sitter i contenderforumet.

Men vilka tycker du ska rankas högre än Brock?

Ok, jag ger dig the benefit of the doubt att du inte trollar:
På pur potential kan jag se Brock som top 10, men inte på sitt record, eller hur han sett ut i matcherna.

Åtminstone dessa ligger över i min ranking:
Cain
JDS
Overeem
Silva
Fedor
Werdum

Kwon 2011-03-06 21:01

Många som ligger över Brock

Fedor
Werdum
Cain
Overeem
Wedor
Ferdum
Federeem
Ovor
Fain
Cedor
Werdeem

Petoria 2011-03-06 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4908016)
Många som ligger över Brock

Fedor
Werdum
Cain
Overeem
Wedor
Ferdum
Federeem
Ovor
Fain
Cedor
Werdeem

Skulle nog slänga in Fedro Slice där i blandningen också

eiri 2011-03-06 21:05

brock suger och har alltid gjort, anledningen till att han fick bältet i första hand var för att de fattades tungviktare.. och fortfarande gör..

cero 2011-03-06 21:05

Hoppas Chael kommer tillbaks snart, vill se en re-match mot Anderson! Det enda han blir kritiserad för är ju att han har visat sig vara svag mot brottare. Skulle han kunna vinna denna matchen skulle det vara awsome!

Vad tycker ni?

Doctor Snuggles 2011-03-06 21:09

Även om Chael fortfarande är en av de värsta matchupsen för Silva, så är den enda anledningen till att jag skulle vilja se en rematch, är att få se Silva på 100% mot honom. Men risken är ändå att vi får se en massa tråkig rabbitpunching grapplefestering som är Chaels signum. Så nej, det är ingen match jag är särskilt intresserad av. Isf är Okami mycket mer intressant.

cero 2011-03-06 21:12

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4908036)
Även om Chael fortfarande är en av de värsta matchupsen för Silva, så är den enda anledningen till att jag skulle vilja se en rematch, är att få se Silva på 100% mot honom. Men Chael är tråkig att se på. Han är som en trist version av Cain, som inte kan avsluta.

Precis. Chael är ingen höjdare att titta på, men det skulle vara sjukt kul att se Anderson försöka spöa skiten ur han under en fem-rondare! Lite för mycket slarv från Andersons sida förra matchen tycker jag. Och mycket trash-talk från Chael innan matchen såklart. ;)

Doctor Snuggles 2011-03-06 21:14

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4908043)
Precis. Chael är ingen höjdare att titta på, men det skulle vara sjukt kul att se Anderson försöka spöa skiten ur han under en fem-rondare! Lite för mycket slarv från Andersons sida förra matchen tycker jag. Och mycket trash-talk från Chael innan matchen såklart. ;)

Sluta citera mig innan jag har editerat klart. :D

Petoria 2011-03-06 21:16

Vet inte hur många matcher Anderson har kvar så hade hellre sett han möta; Okami, GSP, Shogun och sen Chael igen

cero 2011-03-06 21:18

Haha!

Skulle vara awsome med dom matcherna.

Vad tror du om Shogun? Vem har bäst striking?

Kwon 2011-03-06 21:19

Jag vill se Anderson VS GSP, Bisping, Jon Jones, Fedor, Steven Seagal, Overeem, Machida, Shogun, ett Lejon samt Bamse

Kwon 2011-03-06 21:20

Nu är hon känd

http://diegostalker.ytmnd.com/

cero 2011-03-06 21:23

Hahahaha. :laugh:

Doctor Snuggles 2011-03-06 21:31

Jaaa, Anderson mot Jones vore grymt! Jag tror faktiskt Jones skulle kunna ta det. Jones borde f.ö. åka till Blackhouse och träna med Anderson. Han är nog den fightern som mest skulle kunna dra nytta av den träningen, för han besitter förmågan att kunna vara samma typ av fighter och kanske t.o.m. bättre. Tänk en fighter med Andersons standup och Jones brottning. Där snackar vi framtida GOAT. Skulle ens någon kunna slå honom?

eternallord 2011-03-06 21:34

Jag ser inte Jones - Anderson som att "Jones kanske kan ta det", jag tro definitivt att han hade vunnit. Jones är en såpass stark brottare och har ett så stabilt topp game att han hade tagit hem det.

Doctor Snuggles 2011-03-06 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4908087)
Jag ser inte Jones - Anderson som att "Jones kanske kan ta det", jag tro definitivt att han hade vunnit. Jones är en såpass stark brottare och har ett så stabilt topp game att han hade tagit hem det.

Nja, Jones har aldrig mött någon med ens i närheten av samma standup som Silva. Har han ens mött någon med bra juju?
Silva har visat bra TDD förut också, tror inte att Chael-fighten är det enda man ska gå på.
Vi får se hur Jones ser ut mot Shogun, helt enkelt.
Men visst borde egentligen Silva enbart träna på sin brottning och tdd resten av sin karriär.

Kwon 2011-03-06 21:47

Crocop framför Virage Café
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/photo...34599_3054.jpg

cero 2011-03-06 21:50

Tycker absolut Blackhouse ska ta in Jones eller någon annan brottare. Men jag tror inte Jones kommer få så bra stand-up som Anderson. Känns lite väl långsökt. Hans standup just nu är ju inte alls särskilt bra.

eternallord 2011-03-06 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4908100)
Nja, Jones har aldrig mött någon med ens i närheten av samma standup som Silva. Har han ens mött någon med bra juju?
Silva har visat bra TDD förut också, tror inte att Chael-fighten är det enda man ska gå på.
Vi får se hur Jones ser ut mot Shogun, helt enkelt.
Men visst borde egentligen Silva enbart träna på sin brottning och tdd resten av sin karriär.

Det är nog ingen som inte har mött Anderson som har mött någon med i närheten av samma standup :D Han är i en klass för sig. Men visst har Jones mött stabila strikers, Brandon Vera exempelvis. Men han gör samma sak med strikers som han gör med brottare, tar ner dom.
Det är en jäkla skillnad på Chael och Jones. Jones är ett 6ft4-monster med den längsta reachen i hela UFC och cirka 10-15kg tyngre. Det är nog ganska safe att anta att Jones hade kunnat ta ner Anderson hyfsat lätt.

Väl där tror jag han hade haft ett mycket tyngre topp-game än någon som Anderson har mött innan. Andersons fördel på marken brukar vara att han är så jäkla lång, hans kroppstriangel ger många problem och benen smyger in lite varstans. Den fördelen hade han inte haft mot Jones som själv är halvdecimetern längre och har otroliga 2 decimeter längre reach.

Doctor Snuggles 2011-03-06 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4908126)
Det är nog ingen som inte har mött Anderson som har mött någon med i närheten av samma standup :D Han är i en klass för sig. Men visst har Jones mött stabila strikers, Brandon Vera exempelvis. Men han gör samma sak med strikers som han gör med brottare, tar ner dom.
Det är en jäkla skillnad på Chael och Jones. Jones är ett 6ft4-monster med den längsta reachen i hela UFC och cirka 10-15kg tyngre. Det är nog ganska safe att anta att Jones hade kunnat ta ner Anderson hyfsat lätt.

Väl där tror jag han hade haft ett mycket tyngre topp-game än någon som Anderson har mött innan. Andersons fördel på marken brukar vara att han är så jäkla lång, hans kroppstriangel ger många problem och benen smyger in lite varstans. Den fördelen hade han inte haft mot Jones som själv är halvdecimetern längre och har otroliga 2 decimeter längre reach.

Fast samtidigt så är ju hans toppkontroll delvis baserad på att han just har reach. När han möter någon där han inte har den fördelen så...
Men visst tror jag Jones skulle bli problematisk för Silva. Trots att han inte har den bästa standupen än så är han okonventionell och kan vara svår att få in timingen på, särskilt om man kommer sätta upp sina takedowns med strikes.
Men det är väl en fråga vi aldrig kommer få svar på. Silva är i slutet av sin karriär och Jones är bara i början.
Jag hoppas dock verkligen för bådas skull att de kommer få tillfälle att träna tillsammans inom en snar framtid. Kanske efter Jones slår Shogun, så. ;)

eternallord 2011-03-07 07:42

Pat Barry in a street fight, HAHA:

http://cdn1.sbnation.com/fan_shot_im...40/2uz8da9.jpg

Petoria 2011-03-07 16:08

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4908497)

Du missade ju första bilden, gör det mycket roligare ;)

Petoria 2011-03-07 16:22



Paul Harris is a beast!

Petoria 2011-03-07 16:47

Mer Barry!

http://img.mobypicture.com/a31351f7a...ac8af_view.jpg
http://img.mobypicture.com/5104bcfa9...4a82b_view.jpg

Kabuto 2011-03-07 16:48

Så awesome han har ju vibram five fingers skor! :D Inte märkt det tidigare.

Kwon 2011-03-07 17:02

Trodde EternalLord var trött på Barrys magpose? :D

Det är bara att acceptera, it's here to stay! :D

cero 2011-03-07 17:06

Jävlar vad snygg armbar! Övergången var ju sjukt smidig. Såg ut att göra ganska ont när han vred och vände på armen dock.

Kwon 2011-03-07 17:07

Någon som såg Paul Harris senaste match förresten??


Babyface och Bigfoots munhuggeri fortsätter...
Citat:

Josh Barnett recently made a comment regarding Antonio Silva's size and sensitivity that went along the lines of "So Bigfoot Silva thinks I'm arrogant because I'm not trying to be his best friend? Didn't know giantism made people sensitive as well", and now, via the UG, Silva has responded to Barnett:

"Acromegaly does make me more sensitive, more sensitive to pricks! Your poking fun at my condition only confirms my opinion of you!

Someone needs to shut that big mouth of yours, and that will be me! Ill also close both eyes for you while I am at it!

That is, if you do make it through your next fights, if not, to the end of the line for you! All you are trying to do is promote yourself talking, since you never fight!"

Doctor Snuggles 2011-03-07 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4909421)
Jävlar vad snygg armbar! Övergången var ju sjukt smidig. Såg ut att göra ganska ont när han vred och vände på armen dock.

Japp, undrar varför man inte har fått se sådana subtransisotions på match mer, då fightern har svårt att få in den sällsynta nakna. Verkar som ett optimalt läge att få in en armbar från, även om man nog måste vara rätt snabb? För hög risk för reversal antar jag.

cero 2011-03-07 17:16

Verkar inte vara någon som har sett matchen..

http://www.sherdog.net/forums/f2/rou...93/index4.html

cero 2011-03-07 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4909433)
Japp, undrar varför man inte har fått se sådana subtransisotions på match mer, då fightern har svårt att få in den sällsynta nakna. Verkar som ett optimalt läge att få in en armbar från, även om man nog måste vara rätt snabb? För hög risk för reversal antar jag.

GSP gjorde en mot Hardy tror jag! Är nog ganska svår att få in - hög risk för reversal som du säger.

Kwon 2011-03-07 18:25

Hur Pat Barry förbereder sig några veckor innan fight

Salus 2011-03-08 20:44

hmms, så det är klart att UFC blir i Malmö?

Pdaddy 2011-03-08 21:07

Pat Barry e faan för rolig... Tänkte nästan ta en skämtbild på mig själv som han... Blir det nästa tävling här i MMA tråden, bästa Pat Barry bilden !!!!111"""

Kabuto 2011-03-08 22:54

Såg en video på Jon Jones debut i MMA på mmanytt, länkar in:

babidi 2011-03-09 01:42

Jones vs Shogun är nog den fighten jag ser fram emot mest sen jag började kolla MMA. Aldrig har jag trott på en mer 50/50 fight än denna. Båda har så många vapen att man vet att det kommer smälla ordentligt.

Fajerfajtern 2011-03-09 02:58

Jones vinner och det kommer se enkelt ut...

eternallord 2011-03-09 06:00

Fedor överväger att gå ner till 205 och utmana Hendo för titeln.

Bara smaka på den meningen... can you taste THE EPICNESS?!

Källa: http://www.bloodyelbow.com/2011/3/8/...-dan-henderson

Kwon 2011-03-09 06:48

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4912825)
Fedor överväger att gå ner till 205 och utmana Hendo för titeln.

Bara smaka på den meningen... can you taste THE EPICNESS?!

Källa: http://www.bloodyelbow.com/2011/3/8/...-dan-henderson

Oj vad jobbigt, bägge är mina favoriter.

WAR HENDOR! WAR FEDO FENDERSON!

Kabuto 2011-03-09 07:22

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4912825)
Fedor överväger att gå ner till 205 och utmana Hendo för titeln.

Bara smaka på den meningen... can you taste THE EPICNESS?!

Källa: http://www.bloodyelbow.com/2011/3/8/...-dan-henderson

God damn that would be awesome! Men.. Kommer förmodligen inte hända :P

Fajerfajtern 2011-03-09 11:30

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 4912869)
God damn that would be awesome! Men.. Kommer förmodligen inte hända :P

Tror jag :)

Shit vilka högerhänder det kommer flyga i den matchen...

olwe 2011-03-09 11:39

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 4912869)
God damn that would be awesome! Men.. Kommer förmodligen inte hända :P

Jag tror det kommer hända. Fedor kan aldrig blir lika stor i HW igen. Naturligt för fighters att testa nya viktklasser när man torskar i sin tidigare.

Kabuto 2011-03-09 12:10

Men Fedor är ju inte riktigt som alla andra MMA-utövare. Han har väl aldrig dietat tidigare? Jag är ytterst tveksam. Men det är nog bästa sättet för M-1 att fortsätta mjölka han.

Salus 2011-03-09 12:28

fedor skulle lätt plocka hendo i LHW...

eternallord 2011-03-09 13:03

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 4913304)
Men Fedor är ju inte riktigt som alla andra MMA-utövare. Han har väl aldrig dietat tidigare? Jag är ytterst tveksam. Men det är nog bästa sättet för M-1 att fortsätta mjölka han.

Han hade behövt tappa 11kg, det är otroligt lite.

cero 2011-03-09 13:28

Fyfan vad EPIC med Hendo mot Fedor!

MAKE IT HAPPEN.

Kabuto 2011-03-09 13:28

Hur mycket han behöver tappa tror jag inte spelar så stor roll. Jag tänker bara på att han har sin trivselvikt och stannar gärna där. När tror ni matchen blir av då? 6 månader? 1 år?

cero 2011-03-09 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 4913424)
Hur mycket han behöver tappa tror jag inte spelar så stor roll. Jag tänker bara på att han har sin trivselvikt och stannar gärna där. När tror ni matchen blir av då? 6 månader? 1 år?

Tvekar om han gärna stannar där efter förra matchen.

Han är alldeles för liten för HW - han har säkert frame för MW, så jag tycker det är bra att han testar att gå ned. Han lär ju förlora en del av snabbheten, men det kan nog gå bra endå.

eternallord 2011-03-09 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 4913424)
Hur mycket han behöver tappa tror jag inte spelar så stor roll. Jag tänker bara på att han har sin trivselvikt och stannar gärna där. När tror ni matchen blir av då? 6 månader? 1 år?

Jo, men minus jeansen och maten i magen vid invägning är han typ 9kg ifrån. Jag väger typ 80kg och jag tar 9kg på en vecka om jag måste utan större problem. Har han ett par månader på aig behöver han inte ens engagera sig för att ta den vikten

Petoria 2011-03-09 18:30

http://i51.tinypic.com/rr08dt.jpg
http://i56.tinypic.com/2exyhdy.jpg

kohai 2011-03-09 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4914011)

Fan Jack Black tränar med Bader.....

panzerpig 2011-03-09 20:36

Bader är för grov för att vara LHW, har han skelett av balsaträ eller? :)

Fajerfajtern 2011-03-09 22:42

Cain som är liten... Jones var ju betydligt större än Bader.
Vore kul med en super fight då Cain utmanar Jones för Lhw-bältet framöver!

eternallord 2011-03-09 22:44

Citat:

Ursprungligen postat av Fajerfajtern (Inlägg 4914728)
Cain som är liten... Jones var ju betydligt större än Bader.
Vore kul med en super fight då Cain utmanar Jones för Lhw-bältet framöver!

Njä, Cain ska hålla sig i HW tycker jag.

Fajerfajtern 2011-03-09 23:01

Jag tycker roliga matcher är viktigare än viktklasser. Speciellt när dom är lika stora, den ena har bantat sig till en lättare klass..

eternallord 2011-03-09 23:19

Det finns ingen anledning för världens just nu bästa tungviktare att riskera sin tungviktskarriär för potentiella "superfighter", speciellt inte när han inte ens har gått 10 fighter och aldrig försvarat sitt bälte. "Superfights" är för fighters som har cementerat sitt arv, som GSP och Anderson, som inte har mer att bevisa i den aktuella viktklassen.

Doctor Snuggles 2011-03-09 23:35

Då kommer snarare Jones att gå upp i tungvikten om några år när han växt till sig. Han har ju minst sagt plats att lägga massan någonstans.

Konvex 2011-03-09 23:48

Allt detta prat om Jones potentiella superfights och han ska bli nästa goat osv innan han ens vunnit mot Shogun påminner mig hur hypad Machida var innan han mötte Shogun. Just sayin... ;)

davve 2011-03-09 23:51

Citat:

Ursprungligen postat av konvex (Inlägg 4914877)
allt detta prat om jones potentiella superfights och han ska bli nästa goat osv innan han ens vunnit mot shogun påminner mig hur hypad machida var innan han mötte shogun. Just sayin... ;)

+1

Doctor Snuggles 2011-03-10 00:04

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 4914877)
Allt detta prat om Jones potentiella superfights och han ska bli nästa goat osv innan han ens vunnit mot Shogun påminner mig hur hypad Machida var innan han mötte Shogun. Just sayin... ;)

Sure, men de är ändå två helt olika fighters. Machida's hype var mycket pga sin karate-stil (folk visste inte riktigt hur de skulle träna för honom) och faktum är att han fightas med mycket mindre marginaler eftersom han är i princip enbart en counterfighter. Faktum är sedan att bra brottning är otvivelaktgligen den största enskilda tillgången som en fighter kan ha för att vinna matcher. Allt annat kan vara rätt kefft, men så länge man inte möter en bättre brottare än en själv (och kan inte turtlar vid minsta klapp på kinden :D) så kan man i princip vinna med alla.
Visst har Jones mycket att bevisa fortfarande, men om någonsin en hype varit berättigad, så är det ang. honom.
Tror f.ö. Machida skulle vara en svårare fight för Jones än Shogun.

Doctor Snuggles 2011-03-10 00:11

Plus att Jones är STOR.
http://img.mixedmartialarts.com/meth...-jon-jones.jpg

Konvex 2011-03-10 00:15

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4914897)
Sure, men de är ändå två helt olika fighters. Machida's hype var mycket pga sin karate-stil (folk visste inte riktigt hur de skulle träna för honom) och faktum är att han fightas med mycket mindre marginaler eftersom han är i princip enbart en counterfighter. Faktum är sedan att bra brottning är otvivelaktgligen den största enskilda tillgången som en fighter kan ha för att vinna matcher. Allt annat kan vara rätt kefft, men så länge man inte möter en bättre brottare än en själv (och kan inte turtlar vid minsta klapp på kinden :D) så kan man i princip vinna med alla.
Visst har Jones mycket att bevisa fortfarande, men om någonsin en hype varit berättigad, så är det ang. honom.
Tror f.ö. Machida skulle vara en svårare fight för Jones än Shogun.

Kanske, kanske inte, men Machida hade ändå besegrat en hel del fler elitfighters för att förtjäna sin hype jämfört med vilka Jonny Bonny Jones besegrat hittills.

Vi får vänta och se helt enkelt. :D

Doctor Snuggles 2011-03-10 00:32

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 4914905)
Kanske, kanske inte, men Machida hade ändå besegrat en hel del fler elitfighters för att förtjäna sin hype jämfört med vilka Jonny Bonny Jones besegrat hittills.

Vi får vänta och se helt enkelt. :D

Visst, men det handlar inte bara om vilka namn man vunnit mot, utan också hur man vunnit. Matuyschenko är en stabil fighter (top 13 enligt elo) , som Jones vann helt överlägset mot. Hamill har jag sett rankad top 10, är en enormt bra brottare som också blev helt utklassad, och samma sak med Bader.
Visst har Jones mycket kvar att lära både vad gäller juju och standup, och frågan är om han är helt redo än, men oavsett vad som händer i matchen tror jag att han har potential att bli GOAT.
Kom också ihåg att Forrest Griffin(!) har vunnit mot Shogun. Via sub. :D

Fajerfajtern 2011-03-10 00:49

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4914823)
Det finns ingen anledning för världens just nu bästa tungviktare att riskera sin tungviktskarriär för potentiella "superfighter", speciellt inte när han inte ens har gått 10 fighter och aldrig försvarat sitt bälte. "Superfights" är för fighters som har cementerat sitt arv, som GSP och Anderson, som inte har mer att bevisa i den aktuella viktklassen.

Sant. Mycket ska stämma för en sån match up.

Men bortse från detta. Det vore en riktigt bra och spännande match.

(håller dock inte med om att han är världens bästa, det är upp till bevis)

eternallord 2011-03-10 07:43

att Cain vs Jones hade varit en grymt fet och intressant fight råder det ingen tvekan om :) jag menade bara att det nog inte kan ses som ett realistiskt alternativ i dagsläget.

Doctor Snuggles 2011-03-10 12:04

Haha:
http://vimeo.com/20847220

Doctor Snuggles 2011-03-10 16:27

http://mmanytt.se/strikeforce/strike...et/#more-34898

Intressant att se matcher filmade med bara en kamera och utan kommentering.

Kwon 2011-03-10 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av doctor snuggles (Inlägg 4915387)

lål!

Petoria 2011-03-10 18:18

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4909433)
Japp, undrar varför man inte har fått se sådana subtransisotions på match mer, då fightern har svårt att få in den sällsynta nakna. Verkar som ett optimalt läge att få in en armbar från, även om man nog måste vara rätt snabb? För hög risk för reversal antar jag.

Palhares vann på exakt det sättet mot Salaverry

cero 2011-03-10 21:19

Kan man fortfarande inte hitta Palhares-matchen någonstans?

Petoria 2011-03-10 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4916561)
Kan man fortfarande inte hitta Palhares-matchen någonstans?

Har letat runt väldigt mycket men den verkar inte finnas någonstans nej :D

Doctor Snuggles 2011-03-10 21:22

Palhares vs tiger

http://www.kolozzeum.com/forum/showt...=122809&page=6

eternallord 2011-03-11 01:19

Faber lär "Korean Zombie" lite engelska:

Do you have any Korean in you? No? Do you want some? :D


Petoria 2011-03-11 09:27

http://i55.tinypic.com/vhb4nm.jpg

:D

Pdaddy 2011-03-11 10:11

Hahaha, ollonhakan anfaller :D

Konvex 2011-03-11 13:22

http://middleeasy.com/index.php?opti...ons&Itemid=106

Damn, jmma börjar verkligen dö nu. :(

Doctor Snuggles 2011-03-11 21:42

Gummitarzan.


Konvex 2011-03-11 22:44

Någon som vet om Palhares senaste match går att få tag på/se nånstans än?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)