Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Nano-Sekund bygger & äter!, samt jobbar och sover! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=156157)

Nephelite 2012-10-02 12:22

Asså shit vilka militärpressar här blev man glad för att få fin kommentar av dig :D
Skall fortsätta öka dock går bra nu!

MVH! =)

Joensson 2012-10-02 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 6015022)
Okej då var det dags för Okt-Challange! Förslagen har vart många & bra, men tyvärr så har både jag & Chrille endel småskavanker att ta hänsyn till så vissa av era förslag går helt enkelt inte att utföra i nuläget! TACK för ALLA förslag!

Okt-Challange - CrossFit madness 3 kamp
Det är dags för Jag & Chrille att ge oss in på CrossFit territorium & pröva på nya saker för att utveckla oss själva. Challangen blir alltså en 3 kamp där den person som vinner respektive gren får 1P - dvs. vinner man 2/3 grenar så vinner man Okt-Challange !

Utmana oss i utamningen
Precis som på våra 2 föregående challanges så är alla KOLOiter välkomna att utmnana oss i utmaningen! - Bör ju finnas massor av personer här inne på KOLO som kan utföra dessa 3 grenar riktigt vasst & tot. krossa oss! Det finns ju CrossFit atleter av riktigt HÖG kaliber här inne!

Grenarna - (utförande på respektive gren på länken nedan)
- Tyngst häng frivändning (hang clean) - LÄNK
- Snabbast tid på 500m roddmaskin - LÄNK
- Snabbast tid på Grace - LÄNK

Så vad tror ni !! Vem vinner Okt-Challange & vad kan vi tänkas fixa på varje gren ? BOMBA på med lite sköna tips nu !! *flex*

Grace = 30reps på ???kg?

Nano-Sekund 2012-10-02 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av Joensson (Inlägg 6015456)
Grace = 30reps på ???kg?

60 kastruller !!

FORTSÄTT ATT tippa & tyck till om Okt-Challange !!
Enormt kul med alla som redan tippat #GLÄDJANDE & #INSPIRERANDE

stockinger 2012-10-02 14:13

Detta kommer bli spännande :)
Kul att se Chrille köra lite crossfit :d

Pernam 2012-10-02 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 6015557)
60 kastruller !!

FORTSÄTT ATT tippa & tyck till om Okt-Challange !!
Enormt kul med alla som redan tippat #GLÄDJANDE & #INSPIRERANDE

Skulle det instiftas ett fint pris för jumbo-placeringen skulle jag lätt ställa upp och visa vart skåpet inte ska stå!

Kört hårt, världen behöver mer entusiasm! ;)

tommie-92 2012-10-02 15:07

Kommer bli onekligen spännande att följa oktober fighten!*flex*

Määng 2012-10-02 16:04

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 6014184)
SRY! Hahaha! Jaaa du svår fakta att bilda sig en uppfattning på, men jag skulle gissa på Large ! Vad tror du din lustikurre ?

Hehe, tror nästan medium blir lagom.
Hur blir det med den där koloträffen förresten? Har ju bara 18 mil dit och morsan bor där ibland hos karln sin så det skulle passa bra!

Phantom duck 2012-10-02 18:41

Riktigt rolig challange, ska bli spännande att följa. Svårtippat dock eftersom jag inte känner till Chrille annat än att han har grymma militärpressar. Intressant att följa maxningarna i hängvändning och grace, vilken äcklig övning:)

Lycka till, måste avvakta lite med mitt tips.

Joensson 2012-10-02 19:18

Nån dag när överskottsenergin är över öronen kanske man gör ett test på Grace bara för att se hur många man ens pallar :)

Fredrik.J 2012-10-02 20:07

Får man tippa på vem som spyr flest gånger efter rodden under hela oktober? Tror på en väldefinerad diafragma

Ös på AKIIIIIIM! // Morel i keps

mYrN 2012-10-02 20:43

Rolig utmaning :D Vågar dock inte tippa än, får göra sen när man sett lite av vad ni går för ;)
#KUGGA #UPP POJKAR!

Nano-Sekund 2012-10-02 21:14

Citat:

Ursprungligen postat av Johan.S (Inlägg 6015075)
Jobbig utmaning!

Tror det blir riktigt jämt än en gång. Min magkänsla säger mig att Ola har kört lite Crossfit och har således bättre teknik i frivändningarna och Grace medans rodden känns helt lika för båda. Kan såklart ha fel.

Oavsett vem som har bäst teknik osv så kommer vinsten avgöras beroende på vem som #KUGGAR #UPP hårdast och har mest vinnarskalle.

Tack Johan !! Jag tror också att skallen avgör, dessa övningar är så brutalt mycket skalle att det är #PATETISKT !!

Citat:

Ursprungligen postat av str (Inlägg 6015157)
Grattis Nano, vilken kugga-upp-prestation! Jag såg videon, haha fan vad kul när du började komma in på familj och uppväxt o grejer... då tänkte jag, nu är tacktalet på gång och alla som stöttat dig genom denna fas av ditt liv... "september-challenge"...

Ps, jag postar upp ett militärunderställ i XXXL (nystruket).

Hahaha min favoritfysik! Du är allt rolig du! Kul att du uppskattar filmerna & tankarna. Jag har postat ett "mysigt" inlägg i din journal idag !! Haha...

Citat:

Ursprungligen postat av PatJack (Inlägg 6015175)
Bra kämpat i tävlingen! Kul med utmaningar!

TY PatJack !! Jo det är ju det !!

Citat:

Ursprungligen postat av Niwah (Inlägg 6015199)
Fy fan vad underhållande denna Challenge kommer att bli. Över alla förväntningar

Det kommer den! Saknar tips från dig Nisse !! ??

Citat:

Ursprungligen postat av toalettmysaren (Inlägg 6015200)
lol@sköna youtube kommentarer på klippen du valde ut

Haha! Tack Robban - Det är ju jag som kommenterar roddmaskin 500 meter !!

Citat:

Ursprungligen postat av Adama (Inlägg 6015281)
Starkt med pressen där.. hur länge vilade du inför andra försöket? Just i press brukar sånt där aldrig fungera för mig, är man slut så är man tokslut

Jag vilade ett bra tag, han tom. ta av alla vikter & börja klra andra övningar innan jag bestämde mig för att PRÖVA igen !! Helt sjukt att det gick !!

Citat:

Ursprungligen postat av Scitec (Inlägg 6015290)
2-1 till dig, chrille vinner rodden du dom 2 andra.

Hmmm.. OK - Tack för ditt förtroende Jojje G !!

Citat:

Ursprungligen postat av toalettmysaren (Inlägg 6015315)
är svårt det här, båda två har nog bättre flås än vad man tror, ola har lite mer hydda att dra runt på, men har ju ett oxhjärta sen unga dagar, chrille är ju ingen novis heller som gammal boll-sparkare.... Tror vi snackar under tvåsiffrigt i sekunder på differens.

Måste fundera ett tag på de övriga två grenarna.

Väntar med spänning på tips .......

Citat:

Ursprungligen postat av Darkseid (Inlägg 6015318)
starkt jobbat

Tack Dark-man !! Kul att se dig kommentera! Första gången om jag inte miss- minner mig ?

Citat:

Ursprungligen postat av Jonithan (Inlägg 6015354)
Okej nu ska jag hålla min kommentar helt enligt fakta och inte sväva iväg med superlativ och adverb och adjektiv och andra beskrivande grejer, så här kommer ren fakta: Du är en legendar som förtjänar att få sin nakna kropp att bli en staty på minst 1 ställe i Sverige!

Jag tror att du har bättre #Skjuts i dina muskler så jag tror det blir 3-0 till dig i Okt-challenge.

HAHA!! JonithXander !! Vilken #BRUTAL tilltro. Staty vore grymt, men det blir nog inte av hur mycket jag än skriver i min kolo-journal !!

Tackar ödmjukast för ditt förtroende !!

Citat:

Ursprungligen postat av Nephelite (Inlägg 6015362)
Asså shit vilka militärpressar här blev man glad för att få fin kommentar av dig
Skall fortsätta öka dock går bra nu!

MVH!

Kul att se dig inne här Neppe! Jo är nöjd med en 10 på 100 kg - Hade jag aldrig kunnat drömma om när Sep-Challange började!

Citat:

Ursprungligen postat av stockinger (Inlägg 6015571)
Detta kommer bli spännande
Kul att se Chrille köra lite crossfit

Glest med tips Stocken! Kul ändå att se din signatur !!

Citat:

Ursprungligen postat av Pernam (Inlägg 6015692)
Skulle det instiftas ett fint pris för jumbo-placeringen skulle jag lätt ställa upp och visa vart skåpet inte ska stå!

Kört hårt, världen behöver mer entusiasm!

Haha #SKÖN kommentar Perra! Första gången du är inne hära va ? Hoppas det blir en vana haha!!!

Citat:

Ursprungligen postat av tommie-92 (Inlägg 6015693)
Kommer bli onekligen spännande att följa oktober fighten!

Det kommer det Tommie! Tycker att du % Stocken ska pröva er på detta - #kugga #upp tillsammans & leverera liksom !!

Citat:

Ursprungligen postat av Määng (Inlägg 6015789)
Hehe, tror nästan medium blir lagom.
Hur blir det med den där koloträffen förresten? Har ju bara 18 mil dit och morsan bor där ibland hos karln sin så det skulle passa bra!

Ok! KOLO-träffen är bara en vision & ide än så länge! MEN jag ska göra ett ordentligt försök att den ska bli av!

Citat:

Ursprungligen postat av Phantom duck (Inlägg 6016050)
Riktigt rolig challange, ska bli spännande att följa. Svårtippat dock eftersom jag inte känner till Chrille annat än att han har grymma militärpressar. Intressant att följa maxningarna i hängvändning och grace, vilken äcklig övning

Lycka till, måste avvakta lite med mitt tips.

Accepterar ditt avvaktande svar!! Lugnt. Kul at se dig med tröjan idag ! #GRYMT !!

Citat:

Ursprungligen postat av Joensson (Inlägg 6016144)
Nån dag när överskottsenergin är över öronen kanske man gör ett test på Grace bara för att se hur många man ens pallar

#BBooMM 5 XL Jönsson kör Grace, kommer att bli som att se Magnus samuelsson kasta omkring en höjdhoppar-ribba - DVS #LÄTT #SOM #PAPPER

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik.J (Inlägg 6016268)
Får man tippa på vem som spyr flest gånger efter rodden under hela oktober? Tror på en väldefinerad diafragma

Ös på AKIIIIIIM! // Morel i keps

Ingen kommer att spy, det är de bara tomma skal som gör !! Eller folk med snedkeps (ADIDAS)

Citat:

Ursprungligen postat av mYrN (Inlägg 6016359)
Rolig utmaning. Vågar dock inte tippa än, får göra sen när man sett lite av vad ni går för.
#KUGGA #UPP POJKAR!

Haha!! Accepterar den Myrn !! Väntar på tips!!

OJOJOJ Vilken MEGA-quote VAD vore jag utan ER !!


Det ska bli ytterst intresant att se vart denna challange kommer att bära av! Jag känner mig ytterst ångestladdad & nervös. Att det dessutom är 29 dagar kvar av OKT. gör inte saken lättare!!!

Keep Up ALLA sköna jävla KOLOiter !! Ni ÄGER !!

Pitepalt 2012-10-02 21:44

Blev riktigt ruggigt på senaste utmaningen och jag måste än en gång berömma dig för ditt fantastiska psyke! Lycka till med oktobers utmaning!

Nano-Sekund 2012-10-02 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 6016566)
Blev riktigt ruggigt på senaste utmaningen och jag måste än en gång berömma dig för ditt fantastiska psyke! Lycka till med oktobers utmaning!

Tack PALTEN !! #KUL att få höra sådana värmande ord av ett hantelpress-FREAK som dig ;)

zarnyhax 2012-10-02 22:57

Oooo nice ska lätt kolla in klippen på din youtube kanal, jag kan nog lära mig ett och annat :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)