![]() |
|
Citat:
Jag ser inget fel att försöka sig på en giljotin om det bjuds in till den. Alternativet hade varit att kämpa mot nedtagningen och kanske ändå hamna på rygg. |
Citat:
Att självmant ta det till marken och slösa krafter mot någon som är erkänt mycket bättre på marken håller jag inte med om alls. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Tror inte Conor är särskilt rädd att vara på marken med Dustin, även om Dustin är en bättre grappler så är han ingen Khabib. Att ta tillvara på de tillfällen som ges är väl ett tecken på god fight IQ, att enbart köra efter sin gameplan oavsett hur fighten utvecklas är motsatsen till bra fight IQ. |
Citat:
I rond 2 är mina chanser då betydligt mindre. Men visste han att vristen var skadad och det var bara en tidsfråga innan det blev värre är det klart smart att go all in på giljotinen. Hade detta varit i slutet på rond 3 och framåt hade jag tyckt det varit en helt annan sak. För då är hans touch of death inte lika uppenbar. |
Citat:
Chansen är större i början av matchen än senare pga av att man inte är blöt i svett. När även Dustin medger att giljotinen var lite väl nära att sitta så kände förmodligen Conor det också. Att inte ta tillvara på de chanser man får i matchen visar på dålig fight IQ, och Conor har inte det. Man har inte det om man är/varit dubbelchamp. |
Citat:
Jag vet hur det fungerar med svett och lås. Det var ändå inte rätt beslut att ta ner det på marken med en giljotin. Men visst, var kanske väl hårt att säga att hans fight iq är usel :) Vad tyckte du om stoppet i matchen mellan Sean O'Malley och Kris Moutinho? |
Citat:
Jag tycker stoppet var tidigt. Kris gick fortfarande framåt, fick visserligen bra med stryk men de mesta som landade var löst. Det ser värre ut än det är. Så länge någon står upp och avancerar tycker jag matchen bör få fortsätta. |
"your wife is in my DMs"
Citat:
|
Citat:
Kris hade dock en del tillfällen när han inte var helt ofarlig. Men när han låtit matchen gå så länge var det extremt märkligt att helt plötsligt stoppa den. |
Citat:
|
Citat:
Stoppet var ett skämt, Herb Dean hade antingen spelat på stoppage eller så har Dana betalat honom för det. Man sätter O'Malley på en Conor-gala mot en can av en anledning, att han ska glänsa och avsluta. |
Citat:
Typ Tony Ferguson vs Justin Gaethje om jag minns slutsekvensen på matchen rätt. Sen tycker iofs att hörnorna borde bryta matcher oftare i rondvilorna också. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:27. |
|