Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Spiffy 2010-01-07 20:55

För helvete Thiago, vad pysslar du med :smash:
Struntar i hur jäkla trött man är, ligger man under med två ronder så försöker man avsluta i dom lägena, även om man riskerar att bränna ut sig.
Bästa han kunde hoppas på var ju att det skulle bli oavgjort om han trodde han skulle få en 10-8 rond i sista.

Hoppas det är ok med en utrustningsfråga här i tråden.
Om ni skulle köpa tandskydd, vilket skulle ni köpa?

MilkmaN 2010-01-07 21:40

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 4089903)
För helvete Thiago, vad pysslar du med :smash:
Struntar i hur jäkla trött man är, ligger man under med två ronder så försöker man avsluta i dom lägena, även om man riskerar att bränna ut sig.
Bästa han kunde hoppas på var ju att det skulle bli oavgjort om han trodde han skulle få en 10-8 rond i sista.

Är det verkligen en viktig fråga? Jag har bara kört med det som säljs i receptionen egentligen. Tänderna håller än.

dared 2010-01-07 22:22

Beror ju på, jag kör med standard, men om jag köper nytt kanske jag köper ett dyrare. Vissa specialtandskydd kan säkert sitta sämre och vara jobbigare att andas med, medans andra nog kan vara bättre än standard.

Om man kör fullkontaktfighter kan det nog vara värt att iaf titta runt efter mer än de för 40 kr. Har för mig ett klipp jag sett där en ringläkare betonade vikten av ett bra tandskydd eftersom det fungerar för att dämpa hur käken/hjärnan rör sig vid ett mottaget slag.

Vet dock inte till vilken utsträckning detta blir bättre eller hur bra tandskydd är som avviker sig från standard 40 kronors.

Nyback 2010-01-08 01:56

Nån som tror ufc fightnight den 11 jan. blir nå sevärt?

Tricce 2010-01-08 02:01

Har också alltid bara kört med "40kronors" varianten, har funkat bra.

Kabuto 2010-01-08 02:05

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 4089903)

Jag hade ett jättebilligt från fight gear först, men det satt dåligt och skav på sina ställen så köpte ett lite dyrare. Jag tycker det funkar kanon och sitter mycket bättre http://www.jabb.se/Shop/Index.php?sArtModelId=K322 Väldigt nöjd :)

Rahf 2010-01-08 06:44

Huvudsaken är väl att man köper ett som man kokar och formar. Det ska sitta som en smäck när man trycker in det i käften.

Pdaddy 2010-01-08 06:50

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 4090645)
Huvudsaken är väl att man köper ett som man kokar och formar. Det ska sitta som en smäck när man trycker in det i käften.

Ehh, finns det tandskydd man INTE kokar å formar ??
Ok de man gjuter men de räknas ej.

Pd

Rahf 2010-01-08 07:00

Citat:

Ursprungligen postat av Pdaddy (Inlägg 4090647)
Ehh, finns det tandskydd man INTE kokar å formar ??
Ok de man gjuter men de räknas ej.

Pd

Det tror jag säkert att det finns.

Spiffy 2010-01-08 12:13

Citat:

Ursprungligen postat av MilkmaN (Inlägg 4090028)
Är det verkligen en viktig fråga? Jag har bara kört med det som säljs i receptionen egentligen. Tänderna håller än.

Det är en så liten kostnad, så om det finns något som är bättre så tycker jag helt klart det är värt att testa.

Fultjack 2010-01-08 12:33

Såg just WEC 45!

Riktigt bra fighter imo. Tycker WEC levererar gala efter gala. Ska bli skoj att se LW titelmatchen på söndag :thumbup:

Faber gör comeback också!

Erik__ 2010-01-08 12:37

Citat:

Ursprungligen postat av Fultjack (Inlägg 4091029)
Såg just WEC 45!

Riktigt bra fighter imo. Tycker WEC levererar gala efter gala. Ska bli skoj att se LW titelmatchen på söndag :thumbup:

Faber gör comeback också!

Nu är det HÖG lathetsgrad, vem ska han möta? och hur ser det ut för brown och aldo? matcher snart?

dared 2010-01-08 12:40

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 4090645)
Det ska sitta som en smäck när man trycker in det i käften.

Japp, jag kör som sagt med det billigaste men sitter inte 100% bra, så ska nog testa ett sånt Kabuto länka till.

delta_mats 2010-01-08 12:58

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 4091038)
Japp, jag kör som sagt med det billigaste men sitter inte 100% bra, så ska nog testa ett sånt Kabuto länka till.

Förmodligen du som har knådat det för dåligt.

dared 2010-01-08 14:53

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4091071)
Förmodligen du som har knådat det för dåligt.

Jo förmodligen är det väl så, men det är inte första tandskyddet jag äger och de andra har "glappat" på ungefär samma ställe. 99 kronors skyddet kanske sitter lite bättre iaf, värt ett försök.

Annars kan jag säkert få det billigaste och sitta bra med, men det kanske är mer svårknådat. :)

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:14.