![]() |
|
Det var en enkel sparringsession för Aldo. Och det var ingen check, han träffade knät bara.
|
Problemet som jag ser det för Aldo, är att han slåss väldigt reaktivt nuförtiden, men samtidigt inte van vid att folk pressar honom. Med någon som McGregor som i princip inte har någon tell på sin vänster, har längre reach än Aldo (vilket bara har hänt en gång förut med Florian), sannolikt slår minst lika hårt om inte hårdare, verkar ha en ordentlig haka, och som hela tiden pressar och varierar sina attacker, så kan det bli svårt. Och om han ändrar stil och börjar pressa själv, så är ju Conor en riktigt jävla bra counterstriker själv.
|
Framför allt så är detta en dålig match-up för Conor. Han möter någon som är bättre på hans eget bröd och smör. Tror matchen är lite tidig för honom med tanke på vilken nivå av motstånd han mött än så länge, men det är helt klart en farlig match för Aldo. Lite orolig blev jag allt när jag såg Siver snubbla runt på mattan.
|
Mendes har en jävligt bra mma brottning vilket ändrar ju hela fighten för Aldo. Nu när han inte behöver oroa sig för td så kommer hans legkicks äntligen shina igen.
En stående fighter utan brottning är en helt annan fight. Kommer onekligen bli en underhållande fight, hoppas verkligen att aldo tystar ner conor för evigt. Sen säger jag inte att conor inte har en chans alls, men tror inte det. |
Citat:
|
Citat:
|
:confused:
Edgar och Mendes hade piskat Holloway ståendes. Han är bra, men inte så bra. |
Kommer ni ihåg Anderson förresten? Jag försöker bara hjälpa er lite, och dämpa era förväntningar. Det är inte hälsosamt att vara för investerad i en fighter. I knows. :D
|
Hoppas bara jag får se en aldo ala aldo vs faber.
Att ta ner aldo är inte det lättaste och få har lyckats även om han är offensiv. Visst kan conor chocka när han fått tugga ett par legkicks. Men ja nej.. Hade fortfarande velat se conor vs Edgar eller Mendes. Tror båda dom två tar conor rätt lätt faktiskt. Men klagar inte, blir en Nice fight iaf. Och desto fler gånger jag får se aldo desto lyckligare blir jag. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Du kan bättre än så här, Cero. Att Holloway sannolikt skulle förlora mot både Mendez och Edgar är en annan sak. |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:30. |
|