Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2014-08-24 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av Derbel McDillet (Inlägg 7112489)
Vad är eftersnacket? Tycker folk det var ett dåligt stopp eller? Solklart tyckte jag

Mycket klagande på MMA-forum, men det är väl standard när förloraren inte ligger på mattan med huvudet nedåt och armarna i kors.

AronP 2014-08-24 21:06

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7112484)
Vad tycker ni om stoppet i RDA/Henderson, förresten? Stopp i absolut världsklass enligt mig. John levererar.

Stoppet som sådant tycker jag var riktigt bra. Däremot funderade jag lite runt hur det ska vara. Henderson var ute när han föll, när dom efterföljande slagen föll men ungefär i samband med att domaren klev in så verkade det som att han var på väg tillbaka. Hur kort tid ska man behöva vara ute, och hur kraftigt, innan domaren får bryta? Nu kommer jag inte ihåg vilken match det var men det var ju någon som dansade rätt så fint och under 1-2 av dom dansstegen så var ju inte han med i matchen heller. Sen kan man ju inte låta motståndaren slå på en person som är ute bara för att han kanske vaknar igen.

Jag har inga svar, bara fundering kring det.

cero 2014-08-24 21:29

Detta är annars ett bra exempel:

http://rubbermallet.org/bigfoot-overeem.gif

Han ramlar inte till en början, men inte fan har han någon uppfattning om vad han gör efter ett par slag. De sista 6-7 slagen här var ju bara för good measure. Kunde ha stoppats mycket tidigare. Är väl lite svårare för domaren att avgöra när fightern fortfarande kan stå.

Osukaru 2014-08-24 21:51

Jag tyckte Big John gjorde ett mycket bra jobb. När Bendo tittar ut mellan benen på McCarthy så såg han inte ut som om han hade alla hästar hemma. Vanligtvis tycker jag faktiskt att domarna bör justera sina stoppande efter vilken fighter det är som åker i mattan; tänk Bendo, Faber, Hunt-o. Fighters som ofta kan ta smällar och kämpa genom det och komma tillbaka är fighters som man borde fundera på att ge liiiiiite extra tid åt.

I det här fallet gjorde McCarthy dock rätt, speciellt när benen bara försvinner under Bendo som de gjorde.

Doctor Snuggles 2014-08-24 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7112543)
Detta är annars ett bra exempel:

http://rubbermallet.org/bigfoot-overeem.gif

Han ramlar inte till en början, men inte fan har han någon uppfattning om vad han gör efter ett par slag. De sista 6-7 slagen här var ju bara för good measure. Kunde ha stoppats mycket tidigare. Är väl lite svårare för domaren att avgöra när fightern fortfarande kan stå.

Man ser ju att han tvekar för han vart lite skraj. :D

cero 2014-08-24 22:05

Hahahaha, tänkte inte ens på det först. Lol på ansiktsuttrycket. "OHHW DAMN!"

Doctor Snuggles 2014-08-24 22:06

Ju mer jag kollar på sporten, och upplever baksidorna, ju mindre ser jag fighters som (i princip) tv-spelskaraktärer/underhållningsobjekt och ju mer som människor som måste leva ett liv efter sporten också.
Vissa stopp kanske man fortfarande ifrågasätta fortfarande (som Ronda's på McMann), men det blir mer och mer sällan som jag gör det. Som jag sagt förut; mycket hellre ett tidigt stopp än ett obehagligt sent sådant.

cero 2014-08-24 22:07

Kanske blir en övergång till tennis eller något när man blir mjukare med åldern.

Doctor Snuggles 2014-08-24 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7112603)
Hahahaha, tänkte inte ens på det först. Lol på ansiktsuttrycket. "OHHW DAMN!"

https://pbs.twimg.com/media/BCTsw0_CIAAGm71.jpg:large

Skämt åsido så ja; det var lite obehagligt många slag som "Living the Reem" fick äta där.

cero 2014-08-24 22:11

Overeem känns tyvärr som någon som inte kommer lämna sporten förrän han sitter i rullstol. Börjar helt klart bli obehagligt att se honom knockad om och om igen. Samma sak med Gray nu senast mot Pearson, dock inte lika illa.

cero 2014-08-24 23:18

Dana och Ronda hade en Q&A i Macao, och det fanns verkligen noll intresse lol. Bara massa förvirrade fans som snackade Pokemon och Cyborg, knappt några journalister alls. Ruta ett för UFC i Asien. :D

Grazzafukkinrazzi 2014-08-24 23:24

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7112673)
Bara massa förvirrade fans som snackade Pokemon

Pokémon > WMMA

Doctor Snuggles 2014-08-24 23:25

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7112673)
Dana och Ronda hade en Q&A i Macao, och det fanns verkligen noll intresse lol. Bara massa förvirrade fans som snackade Pokemon och Cyborg, knappt några journalister alls. Ruta ett för UFC i Asien. :D

Presskonferensen i Sverige var kanske inte lika illa, men nog fanns det några halva stolpskott där också. Ronda har förresten antingen fått en stylist eller snappat upp lite bättre mode från hollywood. Var ett tag där hon verkligen såg beverly hillbilly ut med sina uppklippta tshirts och what not. :D

Doctor Snuggles 2014-08-24 23:36

Damn, ser ännu brutalare ut här. Inte den snyggaste spinning skiten men ändå.

dluddeckens 2014-08-24 23:52

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7112605)
Ju mer jag kollar på sporten, och upplever baksidorna, ju mindre ser jag fighters som (i princip) tv-spelskaraktärer/underhållningsobjekt och ju mer som människor som måste leva ett liv efter sporten också.
Vissa stopp kanske man fortfarande ifrågasätta fortfarande (som Ronda's på McMann), men det blir mer och mer sällan som jag gör det. Som jag sagt förut; mycket hellre ett tidigt stopp än ett obehagligt sent sådant.

+1

Var det inte i en afflictiongala för något år sedan som M Lindland låg och skakade med benen. Inte alls upphetsande att se på :(

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:07.