![]() |
|
Citat:
|
Citat:
Jag har inga svar, bara fundering kring det. |
Detta är annars ett bra exempel:
http://rubbermallet.org/bigfoot-overeem.gif Han ramlar inte till en början, men inte fan har han någon uppfattning om vad han gör efter ett par slag. De sista 6-7 slagen här var ju bara för good measure. Kunde ha stoppats mycket tidigare. Är väl lite svårare för domaren att avgöra när fightern fortfarande kan stå. |
Jag tyckte Big John gjorde ett mycket bra jobb. När Bendo tittar ut mellan benen på McCarthy så såg han inte ut som om han hade alla hästar hemma. Vanligtvis tycker jag faktiskt att domarna bör justera sina stoppande efter vilken fighter det är som åker i mattan; tänk Bendo, Faber, Hunt-o. Fighters som ofta kan ta smällar och kämpa genom det och komma tillbaka är fighters som man borde fundera på att ge liiiiiite extra tid åt.
I det här fallet gjorde McCarthy dock rätt, speciellt när benen bara försvinner under Bendo som de gjorde. |
Citat:
|
Hahahaha, tänkte inte ens på det först. Lol på ansiktsuttrycket. "OHHW DAMN!"
|
Ju mer jag kollar på sporten, och upplever baksidorna, ju mindre ser jag fighters som (i princip) tv-spelskaraktärer/underhållningsobjekt och ju mer som människor som måste leva ett liv efter sporten också.
Vissa stopp kanske man fortfarande ifrågasätta fortfarande (som Ronda's på McMann), men det blir mer och mer sällan som jag gör det. Som jag sagt förut; mycket hellre ett tidigt stopp än ett obehagligt sent sådant. |
Kanske blir en övergång till tennis eller något när man blir mjukare med åldern.
|
Citat:
Skämt åsido så ja; det var lite obehagligt många slag som "Living the Reem" fick äta där. |
Overeem känns tyvärr som någon som inte kommer lämna sporten förrän han sitter i rullstol. Börjar helt klart bli obehagligt att se honom knockad om och om igen. Samma sak med Gray nu senast mot Pearson, dock inte lika illa.
|
Dana och Ronda hade en Q&A i Macao, och det fanns verkligen noll intresse lol. Bara massa förvirrade fans som snackade Pokemon och Cyborg, knappt några journalister alls. Ruta ett för UFC i Asien. :D
|
Citat:
|
Citat:
|
Damn, ser ännu brutalare ut här. Inte den snyggaste spinning skiten men ändå.
|
Citat:
Var det inte i en afflictiongala för något år sedan som M Lindland låg och skakade med benen. Inte alls upphetsande att se på :( |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:07. |
|