handdator

Visa fullständig version : Första deffen


diablogtr
2007-08-23, 17:05
Jag ska precis börja min första deff och väger 84 kg på 178 cm. Mitt mål är att gå ner till minst 80 kg, beroende på hur synliga musklerna är då fortsätter jag eller så börjar jag bulka igen. Några snabba frågor!

Börja på underskott på en gång eller sänka kaloriintag successivt?

Förslag på mat man kan få tag i när man är ute som inte är Donken, Burger King eller Pizza Hut - något med mer protein men ändå "snabbmat". Kinamat?

Borde jag ens börja en deff nu? Väger jag "för lite", vad brukar ni väga när ni börjar en deff?

Handcuff
2007-08-23, 17:36
Jag ska precis börja min första deff och väger 84 kg på 178 cm. Mitt mål är att gå ner till minst 80 kg, beroende på hur synliga musklerna är då fortsätter jag eller så börjar jag bulka igen. Några snabba frågor!

Börja på underskott på en gång eller sänka kaloriintag successivt?

Förslag på mat man kan få tag i när man är ute som inte är Donken, Burger King eller Pizza Hut - något med mer protein men ändå "snabbmat". Kinamat?

Borde jag ens börja en deff nu? Väger jag "för lite", vad brukar ni väga när ni börjar en deff?

Första gången då jag tränat 4år kanske á 102kg

diablogtr
2007-08-23, 18:52
Hur lång är du?

Handcuff
2007-08-23, 18:54
Hur lång är du?

188cm och det var för kanske 6 år sedan. I våras körde jag första "deffen" sedan dess..eller snarare en fromtoppning inför ett fyskiskt test. Började då på 94kg --> 89kg eller nåt sånt. Tycker det är meningslöst deffa om man inte tränat åtminstonde 3-4år. I alla fall om målet är att lägga på sig lite muskler.

diablogtr
2007-08-23, 18:57
Jag har bulkat lite för hårt senaste månaderna kan man säga... Målet är att vara i form och se bättre ut, att bli riktigt biff bryr jag mig inte så mycket om.

Handcuff
2007-08-23, 19:01
Jag har bulkat lite för hårt senaste månaderna kan man säga... Målet är att vara i form och se bättre ut, att bli riktigt biff bryr jag mig inte så mycket om.

Att bli biff fär inget som sker över en natt direkt. Tar ju sin lilla tid och energi :)

Nåjja alla har vi ju våra mål och dina verkar ju inte direkt osunda. Kör hårt och lycka till :thumbup:

Rahf
2007-09-15, 17:25
När man deffar beror nog också stort på hur fort man har gått upp i vikt. Jag tvivlar på att du, Handcuff, gick upp stadigt varje vecka om du bulkade i 4 år. Rätta mig om jag har fel för nu antar jag saker här också.

Handcuff
2007-09-15, 17:28
När man deffar beror nog också stort på hur fort man har gått upp i vikt. Jag tvivlar på att du, Handcuff, gick upp stadigt varje vecka om du bulkade i 4 år. Rätta mig om jag har fel för nu antar jag saker här också.

Det var när jag började träna. Hade ingen direkt koll på den tiden..började på 76kg och slutade (började deffen) på 102kg. Hur mycket jag ökade i veckan eller månaden har jag ingen koll på :)

Sen om jag gjorde rätt eller fel vet jag inte eftersom jag inte hade så bra koll...
Men idag tycker jag att man bör ha tränat ett par år innan man deffar...om man nu inte bara vill bli smal. Men då heter det banta enligt mig!

Rahf
2007-09-15, 18:05
4 år är en lååång tid. Men det beror som sagt på vilka mål man har med träningen. I mitt fall så är det första delmålet att fixa till fysiken så att man åtminstone inte ser ut som en säck potatis. Sen vill jag inte väga för mycket heller eftersom det begränsar mina andra aktiviteter.

Handcuff, hur mycket behövde du gå ner innan du accepterade formen?

Handcuff
2007-09-15, 18:09
Blev aldrig nöjd...blev arbetslös..drog sönder ledbandet i axeln..blev singel. Så jag blev bara klen :D