handdator

Visa fullständig version : Cardio? Konditionsträning under deff?


diablogtr
2007-08-23, 16:09
För det första: Vad är cardio? Jag har ingen aning om vad det innebär.:smash:

För det andra: Jag har läst att man ska undvika konditionsträning under deff för att minimera muskelförlust. Men om jag går och gymmar bröst och mage och triceps i 1½ timma för att sedan köra ett boxningspass efter det som verkligen skulle köra slut på mina muskler, kommer det antaligen att bryta ner dom i större grad än det håller dem kvar?

För det tredje: EsaPro skapar en anabol effekt vid intag på fast mage. Men när man ligger på energiunderskott kan man inte bygga muskler. Varför tar man då EsaPro istället för t.ex Fairing Sloow som är ett långsamt anti-katabolt protein? Den anabola effekten kan ändå inte utnyttjas?


*popcorn*

maRRtin
2007-08-23, 16:22
För det första: Vad är cardio? Jag har ingen aning om vad det innebär.:smash:

Cardio är (oftast) ett annat ord för konditionsträning. Egentligen är cardio en förenkling av cardiovascular system (http://en.wikipedia.org/wiki/Circulatory_system)

För det andra: Jag har läst att man ska undvika konditionsträning under deff för att minimera muskelförlust. Men om jag går och gymmar bröst och mage och triceps i 1½ timma för att sedan köra ett boxningspass efter det som verkligen skulle köra slut på mina muskler, kommer det antaligen att bryta ner dom i större grad än det håller dem kvar?

For det första, hur bra presterar du på ett boxningspass efter att kört bröst och triceps i 1½ timme?
För det andras så kommer det definitivt öka nedbrytningen.

För det tredje: EsaPro skapar en anabol effekt vid intag på fast mage. Men när man ligger på energiunderskott kan man inte bygga muskler. Varför tar man då EsaPro istället för t.ex Fairing Sloow som är ett långsamt anti-katabolt protein? Den anabola effekten kan ändå inte utnyttjas?

Därför att fria aminosyror stimulerar proteinsyntesen kraftigt och man vill försöka stimulera den så mycket som möjligt så att balansen över dygnet blir positivt eller i alla fall inte negativ.

diablogtr
2007-08-23, 16:58
For det första, hur bra presterar du på ett boxningspass efter att kört bröst och triceps i 1½ timme?
För det andras så kommer det definitivt öka nedbrytningen.

Det var just tanken, musklerna blir verkligen smulade samtidigt som jag bränner relativt mycket kalorier...att det skulle eliminera (fint ordval) de dåliga effekterna av cardio vid deff.


Därför att fria aminosyror stimulerar proteinsyntesen kraftigt och man vill försöka stimulera den så mycket som möjligt så att balansen över dygnet blir positivt eller i alla fall inte negativ.
Balansen håller väl sig positiv i ett längre perspektiv, om än inte lika mycket positiv (men varför ha så kraftigt positiv om den inte kan utnyttjas?) med ett långsamt protein istället för EAA?

Korta och koncisa svar jag fick, tack så mycket!:hbang: :thumbup: