handdator

Visa fullständig version : Tips på "Lagringsbar" föda i skåp


brolinho
2007-08-22, 16:02
Okej nu är det såhär att jag går in i en 9 månaders period av hård träning, mycket sömn och käk hela tiden. Den hårda träningen går fint, sömnen kan diskuteras då man inte får sova i det här landet. Vilket då innebär att frukosten blir lite dålig och jag blir hungrig typ två timmar innan lunch.

Jag är student och det innebär 1000 kr i månaden, alltså har jag inte den största plånboken. Jag försöker dock hitta något (anything) som man kan lagra upp i skåpet, typ 200 bananer hade vart kanon! Om de höll mer än 2 dar.. Saker som inte kostar så sjukt mycket men som man ändå kan knapra på hela tiden och därmed inte bli så hungrig jämt. Det är vad jag vill ha tips på!

agazza
2007-08-22, 16:06
tonfisk eller makrill på burk håller sig väl ganska bra, ta en sväng runt i affären och kolla vad som är konserverat och står framme i rumstemperatur

Cashew
2007-08-22, 16:54
Konserverade bönor och kikärter!! Gott, gott, gott!! Knäckemackor! Torkad frukt och nötter är bra men kan ju vara lite dyrt, brukar dock gå att få tag på rätt billiga katrinplommon till hyfsat bra pris!

brolinho
2007-08-22, 17:12
Man tackar för svaren, ska ta en runda på Lidl någon da hehe.

Inga fler tips? Jag menar gå omkring med makrillsburkar i skolan? + att de kostar väll en del? typ 10 spänn x 100 = 2000 :O

Alfred Nobel
2007-08-22, 17:51
Man tackar för svaren, ska ta en runda på Lidl någon da hehe.

Inga fler tips? Jag menar gå omkring med makrillsburkar i skolan? + att de kostar väll en del? typ 10 spänn x 100 = 2000 :O

Tonfisk hade jag med mig till skolan under min diet, visst fick man blickar men det är bara att ignorera och köra på. En tonfiskburk kostar 4-5kr.

Handcuff
2007-08-22, 17:55
Man tackar för svaren, ska ta en runda på Lidl någon da hehe.

Inga fler tips? Jag menar gå omkring med makrillsburkar i skolan? + att de kostar väll en del? typ 10 spänn x 100 = 2000 :O

Bra matte :thumbup: