handdator

Visa fullständig version : Ont i handlederna =(


Snezz
2003-04-11, 09:56
Jag har börjat att få ont i höger handled =( Det är lite trist hade onnt igår när jag skulle sova. Vet ni nån bra övningar eller om man kan köpa nått bra handledsskydd som hjälper.

Tack på förhand.

shirunai
2003-04-11, 09:58
av vilka övningar får du ont av ?

Survivor
2003-04-11, 10:02
Vila och kör igen, tänk på utförandet.
Ta inte till några hjälpmedel så att musklerna där inte får nödvändig träning (för att skydda)
Var rädd om handlederna, kör aldrig om det gör ont, känns det "mysko" så kolla upp hos läkare.

Muscles
2003-04-11, 10:45
Hej! Forst och framst ge handlederna lite semester och vila upp dig. Om problemet sedan kommer tillbaka efter det, sa kop 'straps'/wrist supports som man virar runt handleden for att hjalpa den nar man kor tunga biceps eller liknande.

Det finns att kopa i byggar/sport affarer eller i ditt gym.

MVH

:D

Jo0oHaN
2003-04-11, 14:50
sånna man virar runt handlederna finns å många fina färger och mönster...lite disco över det :D :hbang:

Snezz
2003-04-11, 15:37
Originally posted by shirunai
av vilka övningar får du ont av ?

Det känns inte när jag tränar men på kvällarna kan jag känna en del.

PlutonB
2003-04-12, 14:43
Jag har också haft problem med handlederna innan, men upptäckte att roten till det onda inte satt i styrketräningen, utan i för mycket tid framför datorn med musarbete. Vet ju inte hur mycket du sitter vid datorn, men det kan vara värt att tänka på att statiska positioner, och små rörelser under lång tid, egentligen är värre för handlederna än tung styrketräning, i alla fall i mina ögon.

Vad jag gjorde var helt enkelt att börja växla mellan vänster och höger hand. Samt kanske sitta lite mindre vid datorn.. Detta har funkat ypperligt för mina handleder.

Allan
2003-04-12, 14:45
Originally posted by PlutonB
Samt kanske sitta lite mindre vid datorn..


:smash:

Hur skulle det gå då?


allan

fredthehead
2003-04-12, 14:47
jag brukar få lite ont i handlederna när jag kör curl mot stöd när jag tränar biceps men det brukar alltid gå över efter en stund.

PlutonB
2003-04-12, 19:25
Originally posted by Allan



:smash:

Hur skulle det gå då?


allan

Nä, det är klart... Det har nog allt blivit lite för mycket tid över för mänsklig kontakt på sista tiden. :D