handdator

Visa fullständig version : Frukt, bär eller grönsakerna?

Bönne
2007-08-21, 17:21
Av nedanstående alternativ, vilket är mest sannolikt att skapa magvärk?

Ja, det är abstrakt att uttrycka sig så om mängderna, men får duga =P

1. Två apelsiner och nektariner.

2. Ett kg jordgubbar.

3. En medelstor lök och sex medelstora vitlöksklyftor.

fyrkantig_rondell
2007-08-21, 17:23
Av nedanstående alternativ, vilket är mest sannolikt att skapa magvärk?

Ja, det är abstrakt att uttrycka sig så om mängderna, men får duga =P

1. Två apelsiner och nektariner.

2. Ett kg jordgubbar.

3. En medelstor lök och sex medelstora vitlöksklyftor.

Kan bara tala för mig själv då jag skulle säga alternativ nr 2. Min mage pallar inte apelsiner, får typ kramp i magen.

Rahf
2007-08-21, 17:24
1kg jordgubbar.

Eugh! Skulle inte palla det.

Kung Bruno
2007-08-21, 17:24
Vilken fråga ...

Om du hade tänkt äta något så föreslår jag jordgubbbar, gott och rikt på antioxidanter :).

Svedberg
2007-08-21, 17:35
sväljer du vitlöken hel så lär du må jävligt dåligt iaf....jag provade det som nån sorts sistaminuten anti-förkylningskur. gick bra 2ggr men när jag provat sen 2 ggr till så har jag vaknat upp dagen efter(tog den på kvällen) och mått jävulskt illa halva dagen i stortsett, båda gångerna.
Men värk vettefan

Bönne
2007-08-21, 17:37
Vilken fråga ...

Om du hade tänkt äta något så föreslår jag jordgubbbar, gott och rikt på antioxidanter :).Käkade allt ovan igår, enskilt har det funkat helt utan problem, även kombinerat i kanske halverade mängder.
Idag värker magen, inte jättefarligt, men känner att något allvarligt ligger där latent - en kopp svart kaffe skulle nog kunna utlösa ett helvete nu :D

Frau Weber
2007-08-22, 07:04
att du får ont i magen av det går i alla fall ihop med vad ayurveda säger. känns som om det var en ganska bra få ont i magen kur och som du säger, håll dig borta från kaffet...

Sadde
2007-08-22, 07:24
alt nr3

Tolkia
2007-08-22, 08:00
Käkade allt ovan igår, enskilt har det funkat helt utan problem, även kombinerat i kanske halverade mängder.
Idag värker magen, inte jättefarligt, men känner att något allvarligt ligger där latent - en kopp svart kaffe skulle nog kunna utlösa ett helvete nu :D
Då gissar jag att det inte är en enstaka magdödare du skall skylla på, utan det faktum att du tryckte i dig alla tre. Skall man peka ut någon särskild skulle jag säga jordgubbar (brukar ha en laxerande effekt i större mängder) och lök (känd "gasbildare").