handdator

Visa fullständig version : Adidas HB Spezial/Special


Purren
2007-08-21, 14:09
Jag tänkte köpa ett par nya träningsskor som passar till styrketräningen. Jag var och tittade på Special varianten i en Stadiumbutik eftersom jag har hört bra om de modellerna, och den kändes helt okej. Det jag undrar nu är följande; är det någon skillnad på Spezial och Special? Är den ena bättre än den andra?

Och om man pronerar, fungerar denna sko iallafall? Jag har inte tänkt att springa i skorna, men detta med pronation och supination handlar väl ändå om fördelningen av kraften på foten, och det kan väl vara viktigt i tunga (nåja) benövningar.

hangatyr
2007-08-21, 14:18
alltså spezialskorna är ju streetsneakers. inga träningsdojjor. men vad vet jag,d e kanske är galet bra styrketräningsskor.

glöm inte magväskan bara.

nossie
2007-08-21, 14:26
tycker dom ser helt okej ut...


nossie

Pez
2007-08-21, 14:32
alltså spezialskorna är ju streetsneakers. inga träningsdojjor. men vad vet jag,d e kanske är galet bra styrketräningsskor.

glöm inte magväskan bara.
Au contraire mon amie.. Special är mer street/retro, Spezial är ypperliga motionslyftarpjuck. :D

Purren - jag pronerar rätt rejält och för mig funkar de finfint.. så jag rekommenderar de. Men det visste du nog redan.

hangatyr
2007-08-21, 14:34
Au contraire mon amie.. Special är mer street/retro, Spezial är ypperliga motionslyftarpjuck. :D

Purren - jag pronerar rätt rejält och för mig funkar de finfint.. så jag rekommenderar de. Men det visste du nog redan.

men vad fan, menar du att jag gå omkring och tror att jag är coolt street, när jag i själva verket är iförd styrkelyftardojjor!? :D

här är spezial: http://www.footsteps.at/media/schuhe/SPEZIAL-OLIWT.jpg

Krampus
2007-08-21, 14:49
Jag har en variant med cementerad rågummi-sula som jag tycker är bättre än spezial m.m. Benpress med 400kg känns inte så mycket i fotsulorna (prova med random gympadojja :/ ). Gick på 700ingen någotting. Ser ut ungerfär som ett par spezi men med ngt större sula. Kan försöka kolla vad modellen heter om du är intresserad?

Pez
2007-08-21, 14:55
men vad fan, menar du att jag gå omkring och tror att jag är coolt street, när jag i själva verket är iförd styrkelyftardojjor!? :D

här är spezial: http://www.footsteps.at/media/schuhe/SPEZIAL-OLIWT.jpg

Det är retromodellen av Spezial med mocka - än mer retro är Special.
Special:
http://www.80scasuals.co.uk/images/gallery/special.jpg
HB Spezial 2000:
http://www.stadium.dk/Products/produktbilder/medium/010080.jpg
Både pjucken är handbollsskor.

Jag tror även att det är ett missförstånd - den sko jag har är "Adidas HB Spezial 2000", det har funnits/finns även en "Spezial" som inte är densamma. :)

hangatyr
2007-08-21, 14:58
det är de där blåa jag har, fast gröna såklart eftersom grönt är skönt.

Lexidos
2007-08-21, 15:03
Exakt sånna blåa special har jag :D funkar kanon!

Cocadona
2007-08-21, 15:43
HB Special är nog den mest förekommande inomhusfotbollsskon man kan hitta pga att sulan är tunn men har ett bra grepp. Dämpningen är dock inget vidare vilket inte gör den till nån löparsko, men fotbollskor generellt sett är ingen picknick för fötter. Kör själv med HB på gymet och har inget att klaga på, förutom när man står på löparbandet. Köp!

Edit: Spezial 2000 är lite hårdare i sulan än den klassiska Special. Mest känslan på planen som ändras om man är känslig.

Pez
2007-08-21, 16:27
HB Special är nog den mest förekommande inomhusfotbollsskon man kan hitta pga att sulan är tunn men har ett bra grepp. Dämpningen är dock inget vidare vilket inte gör den till nån löparsko, men fotbollskor generellt sett är ingen picknick för fötter. Kör själv med HB på gymet och har inget att klaga på, förutom när man står på löparbandet. Köp!

Edit: Spezial 2000 är lite hårdare i sulan än den klassiska Special. Mest känslan på planen som ändras om man är känslig.

Och just därför är den bra för lyftning.

Tuniz
2007-08-21, 19:26
Jag har ett par Spezial (de blåa Pez skicka upp en bild på) och dom är väldigt bra som lyftarskor, enligt mig.

Ingen onödig dämpning, stumma och platta. Vad mer kan man begära som skrotlyftare? ;o

Purren
2007-08-21, 22:33
Alltså, Spezial finns inte längre i butik, utan det är Spezial 2000 som cirkulerar, och det är den man "ska" ha?

Cocadona
2007-08-21, 23:04
Alltså, Spezial finns inte längre i butik, utan det är Spezial 2000 som cirkulerar, och det är den man "ska" ha?

Specialen kommer garanterat att ramla in i affärerna till inomhussäsongen i fotboll. Skillnaderna mellan skorna är marginell men jag skulle ändå försöka få tag i specialen då den är snyggare...:cool: