handdator

Visa fullständig version : Black Metal Pedal


Pudzianovski
2007-08-21, 10:54
http://www.youtube.com/watch?v=1WcsV7hQ1V4 :laugh: :thumbup:

Rahf
2007-08-21, 11:12
Hahahaha! "The Valnött!"

Whistler
2007-08-21, 12:37
Heeeelt underbart! Så klockrent!

Visserligen älskar jag black metal, men det där var huvudet på spiken. :D

Bäst var när han spelade bas. Hihi...

Ljudkvalitét kommer alltid först.

Dissector
2007-08-21, 13:14
Haha, fy fan. Mitt i prick :D

Svedberg
2007-08-21, 15:19
hyffsat kul men...det känns som att jag missar poängen eftersom andra verkar tycka att det är skitkul...så nån som har lust att förklara? :)

Rahf
2007-08-21, 15:25
Poängen är att kvalitèn på tidigare Black Metal-album var dålig. Här spelar de med schysst rå kvalitè för att sen övergå till ett ljud som är nästan identisk med gamla (och nutida), dåliga black metal-guror.

Pudzianovski
2007-08-21, 15:33
Man bör helst ha lite koll på fenomentet black metal och gärna lyssnat en del på det för att förstå det roliga.

Dissector
2007-08-21, 16:39
hyffsat kul men...det känns som att jag missar poängen eftersom andra verkar tycka att det är skitkul...så nån som har lust att förklara? :)

Rahf förklarade det väl rätt bra, men för att förtydliga, black metal är en genre som ofta försöker hålla kvar vid det gamla soundet så mycket som möjligt. Därför spelar man medvetet in med halvtaskiga prylar (eller "efterbehandlar") för att det ska låta något primitivt och rått. Ofta väldigt "enkelt" (hör t.e.x pedalens omvandling av tummorna :D) och med mindre fetma i basljuden.

Här är ett exempel:
SBwu83RR6ZU

Dom har alltså skojat lite med det konceptet :)

Svedberg
2007-08-21, 17:48
Okay, tack för alla förklaringar.
Lyssnar en hel del på black/death metal men är väl inte direkt insatt, sen är det väl mest sånna grupper som dom "riktiga" blackmetal människorna kanske inte respekterar som det verkar :) t.ex. dimmu etc...

Sången lät då helt klart grymmare i filmen ändå haha

LadyInsane
2007-08-21, 17:49
Haha det var faktiskt riktigt underhållande...:D

Whistler
2007-08-21, 19:47
...sen är det väl mest sånna grupper som dom "riktiga" blackmetal människorna kanske inte respekterar som det verkar :) t.ex. dimmu etc...

Ja, metal-heads har en förmåga att dålig-förklara band som faktiskt slår igenom och som gör högkvalitativa produktioner med ursäkten att de inte är "true".

*screwy*

Svedberg
2007-08-21, 20:23
Ja, metal-heads har en förmåga att dålig-förklara band som faktiskt slår igenom och som gör högkvalitativa produktioner med ursäkten att de inte är "true".

*screwy*

hah japp, när vi ändå är inne på det, har jag missat några bra grupper?
är frälst i dimmu och har lyssnat på cradle i 7-8 år. Så nånting i den stilen ska det vara.

Kan ju svara på pm/msn/i träningsjournalen så vi slipper gå smått offtopic här..

Corpobal
2007-08-21, 21:30
Ja, metal-heads har en förmåga att dålig-förklara band som faktiskt slår igenom och som gör högkvalitativa produktioner med ursäkten att de inte är "true".

*screwy*

Ja bara för att man säljer ut sina (förmodade) ideal, sin musik och sin själ för att tjäna en hacka samt parasiterar på andras kreativitet för sin egen vinnings skull. Jävla metal-heads.

Corpobal
2007-08-21, 21:34
Black metal med bra produktion, Graveland i stort sett samtliga releaser, Moonblood - Blut und Krieg, Nargaroth - Black metal ist Krieg, Deathspell Omega, Mütiilation - Vampires of black imperial blood. Listan går vidare i oändlighet, det är bara att acceptera att clowner som Dimmu Borgir, Cradle of Filth, Dark Tranquility etc. hade varit lika skit om dom spelat in i en polsk potatiskällare.

zishen
2007-08-21, 21:39
Det bästa är när han kör valnötten på basen.

grisbil3n
2007-08-22, 07:06
Black metal med bra produktion, Graveland i stort sett samtliga releaser, Moonblood - Blut und Krieg, Nargaroth - Black metal ist Krieg, Deathspell Omega, Mütiilation - Vampires of black imperial blood. Listan går vidare i oändlighet, det är bara att acceptera att clowner som Dimmu Borgir, Cradle of Filth, Dark Tranquility etc. hade varit lika skit om dom spelat in i en polsk potatiskällare.

:)

Min neger.