handdator

Visa fullständig version : Ont i magen av fet(are) mjölk?


Handcuff
2007-08-20, 21:30
Har nu under uppbyggnadsfasen bytt ut min mjölk 1,5% mot dito 3%. Har nu dragits ett par dagar med lätt ont i magen...inbillar mig at det började då jag bytte ut mjölken *rolleyes*

Idéer? Tankar?

Alfred Nobel
2007-08-20, 21:35
Kanske lite placebo som du säger?

I början av min viktökning fick jag besöka toaletten ett flertal gånger om dagen, samt att jag fick magknip. Jag känner igen mig, jag ökade ganska rejält i fett/kolhydrater, kalorier i helhet och fick extrema biverkningar med magen.

Hur länge har det hållt på? För mig släppte det efter bara någon vecka.

Alfred Nobel
2007-08-20, 21:36
...Har nu dragits ett par dagar med lätt ont i magen

Oj där stod det, my bad :(

Kung Bruno
2007-08-20, 21:37
Trevligt att du bytt ut mjölken!

Kanske ren ovana? Gör som Niklas säger; vänta en vecka eller två. Har det inte gått över så får du väl bli lite mindre opti och köra på 1.5 mjölk ... eller kanske vaniljyoghurt? :)

Handcuff
2007-08-20, 21:40
Skiljer typ 100kcal/liter mellan mjölksorterna :) så det är egentligen rätt så skitsamma vilket alternativ jag kör på. Tänkte mest om någon upplevt samma sak. Min sambo påstår att hon får ont i magen av fetare mjölk...iofs påstår hon både det ena o det andra :D

Gädda
2007-08-20, 22:09
Jag tycker också att lättmjölk är skonsammare mot magen än mellan och standard. Borde vara nåt med fettet i mjölk, grädde klarar jag knappt en tesked utan att få akuta besvär.

Handcuff
2007-08-20, 22:12
Jag tycker också att lättmjölk är skonsammare mot magen än mellan och standard. Borde vara nåt med fettet i mjölk, grädde klarar jag knappt en tesked utan att få akuta besvär.

Kan tillägga att mina besvär inte har "jelp-nu-bajzar-jag ner-mig!"-karaktär, utan är mer "aj-det-gör-lite-ont-bakom-naveln-typ". :Virro