handdator

Visa fullständig version : Få reps eller många ?


Don_Totti
2007-08-20, 20:19
Undrar bara vad skillnaden blir om man kör en övning 14 reps så tungt man orkar eller om man kör 8 reps så tungt man orkar. Har hört att man får mycket snyggare muskler av att träna många reps stämmer det? Min nästa fråga är hur många set ska man köra på varje muskelgrupp i veckan?

Rahf
2007-08-20, 20:21
Nej det stämmer inte.

Är du nybörjare, kolla upp "Träning för nybörjare, del 2"

Don_Totti
2007-08-20, 20:52
Vad tycker ni om Max-OT 11 veckor program?

Rahf
2007-08-20, 20:56
Vi tycker att det kan funka och är ganska bra. Däremot om man är absolut nybörjare kan det vara fördelaktigt att testa ett nybörjarprogram först och det tror jag inte Max-OT är.

Mer är inte nödvändigtvis bättre.

Deceiver85
2007-08-20, 20:57
Vad tycker ni om Max-OT 11 veckor program?Är du nybörjare, kolla upp "Träning för nybörjare, del 2"

Typ nej?

Sebbeee
2007-08-20, 21:00
variation tror jag stark på

Stoltz
2007-08-20, 21:05
Vi tycker att det kan funka och är ganska bra. Däremot om man är absolut nybörjare kan det vara fördelaktigt att testa ett nybörjarprogram först och det tror jag inte Max-OT är.


Max - OT har ett rättbra nybörjar/komma-i-gång program också, innan man inleder deras maffigare program. Dock så anser de att man ska köra nybörjarschemat i ca 6 veckor, vilket är alldeles för lite för en helfräsch nybörjare.

Yucko
2007-08-20, 21:32
Undrar bara vad skillnaden blir om man kör en övning 14 reps så tungt man orkar eller om man kör 8 reps så tungt man orkar. Har hört att man får mycket snyggare muskler av att träna många reps stämmer det? Min nästa fråga är hur många set ska man köra på varje muskelgrupp i veckan?

Du får inte "snyggare" muskler beroende av hur många reps du kör. Muskeln växer på ett sätt som du inte kan påverka, det är dina gener som styr hur du kommer se ut.

Av dina tidigare poster att döma så är nog 10-12 repitioner lagom för dig ett par månader framöver.

Don_Totti
2007-08-20, 22:17
Du får inte "snyggare" muskler beroende av hur många reps du kör. Muskeln växer på ett sätt som du inte kan påverka, det är dina gener som styr hur du kommer se ut.

Av dina tidigare poster att döma så är nog 10-12 repitioner lagom för dig ett par månader framöver.

ok tack