handdator

Visa fullständig version : hormonnivåer.


roddaren
2007-08-20, 17:41
eftersom jag är lite osäker på vilket forum den här tråden hör till så postar jag den här. är lite nyfiken på vad som kan påvärka olika hormonnivåer, främst testosteron och växthormon? ( både negativt och positivt) Och då inga löjliga svar som steroider. tack på förhand!

Kung Bruno
2007-08-20, 19:41
1. Genetik. (Källa: allmänt förnuft)

2. Fett kan ge ökade nivåer av fritt testosteron. Först och främst gäller det att fett säkrar testosteron, dvs. om du inte äter tillräckligt med fett så sänks testonivåerna ^^,. (Källa: Grubs tabeller som ligger i tråden om att boosta testo).

3. Lågkalorikost sänker testo. (Se ovan)

4. Du får inte runka/****** mycket. (Jag var tvungen att säga det, i rent vetenskapligt syfte?) (Källa: King Grub)

5. Tillväxthormon ökas genom explosiv träning, t.ex. HIIT. HIIT kan öka tillväxthormon med 200% och testosteron med 40% (källa: wikipedia.se),

Masson
2007-08-20, 23:41
Frågan har varit uppe innan.
Vitlök kan öka testo nivåerna och att laktits kan sänka dem bla.

Rahf
2007-08-20, 23:48
Normalt sunt leverne håller testonivåerna på bra nivåer. Vilket med största sannolikhet betyder att du, liksom alla andra pojkar i tonåren, vill guppa säng och skaka lakan varje dag, flera gånger om dagen.

He-man
2007-08-20, 23:49
tongkat ali

Sorabo
2007-08-28, 18:00
Livsmedelstillsatser som smaksättare E621, E622, E623 och E624 m.m kan sänka testosteronnivåerna och ge försenad tillväxt :O

E621: MONONATRIUMGLUTAMAT
Beteendestörningar som paranoia, djup depression, extrem vrede.
Epileptiska anfall (petit mal).
Fosterskador.
Försenad tillväxt.
Har orsakat hjärnskador hos alla 14 djurarter som testats med ämnet.
Hormonstörningar.
Koncentreras i moderkakan och utsätter fostret för dubbla koncentrationen som modern har!
Deklareras ofta som "smakförstärkare".
Konvulsioner.
Kvinnlig sterilitet.
Leverskador.
Nervcellsförstörelse.
Orsakar "Chinese Restaurant Syndrome". Om Ni äter på kinesiska och japanska restauranger, be dem undvika glutamat! Provocerar fram astmaattacker.
Svåra allergiska reaktioner.
Ögonskador.
Övervikt.

http://hem.passagen.se/enummer/enr05.html

Finns i buljonger, såser och mycket annat.

diablogtr
2007-08-28, 18:42
1. Genetik. (Källa: allmänt förnuft)

2. Fett kan ge ökade nivåer av fritt testosteron. Först och främst gäller det att fett säkrar testosteron, dvs. om du inte äter tillräckligt med fett så sänks testonivåerna ^^,. (Källa: Grubs tabeller som ligger i tråden om att boosta testo).

3. Lågkalorikost sänker testo. (Se ovan)

4. Du får inte runka/****** mycket. (Jag var tvungen att säga det, i rent vetenskapligt syfte?) (Källa: King Grub)

5. Tillväxthormon ökas genom explosiv träning, t.ex. HIIT. HIIT kan öka tillväxthormon med 200% och testosteron med 40% (källa: wikipedia.se),
Jag minns från någons (K_G?) post det här: "Testosteron hålls högt genom att man "förbrukar" det." Stämmer det slår det hål på det du skrev om nuppande.

Rahf
2007-08-28, 20:30
Jag minns från någons (K_G?) post det här: "Testosteron hålls högt genom att man "förbrukar" det." Stämmer det slår det hål på det du skrev om nuppande.

Ja det är klart att kroppen kommer att reproducera skiten men det hjälper inte om du tömmer varje dag. Tar det inte tre dagar eller nåt sånt för att nå samma peak som innan tömning?

Sverker
2007-08-29, 06:18
Varför detta enorma intresse för testosteron:confused:

Med lite kunskap förstår man att hela manligheten sitter i hypothalamus. Precis som på alla andra ställen kommer en liten förändring att leda till att återkopplingen ( feedback på engelska ) går in och strävar mot normalvärdet.
Varför hela tiden denna jakt på tiondelar ?


Det tar några år men därefter förstår man att sex är inte en prestation utan ett samspel med sin partner och resultatet i träningen är helt kopplat till den mentala inställningen med en stor portion kunskap.

King Grub
2007-08-29, 06:29
Dessutom är det bara det fria testosteronet som fyller någon funktion när det gäller att stimulera muskeltillväxt.

onehitwonder
2007-08-29, 07:56
Livsmedelstillsatser som smaksättare E621, E622, E623 och E624 m.m kan sänka testosteronnivåerna och ge försenad tillväxt :O

http://hem.passagen.se/enummer/enr05.html

Finns i buljonger, såser och mycket annat.

Borde man kanske inte märkt allt det i asien? Det är ett under att de faktiskt ökar sin befolkning när de äter så mycket dödstillsatser.