handdator

Visa fullständig version : Fördoms tråden


XroW
2007-08-19, 18:23
Som alla vet finns det många fördomar ute i världen.

Det finns bla negativa/positiva fördomar så som:
Alla zigenare är tjuvar / alla svarta män har stor ***

Som trådskapare så börjar jag väl med en fördom, om en cykel blir stulen är det en invandrare som har gjort det. *bs*
vilket givetvis är dumt men det är det första jag tänker.

Ni kan läsa lite om fördomar här (http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rdom).

Så vad har ni för fördomar ? *popcorn*

Rahf
2007-08-19, 18:27
Äldre rökare har en förmåga att vara otrevliga och vara allmänt gramse.

Scratch89
2007-08-19, 18:29
Folk som särskriver är allmänt dummare än andra.

stevebc
2007-08-19, 18:32
Har nog inga för domar. Inte vad jag kan komma på i alla fall. För mig är för domar något som är under medvetet.

babbett
2007-08-19, 18:33
-att alla feminina män är bögar.
-att alla män som är frisörer och floriser är bögar.
-att det bara är tanter som har knähundar.
-att alla poliser ser ner på ordningsvakter.

gibfel
2007-08-19, 18:41
Som alla vet finns det många fördomar ute i världen.

Det finns bla negativa/positiva fördomar så som:
Alla zigenare är tjuvar / alla svarta män har stor ***

Som trådskapare så börjar jag väl med en fördom, om en cykel blir stulen är det en invandrare som har gjort det. *bs*
vilket givetvis är dumt men det är det första jag tänker.

Ni kan läsa lite om fördomar här (http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rdom).

Så vad har ni för fördomar ? *popcorn*



1. Folk som använder gymhandskar/skumgummiskydd kan inte "bita ihop".

2. Amerikaner är feta och har dålig koll på omvärlden. (fördom?)

3. Britter är fula som få. (den fördomen har dock blivit besannad)

4. Blånegrar är goa men blattar är oftast inte.

5. Luktar mat äkligt smakar det skit.

6. Folk som har MVG i ALLA ämnen är socialt missanpassade och dryga.

7. Folk som ser korkade ut är ofta korkade.

8. Norrlänningar har ett beteende som skilljer sig från resten av svenskarna.

9. Folk som inte följer vardagliga normer har psykiska fel.

10. Plastikopererade blondiner har ett stort tomrum innanför pannbenet.

11. Zigenare som kör runt i en dyr bil har fått den betald av skattebetalare.

12. En "Ginger kid" är bortskämd och kommer från England.

13. Nazister/Anarkister/rå-kommunister har haft en hemsk barndom och dålig utbildning.

14. Alla amerikaner är patrioter.

15. Långdistansare är masochister.

Jag är verkligen en fördomsfull svensk :thumbup:

stevebc
2007-08-19, 18:49
2. Amerikaner är feta och har dålig koll på omvärlden. (fördom?)Det vet jag inte, men jag har faktiskt helt ok koll på omvärlden :D

Nitrometan
2007-08-19, 18:51
Folk som särskriver är allmänt dummare än andra.
Hahaha. Du hann före. Tänkte precis ta upp den.

gibfel
2007-08-19, 18:53
Har nog inga för domar. Inte vad jag kan komma på i alla fall. För mig är för domar något som är under medvetet.


16. Folk som påstår att dom inte har några fördomar har väldigt dålig självinsikt.;)


PS. Har du aldrig sett en uteliggare och tänkt att han måste ha det hemskt? Sett en riktig skrothög till bil som spyr ut avgaser och antagit att den måste va väldigt dålig för miljön? Alla har TUSENTALS fördomar som självklart är mestadels undermedvetna.

Är du en amerikan som kan svenska eller? :D

Nitrometan
2007-08-19, 18:53
Riskradion hade en sketch om fördomar en gång i tiden:

-Tjena Rune!

*Hej hej

- Sitter du här & slöar? Du ser fanimej ut att behöva stickas med ett bambuspjut i röven, du , så som finnar gör med
missionärer!

* Va!? Vad sa du?

- Ett bambuspjut, i röven, som finnarna gör!

* Nä men det är väl indianer som håller på så?

- Indianer i helvete: de är ju snåla och har inga kalsonger under.....ja vad är det det heter, det de har...

* Ja du menar ryggsäcken. Nänä, det är ju judarna som har ryggsäck, de som fiskar torsk och är fräkniga. Och fruntimrena
deras är sneögda och bugar sig hela tiden och ger massage och äter rå fisk.

- Ja ja ...och röker cigarr och dricker öl, va?

* Nej det är ju negresser, såna där som bor ihop i kloster och kör upp gurkor i hyskan för att deras karlar är dalmasar. Va, det
vet man ju hur såna är!

- Ja,ja. Det är de som rullar med ögonen och äter vattenmelon, va?

* Nä, det är nog eskimåerna du är ute och far efter, ser du: De har fez och hemska fängelser. Nä dalmasar vetu, de är bögar
hela bunten, och varenda en vet ju att bögar bryter upp parkettgolv i svenska förorter och odlar potatis!

- Åh fan! Precis som när psoriasissjuka slaktar getter på förortsbalkonger.

* Jajamensan, det är förjävligt! Du, min kusin (som förresten är glömsk som en borstbindare) han har med egna ögon sett att
utvecklingsstörda alltid har splitternya Mercor och en massa kjolar de stoppar fulla med stöldgods. Men å andra sidan är han ju
neger och springer mest omkring i sin jävla bastu med kniv och dricker Kosken.

- Ja men vänta lite nu...vad sa du? Neger? Är det de som är så där duktiga på att bygga motorvägar och marschera, det?

* Jajamensan, du det är det!

- Usch, ja. Ja de är inget vidare. Jag vet....tacka vet jag polacker, vet du. det är trevvligt folkslag med sina bastkjolar, sina
kokosnötter och sin fria kärlek. Du, jag skall säga dig att en kompis till mig faktiskt var där i Polen, va, på en strand, och det
första en sån där snubbe ville det var att han skulle sätta på hans fru.

* Nä, menar du det? Men du, han åt väl inte hennes käk???

- Va?

* Ja fruar vet du, de är ju hemska när det gäller käk. Jag har hört av en kille som fick käk av en fru, och så fick han nåt i halsen.
Å när de röntga honom så hitta de en råttkäke i halsen på honom! Du, om fruar har en restaurang, låt oss säga i en svensk stad,
så kan man se hela personalen vid närmsta korvkiosk. För de vet hur det går till i köket!

- Är du säker på att det inte är nykterister som du tjötar om?

* Ja det är ju självklart. Nykterister är ju nåt helt annat: De är ju de som har rytmen i blodet och jättestora läppar.

- Du, smålänningar är kannibaler.

* Ja, å lappar sniffar thinner och rycker väskor från gamla tanter.

- AIDS, det uppstod bland kyrkvaktmästare i Bengtsfors.

* Rödhåriga ljuger som sotare har jag hört.

- Alla...alla i Västergötland vill innerst inne bli våldtagna.

* Du folk i Mellerud vettu: De har gigantiska penisar och så spelar de jazztrumpet.

- Du folk som aldrig duschar, de luktar illa!

* VA!?!?!?!?

- Folk som aldrig duschar de luktar illa. Det har Benke sagt.

* Men va fan Benke...hur kan du lyssna på honom som är så jävla fördomsfull?

- Ja det har du rätt i. Han är ju dessutom en sån där vitlöksdoftande och grodlårsätande norrlänning, och att han skulle komma
och prata om lukter, det är ju rena Danmarks-historian, det

* Du bilförare vet du, bilförare som har keps de är de bästa älskarna...........

Ignatius72
2007-08-19, 19:05
16. Folk som påstår att dom inte har några fördomar har väldigt dålig självinsikt.;)


PS. Har du aldrig sett en uteliggare och tänkt att han måste ha det hemskt? Sett en riktig skrothög till bil som spyr ut avgaser och antagit att den måste va väldigt dålig för miljön? Alla har TUSENTALS fördomar som självklart är mestadels undermedvetna.

Är du en amerikan som kan svenska eller? :D

Det är iofs ingen fördom utan klara fakta. Men om man går tillbaka till fördomar så har alla dem. Säger man annat så ljuger man alternativt så är man imbecill.

drkarloff
2007-08-19, 19:16
1


PS. Har du aldrig sett en uteliggare och tänkt att han måste ha det hemskt? Sett en riktig skrothög till bil som spyr ut avgaser och antagit att den måste va väldigt dålig för miljön? Alla har TUSENTALS fördomar som självklart är mestadels undermedvetna.


Eller också, har du aldrig blivit hotad med kniv och tänkt att killen är säkert en rånare, eller att tjejen slutar svara på dina samtal och du tror dig ha blivit dumpad, eller till och med, vakterna släpper in alla svenskar men inga invandrare och du tänker att stället måste vara fullt*whatever*

sleep is the enemy
2007-08-19, 19:22
Folk som särskriver är allmänt dummare än andra.

Har nog inga för domar. Inte vad jag kan komma på i alla fall. För mig är för domar något som är under medvetet.

eh? (ja som e trög å inte fatta att du gjorde de medvetet kanske...)

gibfel
2007-08-19, 19:23
Det är iofs ingen fördom utan klara fakta. Men om man går tillbaka till fördomar så har alla dem. Säger man annat så ljuger man alternativt så är man imbecill.


Hur vet du det? Kan lika gärna va biobränsle. Om det är det så påverkar det inte växthuseffekten.

stevebc
2007-08-19, 19:26
16. Folk som påstår att dom inte har några fördomar har väldigt dålig självinsikt.;)


PS. Har du aldrig sett en uteliggare och tänkt att han måste ha det hemskt? Sett en riktig skrothög till bil som spyr ut avgaser och antagit att den måste va väldigt dålig för miljön? Alla har TUSENTALS fördomar som självklart är mestadels undermedvetna.

Är du en amerikan som kan svenska eller? :DTja, påstår kanske inte direkt att jag är fördomsfri utan att jag inte vet vilka fördomar jag har då de arbetar undermedvetet. Jag kan svenska ja.

gibfel
2007-08-19, 19:31
Tja, påstår kanske inte direkt att jag är fördomsfri utan att jag inte vet vilka fördomar jag har då de arbetar undermedvetet. Jag kan svenska ja.


Då har du ju dålig självinsikt. Frågan var mer riktad åt om du ÄR en amerikan eller om du bor i USA men är svensk. Så svårt var det inte.

coxie
2007-08-19, 19:37
Personer som alltid skall vara PK, fan vad jag hatar det. Speciellt studenter som tror att folk uppfattar dom som smarta när de är sliskigt PK i alla lägen.

Personer som säger att de inte har några fördomar, det är bara dumma människor som agerar utifrån fördomar ändå.

Dessa två är väl de som jag är stoltast över, självklart har jag säkert 500 till och det är alltid lika roligt när man träffar någon man fördömt helt fel.

Jax
2007-08-19, 19:49
"Fördomar? Det har jag en hel påse full av." Och det är inte lätt att bli av med dem när de visar sig stämma hela tiden (särskilt när man tar emot intryck väldigt selektivt).

- Folk som inte kan skaka hand ordentligt är mesar som inte klarar något själva.

Angående diskutionen om att ha fördomar så tror jag att folk som säger sig ha mycket fördomar oftare uppfattas som mer fördomsfria. Detta p.g.a. att de är medvetna om sina fördomar och dömer ingen efter det.

Muskelbyggaren
2007-08-19, 19:51
Människor som har Cheap Monday-jeans och lyssnar på The Hives och dylikt är mesar med en övertro på humanism och kärlek.

En gång sa en "sådan" till mig att muskler är för stenåldern och att det bara är primitivt att träna, sedan dess är jag bitter.

stevebc
2007-08-19, 20:03
Då har du ju dålig självinsikt. Frågan var mer riktad åt om du ÄR en amerikan eller om du bor i USA men är svensk. Så svårt var det inte.Nä det var inte så svårt, men jag är lite efterbliven bara. Jag bor i Sverige och är en amerikan på pappret.

stevebc
2007-08-19, 20:08
"Fördomar? Det har jag en hel påse full av." Och det är inte lätt att bli av med dem när de visar sig stämma hela tiden (särskilt när man tar emot intryck väldigt selektivt).

- Folk som inte kan skaka hand ordentligt är mesar som inte klarar något själva.

Angående diskutionen om att ha fördomar så tror jag att folk som säger sig ha mycket fördomar oftare uppfattas som mer fördomsfria. Detta p.g.a. att de är medvetna om sina fördomar och dömer ingen efter det.Eh? Har man fördomar om man inte dömer folk?

PowPow
2007-08-19, 20:13
Alla singeltjejer med katt är psykfall.

coxie
2007-08-19, 20:14
Eh? Har man fördomar om man inte dömer folk?

Hur bildar du dig en uppfattning om en ny bekantskap om du inte har några ramar att utgå från? Fördomar behöver ju inte vara något negativt, man dömer inte folk. Fördomar=erfarenhet i mina ögon.

stevebc
2007-08-19, 20:17
Hur bildar du dig en uppfattning om en ny bekantskap om du inte har några ramar att utgå från? Fördomar behöver ju inte vara något negativt, man dömer inte folk. Fördomar=erfarenhet i mina ögon.Jaha. För mig innebär fördomar när man.. äh jag låter NE göra arbetet:

fördom
fördom, negativ attityd mot individer och företeelser vilken bygger på vissa lätt identifierbara egenskaper hos dessa utan att annan tillgänglig information blir beaktad

Pluttski
2007-08-19, 20:22
Det finns två sätt att vara, fördomsfull eller naiv!!!!!

NiXPhoenix
2007-08-19, 20:24
Folk som särskriver är allmänt dummare än andra.

:thumbup:
Ibland dumma och ofta även ignoranta skulle jag säga. Försöker ibland vänligt påpeka deras ibland väldigt grova fel på speciellt ett forum, ofta får man spydiga svar tillbaka som att de inte bryr sig och skriver hur de vill osv.

Har nog inga för domar. Inte vad jag kan komma på i alla fall. För mig är för domar något som är under medvetet.

Inlägget direkt efter Scratch89s. För domar. :D


Nä det var inte så svårt, men jag är lite efterbliven bara. Jag bor i Sverige och är en amerikan på pappret.


Aja, får väl ursäkta saken då. Försök läsa lite svenska böcker för att få bättre känsla för språket och utöka ditt ordförråd.


Grattis, ser nu att inte ens trådskaparen själv kan stava.

mela
2007-08-19, 20:24
Folk som särskriver är allmänt dummare än andra.

Det är ingen fördom. Det är fakta! :D

Fördomar (/sanningar?)

- Norrländska män tar dunken framför kvinnan.
- Bara babbar kör BMW *whistle*
- Alla danskar dricker öl till frukost!
- Tyskar har i allmänhet lägre IQ än resten av jordens befolkning.

Ryska_raketen
2007-08-19, 20:26
Att alla på Kolo är HATERZZ! Det är faktiskt inte sant! Jag är ingen hater liksom!

stevebc
2007-08-19, 20:28
Aja, får väl ursäkta saken då. Försök läsa lite svenska böcker för att få bättre känsla för språket och utöka ditt ordförråd.Du inser kanske inte min sarkasm med start vid första inlägget. Jag har bott i Sverige sen jag var 1 år och mina föräldrar har svensk härkomst. Att jag föddes i USA är en ren slump som påverkat mitt liv minimalt.

edit: Jag kämpar aktivt mot särskrivning själv, men som dom säger "fight fire with fire" :D

gibfel
2007-08-19, 20:34
Du inser kanske inte min sarkasm med start vid första inlägget. Jag har bott i Sverige sen jag var 1 år och mina föräldrar har svensk härkomst. Att jag föddes i USA är en ren slump som påverkat mitt liv minimalt.


ASSÅ VAD FAN!!! Trodde man kunde lita på amerikaner men dom undanhåller visst sanningen. Ännu en fördom har besannats! *mini*

stevebc
2007-08-19, 20:35
ASSÅ VAD FAN!!! Trodde man kunde lita på amerikaner men dom undanhåller visst sanningen. Ännu en fördom har besannats! *mini*Vilken sanning? Vad snackar du om?

Cilia
2007-08-19, 20:35
Jag har mssor av fördomar
vågar inte ens radda upp dom här

Men jag försöker iaf vara medveten om dom så att jag inte alltid agerar utifrån det.

gibfel
2007-08-19, 20:37
Vilken sanning? Vad snackar du om?


Sanningen är alltså att du i psyket är svenska och bor i sverige, men föddes i USA och därför är amerikans medborgare samtidigt som du är svensk medborgare, eller????*screwy*

stevebc
2007-08-19, 20:39
Sanningen är alltså att du i psyket är svenska och bor i sverige, men föddes i USA och därför är amerikans medborgare samtidigt som du är svensk medborgare, eller????*screwy*Prrrrrrecis :thumbup:

gibfel
2007-08-19, 20:41
Prrrrrrecis :thumbup:


MUa-HAaa-haa :devil: Mitt intellekt advancerar!

stevebc
2007-08-19, 20:42
Jag har mssor av fördomar
vågar inte ens radda upp dom här

Men jag försöker iaf vara medveten om dom så att jag inte alltid agerar utifrån det.Hur gör du med fördomarna du inte är medveten om, som du inte själv vet att du går och bär omkring på :MrT:

gibfel
2007-08-19, 20:46
Hur gör du med fördomarna du inte är medveten om, som du inte själv vet att du går och bär omkring på :MrT:


Vem orkar bry sig om sina, inte alltför extrema, fördomar. Alla har ju det och det är oundvikligt.
Vad klassas normer som då? Bygger normer på fördomar eller fördomar på normer?

jwzrd
2007-08-19, 20:46
Det finns två sätt att vara, fördomsfull eller naiv!!!!!

Realist finns också.

Jag vet inte vad jag har för fördomar faktiskt. Jag kommer på en just nu: Läser man aftonbladet frivilligt och allvarligt så är man lika dum som alla andra som också gör det.

gibfel
2007-08-19, 20:49
Realist finns också.

Jag vet inte vad jag har för fördomar faktiskt. Jag kommer på en just nu: Läser man aftonbladet frivilligt och allvarligt så är man lika dum som alla andra som också gör det.


En annan fördom är att jag inte tror du gillar att äta kattskit. Har jag fel eller rätt? :Virro

stevebc
2007-08-19, 20:50
Vem orkar bry sig om sina, inte alltför extrema, fördomar. Alla har ju det och det är oundvikligt.
Vad klassas normer som då? Bygger normer på fördomar eller fördomar på normer?Haha kallar du dina fördomar för "inte alltför extrema", jag kan inte hålla med där :)

jwzrd
2007-08-19, 20:51
En annan fördom är att jag inte tror du gillar att äta kattskit. Har jag fel eller rätt? :Virro

Kallar du det en fördom så påstår jag att du behöver ett uppslagsverk för du verkar inte förstå hur begreppet fördom fungerar.

gibfel
2007-08-19, 20:52
Haha kallar du dina fördomar för "inte alltför extrema", jag kan inte hålla med där :)


Nej ffs. Då vet du inte vilka tankar som vilar i mitt inre :devil:
Tex så tror jag att folk som är födda i usa, men bor i sverige och har dubbelt medborgarskap, är dåliga på att köra bil. Desamma gälkler italienare som bor i Nepal.

Cilia
2007-08-19, 20:53
Hur gör du med fördomarna du inte är medveten om, som du inte själv vet att du går och bär omkring på :MrT:
jag försöker vara medveten om att jag har dom alltså att jag mycket väl kan döma folk och situationer på ogrundad basis.

Sen sker det dagligen att jag blir medveten om att jag har fördomar och att jag måste revidera hur jag ser på saker och ting.

Men det är spännande, annars vore livet trist

gibfel
2007-08-19, 20:53
Kallar du det en fördom så påstår jag att du behöver ett uppslagsverk för du verkar inte förstå hur begreppet fördom fungerar.


Nja, det är ungefär en förutfattad mening. Något som jag utgår ifrån utan att egentligen veta säkert. Så gillar du kattbajs eller inte?

mangemani
2007-08-19, 20:59
fördomar och fördomar,har la en del invändningar mot fjortisar och snobbar,men det skulle inte jag vilja kalla för fördomar,det skulle jag vilja kalla för ren jävla fakta.

gibfel
2007-08-19, 21:09
fördomar och fördomar,har la en del invändningar mot fjortisar och snobbar,men det skulle inte jag vilja kalla för fördomar,det skulle jag vilja kalla för ren jävla fakta.


ok?

NiXPhoenix
2007-08-19, 21:10
Du inser kanske inte min sarkasm med start vid första inlägget. Jag har bott i Sverige sen jag var 1 år och mina föräldrar har svensk härkomst. Att jag föddes i USA är en ren slump som påverkat mitt liv minimalt.

edit: Jag kämpar aktivt mot särskrivning själv, men som dom säger "fight fire with fire" :D


Hehehe, ganska dum man känner sig. :em:

NiXPhoenix
2007-08-19, 21:13
fördomar och fördomar,har la en del invändningar mot fjortisar och snobbar,men det skulle inte jag vilja kalla för fördomar,det skulle jag vilja kalla för ren jävla fakta.


Det där med att du skulle ha "invändningar" mot så kallade fjortisar har jag faktiskt aldrig märkt. *rolleyes*

jwzrd
2007-08-19, 21:15
Nja, det är ungefär en förutfattad mening. Något som jag utgår ifrån utan att egentligen veta säkert. Så gillar du kattbajs eller inte?

Vilken grupp människor är det du associerar ätande av kattbajs med, som du tycker att jag tillhör?

regus
2007-08-19, 21:16
Jag tror att alla OLande människor gillar att äta kattbajs.

gibfel
2007-08-19, 21:18
Vilken grupp människor är det du associerar ätande av kattbajs med, som du tycker att jag tillhör?


Min fördomsfulla bild av dig i mitt inre. Vad trodde du egentligen. Svar så jag får en mer korrekt bild av dig tack?

gibfel
2007-08-19, 21:19
Det där med att du skulle ha "invändningar" mot så kallade fjortisar har jag faktiskt aldrig märkt. *rolleyes*


inte jag heller *screwy*

jwzrd
2007-08-19, 21:22
Jag tror att alla OLande människor gillar att äta kattbajs.

Det tror jag med :)

gibfel
2007-08-19, 21:23
Det tror jag med :)


Du är verkligen fördomsfull :MrT:

regus
2007-08-19, 21:23
Det tror jag med :)

Inte jag egentligen. Jag ville bara demonstrera. :/

mangemani
2007-08-19, 21:27
Det där med att du skulle ha "invändningar" mot så kallade fjortisar har jag faktiskt aldrig märkt. *rolleyes*


jaha?

Dreas
2007-08-19, 22:20
USA är ett skitland med tjocka människor.
USA är ett skitland och ljuger för att få som dom vill.
USA är ett skitland som leker världspolis.

Kommer inte på några mer just nu, postar väl igen ifall jag kommer på nån fördom.

Sorry för det kanske barnsliga språket men det är så jag tänker!

Dreas
2007-08-19, 22:25
Kom på en till: Tjejer överlag är dummare än killar. Detta är en fördom som heter duga! Tyvärr har jag inte blivit motbevisad än!

XroW
2007-08-19, 22:38
Alla tjejer ljuger och är otrogna *whistle*

Jag blir aldrig förvånad iaf!
Några kommentarer? *popcorn*

Tom Warrior
2007-08-19, 22:41
- Tyskar har i allmänhet lägre IQ än resten av jordens befolkning.
Vart har du fått denna skräptanke ifrån? Tyskland hör till världens toppsikte när det gäller IQ.

Scratch89
2007-08-19, 22:48
Skärpning i tråden! *grr*

EDIT: Trådskaparen verkar fortfarande inte ha förstått det roliga med mitt första inlägg. Touché.

XroW
2007-08-19, 22:52
Skärpning i tråden! *grr*

EDIT: Trådskaparen verkar fortfarande inte ha förstått det roliga med mitt första inlägg. Touché.

Trådskaparen finner inte det roliga i att hacka ner på någon som är dålig på att stava, ungefär på samma sätt som att du förmodligen inte gillar när någon hackar ner på någonting du är dålig på?


Scratch89 är trots allt 18 år men kan fortfarande acceptera att det finns dom som har svårt för spårk av andra anledningar än att man är dum.

Mago
2007-08-19, 22:54
Är väldigt fördomsfri skulle jag tro.
Förutom mot moderater.

Scratch89
2007-08-19, 22:59
Är väldigt fördomsfri skulle jag tro.
Förutom mot moderater.

*whistle*

Erik__
2007-08-19, 23:00
i usa är befolkningen korkad
läser jag om nått brott tänker jag oftast på invandrare
blir arg om någon fuskar i nått förutom om jag gör det, för då är det rätt

som sagt fördomar, inte åsikter.

Yucko
2007-08-19, 23:02
Scratch89 är trots allt 18 år men kan fortfarande acceptera att det finns dom som har svårt för spårk av andra anledningar än att man är dum.

*språk

XroW
2007-08-19, 23:03
*språk

*cupid*

Yucko
2007-08-19, 23:04
Alla killar som använder kärlekssmileys mot andra killar på forum är homosexuella.
Det vet jag iofs inte om det kan klassas som en fördom, då empiriska studier tyder på det :/

Avesta
2007-08-19, 23:14
Folk som verkar tycka om ordet "babbe" är smygrassar.

+1

Mago
2007-08-19, 23:16
Jag utökar min lista.

Moderater och folk som har Yucko the clown som sin största idol.

gibfel
2007-08-19, 23:19
Alla skåningar vill va danskar(, och dom lyckas riktigt bra)

Deceiver85
2007-08-19, 23:56
Vart har du fått denna skräptanke ifrån? Tyskland hör till världens toppsikte när det gäller IQ.

Och så mycket mer än kiss och bajs-sex och nazism har dem ändå inte gett oss...

Lite fördomar:

* Alla bodybuilders preppar
* Alla SL:are är feta
* jwzrd har aldrig lyckats hålla en diskussion fri från personangrepp

gibfel
2007-08-20, 00:11
Och så mycket mer än kiss och bajs-sex och nazism har dem ändå inte gett oss...



+1 Tyskarna har inte glänst med sitt IQ direkt

Ectomorph
2007-08-20, 00:12
-Att alla PT´s som jobbar på SATS, Friskis osv automatiskt är dåliga PT´s och slänger dövörat till när någon ifrågasätter de tekniker de lär ut.

Tolkia
2007-08-20, 07:48
+1 Tyskarna har inte glänst med sitt IQ direkt
Hm, lite historia någon?

Fördom: Hos folk som är starkt politiskt engagerade kopplas supportervärvarfuktionen automatiskt på när de hamnar bland nya människor, oavsett lämplighet i sammanhanget (gäller till viss del även andra starka övertygelser än politiska).

jwzrd
2007-08-20, 07:54
* Deceiver85 är intelligent men spelar dum och enfaldig SD-supporter online

mela
2007-08-20, 09:23
Vart har du fått denna skräptanke ifrån? Tyskland hör till världens toppsikte när det gäller IQ.

Möjligt, men inte nån av de tyskar som jag pratat med.

Kwon
2007-08-20, 09:46
Sanningen är alltså att du i psyket är svenska och bor i sverige, men föddes i USA och därför är amerikans medborgare samtidigt som du är svensk medborgare, eller????*screwy*

Han är svensk, inte svenska.

Steve verkar inte så feminin. :)

Deceiver85
2007-08-20, 10:24
* Deceiver85 är intelligent men spelar dum och enfaldig SD-supporter online

Thank you for proving my point :D och våga inte svara "detsamma" på mitt inlägg.

olle lindblad
2007-08-20, 10:30
Att den enda kultur Tyskland skapat är Leni Riefenstahls filmer...*screwy*

Timme
2007-08-20, 12:10
15. Långdistansare är masochister.


Det är ingen fördom, det är en sanning.

Timme
2007-08-20, 12:28
Människor som har Cheap Monday-jeans och lyssnar på The Hives och dylikt är mesar med en övertro på humanism och kärlek.

En gång sa en "sådan" till mig att muskler är för stenåldern och att det bara är primitivt att träna, sedan dess är jag bitter.

Jag komme ihåg när du skrev det för första gången i någon tråd. Jag förstår att du blev bitter :D

jwzrd
2007-08-20, 12:31
Thank you for proving my point :D och våga inte svara "detsamma" på mitt inlägg.

Men stopp nu, hälften av dina inlägg handlar om vilken skit du tycker jag är. Är det bara mina inlägg av våra respektive som kan handla om personangrepp? Bruka spegeln Deceiver.

Timme
2007-08-20, 12:38
Och så mycket mer än kiss och bajs-sex och nazism har dem ändå inte gett oss...

Lite fördomar:

* Alla bodybuilders preppar
* Alla SL:are är feta
* jwzrd har aldrig lyckats hålla en diskussion fri från personangrepp

http://www.usapowerlifting.com/newsletter/28/photos/mens/olech.jpg

Och där dödade jag den fördomen :D

gibfel
2007-08-20, 13:51
Han är svensk, inte svenska.

Steve verkar inte så feminin. :)


Ordmärkare har för mycket fritid...*whistle*

coxie
2007-08-20, 14:25
Fick faktiskt en fördom uppfylld idag. Det var en kille på minst 170kg rent späck framför mig som gick och pratade med sin polare på riktigt go och bred texasaccent.

-squat-
2007-08-20, 14:27
Allan anser sig själv vara helt fri från fördomar.

hashmannen
2007-08-20, 14:33
Svenskar är korkade...

MVH

regus
2007-08-20, 15:19
Smala killar med hårdrockströjja och som har gele i håret har tjocka flickvänner.

Emil_Larsson
2007-08-20, 15:22
Jag hörde en person säga så här en gång:

Alla rödhåriga är fula..(jag är rödhårig)

Hm....

XroW
2007-08-20, 15:29
Smala killar med hårdrockströjja och som har gele i håret har tjocka flickvänner.

+1

gibfel
2007-08-20, 15:48
Svenskar är korkade...



Resten av världen är mindre smarta än svenskar.

egge
2007-08-20, 15:57
Svenskar är korkade...

MVH

Jobbigt att bo i ett land där man tycker befolkningen är korkad.:(

Pizzamannen
2007-08-20, 16:44
Jobbigt att bo i ett land där man tycker befolkningen är korkad.:(

Det blir bara lättare för mej..:)

MVH

Pizzamannen
2007-08-20, 16:44
Resten av världen är mindre smarta än svenskar.

Usa kanske då jah*whistle*


MVH

Allan
2007-08-20, 18:03
Allan anser sig själv vara helt fri från fördomar.

Wut?

Deceiver85
2007-08-20, 18:10
Men stopp nu, hälften av dina inlägg handlar om vilken skit du tycker jag är. Är det bara mina inlägg av våra respektive som kan handla om personangrepp? Bruka spegeln Deceiver.

Inte alls då, egentligen tycker jag du är rätt rolig, men jag stör mig på att du alltid måste vinna dina debatter, din debatt-ninja! :D

XroW
2007-08-20, 19:59
Wut?

Jag tror det var hans fördom om dig.

-squat-
2007-08-20, 20:41
Jag tror det var hans fördom om dig.

ja

gibfel
2007-08-20, 20:43
Usa kanske då jah*whistle*


MVH



Folk som har mindre än 10st poster på forumet tycker svenskar är dumma för dom har inget vettigare att säga än att påstå att dom själva är korkade. Simple!

Pizzamannen
2007-08-20, 20:48
Folk som har mindre än 10st poster på forumet tycker svenskar är dumma för dom har inget vettigare att säga än att påstå att dom själva är korkade. Simple!

*popcorn*

Deceiver85
2007-08-20, 20:54
Folk som har mindre än 10st poster på forumet tycker svenskar är dumma för dom har inget vettigare att säga än att påstå att dom själva är korkade. Simple!

Folk med mindre än 10st poster på Kolo är mindre värda dem som har över 1000st

Sebbe_H
2007-08-20, 20:58
Folk som inte kan stava som anser att svenskar är korkade.

XroW
2007-08-20, 20:59
Folk med mindre än 10st poster på Kolo är mindre värda dem som har över 1000st

Användare med 1000+ poster utövar endast styrketräning i teorin!

Lexidos
2007-08-20, 21:11
Användare med 1000+ poster utövar endast styrketräning i teorin!

lol