handdator

Visa fullständig version : Hjälp med nytt Ryggpass!


Skeletto
2007-08-18, 20:21
Hallå alla hardcorers! jag är ny här på forumet och även relativt ny inom styrketräning,har kört sen januari i år.

Träning går bra och jag ser fram emot alla pass men har nu kört ryggpass nu sen jag började och känner att jag skulle behöva eran expertis med och skifta saker,ev andra övningar,supersets och alla möjliga roliga och utmanande varianter.

Tänkte ge er en relativt detaljerad beskrivning hur mitt ryggpass ser ut i dag.

Börjar alltid med marklyft
15 reps 50 kg uppvärmning
12 reps 110kg
6 reps 150kg
6 reps 160kg
1-3 reps 170-180 kg

Sen blir det stående rodd
12 reps 80kg
12 reps 90kg
12 reps 100kg
12 reps 100kg

Sen blir det lite pulldowns(brett eller close-grip,varierar varje vecka.ibland båda samma dag)
12 reps 65 kg
12 reps 70 kg
12 reps 70 kg
12 reps 75 kg

Sen går jag in på sittande rodd(v-handtag)
12 reps 70 kg
12 reps 75kg
12 reps 80kg
12 reps 85 kg

Sen brukar jag köra lite old school t-bar.In med stången i hörnan å packa på en massa skrot(har ej riktigt koll på vikten,brukar bara slämga på en massa plattor).
12 reps 4 set.

Sen blir det traps,stång eller hantel shrugs 12 reps 4set,brukar droppseta denna.

Jag kör även baksida axel en dag extra utöver axeldag å kör då den efter ryggpasset.(en polare sa att jag har dålig balans mellan fram å bakaxel)

Skall även nämna att jag gillar chins väldigt mycket men har nu satt chinsförbud en tid farm tills min armbåge blir bättre,tennis arm.Jag fick det besväret i samband med all chins träning men skall genast ta upp chinsen när jag blir bättre å se till att värma upp bättre alt. använda remmar.

Så här ser praktiskt tagit min ryggdag ut och skulle vilja få nya tips på variationer,övningar osv.

Uppskattar alla svar
Må väl å träna hårt:thumbup:

JohnRick
2007-08-18, 20:42
Med stående rodd antar jag att du menar stångrodd (i.e barbell row)? Inte stående rodd som i "upright row" för axlar etc?

Du kan ju annars köra stångrodd mot bröstet, alternativt facepulls för övre rygg och de fiber som är med i leken där.

Skeletto
2007-08-18, 22:50
Tjena John Rick! Tack för svaret,jävligt sjysst bild förresten,gillar dave weckl(är trummis)
Jo jag hade nog lite bråttom när jag skrev stående rodd,menar som du trodde bent rows eller barbell rows.
brukar köra den med antingen handflator upp eller ner.

Facepulls vet jag inte riktigt vad det är för övning?
kan nån förklara

Timme
2007-08-18, 23:01
Marklyft och rodd. Det enda som behövs. Det fixar verkligen allt. I väg och lyft med dig!

Honken
2007-08-18, 23:11
Du glömde ryckdrag (eller shrugs för isoleringsfreaks hehe) ;).