handdator

Visa fullständig version : Mat på flygplan

Beachjohan
2007-08-18, 16:22
Ska flyga till Usa måndag morgon och har ingen lust att äta flygplansmaten.
Får man ta med sig egen mat eller blir de griniga då?
Hört att man inte får ta med dryck men det lider jag inte av.

Johan

k4l_2007
2007-08-18, 16:30
Ska flyga till Usa måndag morgon och har ingen lust att äta flygplansmaten.
Får man ta med sig egen mat eller blir de griniga då?
Hört att man inte får ta med dryck men det lider jag inte av.

Johan

Man får inte ta med sig någon vätska överhuvudtaget, men mat får man nog ta med sig

tigerofsweden
2007-08-18, 16:53
Man får inte ta med sig någon vätska överhuvudtaget, men mat får man nog ta med sig

Är det inte mängden vätska som är avgörande om man får ta det med sig eller inte? Så var det iallafall när vi flög hem från Kroatien, kanske är annorlunda till staterna

Apos78
2007-08-18, 17:02
Varför vill du inte äta maten på planet? GIllar den inte eller tvivlar på dess kvalitet?

Aasa
2007-08-18, 17:07
Bäst att kolla med flygbolaget faktiskt. Man får inte ha vätska i över 100ml behållare numera har jag för mig. Mat får man i många fall inte ta in i landet men däremot ta mig sig och äta på planet.

Bhavna
2007-08-18, 17:09
vilka flyger du med?

Tabbe
2007-08-18, 17:11
Vad är du orolig för?

Flygplansmaten nu för tiden håller högkvalité och görs färsk dagligen. Frächa mackor och schyssta grönsaker är de oftast. Oftast är den näringsrik också.

Chili kyckling och tonfisk mackor var det förra gången jag åkte till usa.

Handcuff
2007-08-18, 17:13
Bäst att kolla med flygbolaget faktiskt. Man får inte ha vätska i över 100ml behållare numera har jag för mig. Mat får man i många fall inte ta in i landet men däremot ta mig sig och äta på planet.

Stämmer. Max 1000ml förpackat i max 100ml/st. Vätska = Allt flytande. Tandkräm, mjukost, krämer vätskor osv.

Till TS: Du oroar dig över skitsaker. Slappna av och koncentrera dig på saker som gör skillnad i praktiken. Din flickvän kommer säkert uppskatta det dessutom.

Action
2007-08-18, 17:30
Får man fråga varför du inte vill äta flygplansmaten?

Har du ingen tävling i Fitness etc på gång feller måste hålla en speciell diet pga sjukdom inns det ingen anledning till att inte äta den. Däremot förstår jag om du vill ta med något extra, då är bars eller proteinpulver och en shaker kanon att ta med.

Rahf
2007-08-18, 19:05
Hur svårt är det att konsumera vattnet på flygplanet? Det är dessutom förmodligen renare än det du dricker på marken ;).

Annars är det gällande vad Action har påpekat.

Beachjohan
2007-08-18, 19:17
Jag håller på med en rätt strik diet nu.
Har precis börjat föra matdagbok.
Senast jag åkte till vegas gick jag upp 8kg (över 6 veckor dock)
inget jag eftersträvar att göra igen.
Ska försöka vara strikt och tänkte det kunde vara skönt att ha koll på
vad jag stoppar i mig på planet.

Kan ju lika gärna slänga ihop lite pasta med kyckling som jag fryser ner och tar med mig.

Rahf
2007-08-18, 19:29
Ingen diet är så strikt att man inte kan släppa på tyglarna under 24 timmar. Inte om man inte ska på någon stor tävling som kräver ett åtsnört intag (BB etc). Flygplansmat är ok, det är inte direkt näringsfattigt och blandningen av makronutrienter är oftast bra.

Du gör som du vill. Vi tipsar bara om saker som gör det lättare. Att hålla på och noja över sådana saker leder till olycka.

Raggis
2007-08-18, 23:38
Jag håller på med en rätt strik diet nu.
Har precis börjat föra matdagbok.
Senast jag åkte till vegas gick jag upp 8kg (över 6 veckor dock)
inget jag eftersträvar att göra igen.
Ska försöka vara strikt och tänkte det kunde vara skönt att ha koll på
vad jag stoppar i mig på planet.

Kan ju lika gärna slänga ihop lite pasta med kyckling som jag fryser ner och tar med mig.

Då är det väl inga problem att äta flygplansmaten? Börja föra dagbok när du väl kommer fram.

machine gun
2007-08-19, 00:08
Du kommer knappast gå upp 8 kg bara pga flygplansmaten. Det är små portioner, så det blir knappast någon stor energimängd även om det skulle vara en energität rätt de serverar. Ofta får man ju dessutom välja mellan två olika rätter numera, iaf på långflygningar.