handdator

Visa fullständig version : Hemmanätverk, HJÄLP!?


TcAnders
2007-08-18, 07:34
Hejsan!


Brandväggsproblemet som jag hade tidigare, men nu kommer problemet jag alltid haft, men som jag nu skall gå till botten med!

Hemmanätverk (LAN) , jag har försökt så många gånger att få till det utan att lyckas.. Hemma har vi tre datorer som sitter i samma router, jag har kört "skapa hemmanätverk" i alla tre, och lagt dom i samma nätverk med namnet HEMMA.
Borde jag då inte se dom andra två datorerna från denna dator i "Mina Nätverksplatser".. ?

Jag har även testat att söka efter datorerna, men utan något lyckat resultat. Brandväggarna har jag testat att stänga av, utan resultat..

Det känns som jag har gjort det mesta, utan resultat..

Så, ni kanske kan hjälpa mig?!.. Tack!

// Anders

Handcuff
2007-08-18, 07:52
Kan bara instämma i att tycka att det är hopplöst. Ibland funkar det för mig...ibland inte. Fattar ingenting :Virro

LarsK
2007-08-18, 09:21
RTFM! MS har en guide i XP (vilket jag antar du har) som är bra. Följ den till punkt och pricka. Google är ett tips när du kör fast.

Piranha
2007-08-18, 09:31
Hejsan!


Brandväggsproblemet som jag hade tidigare, men nu kommer problemet jag alltid haft, men som jag nu skall gå till botten med!

Hemmanätverk (LAN) , jag har försökt så många gånger att få till det utan att lyckas.. Hemma har vi tre datorer som sitter i samma router, jag har kört "skapa hemmanätverk" i alla tre, och lagt dom i samma nätverk med namnet HEMMA.
Borde jag då inte se dom andra två datorerna från denna dator i "Mina Nätverksplatser".. ?

Jag har även testat att söka efter datorerna, men utan något lyckat resultat. Brandväggarna har jag testat att stänga av, utan resultat..

Det känns som jag har gjort det mesta, utan resultat..

Så, ni kanske kan hjälpa mig?!.. Tack!

// Anders

Mja du får gå in under (hela nätverket) (microroft windows bätverk) (hemma)

där under finner du maskinerna i samma arbetsgrupp, efter anslutit dem kommer dem sen hamna i mina nätverksplatser.

TcAnders
2007-08-18, 22:50
LarsK: Jag har kollat varje guide jag kan, det kan jag verkligen lova.. Detta är alltså ett problem jag har haft ett flertal år.. Men nu tröttnat och därför frågar jag på detta forum, där folk kan det mesta om det mesta...

Piranha: microsoft windows nätverk?, Vart finner jag denna mapp?.. Jag tror jag vart in i den förut faktiskt, men då på en utav dom andra datorerna..

// Anders