handdator

Visa fullständig version : K1-stjärna fast för dopning


Pudzianovski
2007-08-17, 16:44
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article583026.ab

Visste inte ens att de testade i K1 :confused:

Bra att tester görs :thumbup:

Daniiiel
2007-08-17, 16:46
Tråkigt för nordstrand, känns lite konstigt att inte fler åker fast. Finns nog ganska många k1 stjärnor som brukar medel man inte får.

regus
2007-08-17, 16:46
Där fick han.
Han verkar inte trevlig.
Edit: Daniiiel: +1. Fast Bob sapp, han är nog ren som en vårblomma. Stabilt psyke.

__P
2007-08-17, 17:05
Mja är väl ingen skräll dirkekt. Satt inte Nordstrand inne ett par år för narkotikabrott?

Pudzianovski
2007-08-17, 17:08
Mja är väl ingen skräll dirkekt. Satt inte Nordstrand inne ett par år för narkotikabrott?

Skrällen är väl att de faktiskt testar tävlande ibland och att de faktiskt hittar olagliga substanser och stänger av folk (eller böter).:thumbup:

Griip
2007-08-17, 17:21
Då kanske han lär sig att ha kortare hår i framtiden

-squat-
2007-08-17, 17:24
http://www.fightermag.se/nyheter.asp?news_id=4939

Mapa
2007-08-17, 17:25
testar dem i k1? va heter han the beast? han kan knappast va ren? 140+ inte är han fet heller :O

hultman
2007-08-17, 17:31
testar dem i k1? va heter han the beast? han kan knappast va ren? 140+ inte är han fet heller :O

Bob Sapp, ja. För övrigt skiter jag fullständigt i om de testar i K-1. Liksom, tror folk på fullaste allvar att de som inte åker dit för doping per automatik är rena eller?

Tigerkotten
2007-08-17, 17:45
Det beror på i vilket land tävlingen hålls, NSAC = USA. I Japan brukar det ej testa folk vad jag vet.

Handcuff
2007-08-17, 17:50
Kanonbra. Testa mer och bredare :thumbup:

Lexidos
2007-08-17, 18:14
Är inte förvånad att just Nordstrand dopar sig, verkar vara en riktigt typ.

hultman
2007-08-17, 18:24
Kanonbra. Testa mer och bredare :thumbup:

Ja, att lägga skattepengar på att finansiera dopingtester är ju kanon. Bodybuilding, alla former av fighting, sprint, amerikansk fotboll, baseboll, styrkelyft, strongman och alla andra sporter där man använder kroppen blir ju så jäkla roliga att kika på när man märker att utövarna bara blir mindre och sämre.

mangemani
2007-08-17, 18:27
helt rätt med böter och avstängning tycker jag.
bara rätt åt alla tävlande som åker fast,inte ett dugg synd om dom.

LadyG
2007-08-17, 18:27
Jag är mest besviken, men inte förvånad. Synd att de inte sätter dit fler fuskare, har hårdare straff och mer internationellt samarbete. Fast det strider emot de ekonomiska intressen som driver K1-cirkusen och Bob Sapp är bra show och mycket sålda biljetter, Nordstrand är det inte. Gissa vem som går att offra då..?

Å andra sidan är det (väl?) som med amerikansk Wrestling, bara inte lika uppenbart att det är uppgjort redan. Om inte rätt fighter leder i sista ronden begär domarna en fjärde och totalt avgörande rond så arrangörerna får det resultat de vill ha. Musashi matchas fram mot lagom motstånd varenda gång (artistnamn taget efter en japansk nationalhjälte också, så nån gång måste han nog vinna K1 för att inte hamna i skamvrån).

Det är bara underhållningsvåld, och som sådant väldigt underhållande. Men jag tycker - trots allt - om att kolla på K1. Hur mycket fiction det än är.

Handcuff
2007-08-17, 18:32
Ja, att lägga skattepengar på att finansiera dopingtester är ju kanon. Bodybuilding, alla former av fighting, sprint, amerikansk fotboll, baseboll, styrkelyft, strongman och alla andra sporter där man använder kroppen blir ju så jäkla roliga att kika på när man märker att utövarna bara blir mindre och sämre.

Vad bryr du dig om skattepengar osv om du ändå skiter i de lagar vi demokratiskt har stiftat här i landet:confused: Du kanske är en sån där "ska ha men inte ge"-person?

Pudzianovski
2007-08-17, 18:33
Ja, att lägga skattepengar på att finansiera dopingtester är ju kanon. Bodybuilding, alla former av fighting, sprint, amerikansk fotboll, baseboll, styrkelyft, strongman och alla andra sporter där man använder kroppen blir ju så jäkla roliga att kika på när man märker att utövarna bara blir mindre och sämre.

Jag vet inte hur de finansierar tester i olika idrotter. Jag tror knappast det är skattepengar som finansierar alla idrotter som du menar.

Det skulle bli mycket roligare om alla vara rena även om resultaten blev sämre. Då kanske tom jag skulle börja se tävlingar igen.

Tigerkotten
2007-08-17, 18:42
Jag är mest besviken, men inte förvånad. Synd att de inte sätter dit fler fuskare, har hårdare straff och mer internationellt samarbete. Fast det strider emot de ekonomiska intressen som driver K1-cirkusen och Bob Sapp är bra show och mycket sålda biljetter, Nordstrand är det inte. Gissa vem som går att offra då..?


Som sagt, NSAC = USA. K1, UFC, Pride. Tvivlar jag har något att säga till om vilka de testar. Kommer Bob Sapp tävla för k1 i USA så åker han nog dit.

LadyG
2007-08-17, 19:12
Som sagt, NSAC = USA. K1, UFC, Pride. Tvivlar jag har något att säga till om vilka de testar. Kommer Bob Sapp tävla för k1 i USA så åker han nog dit.

Jag är inte lika övertygad, men å andra sidan har de ju skärpt dopingkontrollerna de senaste åren så de (amerikanska kontrollanter) kanske skulle kunna glänsa till lite :)

tonedef
2007-08-17, 19:48
Jobbigt för alla rena som måste slåss mot sitt eget psyke pga ALLA (nästan) dopar sig, vilken jävla sport det än gäller.

Magnus
2007-08-17, 19:57
Jobbigt för alla rena som måste slåss mot sitt eget psyke pga ALLA (nästan) dopar sig, vilken jävla sport det än gäller.

ja sporter är aldrig rättvist.

lika bra lägga ner k1/ufc/pride/baseball/bodybuilding/nhl/fitness/bodyfitness/styrkelyft/strongman etc för vem fan vill se fuskare *screwy*

:laugh:

Sonny.
2007-08-17, 20:42
Ja, att lägga skattepengar på att finansiera dopingtester är ju kanon. Bodybuilding, alla former av fighting, sprint, amerikansk fotboll, baseboll, styrkelyft, strongman och alla andra sporter där man använder kroppen blir ju så jäkla roliga att kika på när man märker att utövarna bara blir mindre och sämre.

Ja, helt klart roligare.

JusupWilkosz
2007-08-17, 22:23
Jusup är inte ett dugg förvånad med tanke på vad det är för typ av personer som rör sig runt VBC. Vi kan säga så här, det finns en del killar där som har kännedom om det mesta rörande doping.

Cilia
2007-08-18, 08:36
jag trodde inte svenskar dopade sig.
Det är väl bara utlänningar som gör sånt?

daja
2007-08-18, 10:40
jag trodde inte svenskar dopade sig.
Det är väl bara utlänningar som gör sånt?

Ja men hans farfars far är från Skåne kanske?

Annars blev jag inte det minsta förvånad över att han åkte fast, däremot att de testar k1-fighters var en smula överraskande.

LadyG
2007-08-18, 10:41
jag trodde inte svenskar dopade sig.
Det är väl bara utlänningar som gör sånt?

:D

Nej, svenskar är generellt sett för mesiga för att våga sätta oss upp mot överheten. Vi står i kö och lyder reglerna. Vi är inga rebeller :)

Senast vi gjorde revolt mot nått var väl Dackefejden..?

mathor
2007-08-18, 11:31
Äh, det där tar Rickard med en klackspark och fortsätter att regera i ringen, på ett eller annat sätt.

daja
2007-08-18, 11:33
Äh, det där tar Rickard med en klackspark och fortsätter att regera i ringen, på ett eller annat sätt.

När regerade han i ringen? De gånger jag sett honom på K1-galan i Globen har han en gång varit hyfsad, de andra i stort sett usel och riktigt tråkig att se på.

Greg
2007-08-18, 11:38
Var det han som var med i sista avsnittet av Rallarsving Säsong 1?

polaren
2007-08-18, 11:41
Ja, att lägga skattepengar på att finansiera dopingtester är ju kanon. Bodybuilding, alla former av fighting, sprint, amerikansk fotboll, baseboll, styrkelyft, strongman och alla andra sporter där man använder kroppen blir ju så jäkla roliga att kika på när man märker att utövarna bara blir mindre och sämre.

Det är väl JÄVLIGT bra att få bort fuskare som dopar sig så att rena utövare slipper kliva åt sidan? Eller ?!

Handcuff
2007-08-18, 11:46
Det är väl JÄVLIGT bra att få bort fuskare som dopar sig så att rena utövare slipper kliva åt sidan? Eller ?!

Misstänker att han har omvärderat sitt uttalande. Hoppas då det, otroligt klumpigt skrivet....

Fatalist
2007-08-18, 12:34
Fan vad löjligt, det finns INGEN ren fighter på toppen där... nej.

Fatalist
2007-08-18, 12:50
Jag menar, när inte ens Remy, Semy och Aerts tar grejer, varföär då Richard?

Vilken värld lever folk i?

pabb
2007-08-18, 12:54
Det är väl JÄVLIGT bra att få bort fuskare som dopar sig så att rena utövare slipper kliva åt sidan? Eller ?!

Jo, det är bra, men det motiverar inte stöld...

polaren
2007-08-18, 12:57
Jo, det är bra, men det motiverar inte stöld...

Nu förstår jag inte vad du menar? Vad har stöld med dopingtester att göra?

pabb
2007-08-18, 13:00
uu

Nu förstår jag inte vad du menar? Vad har stöld med dopingtester att göra?

Ja, att lägga skattepengar på att finansiera dopingtester är ju kanon. Bodybuilding, alla former av fighting, sprint, amerikansk fotboll, baseboll, styrkelyft, strongman och alla andra sporter där man använder kroppen blir ju så jäkla roliga att kika på när man märker att utövarna bara blir mindre och sämre.

polaren
2007-08-18, 13:19
uu

Jasså, är det så du menar. Får man inte pengar till dopingtester på annat sätt än genom bidrag så får det gärna vara så tycker jag. Så får man bort missbrukare från träningslokaler och tävlingar. Det är inte stöld.

Nitrometan
2007-08-18, 14:45
uu
De stjäler för att få pengar till dopingtester?

Jo, förresten: Det var i Nevada han blev testad. Där får arrangören betala för testerna. Inga skattepengar är inblandade.

Nitrometan
2007-08-18, 15:14
Hmm. Nu har jag drabbats av lite dåligt minne, men var det inte nåt strul med Nordstrand med en K1-gala i globen också?


Ah. Det var denna: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=651622

Såväl tävlande som tränare och arrangör är straffade för våldsbrott och annan kriminalitet, visar DN:s granskning.
Rickard Nordstrand, 31-åring som tävlar i galans huvudturnering, är fälld för tre fall av misshandel och ett fall av narkotikabrott och har suttit i fängelse.
Joakim Karlsson, 36, har avtjänat fängelse ett tiotal gånger för bland annat grovt narkotikabrott, våld mot tjänsteman och en mängd misshandelsfall.
Och en 33-åring har dömts inte mindre än fjorton gånger, bland annat för grov misshandel, misshandel, våld mot tjänsteman, ett flertal olaga hot och dopningsbrott.

Efter att ha tävlat vid förra årets K-1-gala åkte 33-åringen hem till sin sambo och dödshotade henne samt slog sönder delar av lägenheten, vilket ledde till två månader i fängelse.

DN:s granskning visar att det också på tränarnivå inom Innuendo, och dess dotterbolag Vallentuna Boxnings Center AB, finns personer med kriminell bakgrund. En av de tränare som presenteras på internet är en 37-årig man som under 1990-talet ingick i en ökänd rånarliga och dömdes till fängelse för värdetransportrån.
Som DN tidigare berättat har också Innuendos nuvarande ägare, 35-årige Kasra Ashhami, under lång tid levt i den kriminella världen. Mellan 1990 och 2005 har Ashhami straffats för bland annat misshandel, våld mot tjänsteman, grovt vapenbrott, häleri, försök till grov stöld och kokainpåverkan.

Olof
2007-08-18, 15:40
Har för mig att Bob Sapp lämnade NFL på grund av att han brukat droger. Det är mycekt sorgligt att det finns så mycket droger inom K1. Teknikerna blir färre och färre, medan mindre begåvade fighters med bitch tits vinner på grund av en överlägsen fysik. Plötsligt så började en massa fighters träna på höga höjder med bara kroppen som motvikt. Några veckor senare väger de in nästan tio kilo tyngre med otroligt lågt bf%.

Daniiiel
2007-08-18, 16:18
Har för mig att Bob Sapp lämnade NFL på grund av att han brukat droger. Det är mycekt sorgligt att det finns så mycket droger inom K1. Teknikerna blir färre och färre, medan mindre begåvade fighters med bitch tits vinner på grund av en överlägsen fysik. Plötsligt så började en massa fighters träna på höga höjder med bara kroppen som motvikt. Några veckor senare väger de in nästan tio kilo tyngre med otroligt lågt bf%.

Du har väldigt fel om du tror att det bara är de enorma killarna som brukar steroider, och inte gör dem det för att kontra de enorma killarna heller.

hultman
2007-08-18, 17:16
Misstänker att han har omvärderat sitt uttalande. Hoppas då det, otroligt klumpigt skrivet....

Varför skulle jag ha omvärderat mina åsikter? Jag tycker fortfarane att det är direkt löjligt att läsa alla kommentarer om att det skulle vara synd om "alla andra" som inte åker dit i testerna. Det finns, och detta vet ni, ett stort antal idrottsmän som dopar sig i de idrotter där man både kan tjäna pengar och tvingas ha en stor kroppshydda. I flera trådar har man tagit del av era åsikter kring hur stor man kan bli på naturlig väg, och sällan eller aldrig är det ens i närheten av storleken på en duktig tungviktsfighter. Hur kommer det sig att ni känner medlidande för folk ni inte ens tror är rena, och hur många tror ni dopar sig egentligen? Ta dessutom i beaktelse att fighters och andra idrottsmän som behöver ha bra kondition har svårare att lägga på sig muskler eftersom de ofta tränar konditionen mer än styrkan.

Själv bryr jag mig inte ett piss, och har faktiskt inte en aning om hur många som dopar sig. Däremot är jag övertygad om att mörkertalet är stort.

Handcuff
2007-08-18, 17:20
Varför skulle jag ha omvärderat mina åsikter? Jag tycker fortfarane att det är direkt löjligt att läsa alla kommentarer om att det skulle vara synd om "alla andra" som inte åker dit i testerna. Det finns, och detta vet ni, ett stort antal idrottsmän som dopar sig i de idrotter där man både kan tjäna pengar och tvingas ha en stor kroppshydda. I flera trådar har man tagit del av era åsikter kring hur stor man kan bli på naturlig väg, och sällan eller aldrig är det ens i närheten av storleken på en duktig tungviktsfighter. Hur kommer det sig att ni känner medlidande för folk ni inte ens tror är rena, och hur många tror ni dopar sig egentligen? Ta dessutom i beaktelse att fighters och andra idrottsmän som behöver ha bra kondition har svårare att lägga på sig muskler eftersom de ofta tränar konditionen mer än styrkan.

Själv bryr jag mig inte ett piss, och har faktiskt inte en aning om hur många som dopar sig. Däremot är jag övertygad om att mörkertalet är stort.

Det är ju knappast de det handlar om. Missbrukare och fuskare ska ej få delta i tävlingar och givetvis lagföras enligt gällande rätt. Stäng av dom på livstid från all typ av idrott.