handdator

Visa fullständig version : Starka vindar idag folk...


Angel
2007-08-17, 12:37
Iallafall här, jag cyklade över en bro och blåste omkull, hela dag och cykeln.


Trodde knappt det fanns så starka vindar.

acroyear2
2007-08-17, 12:38
Jag blir alltid sur och svettig när det blåser.

rememberence
2007-08-17, 12:39
http://hem.bredband.net/b137586/IntresseklubbenAntecknar.jpg

L-Sami
2007-08-17, 12:40
Får väl hålla i hatten då.

Cilia
2007-08-17, 12:41
Iallafall här, jag cyklade över en bro och blåste omkull, hela dag och cykeln.
skadade du dig?
Jag tycker det har blåst ordentligt i flera dagar men inte så hårt så jag trillat

Stoltz
2007-08-17, 12:42
Grattis till din första omkullblåsning!
Lite småmysigt enligt mig att cykla i enorma sidovindar. Inte motvindar, det är bara jävligt frustrerande. Sådana där fina smekningar mot kinden från sidan som sedan övergår i en riktigt käftsmäll, direkt från myspys in i hollywoodmilitären. Har man otur får man hollywoodblod över sig också. Men annars är det lungt.

MasterChief
2007-08-17, 12:44
Du hade väl hjälm på din mest värdefulla kroppsdel (syrra som du är och allt) ?

Bra att du är helskinnad. Vindar och halka kan vara förrädiskt.

Rahf
2007-08-17, 12:57
Det är bra surf! YAY SYDVÄSTLIG VIND!

Synd att jag inte har nån våtdräkt, eller bil, eller bräda just nu *cry* får vänta till efter Sthlm.

Angel
2007-08-17, 13:18
skadade du dig?
Jag tycker det har blåst ordentligt i flera dagar men inte så hårt så jag trillat

Stort blödande jack i foten plus att den är uppsvälld som en ballong och gör fasligt ont. Och jag börjar jobba om en timma. Inte bra



Hade ej hjälm så det var tur att jag inte slog i ägget.

Bobbokrull
2007-08-17, 13:46
Varför inte hjälm när du cyklar?

regus
2007-08-17, 14:22
Varför inte hjälm när du cyklar?

Varför inte hjäm när man går på eller hem från krogen?

Daniiiel
2007-08-17, 14:25
Det blåste på riktigt ordentligt idag i jönköping, man fick nästa pressa sig fram i motvind:D

MasterChief
2007-08-17, 14:49
Varför inte hjäm när man går på eller hem från krogen?

Brukar du gå i 30 km/h från krogen?

regus
2007-08-17, 14:55
Brukar du gå i 30 km/h från krogen?

Tror du Angel cyklar i 30 km/h?

Håller man på med cykel på en högre nivå (terräng, åka snabbt osv) så är det självklart, använd hjälm.
Men om man tar sin fyllesnodda damtralla till Ica ser jag faktiskt ingen speciell anledning att använda hjälmen. Om man inte är en liten unge.

MasterChief
2007-08-17, 15:51
Tror du Angel cyklar i 30 km/h?

Håller man på med cykel på en högre nivå (terräng, åka snabbt osv) så är det självklart, använd hjälm.
Men om man tar sin fyllesnodda damtralla till Ica ser jag faktiskt ingen speciell anledning att använda hjälmen. Om man inte är en liten unge.

Du ska inte underskatta Angels cykelförmåga. Oavsett om hon inte tangerar 30 så blir kraften enorm om huvudet slår i backen (Asfalt är rätt hårt). Att cykla i stan är fan farligare än att trampa landsväg i 40. Det är i stan hjälm är vettigt.

Hades
2007-08-17, 16:02
Även om man själv är bra på att cykla kan man ju aldrig förutse hur alla andra människor beter sig i trafiken. Därför är det smart att använda hjälm. Själv gör jag aldrig det ;)

regus
2007-08-17, 16:16
Du ska inte underskatta Angels cykelförmåga. Oavsett om hon inte tangerar 30 så blir kraften enorm om huvudet slår i backen (Asfalt är rätt hårt). Att cykla i stan är fan farligare än att trampa landsväg i 40. Det är i stan hjälm är vettigt.

Cykelhjälm är för ungar och gummor!!!One122"! Roidrage booooaaaaw


Jag skulle nog skämmas om jag använde hjälm. Men det är ju min åsikt. Och jag har rätt till den. *kissass*

egge
2007-08-17, 16:22
Självklart borde man använda hjälm men likt förbannat gör man inte det. Dumdumidumdum

Min ursäkt är att det är klumpigt att bära med sig när man ställt cykeln:em:

Stoltz
2007-08-17, 16:23
Cykelhjälm är för ungar och gummor!!!One122"! Roidrage booooaaaaw


Jag skulle nog skämmas om jag använde hjälm. Men det är ju min åsikt. Och jag har rätt till den. *kissass*

Att skämmas för att använda hjälm när man cyklar är som att skämmas för att man använder kondom när man har sex.

regus
2007-08-17, 16:32
Självklart borde man använda hjälm men likt förbannat gör man inte det. Dumdumidumdum

Min ursäkt är att det är klumpigt att bära med sig när man ställt cykeln:em:
Jag är iallafall ärlig ;)

Att skämmas för att använda hjälm när man cyklar är som att skämmas för att man använder kondom när man har sex.

Nej, inte för mig. Jag har rätt till min åsikt osv.

Edit: Okej. Om någon hittar en snygg hjälm, eller/och en hjälm jag kan känna mig "cool" i så köper jag den direkt.

tjabon
2007-08-17, 17:18
Kontakta närmaste hjälpmedelscentral och kvittera
ut en tuff trehjuling!
:D

Pingu
2007-08-17, 17:29
Här har det inte blåst så mycket i dag.

För 2 veckor sedan så blåste föreningens partytält in i min trädgård. Hörde Karin skrika och såg henne sedan flyga upp i luften säkert 3 meter.
Tältet som kom var 15 m långt och 6 meter brett och idioterna som hade satt upp det hade inte förankrat ordentligt.
Ungarna satt på gräsmattan då det kom kullrande, så Karin snörde sig framför för att skydda ungarna.
Jag löpte dit och lyckades hålla fast skiten, nätt och jämmt ska jag säga. Blir ju några kvaderatmeter tältduk som tog vind.
Jaja ungrna klarade sig men vårat trädgårdsland fick duktigt med stryk.
Hallonbuske och en vinbärsbuske gick sönder, ett av ungarnas körsbärs tråd blev halvt uppslitet (tror ändå det klarar sig), det var träd som dom fick av farsan när dom föddes också.
Våran fågelskrämma gick i miljoner bitar också + massor med fåror i gräsmattan.
Då tältet kom kullrandes så gick benen på det sönder och stack ut åt alla håll, vill inte vet vad som hade hänt om ungarna hade blivit överkörda av tältet.

MasterChief
2007-08-17, 18:39
Edit: Okej. Om någon hittar en snygg hjälm, eller/och en hjälm jag kan känna mig "cool" i så köper jag den direkt.

http://www.cbike.com/images/giroatmosblkbg.jpg

Den här brukar jag onanera till. Allvarligt. Den är snyggare än Jessica Alba.

regus
2007-08-17, 18:44
http://www.cbike.com/images/giroatmosblkbg.jpg

Den här brukar jag onanera till. Allvarligt. Den är snyggare än Jessica Alba.

http://www.theage.com.au/ffximage/2005/10/21/intotheblue_051021035342545_wideweb__300x353.jpg

Och nej. Inte ens den hjälmen skulle få röra mitt huvud
Inte skulle jag onanera till hjälmen heller

MasterChief
2007-08-17, 18:50
Och nej. Inte ens den hjälmen skulle få röra mitt huvud
Inte skulle jag onanera till hjälmen heller

Då kan jag inte hjälpa dig. Men du måste erkänna att det är ganska gay att inte vilja ha hjälm (som kille) pga av den får dig att se "mindre fördelaktig ut"? En Giro utstrålar ju Hi-tech och sportighet så in i helvete.

Cilia
2007-08-17, 19:00
synd att du skadade dig Angel men skönt att det inte blev värre.
det kunde ha slutat illa, särskilt som du inte har hjälm.



Jag cyklar i stockholms innerstad och här har nästan alla hjälm. Det anses inte som töntigt längre, snarare tvätom. Det händer en hel del också som inte har att göra med att man är lite vinglig på styret

regus
2007-08-17, 19:23
Då kan jag inte hjälpa dig. Men du måste erkänna att det är ganska gay att inte vilja ha hjälm (som kille)

Jag är hårdhomo.
Jag skyller väl på uppfostran och samhället.

MasterChief
2007-08-17, 19:35
Jag är hårdhomo.


Å fan. Vad gör du ikväll?

Kurash
2007-08-17, 19:59
Fan på tiden att det blåser lite! Pallar inte åka hela vägen till Köpenhamn för att åka bräda efter kabelbanan, nu åker kiten upp.

internethjälten
2007-08-17, 20:09
Höst på gång nu då med andra ord :-/

Synd att du trillade Angel... :(

Sonny.
2007-08-17, 20:46
Jag blir alltid sur och svettig när det blåser.

Haha! Roligt. Jag brukade bli så arg att jag klippte av mig håret för att inte lida lika mycket.

regus
2007-08-17, 22:44
Å fan. Vad gör du ikväll?

Du, så billig är jag inte.
Men om du kan tänka dig en trisslott, lite folköl och en påse chips. Då blir det åka av.

joriice
2007-08-17, 23:05
Tror du Angel cyklar i 30 km/h?

Håller man på med cykel på en högre nivå (terräng, åka snabbt osv) så är det självklart, använd hjälm.
Men om man tar sin fyllesnodda damtralla till Ica ser jag faktiskt ingen speciell anledning att använda hjälmen. Om man inte är en liten unge.

Nä, men tanken att ha hjälm när det är storm ute och du skall cykla över en bro har heller aldrig slagit dig, att det kan var det "lite smartare alternativet"? :smash:

Sen tycker jag det med, "har du hjälm på dig när du går hem från krogen" var roligt
kommenterat till dig :D

Muskelbyggaren
2007-08-17, 23:23
Jag led å det djupaste av vinden idag då jag tagit skydd från regner under ett tak, men precis när jag njuter av min tillflykt vänder den heltom och jag blir dygnsur av de sneda regnspöna.

benk3
2007-08-17, 23:34
Jag var väldigt nära att blåsa omkull jag med. Men som tur, klarade jag mig precis.

Angel
2007-08-18, 00:04
Haltade in på jobbet idag och sa att jag hade blåst omkull, läkarna och syrrorna tittade skeptiskt på mig. Det äääää saaant sa ja, då bara skrattade dom åt mig. Men nu mår foten bättre iallafall. Körde kallbadoch omläggningar.


Och jag cyklar fort...

Motorbreath
2007-08-18, 00:54
Satt i en bil på en parkering och kände hur vinden ruskade i bilen och såg hur den ruskade i bilen brevid. Inga krafter att leka med dom där vindarna.

christian
2007-08-18, 01:13
....
Och jag cyklar fort...


Mmmmm... och vad har din pappa för en stereanläggning?

*whistle* :em: