handdator

Visa fullständig version : Blåmärke


slungan
2007-08-16, 20:21
Hallo!!
Efter att jag kört hantelpress så får jag som ett blåmärke på högra skuldran,ser ut som jag sprängt blodkärl.(känns lite obehagligt där redan när jag lägger mig till rätta på bänken och ska börja,men det gör inte ont)
Någon som vet vad det kan handla om?

slungan
2007-08-17, 19:11
Ingen som ens har en gissning????????

LadyG
2007-08-17, 19:15
Det kanske blir lättare att få svar om du har en bild på blåmärket?

slungan
2007-08-17, 19:24
Det kanske blir lättare att få svar om du har en bild på blåmärket?


Oki då får det bli på måndag (nästa gång jag kör hantellyft).

Nimille
2007-08-17, 19:38
Du kanske ligger fel på bänken?

slungan
2007-08-17, 19:47
Du kanske ligger fel på bänken?

Tror inte det,har provat att flytta på mig och prova mig fram men det hjälper inte.
Ligger med typ båda skuldrorna på bänken och lite svank på ryggen (har iofs inte ont eller så,det e sambon som e orolig och ville att jag skulle lägga ut frågan).

Superwind
2007-08-17, 19:49
Antagligen har ett blodkärl hamnat i kläm när du legat på bänken... Att det känns obehagligt är bara för att det kommit ut blod i vävnaderna, inget farligt ! Går över om ett par dagar....o skulle det inte göra det så får du kolla upp det !!

slungan
2007-08-17, 20:11
Antagligen har ett blodkärl hamnat i kläm när du legat på bänken... Att det känns obehagligt är bara för att det kommit ut blod i vävnaderna, inget farligt ! Går över om ett par dagar....o skulle det inte göra det så får du kolla upp det !!

Det går över inom ett par dagar, men det blir samma sak varje gång jag kör övningen.
Har tränat så här ,förra året vid Januari 3 mån, i år vid Januari 3 mån, hemma med bänk o vikter, men nu sen typ 3 veckor så har jag börjat träna på östk`s gym i Örsundsbro och det känns som jag kommer fortsätta att träna och inte lägga av efter ett tag.
Mycket bättre åka iväg än att träna hemma (hade inte haft några som helst problem att bygga upp ett gym hemma, men blir så lätt att skjuta upp träningen bara för att man fått in mycke jobb på firman) annat om åker iväg o tränar.