Visa fullständig version : Action förbereder sig.....
Tänkte prova att starta en träningsjournal.
Iaf rätt kul att få skriva av sig lite så här när det närmar sig tävling.
Idag är det exakt 3 veckor kvar till inskrivningen till SM-kval Athletic-Fitness.
Har känt mig väldigt slö senaste dagarna. Mest legat i soffan och svettats. Tror jag haft något lätt virus i kroppen för träningen har gått allmänt seg.
Försökte igår köra lite intervallträning, men benen ville inte det mitt huvud ville. Blev lite mage, korsrygg och vader... Gick sen hem för o äta lite goda proteinmål och avslutade med en timmes promenad.
Nu på morgonen snöade det i Sthlm, så jag fick knata till gymet för en tråkig promenad på löpbandet :(
Nu ska jag vila och ladda inför kvällens chins & dips pass...
Hur ofta tränar en AF kille dips o chins då? De måste ju va lite oftare än vanliga styrketränande
det blir trevligt att föja,krya på dig! och kört hårt!:bpump:
blir kul o följa ett "proffs"
:thumbup:
Everest------------Jag försöker köra chins o dips minst 2ggr i veckan.. Varierar med vikter och utan vikter. Vissa pass blir det bara ett set chins o ett set dips innan jag kör ngt annat.
Davve. *proffs* :D Jag lär mig fortfarande bara... så känns det iaf.
Ska bli riktigt ballt o följa dig inför tävlingen. Tror du att du kan skriva upp typ vad du käkar nån gång ibland så man får lite ider till sin egen deff?
Pretender
2003-04-10, 19:20
säger som davve! Ska bli intressant att följa hur ni överjävliga grabbar kör! :thumbup:
//
Har precis kommit hem från träningen.. Efter 10 minuter på cykeln och lite uppvärmning så blev det 3 set chins o 3 set dips. Kände mig tung trots at jag är lättare än på mycket länge. Inget kul alls. Sliten som fan... Men så ska det ju vara ibland. Utan svackor inga toppar. Gjorde iof nästan mitt pers i både chins o dips så ska väl inte klaga.
Tror vilan jag planerat in nu i ett par dagar är välbehövlig. Blev sen 50 minuter förbränning på Rotex.
Nu blir det en god omelett på 10 äggvitor o lite vitlök med kryddor... gott...
Ska nog sova tidigt idag så man är pigg till morgonpromenaden imorgon. Hoppas på att kunna promenera utomhus... Jäkla snö...
Snö här med grrrr...:furious:
AciDBL00D
2003-04-10, 19:58
Skoj du skrivet lite här kommer följa dig!
Berätta gärna lite om din diet...
Fredagkväll....
I morse blev det iaf 90minuters promenad i lite snöslask, men det fungerade helt ok. hunfrig som vanligt mot slutet så havregrynsgröten va lika god som alltid..
Eftermiddagen spenderades på bilmässan, tog ledigt från jobbet för o kolla bilar med farsan. Fanns en hel del man kan tänka sig att köra, även om jag e nöjd med min lilla bil.
Skulle annars haft vilodag idag men kände mig lätt i kroppen och pigg så det blev 20 minuters intervalllöpning, sen 3 övningar vader och lite mage.
Om det kändes för jävligt igår så känns allt mycket bättre idag. Börjar känna igen de känslorna från förra årets diet. Allt känns skit en dag för att sedan dagen efter känna sig i toppform.
Tänker iaf avsluta fredagskvällen med en lång skön promenad i regnet...
Imorgon får jag :eating: lite mer.. ska trycka i mig lite hamburgare på Max och Sushi på kvällen...
:D
Hur länge har du tränat?!?!
Var förra aret första gangen du ställde upp i AF eller..!??!
*följer med intresse och nyfikenhet*
Originally posted by Mallan
Hur länge har du tränat?!?!
Var förra aret första gangen du ställde upp i AF eller..!??!
*följer med intresse och nyfikenhet*
Jag har tränat i 12-13 år.. lite till o ifrån. Bestämde mig för att tävla i A-F i november 2001 efter att kollat på SM det året. Hade inget vidare utgångsläge, men strikt diet så kom jag iaf vidare till final. Så jag har precis börjat min satsning...:D
Lördagsmorgon... Ska precis ut på en promenad. Väntar in koffeinet lite så jag tänkte vjuda på en liten bild på hur det ser ut 3 veckor före tävling.
Sen blir det en ätardag modell lite lugnare än de senaste lördagarna.
:eating:
Ser bra ut Action, håller med de andra ska bli kul att följa :thumbup:
kanske kommer till västerås och tittar, you never know.. ;)
Ta det lugnt med maten idag...ser valkarna börja komma:laugh: jävlar asså lycka till säger jag bara tycker redan du ser jävligt deffad ut!!!!! Som alla andra..skall bli kul att följa dig så mkt man hinner!:notme:
/Mattin
Jag skulle ha en relativt lugn ätardag.. alltså inte svulla allt för mycket...
Började bra med en 90minuters lång och skön promenad..
Sen in på affären. Va stark även där. Köpte lättyougurth vaniljsmak och Kellogs Red Berries, 2 bitar grovt bröd.... Vid kassan slank det även ner en Pigall dubbelbit.
Käkade 2 tallrikar med yougurt o flingor.. 2 mackor med kalkon... Tänkte jag skulle ha chokladen till efterrätt och det va väldans gott.
Att jag sedan spårade ur en liten stund och fick i mig 600gram riktigt god chokladglass som råkade finnas i min frys e väl inte så farligt.. :-)
Mätt och belåten Action-kille för tillfället.
jaja.. bara jag tar det någorlunda lugnt ikväll iaf.
:eating:
GÖTT!!!..glöm inte jordnötterna!!! har laddat med 600gr som skall ner å idag!!!!:eating:
Originally posted by ToXY
GÖTT!!!..glöm inte jordnötterna!!! har laddat med 600gr som skall ner å idag!!!!:eating:
Inte jordnötter för min del.. har 70gram cashewnötter som antagligen hamnar i magen så småningom
AciDBL00D
2003-04-12, 11:08
Kan vi inte få se en bild på din mage nu?
Originally posted by AciDBL00D
Kan vi inte få se en bild på din mage nu?
hehe.. får se om jag bjuder på en bild ikväll direkt efter sushin.. hehe
Så att Janna ska hitta hit!!
Ja efter påtryckningar så lägger jag ut en bild på hur det kan se ut efter en ätardag.. Stinn värre efter massa god mat..:D
AciDBL00D
2003-04-13, 09:22
Det där var inte mycket till mage :D
Ja då har man varit o kört lite ben.... Började iof söndagen med en 90minuters promenad.. Jäkligt skönt med lite sol för en gång skull, och ingen blåst heller för den delen...
Benträningen gick bra, kan tillägga att jag kör lugnt nu och koncentrerade mig på bencurl och benspark. Blev rätt många sett och lite olika vinklar. Körde mest enbensövningar.
Fick i mig dagens mat lite väl snabbt... har bara 2 proteinmål kvar idag o klockan är bara 18.30... bäh för det.
Kommer bli en lång promenad även ikväll.. Är ju itne långt kvar så nu är det bara att ösa på...
:cool:
Mega Mike
2003-04-13, 18:16
Kör du kvällspromenaden efter sista måltiden?
Originally posted by Mega Mike
Kör du kvällspromenaden efter sista måltiden?
Jag har alltid ett proteinmål efter promenaden....
Solen skiner och värmen börjar komma. Känns mycket lättare med peomenader när det är så här fint väder.. yippie... :D
Blev iaf 70minuter i morse.. Va rätt stel i benen efter gårdagens benpass.
har på förmiddagen varit hos naprapaten och fått mina låsningar i bröstryggen släppta... KNAK!!! Behandlade även min vänstra axel som jag har väldans problem med.. vila är det enda som hjälper enligt naprapaten. Och med vila menade han inte 1 vecka som jag föreslog när tävlingen e över... hm.. hur ska man palla mer än så...
Jag får ösa på nu över SM och ta det problemet sen. Hoppas den håller någorlunda iaf.
Ikväll blir det chins o dips... spännande att se om 4 dagars vila för överkroppen gjort ngt resultat.
Nä.. dags o jobba lite igen.
Kör hårt.
Ja då sitter man här igen framför dumburken... Fast det kan man ju inte kalla den med tanke på allt man lär sig här på kolozzeum... ;)
Har nyligen kört chins o dips med min träningskompis Linda (som för övrigt också ska tävla nu i Maj)
Jag är så glad över att min axel höll passet igenom, den känns en del när jag stretchar, men kände inget under utförandet i chinsen. Så jag kunde släppa på rätt bra exentriskt och tangerade mitt personliga rekord och va nära att klara en reps till..... :hbang:
Dipsen körde jag extra strikt nu när det närmar sig tävling och va nästan uppe på personligt rekord iaf...
(Avslöjar inga resultat)
Det som kändes väldigt bra va att jag gjorde många även på andra o tredje setet.
Sen blev det även 5 set biceps.. Man börjar bli ådrig o hård så då e det jäkligt skoj att bara kolla i spegeln när man kör.. (Fan man börjar bli en riktig spegelbög nu)
tog även några foton i gymet.. ska kolla dem om det e något att visa...
Laddar nu för kvällspromenaden.. Det e ju så nära nu så jag tänker promenera som en galning.
Har för övrigt mått psykiskt bra idag.. vilket jag iof oftast gör...
:kickass:
tackar, nu har man nått att sikta på under de kommande åren. :)
Det ser riktigt bra ut!
Det ska verkligen bli intressant hur det går för dig på SM.. Så lycka till!
Fy fan va less man kan vara vissa dagar.. Är en sån dag då man är irriterad på allt..... bäst o hålla sig inomhus o borta från folk i allmänhet...:devil:
Ja promenad blev det iaf.... :thumbup:
Måste bara ställa den hr frågan... dricker du mkt alkohol????
Originally posted by ToXY
Måste bara ställa den hr frågan... dricker du mkt alkohol????
Nej... kan väl kalla det att man är periodare... Dricker i stort sett bara alkohol på sommaren.... Svårt o låta bli då. Inför en tävling så blir det ingenting. Senast va alltså på nyårsafton.
Hevlete... det kallar jag att man kan hålla på sig !!!
Pretender
2003-04-15, 13:39
Hur har du lagt upp din träning för chins/dips? (eller du kanske inte avslöjar sådana hemligheter) ;)
//
Risken finns att här en nån som kan göra slut på viktade dips tävlingen rätt fort pretender :D
Pretender
2003-04-15, 16:50
Hehe...10 reps med två styrkelyftare på ryggen är väl ungefär det Action tränar på :thumbup: :thefinger
//
Originally posted by Pretender
Hehe...10 reps med två styrkelyftare på ryggen är väl ungefär det Action tränar på :thumbup: :thefinger
//
hehe.. inte riktigt men nästan.... :D
Vilken skitdag man har haft.. inte alls varit på topp.. Har ändå fått det jag ska tärningsmässigt. Tog idag ledigt från jobbet resten av veckan då jag inte har ngt på G där iaf. Skönt nu när det ska vara fint väder.
Va på Nutrition Outlet o inhandlade en burk gott prottepulver som blir som chokladpudding.. smaskigt värre..
Idag har jag annars kört 9 lätta set bröst. 6 set utsida och baksida axlar. Axeln höll igen vilket känns otroligt skönt nu när det är så nära SM.
fick bra pump o massa nya ådror som inte fanns sist jag körde bröst dök upp... :D
Avslutade dagen med intervalllöpning.. lite i uppförsbacke och några slätt.
Som snabba kolhydrater hade jag idag 70gram Ahlgrens bilar... wrooommmm..... Man kan ju få unna sig ngt ngn dag sådär..
Avslutar som vanligt med en timmes powerwalk vid 21.
(hoppas man mår psykiskt bättre imorgon)
Har du tappat mycket styrka under deffen? skulle va skoj o veta eftersom du verkar gå under rätt sträng diet :whipped: :hbang:
Originally posted by Everest
Har du tappat mycket styrka under deffen? skulle va skoj o veta eftersom du verkar gå under rätt sträng diet :whipped: :hbang:
Svårt o säga.. Känns inte som jag tappat någon styrka än så länge. Jag kör givetvis inte lika tungt nu på grund av skaderisken. Kör lite mer högrep och inte så många set. Mest för att underhålla och få pump i muskulaturen...
Fett innebeär ju viss styrka.. Men om jag ser på vikter jag kör 10 reps på så har jag inte tappat något.
AciDBL00D
2003-04-15, 23:16
Hur länge är det tills tävlingsdags?
Hur länge är det tills tävlingsdags?
Action ska väl såvitt jag vet tävla på SM i AF som går av stapeln i Västerås 2-4 maj.
Nu är det "bara" slutspurten kvar Action.:thumbup:
Alla bilder har ju sett bra ut, får hoppas det håller hela vägen till pallen nu också. :kickass:
/pez
Ja det är tävling nu i Västerås.. Kval den 2:e Maj och final den 4:e...
Så dryga 2 veckor kvar... :D
Igår kväll sprang jag med vikter. Bar upp 2 20kg´s plattor till Aerobic-salen. Jäklar vad det suger musten ur benen.
tror jag sprang sammanlagt 800 meter med vikterna och 1000 meter utan.. Vilade givetvis emellanåt.. puh..
Efter det va jag givetvis så trött att det bara blev 5 set vader och lite mage. Avslutade med 50 minuter på Rotex.
Nu på morgonen 90 minuters promenad med min coach. Underbart väder. Hoppas det håller i sig fram till tävlingen.
Morgonvikt efter promenad 85.4..... börjar likna något.
Ikväll blir det chips med dip... :D
AciDBL00D
2003-04-17, 10:22
oj oj här ligger man i hårdträning =)
rotex?
Originally posted by Action
Igår kväll sprang jag med vikter. Bar upp 2 20kg´s plattor till Aerobic-salen. Jäklar vad det suger musten ur benen.
tror jag sprang sammanlagt 800 meter med vikterna och 1000 meter utan.. Vilade givetvis emellanåt.. puh..
Efter det va jag givetvis så trött att det bara blev 5 set vader och lite mage. Avslutade med 50 minuter på Rotex.
Nu på morgonen 90 minuters promenad med min coach. Underbart väder. Hoppas det håller i sig fram till tävlingen.
Morgonvikt efter promenad 85.4..... börjar likna något.
Försöker du ge oss andra dåligtsamvete eller?
/adde
Originally posted by adde
Försöker du ge oss andra dåligtsamvete eller?
/adde
haha.. nej då... Bara kul att skriva av sig lite.. Är glad idag efter mitt pers i chins... :D
Tror nog du ligger i lika hårt....
Va några dagar sen jag skrev här...
Vad har hänt sen sist då. Jo jag ligger i med promenaderna. Var och hälsade på mina föräldrar i påsk och fick i mig ganska mycket mat i lördags.. Höll mig till allt det nyttiga ända tills jag sate mig i bilen för att köra hem. Tryckte då i mig 300gram choklad. gott va det iaf. :D
Kände mig otroligt hängig i söndags så jag sov sammanlagt 25 timmar från lördag kväll till måndag morgon.. Välbehövligt. Nu däremot känner jag mig relativ pigg.
Skönt med sol.. lätt att promenera och röra på sig mycket då.
10dagar kvar... Bara o ösa på... morgonvikt tisdag morgon 84.9
Kör hårt
Kul läsning måste jag säga :thumbup:
Jag funderar själv på att tävla i AF men det blir inte förrän nästa år eftersom jag inte hunnit bygga på mig tillräckligt med massa än, har bara tränat iseriöst i 7 månader.
Jag har deffat i 4 veckor nu, mest för att testa hur kroppen reagerar och för att pressa psyket lite :D
Senaste veckan har det blivit morgonprommisara varje dag och det ger resultat men jag funderar på att lägga in lite intervall-träning alt kvällspromenader också.
Hur mycket cardio kör du utöver morgonpromenaderna? Och hur ofta har du ätardagar?
/Tilda
[QUOTE]Originally posted by tilda
Kul läsning måste jag säga :thumbup:
Jag funderar själv på att tävla i AF men det blir inte förrän nästa år eftersom jag inte hunnit bygga på mig tillräckligt med massa än, har bara tränat iseriöst i 7 månader.
Jag har deffat i 4 veckor nu, mest för att testa hur kroppen reagerar och för att pressa psyket lite :D
Senaste veckan har det blivit morgonprommisara varje dag och det ger resultat men jag funderar på att lägga in lite intervall-träning alt kvällspromenader också.
Hur mycket cardio kör du utöver morgonpromenaderna? Och hur ofta har du ätardagar?
/Tilda [/QUOTE
Jag ökar på min cardioträning ju närmre tävling jag kommer. Började med ca 1 timmes promenader 3-4ggr/vecka. Ökade sedan succesivt tills jag gick 6-7ggr/vecka.
Började sedan lägga in 30min efter träningen på Rotex några ggr/vecka.
Nu sista tiden har jag kört 90 minuter morgonpromenad. Plus 60-90minuter på kvällen (Inte varje kväll)
dessutom intervalllöpning 2-3ggr/vecka för flåsets skull..
Så det blir en del.
Men lyssna på kroppen.. Om jag är sliten och trött så vilar jag från promenaden. händer inte ofta men ibland så.
Tackar för svaret !
Visst är det viktigt att lyssna på kroppen. I och med att jag börjar jobba relativt tidigt måste jag gå upp 05.15 för att hinna med 60 min promenad så det blir slitigt i längden. Ibland känns det att det ger mer att sova den där extra timmen än att gå upp och gå :sleep:
Skönt iaf att det är sånt kanonväder, det gör det mycket lättare.
Vic_1981
2003-04-22, 16:34
du menar inte chins och dips? :em:
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Originally posted by Vic_1981
du menar inte chins och dips? :em:
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Självklart menade jag det... :D
Rob The Man
2003-04-23, 09:33
Ser mycket bra ut det här:)
Ser att du är en riktig kämpe och det kommer att belönas
I promise you tycker du gör en riktig utomordentlig bra
satsning och önskar dig lycka till.
Vilken shape,cuts,seperationer
Bra gjort
Robban
Slartibartfast
2003-04-23, 17:24
Vad jag kan se av bilden på ditt ben har du ganska rejäl droppform på lårmuskeln. Hur grovt är det egentligen? Får du ihop fingrarna precis ovanför knäskålen?
Lycka till i tävlingen! :thumbup:
Originally posted by Slartibartfast
Vad jag kan se av bilden på ditt ben har du ganska rejäl droppform på lårmuskeln. Hur grovt är det egentligen? Får du ihop fingrarna precis ovanför knäskålen?
Lycka till i tävlingen! :thumbup:
Nä det fattas ganska många cm för o få ihop fingrarna.... hoppas det håller i sig över nästa helg också... :D
O tack förresten.
honken.19
2003-04-23, 21:25
vi vill ha mera bilder !! ;)
Ser ju som sagt mycket bra ut nu när tävlingen närmar sig me stormsteg :smokin:
/Håkan
Då sitter man här efter dagens träning...
90minuters promenad i morse i strålande solsken.. Eftersom jag har semester nu så spenderades förmiddagen framför datorn och i soffan... SKÖNT!!!
Satt i eftermiddag i en park och snackade lite med en kompis... ett bevis på att man fortfarande har lite energi över va att man noterade en del snygga tjejer ute.. :D
Kvällens chins o dips bjöd på personbästa både i chins o dips... Efter det gick det inte så bra i andra o tredje setet.. Tappade väl motivationen då..
Körde sedan lite bröst o om jag får säga mitt såg det bra ut..Iaf hårdheten... 30 minuter på Rotex fick räcka idag som kvällscardio...
4 dagar med promenader kvar nu.. Fan det e nära.. :D
Det är bra Action, kämpa på. :whipped: INTE LÅNGT KVAR NU!!
Jag ska snart inleda min diet, har ju några kilon att plocka om man säger så.. :) det blir en utmaning att ta sig ner till -52 igen... men det ska inte vara lätt heller!
du, vi kanske kan ta det där passet efter tävlingen?
har en känsla av att du inte är så rolig att umgås med just nu..
ta inte illa upp ;)
Originally posted by Linn
Det är bra Action, kämpa på. :whipped: INTE LÅNGT KVAR NU!!
Jag ska snart inleda min diet, har ju några kilon att plocka om man säger så.. :) det blir en utmaning att ta sig ner till -52 igen... men det ska inte vara lätt heller!
du, vi kanske kan ta det där passet efter tävlingen?
har en känsla av att du inte är så rolig att umgås med just nu..
ta inte illa upp ;)
Linn.. passet passar mycket bättre efter tävlingen.. Nu har jag mitt o tänka på och är som du säger inget kul att umgås med iaf. :D
Fast jag e faktiskt inte så låg och rätt pratsam på gymet ändå.. Mår "oförskämt bra" för o gå på diet i sluttampen då...
Fettmätning i morse med 3 punkts kaliper... 4,3... hm.. kan det vrkligen stämma.. Skitsamma.. det e iaf framsteg sen sist..
1 vecka kvar nu då.. Snart ut på kvällspromenad.. Allt känns jäkligt lätt nu.. inte ens hungrig. Hjärnan har väl slutat skicka hungersignaler nu.... ingen idé.... :cool:
AciDBL00D
2003-04-24, 20:10
Prova sju punkts metoden se vad du får där...
Valrossen
2003-04-24, 22:49
Ser mycket bra ut det här! Önskar dig all lycka till på SM! :hbang:
Hur länge har du tränat styrketräning?
Imponerad, ser verkligen jättebra ut!
Vore jättekul om du kunde skriva typ varje dag innan tävlingen, hur du laddar å så (om AF-tävlande laddar på ngt spec sätt?)
Lycka till!:hbang:
Jag ska försöka skriva så mycket som möjligt.. beror på hur mycket jag orkar med.. :-)
idag har jag haft en skön dag. 90 minuters promenad. Sen har jag suttit hos frisören i 1 1/2 timme... schysst o fixa till sig lite inför tävlingen o nu i vårsolen... (kallt)
Körde chins och dips nu ikväll... Gick jäkligt bra.. Känner mig sliten i kroppen med presterar ändå mina toppresultat. 4 dagars vila i nästa vecka så kommer det gå kanon på tävlingen.
Allt känns "oförskämt bra" fortfarande... trött o lite vimsig iof..
Är nere på ca 160gram kolisar per dag. Kommer nog inte gå lägre än så...
Nu e det iaf bara 2 dagar kvar för min del med promenader... jäklar vad här ska promeneras.. :D
AciDBL00D
2003-04-25, 20:05
Bra kämpat Action hoppas det går bra på tävlingen!
Tack för all uppmuntran...
Haft en överjävlig dag.. Vägde för jäkla lite i morse.. känt mig alldeles låg hela dagen.. Promenerade i morse och har kört lite ben idag. Men väldigt irriterad på allt o alla...
Höll på o bryta igenom nu ikväll.. Ringde hon som hjälpt mig förra året och lite i år... Fick äta en avocado, keso, lättkaviar... mm va gott.. Åt även lite cashewnötter efter det... Va vrkligen vad min kropp behövde... Helt annan känsla efter det målet mat..
Blir lång promenad ikväll samt imorgon bitti för att kompensera min "mini ätardag"
Nu ser man slutet på äventyret... Tänker på Karin Boyes dikt
"Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.
Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.
Det bästa målet är en nattlång rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast.
På ställen, där man sover blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.
Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr."
den dikten får mig att tänka på vm krönikan 94 som jag sett ettt par ggr:smokin:
Originally posted by Jon2
den dikten får mig att tänka på vm krönikan 94 som jag sett ettt par ggr:smokin:
Japp.. jäkligt bra dikt det där....
Snart har Du nått målet.....Mycket bra kämpat......
Varma lyckönskningar inför nästa helg!
Helena
Att jämföras med den till vänster... Svårt kanske då de är tagna lite olika.. men men...
Inte rikigt samma pose, men man ser tydligt att axlarna är större!
Djävligt bra rygg iaf :thumbup: Det måste va din bästa muskelgrupp eller?
AciDBL00D
2003-04-28, 17:16
Originally posted by Everest
Djävligt bra rygg iaf :thumbup: Det måste va din bästa muskelgrupp eller?
Det är det! Han är gammal motercross körare, om jag inte har fel =)
Ja då har man vilat i 3 dagar... känner mig otroligt utvilad i kroppen och smidig i musklerna... Skönt.
Började igår ladda med kolhydrater.. Åt kanske lite mycket då jag inte själv tyckte att det såg helt perfekt ut i spegeln idag.. Men jag får ladda lite lugnare idag plus att lite mer vätska hinner släppa så kommer det se bra ut imorgon.
Började igår med rakning med engångshyvlar.. bäh vad irriterande.. Sprang o köpte Mach3 istället o då jäklar blev det riktigt kul... Tog sin lilla tid och jag hade bra hjälp av min träningspartner (hon blev ju direktkvalad... fusk.. :D )
Idag börjar jag med färgen... det brukar vara det roligaste under hela förberedelsen....
Sen åker man till Västerås för o installera sig och registrera sig...
:kickass:
AciDBL00D
2003-05-01, 08:50
Härligt, då får man säga det en sista gång innan du åker: Lycka till!
Förväntar oss bilder sen men det har du nog redan förståt
Ser mycket bra ut! Vill bara tillägga - så att alla som inte har hajjat det förrut begriper det nu - att den kroppen är det inte lätt att få. AF-killarna har kroppar som de flesta bara kan önska sig. Det ligger en enorm prestation bakom! Lycka till!
allan
kom igen och :kickass: på sm
Det har varit kul att följa dina sista veckor och få reda på vad en AF gör !
Lycka till:thumbup:
ivandrago
2003-05-01, 13:23
lycka till!!
Hur gick det nu då?? Väldigt nyfiken.. :love:
Så här slutade min SM helg...
Kvalet på fredagen började med symmetri... Där fick jag gå upp på ca 7 särbedömningar av totalt ca 10st... När jag sedan fick resultatet så va jag klar segrare av nästan samtliga domare... Jäkligt skönt...
Chinsen gick även de bra då jag fick upp 24st och va då 2:a med det.
Dipsen dömde Arne bort en hel del trots att jag nästan va nere i ställningen med mina axlar..... Helt sjukt enligt mig och då har jag tävlat på SM tidigare och aldrig fått en enda dips bortdömd.
Då ledde jag inför hinderbanan så jag tog det lugnt i den för o minska skaderisken inför SM på söndagen och jag slutade totalt 2:a på kvalet av totalt 31 startande..
Kvalet gav tyvärr rejält stryk på min vänstra axel som inte pallade med 2 dagars tävlande på så kort tid.. Så jag hade smärtor undser SM..
Detta resulterade i bara 21 chins.. men totalt en 5:e plats på SM..
2:a platsen i symmetrin kommer jag leva på ett tag... :D
Väldigt nöjd med min prestation.. tänker lägga upp några bilder inom kort..
Kan inte mer än gratulera!
Arne: :nono: :D
Kristian
2003-05-05, 06:30
/Kristian
Grymt jobbat :thumbup: :thumbup:
Vet du vart det finns en resultat lista med alla tävlande och dess placeringar :confused: :hbang:
Originally posted by spinkoo
Grymt jobbat :thumbup: :thumbup:
Vet du vart det finns en resultat lista med alla tävlande och dess placeringar :confused: :hbang:
Resultat har ännu inte kommit upp någonstans vad jag vet.
Finns en tråd med lite resultat upplagda här.
AciDBL00D
2003-05-05, 16:00
Grattis, BILDER!
ivandrago
2003-05-05, 16:39
härligt att slitet gav utdelning!! grattis! :thumbup:
Första bilden.. min mage på kvällen dagen före SM.
Ska vi byta mage? :angel:
De där är vad jag kallar 6-pack :hbang:
:hbang: :hbang: :hbang:
Fy fan vilken överlägsen rygg killen i blått hade :angel:
Originally posted by spinkoo
:hbang: :hbang: :hbang:
Fy fan vilken överlägsen rygg killen i blått hade :angel:
Tack tack.... :D
Jag vann symmetrin på kvalet..... :hbang:
Nästan alla domare hade mig som etta... Jag har blå byxor...
Action:
jaha...tänkte inte på hur det är i AF... trodde du blev tvåa av dem på bilden ju...
I byggning är det bara att stå rätt och trycka till, i AF måste man ju hänga och dingla och springa och allt vad det nu är... hajar inte vad det går ut på egentligen...
Fast att det är tufft är det inget snack om. All Credit till de som tävlar :hbang:
Grattis till delvinsten eller vad man ska säga :)
Originally posted by Linn
Action:
jaha...tänkte inte på hur det är i AF... trodde du blev tvåa av dem på bilden ju...
I byggning är det bara att stå rätt och trycka till, i AF måste man ju hänga och dingla och springa och allt vad det nu är... hajar inte vad det går ut på egentligen...
Fast att det är tufft är det inget snack om. All Credit till de som tävlar :hbang:
Grattis till delvinsten eller vad man ska säga :)
Hänga o dingla o springa... Ja du menar att man måste prestera något som styrkemoment och vara snabb i en hinderbana samtidigt som man ska vara hård och visa upp sin symmetri. Något som i mina ögon är mycket tuffare och svårare än BB.
Men visst e jag glad över min delseger. Det är ju ändå symmetrin som de flesta vill vinna :D
jag ska inte skriva vad jag tänkte skriva... för jag har legat ganska lågt på intaget idag och känner mig lite halvt lättretlig.
tar en prottedrink och hoppsar i säng istället!
AciDBL00D
2003-05-05, 21:19
Vad är det för cykelbyxor ni har!?
Bättre visa söta stjärten :D
Jäkla nice fysik, du såg totalt överlägsen ut på lineupen specielt bakifrån :hbang:
ivandrago
2003-05-05, 23:24
brutalt överlägsen rygg! :thumbup:
Jaha.. då har man hunnit med årets första fest. Vi va ett gäng A-F tävlande som gjorde stan osäker... Kharma, Berns, Sture... Avslutades på McDonalds.. :D
Annars har jag hållt både vikten 84-85kg och tävlingsformen hela veckan... känns otroligt lätt att bara få äta lite mer kolisar. Idag något vätskig och lite ångest över alkoholoen igår.. Helt förslappad i kroppen..
jaja.. ngn gång ska man ju festa..
I eftermiddag blir det hockey.. Heja Sverige.. :hbang:
Herkulez
2003-05-11, 12:54
Jaha.. då har man hunnit med årets första fest. Vi va ett gäng A-F tävlande som gjorde stan osäker.
Helt förslappad i kroppen..
things that make u go hmmmm:D :booty:
Ja man ligger fortfarande i med promenader på morgonen och dietmat.
Men jag äter mycket mer än sista veckorna vilket gjort att jag haft grymma pass på gymet sista dagarna. Axeln börjar också kännas bättre nu när den fått vila.
Skippar saltet idag för en fotografering på fredag... ska bli kul och spännande då jag aldrig provat på något sådant förut.
Formen är väl något liknande den som va på SM, något vätskig bara, men utan salt i ett par dagar ska det nog se bra ut.. :-)
o snart e sommaren här.. yippie.. skönt med sol o värme.. om det nu blir ngt sånt i Sverige.
På lördag ska jag :eating:
AciDBL00D
2003-05-14, 16:13
hoppas att vi får se bilderna!
Ja man ligger fortfarande i med promenader på morgonen och dietmat.
Skippar saltet idag för en fotografering på fredag... ska bli kul och spännande då jag aldrig provat på något sådant förut.
Va, dietar du fortfarande??? ojdå, starkt att palla...
Kul att du ska fotas btw. Lycka till, det går nog bra. :thumbup:
Vad ska du fotas för?
Ngt spec?
Ska bli kul att se bilderna.
Fotade lite fran AF i Västeras, men tyvärr var jag lite för langt ifran för att de skulle bli riktigt bra. Nästa är far jag väl komma lite tidigare, om jag inte är med själv förstass ;)
Vad ser du fram emot mest pa lördagen :eating:
Ska inte fotas för ngt speciellt.. För min och fotografens skull.. Men kul att prova på samt skoj att ha bra bilder... Ska se om det blir några bilder man kan lägga ut här.. :D
Ja vad ska jag äta på lördag.. hm.. gått så lång tid nu så jag vet inte vad jag ser fram emot... Det tar jag då.. Men choklad kommer det bli iaf... :-)
Dietar o dietar.. äter iaf minst 1000kalorier mer än på slutet inför tävlingen.. Så jag har energi över som man säger så.. Men kroppen behöver fett... Skriker efter fett... :insane:
Jaha.. så¨då va den motivationen för att hålla formen och äta bra mat över.... Sitter o äter god choklad igen... mmm va det är gott.. :eating: :D
Jaha.. så¨då va den motivationen för att hålla formen och äta bra mat över.... Sitter o äter god choklad igen... mmm va det är gott.. :eating: :D
Mmmm, speciellt mörk, riktigt mörk eller vit choklad med crisp http://mitglied.lycos.de/timbom/Smilies/drool.gif
AciDBL00D
2003-05-21, 16:21
Bilderna inte klara nu!?
Bilderna inte klara nu!?
Kommer snart på en hemsida nära dig... :D
Nu känner jag att det är dags för mig att skriva en träningsdagbok där jag skriver upp vilka muskelgrupper och övningar jag kört. Så får jag se hur länge jag kommer göra det kontinuerligt.
Igår va det dags för ryggen, mitt första riktiga ryggpass på över 1 år... Va så laddad då det e grymt kul och skönt. Dessutom ätit bra och gått upp 5kg sen förra veckans fotografering...:eating:
Började med latsdrag:
40kg*10
60kg*10 (Min skadade axel kändes av i vissa lägen så jag bestämde mig att ta det lugnt med denna övning)
80kg*10
80kg*10
70kg*10
Kunde inte ta i som jag ville på grund av axeln, men blev bara mer laddad inför resterande övningar.
T-bar
40kg*10
60kg*10
90kg*8
90kg*8
80kg*8
Borde vara starkar i denna övning, men hade svårt med balansen med benen på grund av träningsvärk i benen.. ajaj...
Sittande rodd med V-handtag
50kg*10
70kg*10
100kg*10
120kg*8
120kg*6
120kg*6
100kg*8
Äntligen kunde man ösa på för fullt, inget som hindrade mig här. Grymt tryck i ryggen efter denna övning.
Kan tillägga att jag körde alla dessa övningar och set utan dragremmar vilket jag inte är van vid..... gav pump i underarmarna som heter duga...
Avslutade sen med 3 maskiner (3 lätta set per maskin), en där man sitter och sen för armarna i en cirkelformad rörelse, ovanför huvudet o sen ner i knät typ... jag gillar iaf den. :-). Nästa latsdrag med smalt grepp och handflator mot varandra. Avslutade det hela med en maskin för korsryggen.
Kommer väl inte kunna röra mig ur sängen imorgon efter det här, för det första inte van att träna ryggen så hårt. Dessutom inte tränat så hårt på ett tag på grund av tävlingen.
Ha överseende i framtiden över att jag inte kan namn på övningar och på maskiner etc..... Men rätta mig gärna så lär jag mig... Är värdelös på sånt.. Har ju bara lärt mig genom att titta på andra och pröva själv.
//ACTION
:hbang:
Dagens träning...
1 timmes skön morgonpromenad.. träningsvärk i benen men solen sken så jag va bara tvungen.. :-)
Nu ikväll så fick brösten sig en lätt genomkörare.. Där känner jag av axlels så det fick bli lätt.
Snedbänk hantlar
32kg*10
42kg*10
42kg*10
Smithmaskin aningen snedare bänk.
80kg*10
80kg*10
80kg*10
Allt utfördes väldigt strikt
Cable-Cross uppifrån
30kg*10
30kg*10
30kg*10
Stannade längst fram vid varje repetition i minst 2 sekunder för att få maximalt tryck då vikten är så lätt.
Cable underifrån, älskar denna övning för övre bröst.
25kg*10
25kg*10
22,5*10
Stannar även där någon sekund för maximalt tryck
Avslutade sedan med 5 set tunga magcrunches med cable knästående på bänk med rep bakom nacken.. Om ngn fattar vad jag menar.
ca 5 set a 55kg*12
:bpump:
Skoj att se lite pass från dig!
Hoppar du fortsätter skriva
ivandrago
2003-05-23, 19:24
nya b&k fanns på gymmet idag och såg några bilder på dig från AF, såg riktigt grymt ut!! :thumbup:
Originally posted by ivandrago
nya b&k fanns på gymmet idag och såg några bilder på dig från AF, såg riktigt grymt ut!! :thumbup:
Tack tack.. Såg själv bilderna idag.. Va ju 2 bilder, men tyvärr nästan samma bild... Hade varit roligare med två olika.. :-)
Dagens pass... Lite seg efter att sovit rätt lite inatt... hade lite folk hemma o trevligt sällskap..
Bicepscurl rak stång
40*10
50*8
55*8
60*5
65*3
Inte äverdrivet stark i denna övning.. Men har bestämt mig för att bli det. :-)
Tricepspress V-stång i cable:
30*10
45*12
50*12
50*12
Stående Hantelcurl
14*10
28,5*10
28.5*8
28,5*8
Tricepspress bakom nacken liggande på bänk. EZ
35*10
55*10
55*10
55*8
Lutande bänk Biceps curl låst handled:
18*10
18*10
18*10
Cable enarms triceps
15*10
15*12
15*12
Sen va jag helt slut... solig o varm dag.. Varit ute hela dagen från 10.00 till 22.oo med undantag från träningen.
Kul att se dig köra ett par riktiga pass. Ser riktigt bra ut det där asså. Jag skall lätt följa dig om du fortsätter skriva.
ivandrago
2003-05-26, 18:33
fråga: varför växlar du hela tiden mellan biceps och triceps under passet? De flesta menar ju att man ska träna klart en muskel medan blodflödet är igång i den och sedan köra nästa. Har velat köra på ditt sätt med just armar, men folk har avrått mig.
Ett sådant armpass tar max 45 minuter att köra. Tror inte blodflödet hinner minska nämnvärt när jag växelkör. hinner däremot få in en liten vila så jag kan köra fullt på nästa övning för den muskelgruppen.
Det fungerar kanon för mig iaf... Av vilken anledning skulle man inte köra så?
Kan ju tillägga att jag aldrig läst eller följt några direkta råd. Alltid bara lyssnat på min kropp och känt efter vad som känns bäst. möjligvis skulle man utvecklas mer om man följde en massa teorier etc.. men jag tvivlar.
ivandrago
2003-05-27, 20:37
bra inställning :thumbup:. bevisligen funkar ditt sätt också.
Gårdagens benpass...
Hade ont om tid då vi skulle grilla på kvällen så det blev till att köra väldigt intensivt och tungt.
Benpress
100kg*10
200kg*10
290kg*10
350kg*10
350kg*10
350kg*8
Finnen
Långsamma fina 3set a 12 st.
Benspark
50kg*10
80kg*10
90kg*8
90kg*8
70kg*10
Bencurl
50*10
60*10
60*10
50*10
Avslutade med mage i cable, knästående på bänk
55kg*12
55*12
50*16
Höll på attt glömma 2 set vanliga cunches!!
Bör tillägga att benpressen på SATS har ganska stor lutning mot vissa andra gym!!
Är det på grund av midjemåttet som du inte kör knäböj eller finns det en annan anledning?
Min knäskada... Och jag har även haft midjemått i tankarna då jag inte lagt in knäböj i mitt pass.. Kör det dock ibland.
jenan546
2003-05-29, 13:04
Bör tillägga att benpressen på SATS har ganska stor lutning mot vissa andra gym!!
Är det en 60-gradare är det grymt imponerande vikter :thumbup:
Min knäskada... Och jag har även haft midjemått i tankarna då jag inte lagt in knäböj i mitt pass.. Kör det dock ibland.
Vad har du för knäskada? Är lite nyfiken eftersom jag ska operera mitt knä i augusti och undrar lite vad jag kan förvänta mig efteråt.
Dagens pass...
Har fortfarande lite problem med axeln så det är pinsamt låga vikter när jag kör bröst.. prioriterar intensitet, utförande och pump i musklerna.
Hantelpress ca 40graders lutning
22*10
32,5*10
42,5*10
48*8
42*8
Tog helt slut i denna övning.. Fasen jobbigt när man inte kunnat köra bröst ordentlgit på länge.
Lutande i smithmaskin, ca 50 graders lutning.
70kg*10
70kg*10
70kg*10
Cable uppifrån, stannar då i främre läget ca 1-2sek per rep.
35*10
35*10
35*10
Likadant fast nerifrån för övre bröst.
25*12
25*12
22*14
22*10
Avslutade sen med 5km löpning... Har inte sprungit så långt sen typ högstadiet. Kör ju mest intervall.. Tiden 27minuter va inte den bästa.. Men snart ska jag pressa mig ner mot 20 tänkte jag. Sprang på 19 blankt när jag va 15.. :D
Nu e det helg o jag ska ha det så skönt i solen...
vikten ligger på ca 87-88kg.. lagom sommarform..
Lördagens träning:
Morgonpromenad 1.45min med min coach... blev rätt lång.. men väldigt skönt.
Efter o tryckt i mig 2 mål mat bar det av till gymet för ett pass vader.
Vadpress i benpressen
100kg*10
200kg*10
300kg*12
300kg*11
300kg*8
300kg*8
300kg*7
Sittande vadpress, blev riktigt fina strikta set.
40kg*12
60kg*8
60*8
60*8
60*7
Stående vadpress, inga viktmarkeringar på denna, utan bara nivåer.
10:an 10reps
Fullt mag*8
Fullt mag*8
Fullt mag*8
Fullt mag*10 (Tvingade upp ett par extra i sista setet)
Kunde knappt ta mig uppför trappan till sista övningen.
Sittande vadpress i maskin, ej låst knäled ett ben i taget:
30kg*12
30*15
30*16
30*14
30*12
Ja då kommer man inte kunna gå imorgon då...
:bpump:
Det är så man tränar vader!!!
Originally posted by Pecca
Det är så man tränar vader!!!
Prioritering... :D Någon gång ska de väl fan växa... får se hur det kommer gå med festandet ikväll.. Dans kan jag väl glömma på en gång... man kan ju alltid hoppas på lite :love: men definitivt lite :cheers: Och vem vet.. kanske tom slutar med :kinky:.....
no1fitness
2003-06-01, 02:05
Kul att läsa om dina förberedelser !
När är nästa tävling ?
Kör på med din vadträning ! Trägen vinner !:hbang:
Originally posted by no1fitness
Kul att läsa om dina förberedelser !
När är nästa tävling ?
Kör på med din vadträning ! Trägen vinner !:hbang:
Vet inte när nästa tävling är... Definitivt SM igen nästa år om kroppen håller och hälsan och humöret finns där när det blir dags att inleda dieten.
Funderar även på att lägga in ngn tävling i Norge i samband med SM.. Slipper ju kvala nu ett par år framöver så då kan det va kul att kämpa lite mot de norska :D
Prioritering... :D Någon gång ska de väl fan växa... får se hur det kommer gå med festandet ikväll.. Dans kan jag väl glömma på en gång... man kan ju alltid hoppas på lite :love: men definitivt lite :cheers: Och vem vet.. kanske tom slutar med :kinky:.....
å hur slutade kvällen :naughty:
no1fitness
2003-06-02, 02:44
Vet inte när nästa tävling är... Definitivt SM igen nästa år om kroppen håller och hälsan och humöret finns där när det blir dags att inleda dieten.
Funderar även på att lägga in ngn tävling i Norge i samband med SM.. Slipper ju kvala nu ett par år framöver så då kan det va kul att kämpa lite mot de norska :D
Det är lite dåligt med svenska AF tävlingar tyckar jag...Det är bara DC och SM eller har jag fel ? I Norge finns det faktiskt en del att välja på. Som tur är så läggs de flesta tävlingarna i närheten av Oslo...:naughty: eftersom jag bor där.
Det är lite dåligt med svenska AF tävlingar tyckar jag...Det är bara DC och SM eller har jag fel ? I Norge finns det faktiskt en del att välja på. Som tur är så läggs de flesta tävlingarna i närheten av Oslo...:naughty: eftersom jag bor där.
Ja det är ju perfekt för dig att ha så nära... Borde ju finnas möjligheter att arrangera någon lite rolig tävling i sverige typ 2 veckor efter SM. Lite tråkigt att bara tävla 1 gång per år. Men jag skulle heller inte orka dieta 2ggr/år så tävlingarna måste ligga nära varandra.
Nu blir det en lätt promenad i solskenet...:D
Dagens träning.
Morgonpromenad i det underbara sommarvädret 1.40
Rygg!! Jag har tänkt köra rygg nu under sommarhalvåret en gång i veckan för at sedan när jag börjar med chinsen lägga ner ryggträningen igen. Det va ett år sen jag körde rygg ordentligt sist och det är fruktansvärt kul att köra hårt nu :D
Kör alla övningar utan dragremmar.. Jäklar vilket tryck man får i underarmarna...
Latsdrag: Axeln börjar kännas bättre men jag får fortfarande köra rätt lätt och extremt strikt:
50*10
70*10
80*12
90*10
90*8
80*8
Rodd: En av mina favoritövningar.
60*10
90*10
120*10
127,7*8
133,5*8
133,5*7
T-bar: Hade problem med balansen när jag körde på 90kg så jag fick gå ner till 70 istället. Hade varit schysst om man kunde ändrat lutningen på fotplattan.
30*10
70*12
90*8
70*12
70*10
Maskin för lats med låst armbågsled, hjälp vad heter den?? Pull over head lats... haha
Nivå 16*8
Nivå16*8
Latsdrag i maskin med smalt grepp handflator mot varandra
Fullt Mag*10
Fullt Mag*8
Fullt mag *8
Avslutade med en timmes promenad runt Årstaviken med min coach.. Kanonväder.
Vänta nu...Du körde rygg på riktigt, men skippade marklyftet? Av vilken anledning?
Originally posted by Castro
Vänta nu...Du körde rygg på riktigt, men skippade marklyftet? Av vilken anledning?
Kört marklyft kanske 5ggr i mitt liv.. Mest för att se hur mycket jag klarar att lyfta ungefär... Har problem med ländryggen i den övningen. dessutom har jag rätt rejäla limpor (magmuskler) på sidan som jag inte vill ska växa mer.
Dagens träning
promenad i solskenet 1.45
Idag va det dags för benen, adrenalinet va på topp o jag fick till ett bra pass med hög intensitet:
Benpress:
100*10
200*8
290*8
350*8
370*8
370*8
370*8
Körde 8:or idag och kände mig stark. det va någon som frågade tidigare vilken lutning det är på benpressen. Det är alltså en 60 graders benpress!!
Utfall
70kg*15
70kg*14
Finnen
3 set a 10st. Kunde gå riktigt djupt och behövde inte trycka ifrån så hårt i läget längst ner!
Benspark ett ben i taget
35kg*12
30*12
30*12
Bägge benen
60*10
60*10
Utsida ben i benspark
25*12
25*10
25*10
Bencurl ett ben i taget
25*12
30*10
25*12
Bägge benen
55*10
55*10
Avslutade med en lugn promenad i kvällssolen... Kommer nog ha ont i mina stackars ben imorgon... :bpump:
fick man vara månadens profil också.... o det på en väldigt bra hemsida.. :D
Sport & Prestation (http://www.stefancroona.com/ssp/ssp/index.htm)
Respekt!!
Grattis!:thumbup: Fina bilder...:naughty:
Dagens pass: Armar, kände av lite efter ryggpasset i förrgår.. lite sliten i fästen och underarmarna.
Stående bicepscurl!
20kg*8
40kg*8
50kg*6
60kg*5
70kg*4
70kg*4
60kg*6
Liggande press för triceps
40kg*10
60kg*9
50kg*12
50kg*10
Stående bicepscurl med hantel:
28kg*6
28kg*6
28kg*6
Pushdowns triceps
40kg*15
55kg*8
50kg*9
50kg*8
Sen körde jag typ 6 set mixat triceps pushdowns med rep och bicepscurl i cable.
avslutade med 4 set mage.
no1fitness
2003-06-05, 03:08
:hbang: :D
Dagens träning!
Promenad som vanligt 1.40.. svettigt värre då det va jäkligt fuktigt i luften... Lite ont i benhinnor efter vätska från gårdagens 31års kalas med smörgårdstårta o chips ostbågar o annat gott... morgonvikt tom 89,5
Så va det dags för vader igen...5 dagars vila sen förra grymma passet..
Vadpress i benpressen (60 graders)
100kg*10
180kg*10
260kg*8
310kg*8
310*8
310*8
310*7
310*6
Sittande vadpress med låst knä!
60kg*8
60kg*8
60kg*7
60kg*7
60kg*6
Stående vadpress
halvt mag*10
Fullt mag*8
Fullt mag*8
Fullt mag*8
Fullt mag*8
Fullt mag*10
Som vanligt orkar jag 2 till med lite fusk sista setet.. Struntade i enbenspressen idag.. Kunde knappt gå ändå.. :hbang:
Ska köra på med ett sånt pass var 5:e dag nu i en dryg månad till sen vila några veckor så får vi se om det hänt ngt..
"Favoritövning: Cablecross för ovansida av bröst"
... Skäms på dig Action! :devil:
inte lite vadträning det där
Originally posted by clash
"Favoritövning: Cablecross för ovansida av bröst"
... Skäms på dig Action! :devil:
Ja men min motivation till det står inte med..... hehe
Fast just nu e min favoritövning sittande rodd med extra hantel på viktmagasinet, plus benpress med ca 400kg i viktplattor....
ooooo en kändis :) coolt!
Originally posted by Grahn
ooooo en kändis :) coolt!
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
lite mer än så krävs väl iaf för o kallas kändis....
Nah... mer förtjänt av titeln kändis än alla dokusåpa wannabes iaf. :D
Originally posted by Grahn
Nah... mer förtjänt av titeln kändis än alla dokusåpa wannabes iaf. :D
kan jag nog hålla med om....
ser bra ut! Du såg helt klart bättre ut än alla på lineupen dessutom!! Fortsätt så!:hbang:
Ps. hur exakt kör man den cableövningen? man sitter ned va?
Och drar den fram sedan upp? typ..?
Originally posted by MIGGE
ser bra ut! Du såg helt klart bättre ut än alla på lineupen dessutom!! Fortsätt så!:hbang:
Ps. hur exakt kör man den cableövningen? man sitter ned va?
Och drar den fram sedan upp? typ..?
Jag står upp och drar ihop rätt långt ned.. stannar till o frå grymt tryck i bröst.. Den tar bra för övre bröst. Plus att det ser grymt ut när man e hård.. :D
Dagens träningspass.
vilat i 4 dagar från allt bzad träning heter. Kroppen sa ifrån helt enkelt... Så idag va det jäkligt kul men det blev mest snack. Körde bröst o kan fortfarande inte mata på för fullt på grund av axeln
Snedbänk hantlar
28*10
35*8
48*8
48*7
48*6
Snedbänk smith, långsamma strikta
70*12
70*10
Pullover liggande på bänk
3*42kg*10
Cable avanifrån
35*10
40*8
40*8
40*8
Cable nedifrån
25*10
25*10
22,5*10
22,5*10
Mage crunches med rep knästående på bänk:
45*15
50*12
55*12
55*10
50*15
TV-shop magövning med stång
3set a 15reps
Äntligen va det dags för rygg igen... Tränade idag med Linda, ger definitivt inspiration då jag inte känner ngn som kör så hårt i varje set.
Latsdrag: Axeln kändes inte alls idag. skönt.. man kan snart börja lasta på lite mer.
35*10
70*10
90*10
90*10
90*8
Rodd: Favoritövning nummer 1 för tillfället
70*8
100*8
140*6
120*8
120*8
T-bar (räknar ej vad stången väger)
50*8
80*10
85*8
85*9
Korsygg technogym maskin
60*10
75*12
75*12
Latsdrag i technogym maskin, smalt grepp
FM*14
FM*14
FM*14
Känner mig fylligare än på länge.. morgonvikt på 89,4.. farligt nära 90gränsen. Kul att träna med Linda idag, måste bli oftare..
Nu blir det vila o massa sömn :angel:
Gårdagens träning. Biceps och lite axlar.
Stående bicepscurl: Lyckades med lite hjälp få upp 2*5 på 70. börjar likna ngt.
20*10
40*10
60*5
70*5
70*5
Stående Hantelcurl, ngt svagare än vanligt, men hög intensitet.
26*8, 26*6, 26*6
Biceps i cablecross (korset)
25*10, 35*8, 35*6, 25*8
Rotatorcuff in-ut
5.5*12, 6.7*10, 6.7*10
Rotator ut-in
5.5*12, 6.7*12, 6.7*12
Rotator ned-upp
5.5*12, 6.7*12, 6.7*10
sittande hantellyft t sidan
12*12, 12*11, 12*11
Baksida axlar, magposition på lutande bänk
12*10, 12*10, 12*10
Kändes inget i axlarna vilket va skönt.. Börjar läkas mer o mer...:D
Sprang sen 2000 meter utan att ta ut mig alls, ska se vad man kan pressa sig ner på för tider. Kan tyvärr inte spurta på det löpband jag kör på då max hastighet är 16km/h.
Tid 8.55
Mål, att innan Juni slut sprungit på 8.00
Excentrisk magcrunches på bänk med 2 fitness-tjejer hängandes i varsin axel.. :D
Gjorde förresten igår en fettmätning, första sen SM då jag hade 3,3% enligt 3-punkts kaliper.
På 1 månad har jag gått upp från drygt 84 till 90,4(Fy Action. skulle ju inte över 90 nu i sommar) och till 9,1%. Jäklar vad man kan tappa fort även fast jag fortsatt med morgonpromenader och ätit bra men mycket mat.
Hur ser formen ut vid dryga nio procent bf då?
Vore kul att se skillnaden jämfört med tre...
AciDBL00D
2003-06-13, 09:23
Excentrisk magcrunches på bänk med 2 fitness-tjejer hängandes i varsin axel.. :D
Verkar vara skoj övning det där
Verkar vara skoj övning det där
Rekommenderas varmt.... :love:
Idag blev det ben med Linda.. Började givetvis med min favorit övning... :-)
Benpress Va rejalt uppvärmd så jag behövde inte lika många uppvärmningsset. Alrdig tidigare kört på 400kg men det gick ju hur bra som helst.
150*10
330*10
370*14
400*12
400*8
330*15
Utfall:
70*12
70*12
80*12
Finnen: Andra setet körde jag i början nästan helt utan hjälp med händerna, därav så få.
12
7
10
Benspark
75*10
75*10
70*8
Bencurl
55*12
55*10
55*10
Sen blev det Tacos... mumsigt.
4:e lunchen i rad på www.moonoo.se grymt gott som alltid :eating:
Fy för bövelen vad stark du e. GJ :hbang:
no1fitness
2003-06-14, 03:47
Originally posted by spas
Fy för bövelen vad stark du e. GJ :hbang:
Håller med !!:hbang:
Håller med !!:hbang:
Det e visserligen en 60 graders benpress. Men jag går aldrig speciellt djupt då jag dels har ett opererat knä. Jag vill också ha kontakt med rygg och rumpa hela rörelsen.
Sen är huvudsyftet framsida ben och den får jobba hårt även om jag bara går ner till 70-80graders vinkel. Får iof ont i gluteus ändå..
De andra övningarna kör jag ju inte så tungt i.
Men till slut håller jag med iaf.. Inte sett någon på mitt gym förutom en 130kg´s kille som är i närheten av de vikterna på benpressen :hbang:
Nu är det ju inte bara ditt senaste benpass som ligger uppe i denna journal utan här kan vi granska din fulla styrka och den verkar grym!
Nu är det ju inte bara ditt senaste benpass som ligger uppe i denna journal utan här kan vi granska din fulla styrka och den verkar grym!
Sant... :D o tack kanske man ska säga... hm...
E nog jag som bara ser mig som stark i 2 övningar, benpress o rodd..
Fått en liten kick nu efter tävlingen. Aldrig kört så tungt i vissa övningar, speciellt inte med en relativt låg vikt som 89. Blir tungt ett tag till.. sen får det bli lite lättare igen framåt hösten.
Okej, men vad är det man tjänar på den lätta träningen? Att man tar igen sig eller?
Länge sen jag skrev... Men jag satte ju upp ett mål att springa 2000 meter under 8 minuter innan Juni slut. Igår så sprang jag 2500 meter på 9.57 hade mellantid på 2000m på 8.03. Tyvärr tar löpbanden 30sekunder på sig innan man fått upp farten och jag kan inte heller spurta i slutet då max hastighet är 16km/h.
Ska leta upp ett annat löpband och ha lite flygande start så ska man nog klara av 7.30 inom snar framtid.
Skulle det inte vara bättre att mäta ut en 2 kilometers sträcka ute i naturen? Mycket härligare jue!
Skulle det inte vara bättre att mäta ut en 2 kilometers sträcka ute i naturen? Mycket härligare jue!
jaja.... har inget spår här i närheten.. o asfalt e inget bra för mina knän.. Finns iof Nacka reservatet i närheten. Ska prova det. Fördelen med löpband är att man lätt kan hålla en bra fart utan o tappa :D
Dagens pass!!
Marklyft (Körde senast i November lyfte då 220kg)
60*10
100*10
140*8
160*4
180*4
200*1
180*6
160*8
Gick hyfsat trots att jag va seg o inget adrenalin.. klarar nog 220 nästa gång. Vore schysst att klara 240 med den vikt jag har idag (90kg)
Chins
2*10st Ville bara känna hur det kändes då jag inte kört sen SM.. Axlen kändes helt ok.. men ska ta det lugnt någon månad till.
T-bar
4*80kg*10
Latsdrag i maskin med smalt grepp
3*100*10
Rodd i maskin med sitsen långt ner.
3*Nivå 10*10
Du e som sagt äckligt stark. Får man fråga hur du brukar lägga upp din chins och dips träning när du inte håller på att tävlingsförbereda?
Tjena Action bara att instämma med massan du är grymt imponerande! :hbang:
Förresten vet du vem Anders Tengvert är?
Originally posted by spas
Du e som sagt äckligt stark. Får man fråga hur du brukar lägga upp din chins och dips träning när du inte håller på att tävlingsförbereda?
Har inget upplägg där faktiskt.. Men brukar köra ett max set för att sen köra med vikter. i slutet blir det mest utan vikter och fler reps.. Ska fundera ut ett bättre upplägg nu så jag förbättrar mig till nästa SM.
Originally posted by Linnet
Tjena Action bara att instämma med massan du är grymt imponerande! :hbang:
Förresten vet du vem Anders Tengvert är?
Jo jag vet vem han är.. Måste vara sveriges mest flitiga A-F tävlande. Ä rju med överallt o lite till.. :D Duktig e han också.
ok, han har en affär i Karlstad där jag är inne och handlar då och då. Brukar prata lite om träning rent allmänt och så, men ni tävlar inte i samma klass eller?
ok, han har en affär i Karlstad där jag är inne och handlar då och då. Brukar prata lite om träning rent allmänt och så, men ni tävlar inte i samma klass eller?
Nope.. han e kort o jag lång... :D
Valrossen
2003-06-30, 20:00
ok, han har en affär i Karlstad där jag är inne och handlar då och då.
Fitness Store?
Har inget upplägg där faktiskt.. Men brukar köra ett max set för att sen köra med vikter. i slutet blir det mest utan vikter och fler reps.. Ska fundera ut ett bättre upplägg nu så jag förbättrar mig till nästa SM.
Ok, thx.
Valrossen> jepp, stämmer.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.