handdator

Visa fullständig version : Mitt schema (om ni godkänner!:))


basselona
2007-08-15, 23:35
Tänkte hoppa på ett nytt träningschema, någon som har nå åsikter eller tips? Är rätt bra tränat rakt igenom efter ha idrottat(fotboll,hockey inkl. fys och barmark) hela livet och tränat sporadiskt på gym under tiden.
20 år och gymmar på en rätt seirös nivå när jag väl är igång men har haft problem med tid av tidigare idrottande, vilket jag nu inte har pga nyligen operarad fot.


måndag: bröst, triceps
tisdag: ben, mage
onsdag:
torsdag: rygg, biceps, (underarm)
fredag: axlar, (mage)
lördag:
söndag:


bröst: 3x8
bänkpress, lutande bänk, flyes. varierar fria vikter/stång på bänk/lutande. flyes fritt alt uppåtlutande cablecross
triceps: 3x8 utom sista 2x ca8
puschdown, smal bänk i smith(bakvända armar), puschdown med en arm åt gången som sista utpumpare.

ben: 3x10
knäböj, benspark, hamstring curl, utfall
mage: 3x(stupar)
situps, sneda situps, benlyft

rygg: 3x8
hantelrodd, last drag, sittande rott(varierar smala breda), marklyft, Shrugs
biceps: 3x8
rak stång, z-stång(ställning under som koncentrerar), hantelcurl.

axlar: 3x8
press bakom nacke/hantelpress, hantellyft fram,sida&framåtlutade, drag till haka.


Som grund, sen sker det ju viss variation och utväckling av övningar.
Kastar in lite kondion och bränning i form av pronmenader (även lite löpning men har nyligen opererat fot så får ta det lugnt med det ett tag.)


Hoppas på reaktioner och tips *flex*
Skulle vara guld om någon hade något "vakna till liv"tips innan träning på vad ni använder så man känner att man är på g, tex någon mat,frukt eller dryck :)

Raggis
2007-08-15, 23:59
Först och främst: Vad är ditt mål med träningen? Tycker ditt schema ser rätt så basic ut, en vanlig 4-split. Håller du på att gå ner i vikt?

Lite för mycket discoövningar imo. Men, du kanske är en discobyggare ;)?

Koffein ger en boost. Men, bör nyttjas med respekt, iochmed att man lätt kan fastna i det träsket. Personligen, så skulle jag avstå från att ta det.

Justja, en grej. Kom ihåg att köra dom tunga basövningarna först. Fler muskler involveras, och därmed krävs det mer energi (logiskt).

schabo-labo
2007-08-16, 00:04
Lägg in axel-träningen på bröst/triceps-dagen, så slipper du splitta upp så mycket.

basselona
2007-08-16, 00:21
Lägg in axel-träningen på bröst/triceps-dagen, så slipper du splitta upp så mycket.

Ja är heelt slut efter bröst o triceps så än så länge funkar inte det iaf :em:
Har den "lasten" ja måste köra slut på mig varje set o då blir jag lite seg mot slutet :)

Vill nå tillbaka till min gamla form som finns där inne sedan innan operationen, är rättså lättränad när ja väl släpar mig ner och till en början äre väll valkarna som måste bort men näre väl är ordnat o man känner sig iform äre väll större former som hägrar *drool*

delta_mats
2007-08-16, 00:28
Först och främst: Vad är ditt mål med träningen? Tycker ditt schema ser rätt så basic ut, en vanlig 4-split. Håller du på att gå ner i vikt?

Lite för mycket discoövningar imo. Men, du kanske är en discobyggare ;)?

Koffein ger en boost. Men, bör nyttjas med respekt, iochmed att man lätt kan fastna i det träsket. Personligen, så skulle jag avstå från att ta det.

Justja, en grej. Kom ihåg att köra dom tunga basövningarna först. Fler muskler involveras, och därmed krävs det mer energi (logiskt).


Jag kan inte se så många discoövningar faktiskt.

Raggis
2007-08-16, 00:31
Jag kan inte se så många discoövningar faktiskt.

Nja, många och många. Allt är väl individuellt. Grundar bara det jag säger på hur jag själv kör. Kanske jag som är för anti-disco ;)

nossralj
2007-08-16, 19:30
Ser bra ut.