handdator

Visa fullständig version : Fluff goes buff (förhoppningsvis)


fluff
2007-08-15, 20:55
Fluff goes buff

Disclaimer: Dags för lilla jag att försöka mig på någon form av träningsjournal. En varning kan utfärdas redan nu: du som letar efter massiva vikter, tjurbröl och magnesium kan sluta läsa här. Jag använder mig av vikter du inte trodde fanns tillgängliga och då menar jag inte på den övre viktskalan ;)

Info: Är 25 år gammal, bor i de småländska skogarna och började träna tillsammans med zcream här på forumet när jag var 16 och hade en bra utveckling fram till 20 då jag började högskolan och la träningen på hyllan. Något halvår senare började även den lilla mardrömmen. Vad som utlöste den var en helt vanlig diet, som egentligen aldrig hade behövts. Vad talar jag om? Har en ganska lång historia med ätstörningar bakom mig och har sedermera förlorat det mesta av den muskelmassa jag hade åren innan. Kalorinivån i kombination med hög träningsbelastning och aktivitet har varit katastrofal. Med hjälp av släkt, vänner och arbetskamrater håller jag dock på att få denna negativa trend att vända, men det är ingen direkt dans på rosor och något som går över en dag. Även tacksam för de träningsråd jag fått i tidigare trådar av folk på forumet.
Jobbar inom vården, semiaktivt arbete dvs. På fritiden blir det inte överdrivet mycket rörelse, sitter stilla en hel del och klämmer på Xbox-dosan och försöker plugga in lite gymnasieämnen.

Träning: Jag tar dagarna som de kommer och kommer träna i form av helkroppspass, två-tre dagar per vecka, minimalt med cardio och förhoppningsvis med maximal glädje. Känner jag för att ändra något gör jag det, träningen måste för mig kännas rolig.

Kost: Här kommer väl det stora. Ska försöka hålla mig på en rimlig nivå för att sakta gå upp i vikt. Antagligen kommer jag i början väga viss mat för att få ett humm om kalorinivå tills dess jag ser att nålen på vågen börjar peka uppåt. Kan kanske låta dumt att väga mat med tanke på de problem jag har/har haft, men personligen tror jag risken är större att jag äter för lite och inte "vågar" lägga på den där extra potatisen eller köttbiten annars. Inleder på cirkus 2200-2300 kcal per dag för att se vad som händer.

Stats: 25 år, 185cm, ~64.6kg

Mål: För det första att få ordning på kosten och lägga på mig ett par kilon. Efter det kan jag börja tänka på andra mål.

Som referens hittade jag även min trevliga träningsdagbok från 2002. Vikten låg på i runda slängor 85kg, vikter som jämförelse var runt 80*10 i bänk och max 90*4 i böj. Benen har aldrig varit min grej :D. Lite "skoj" att jämföra med nuvarande resultat, även om jag inte har som något mål att uppnå dessa inom en närliggande framtid.

Avslutar med en bild. Detta är starten och förhoppningsvis nås målet!

fluff
2007-08-15, 20:57
Då var det dags för första "riktiga passet". Kände mig förbannat motiverad att äntligen komma igång och stack iväg en runda innan jobbet för att se vad som kunde åstadkommas. Fick i mig i runda slängor 2200 kcal idag, utan större problem. Har dock väldigt svårt att äta på kvällarna, även om jag är hungrig. Lever nog kvar i myten om att jag blir smällfet över en natt om jag käkar sent, lustigt nog.

Bänkpress 3 set
45*9, 45*7, 45*6

Skivstångsrodd 3 set
40*15, 45*10, 45*8

Militärpress 3 set
20*14, 22.5*8, 22.5*5

Pushdowns 2 set
40*8, 40*7

Hantelcurl 2 set
10*12, 10*10

Crunches m. extra vikt
10*20, 10*20

Knäböj 2 set
40*14, 40*12

Sittande vadpress 2 set
60*15, 65*12


MYCKET roligt pass. Kändes bra hela tiden, men var lite svårt att hitta lagom vikter eftersom jag inte hade den blekaste om vad som var lagom. De inledande passen kommer nog bli lite hattande och användas för att hitta rätt belastning. Har alltid varit klen i axlarna, men detta var ju hemskt :D. När jag väl kommer ner i omklädningsrummet har dock nån liten unge hällt vatten i min högersko och på mina jeans (gym/simhall i samma byggnad), vilket leder till att jag får gå hem med ett klafsande ljud och en känsla av att ha pinkat ner mig. Nu går säkerligen ryktet på byn om att jag är inkontinent också.

fluff
2007-08-15, 20:59
Jobbade ett bäbispass idag som tanterna på jobbet kallar det, 7-13, men hade en sån diabolisk träningsvärk i benen (av TVÅ set böj) sen i måndags att det kändes som en evighet. En dement herre fick tydligen en klar stund och undrade om jag gjort på mig.

Körde ett litet pass mest på skoj med zcream här på forumet. Inga ben dock. Kanske lika bra att ta det lite lugnt i början. Eftersom jag inte var på "hemmagymet" har jag ingen aning om vad stängerna vägde, så jag listar enbart de pålassade vikterna.

Snedbänk Smith | 4 set
10*15, 20*10, 20*8, 20*6

Latsdrag | 3 set
45*8, 45*7, 45*6

Hantellyft åt sidan | 2 set
6*10, 6*9

Sittande tricepspress | 2 set
15*11, 15*8

Kabelcurl | 2 set
25*15, 30*10

Magmaskin | 3 set

Precis som det första passet hade jag inte någon som helst aning om vikter, fick bli ett letande och harvande, men kul hade vi. Tog fart mot närmsta grekiska restaurang efteråt, gott. Ska försöka få in mark i nästa pass.

Tog ett par bilder. Fanmail kan ni ta via PM.

Handcuff
2007-08-15, 21:01
Riktig fin journal :thumbup:

Men hörru nu får du ta och börja äta :)

zcream
2007-08-16, 07:56
Det var allt ett trevligt pass. Schysst upplägg på dagboken. Bara att jobba på nu, vet att du klarar att ta dig ur det här! Får bli fler besök på grekisk eller annan restautang :).

Corpze
2007-08-16, 08:10
Keep on rocking the gym och ät, ät, ät!

fluff
2007-08-17, 18:19
Tack grappar :)

Jo, jag äter och äter i den mån det går. Blev inget pass idag som planerat, skjuter på det till imorrn efter jobbet. Fest med jobbarkompisar istället... måste ju vara minst lika anabolt!

fluff
2007-08-18, 17:52
Kände mig skitslö efter festen igår, trots att jag knappt tog en droppe. Gick till jobbet (eller nej, jag tog bilen) trött fan vid halv sju, men som tur var blev det en ganska lugn dag. Var nära i att hoppa över dagens pass. Tog dock mitt förnuft till fånga och väl nere på gymmet var det genast förbannat roligt. Eftersom jag är visheten själv har jag kommit fram till följande:

1: Att ta sig till gymmet är skittråkigt
2: Att vara på gymmet är skitroligt

Summan av kardemumman: ett jäkligt roligt och skönt pass. Kommer inte ta så hårt på att köra specifika övningar varje pass, utan istället fokusera på det som för stunden känns bra. Tror med största sannolikhet att det ger större resultat i slutändan än att köra på med övning efter övning som känns hur trista som helst.

Dips 3 set
kv*12, 8, 5

Skivstångsrodd 3 set
45*15, 50*11, 50*8

Militärpress 2 set
22.5*11, 22.5*7

Pushdowns 2 set
40*12, 40*9

Hantelcurl 2 set
12.5*10, 12.5*6

Knäböj 2 set
45*15, 45*11

Sittande vadpress 2 set
67.5*12, 67.5*10

Crunches 2 set m 10kg vikt, 2 set utan
2*10*20, 2*25

Knäböj till Andreas Johnson ala Rix FM var ju en ny upplevelse... Marklyft fick vänta, känner mig inte tillräckligt macho för böj + mark under samma pass än. Kalla mig vek *whistle*

Jones
2007-08-18, 18:54
Kul med en journal... Kämpa på!

fluff
2007-08-20, 18:55
Meningen att det skulle blivit ett pass idag, men det blev övertidsarbete och hela planen gick i stöpet. Har dragit med bror min på ett pass imorrn istället.

Måste justera upp kaloriintaget också, alternativt skaffa en annan våg som är mer tillförlitlig. Vägde 63,6kg imorse, vilket känns väldigt lustigt med tanke på att jag snittat 2300 kcal per dag. Kan inte tänka mig att jag skulle gå ner runt ett kilo på en vecka med det intaget, speciellt inte utan någon som helst cardio. Aja. Nu blir det kålpudding och sen hopp i säng.

Nimille
2007-08-20, 19:04
Riktigt bra journal *popcorn*
Hoppas viktuppgången kommer gå framåt i bra takt.
Lycka till!

fluff
2007-08-21, 19:09
Nimille: Danke, det hoppas jag också :)

Körde lite på känn idag. Kollade Iron Addicts "nybörjarprogram" och körde lite efter det, splittar ben/rygg/biceps och bröst/axlar/tri/mage. Kändes riktigt skönt, fast jag måste erkänna att jag var jävligt mör i benen innan jag ens satt igång. Knäböj formligen älskar jag. Pullthroughs var en ny upplevelse - ser otroligt gay ut, men den visste vart den tog i varje fall.

Knäböj 2 set
55*7, 55*7

Pullthroughs 3 set
30*10, 30*8, 25*10

Skivstångsrodd 4 set
55*8, 55*7, 55*6, 55*6

Hantelcurl 3 set
12.5*11, 12.5*6, 15*4

Sittande vadpress 2 set
67.5*13, 67.5*11

Imorrn blir det som sagt bröst, axlar, triceps och mage tillsammans med brorsan. Av någon outgrundlig anledning hade han väldigt mycket att göra idag när jag nämnde att jag skulle köra ben. Lustigt ;)

wally85
2007-08-22, 06:07
Schysst journal, go att läsa.
Det måste finnas någon ond gud någonstans som bestämmer musik på alla gym... :devil:
Fråga bara: Va e Pulltroughs?

fluff
2007-08-22, 15:49
Schysst journal, go att läsa.
Det måste finnas någon ond gud någonstans som bestämmer musik på alla gym... :devil:
Fråga bara: Va e Pulltroughs?

Jo, igår blev det Amy Diamond under gympasset. Kändes motiverande ;)

Ang pullthroughs: http://www.weightliftingdiscussion.com/pullthrough.html

wally85
2007-08-22, 17:56
okok, knepig övning men fattar va du menar. Passar nog in i de flesta fetish klubbar när du kör den :D

fluff
2007-08-22, 20:05
Har inte lyft ett finger idag. Knappt iaf. Suttit framför burken och spelat lite krysslåda. Gym blev det iaf.

Bröst, axlar, triceps, mage idag.

Fick med mig brorsan på passet. När det inte var frågan om ben krävdes det inte någon övertalning alls. Även om det är kul att träna själv, så var det en riktig fröjd idag. Blir lite lättsammare.

Bänkpress 3 set
45*9, 47.5*7, 50*4

Dips 2 set
5*kv, 4*kv (gud himlars så kasst...)

Militärpress 3 set
22.5*11, 22.5*7, 22.5*6

Skullcrushers 2 set
20*11, 20*7

Repcrunches 3 set
50*12, 50*10, 50*10

Crunches m vikt 2 set
10*15, 10*12

All in all ett kanonpass, även om vikterna inte är speciellt maskulina. Känns i varje fall att man gjort någon nytta idag.

För övrigt ryker vågen ut genom dörren imorrn. Ingen mening att försöka få till en viktuppgång mha den i varje fall. Visade 2.4kg skillnad uppåt mellan igår och idag. Visserligen har jag väl satt i mig en hel del salt och skit, men njaa... Får väl helt enkelt gå på känn. Risken är väl den att man trillar dit och antingen hamnar under kaloribehovet (troligen...) eller överäter något djävulskt. Jaja, vi får se...

Två dagars jobb kvar och sedan: SEMESTER! *drool*

fluff
2007-08-24, 20:20
Idag var det sista arbetsdagen innan semestern. Var helt slutkörd innan jag ens hade börjat då jag fått sitta barnvakt åt min bror och sambo pga ett besök på akuten. Kom hem vid halv tre och kom i säng strax efter tre. Upp vid halv sex och sen var denna dagen igång. Självklart var det ovanligt mycket att göra på jobbet idag också.

Träningspasset blev av i sista minuten, en halvtimme innan gymmet stängde men det kändes riktigt bra.

Marklyft 3 set
80*9, 90*5, 90*4

Benpress 2 set
90*10, 90*9

Latsdrag 3 set
45*10, 45*7, 45*5

Skivstångscurl 3 set
25*9, 25*7, 25*6

Sittande vadpress 3 set
67.5*15, 67.5*11, 67.5*10

Passet tog runt 25-30 minuter. Ingen längre vila mellan seten mao. Får se om jag kör något pass imorrn eller om jag tar en lugn dag för att fira semestern med ett par kalla öl och en Kimmel Special-pizza (gyros, sås, pommes, isbergs, ja.. u name it) *drool* ..... fast då kommer väl ångesten som ett brev på Posten.

zcream
2007-08-24, 23:02
Hey, klart du kan unna dig lite gott. Varför inte grilla och äta lite kräftor med oss? :) Kolla fotboll imorgon kanske? Kul att träningen flyter på! Vi hörs.

fluff
2007-08-28, 20:21
Hey, klart du kan unna dig lite gott. Varför inte grilla och äta lite kräftor med oss? :) Kolla fotboll imorgon kanske? Kul att träningen flyter på! Vi hörs.

Mmm, gott.. som chokladsirap :P

fluff
2007-08-28, 20:25
Gårdagens pass, lite bröst/axlar/triceps/mage. Skööönt!

Bänkpress 4 set
50*6, 4, 4, 4

Militärpress 4 set
15*12, 9, 6, 7

Pushdowns 3 set
45*9, 7, 6

Liggande benlyft (?) 3 set
15, 12, 10

Har börjat träna med brorsan riktigt nu. Funkar hur bra som helst. Har semester just nu så jag hade inte tänkt ta träningen på fullaste allvar under två veckor, eftersom jag inte vet när jag är hemma eller inte. Vi får se.

Passet kändes i varje fall bra. Dock har min bror en tendens till att lägga brakfisar under genomförandet av övningar, vilket tja... kan vara lite distraherande.

fluff
2007-08-28, 20:29
Och så var det dagens ben/ryggpass. Helt jävla underbart.

Knäböj 3 set
55*10, 7, 7

Pullthroughs 3 set
25*15, 15, 13

Hantelrodd 4 set
17.5*14, 20*9, 8, 7

Hantelcurl 2 set
12.5*8, 6 (ooootroligt kasst idag..)

Sittande vadpress 3 set
70*12, 11, 10

Älskar verkligen att köra ben. Känns som man uträttat något, mör i kroppen och hungrig som en varg efteråt. Knäböjen funkar bra, försöker fortfarande öva upp teknik istället för att lassa på vikter. Lite ostadigt är det allt. Blev dock lite bättre när jag köpte nya skor, istället för mina instabila joggingpjux.

Vila imorrn. Sen köra torsdag/fredag och sen åka iväg ett par dagar.

fluff
2007-08-29, 10:07
... från Amerikatt. Fick hem mina Walden Farms pannkakssirap igår. Idag kom en last till.

Julafton!
http://static.pici.se/pictures/XFrMzUEEl.jpg

Fint inslaget var det också. Duktiga amerikaner.
http://static.pici.se/pictures/jMrenftVg.jpg

Och vad har vi i paketet?
http://static.pici.se/pictures/RTrRFtljO.jpg

Jo, Da Vinci Gourmet Syrup. Så otroligt god. Blandas med fördel i gröt, kaffe, kesella, keso.. you name it :thumbup:

Nimille
2007-08-29, 16:53
Yummie *drool*
Bra pass igår!

Ayla
2007-08-29, 20:52
... från Amerikatt. Fick hem mina Walden Farms pannkakssirap igår. Idag kom en last till.

Julafton!
http://static.pici.se/pictures/XFrMzUEEl.jpg

Fint inslaget var det också. Duktiga amerikaner.
http://static.pici.se/pictures/jMrenftVg.jpg

Och vad har vi i paketet?
http://static.pici.se/pictures/RTrRFtljO.jpg

Jo, Da Vinci Gourmet Syrup. Så otroligt god. Blandas med fördel i gröt, kaffe, kesella, keso.. you name it :thumbup:

Jag vill också köpa...hur mycket kostar det med frakt och allt?

fluff
2007-08-29, 21:24
Jag vill också köpa...hur mycket kostar det med frakt och allt?

Som jag skrev i andra tråden: ganska mycket. Runt 80 dollar för fem flaskor Da Vinci inkl. frakten (5x750ml). Enklast är att kika runt på eBay och maila säljare och fråga vad de tar i frakt och om de går med på kombinerad/rabatterad frakt om du köper större partier.

Walden Farms blir dyrare, trots att det endast är 355ml flaskor.

zcream
2007-08-31, 11:17
Det är ju märkligt att man ska behöva se sånt godis i din träningsdagbok när man är hungrig som en björnhona som precis vaknat ur sitt ide. Nu blir det till att rusa iväg och pressa i sig mat :D. Synd att vi inte hann ta ett pass när jag var på besök. Får bli nästa gång! Jobba på och ÄT. L8ers *flex*

fluff
2007-08-31, 11:49
Det är ju märkligt att man ska behöva se sånt godis i din träningsdagbok när man är hungrig som en björnhona som precis vaknat ur sitt ide. Nu blir det till att rusa iväg och pressa i sig mat :D. Synd att vi inte hann ta ett pass när jag var på besök. Får bli nästa gång! Jobba på och ÄT. L8ers *flex*

F'låt älskling... du ska få smaska ur mina sirapsflaskor, don't worry!

Kräftskiva imorrn. Så jag lär nog få äta, speciellt med tanke på att jag hatar kräftor... vilket innebär att jag får proppa i mig Janssons, fetaostsallad, nybakta frallor, ost, köttbullar och västerbottenpaj istället. Synd om mig *whistle*

fluff
2007-08-31, 12:13
Gårdagens pass då.

Dips 3 set
kv*13, 8, 6

Snedbänk smith 2 set
10*8, 12.5*6

Hantelyft åt sidan 3 set
7.5*12, 8, 7

Liggande tricepsextension 3 set
20*13, 8, 7

Repcrunches 3 set
50*20, 60*15, 15

Crunches 2 set
20, 20

Helt okej pass, fast kände mig lite uddlös på något sätt. Har verkligen inte skött kosten den senaste veckan. Blir ju inte bättre av att det bara spelas RixFM på gymmet. Känns väl lite sisådär att försöka pressa ut de där sista repsen när Amy Diamond ställer frågan "What's in it for me?" till mig. Jag skiter väl vad som är in it for her, jag tränar för mig själv ;)

Så här idag känner jag mig lite sliten och funderar på att flytta dagens ben/ryggpass till imorgon istället. Perfekt att träna och sedan sticka på kräftskiva och pressa mat *drool*

fluff
2007-08-31, 12:17
Kan iofs passa på att lista hur mitt schema ser ut nu ett par månader framöver.

Måndagar
Bänkpress 4x, militärpress 4x, pushdowns 3x, benlyft 3x

Tisdagar
Knäböj 3x, pullthroughs 3x, hantelrodd 4x, hantelcurl 2x, sittande vadpress 3x

Torsdagar
Dips 3x, snedbänk 2x, hantellyft 3x, liggande tricepsextension 3x, repcrunches 3x

Fredagar
Marklyft 3x, benpress 2x, latsdrag 4x, stångcurl 3x, stående vadpress 3x

Får se om det blir för lite/för mycket.

fluff
2007-09-01, 06:31
Brorsan och jag kunde inte hålla oss, vi stack ner framåt kvällningen och brände av ett pass.

Fredag 31/8 - Rygg, ben, biceps (Part Deux)

Marklyft 3 set
90*8, 6, 4

Benpress 2 set
90*12, 110*5

Latsdrag 3 set
45*10, 6, 5

Stångcurl 3 set
25*10, 7, 7

Stående vadpress 3 set
90*15, 12, 12

Allt gick bra idag, förutom latsdragen. Hm. Har dock känningar i ryggen nu på morgonen :). Passet avhandlades tillsammans med brorsan på runt 45 minuter, med en del tjatter, hopp och lek.

Kommer vila i helgen, ingen träningen. Kräftskiva med alla mina kusiner ikväll, så imorrn lär man väl inte direkt vara träningssugen iaf *whistle*.

Och så ska vi se hur det går med att sluta å röka idag också. Sitter här med en kopp kaffe och kollar på Sonic X, med begynnande abstinens. God help me.

zcream
2007-09-04, 10:49
Och så ska vi se hur det går med att sluta å röka idag också. Sitter här med en kopp kaffe och kollar på Sonic X, med begynnande abstinens. God help me.

Jäkligt aktuellt att du slutar med det där &/%%/& giftet en gång för alla :smash:.

Kräftskiva är ju så trevligt, problemet är ju bara att ett pack med kräftor inte räcker, så lite mat på de små liven. Perfekt att dra med sig en extra burk med kräftrövar :D.

fluff
2007-09-05, 19:17
Jäkligt aktuellt att du slutar med det där &/%%/& giftet en gång för alla :smash:.

Kräftskiva är ju så trevligt, problemet är ju bara att ett pack med kräftor inte räcker, så lite mat på de små liven. Perfekt att dra med sig en extra burk med kräftrövar :D.

Ich vet, ich vet. Kräftor suger *gah!*

fluff
2007-09-05, 19:21
Uppdaterade inte i måndags efter passet. Var magsjuk i lördags och har känt mig hängig sedan dess, men bror min och jag provade ändå ett pass och körde lite på känn. Slutade med lite bröst, axlar och triceps.

Bänkpress 4 set
50*4, 5, 5, 4

Militärpress 4 set
22.5*14, 9, 8, 8

Pushdowns 3 set
45*10, 7, 6

Smalbänk 3 set
20*7, 5, 6

Liggande benlyft 3 set
15, 15, 15

Kändes otroligt skönt i kroppen efteråt. Träningen gav väl en falsk känsla av välbehag efter lördagens bravader. Kan inte påstå att det var något tryck i kroppen dock, men någon nytta har man nog gjort iaf!

fluff
2007-09-05, 19:30
ONSDAG 5/9 - Ben und vader

Fifan. Idag var det verkligen nära att jag inte gick ner till gymmet. Sprungit i trappor hela förbaskade dagen (vilket en latoxe som jag INTE är van vid) och var precis mör i benen, men skam den som ger sig. Blev ett hopplock då vi kommit fram till att det inte är någon större mening att vi (=bror min o jag) följer något strikt program, eftersom jag jobbar lite lustigt och han snart ska ha tillökning i familjen. Slutade med att vi gav oss på stubbarna (eller sugrören i mitt fall).

Knäböj 5 set
55*12, 60*10, 8, 7, 5

Benpress 2 set
90*12, 100*6 (stumnade totalt..)

Pullthroughs 3 set
25*15, 13, 12

Bencurl 3 set
35*11, 8, 7

Stående vadpress 3 set
90*15, 12, 12

This was some fun shiet! Jag formligen älskar att köra ben. Idag kändes det, trots allt, förbannat bra och passet flöt på utan några större incidenter.. eller jo, byxorna sprack i andra setet böj så jag fick knyta ihop dom med ett sånt där fitnessband eller vad det nu kallas. Såg ut som jag hade ståfräs då jag gömde bandet under tröjan.

fluff
2007-09-09, 09:20
TORSDAG 6/9 - Rygg und biceps

Har faktiskt inte varit så lat som det ser ut, bara inte orkat uppdatera. Blev ett litet ryggpass på torsdagskvällen, snabbt och effektivt.

Latsdrag 4 set
50*7, 7, 6, 5

Hantelrodd 4 set
20*8, 9, 9, 9

Sittande rodd 2 set
35*8, 8

Skivstångscurl 3 set
25*9, 27.5*7, 30*5

Valde att inte köra helt till failure i detta pass och ökade på antalet set istället. Kändes lite annorlunda att inte pressa sig till max varje set, men det verkar det ju iofs bara finns nackdelar med vad jag har läst här på forumet. Marklyft blev det inga, ska försöka klämma in dom även om det med min träningen inte känns helt nödvändigt att köra dom. Har inga superambitioner direkt, så kanske ska köra på vad som känns roligast istället för allra mest effektivt och se vad som händer. Vi får se...

fluff
2007-09-09, 09:28
SÖNDAG 9/9 - Bröst und triceps

Sista semesterdagen. Kände mig så otroligt omotiverad till att göra något alls, men provade på att köra ett pass innan frukost. Trött var jag :)

Bänkpress 9 set
20*15, 30*12, 50*5, 5, 5, 5, 40*9, 9

Sned bänkpress i Smith 4 set
20*10, 25*10, 30*7, 7

Liggande tricepsextension 6 set
10*12, 12, 12, 15*5, 5, 5

Pushdowns 5 set
35*8, 8, 40*6, 6, 6


Ännu ett pass med flera set och stopp innan failure. Känns hur bra som helst, även om man är rätt mör till andra övningen. Hade känningar i vänstra bröstet sen jag slagit mig där i torsdags under ryggpasset, men det släppte efter ett de första bänkpress-seten. Får hoppas det inte är ngt återkommande.

Nu blir det gröt! Lite skillnad mot gårdagens thaibuffé, men vafan. Kebab till lunch och pizza till kvällen för att avsluta semestern. Känns som jag kan unna mig det. Vågen visade förresten 63 pannor i morse. Helt... sjukt :(

fluff
2007-09-22, 17:09
Fyfan så trött jag börjar bli på att vara sjuk. Först kom en förkylning utav bara helsicke i mitten på förra veckan, som inte har lagt sig än trots att jag tagit det hur lugnt som helst. Nu under eftermiddagen har jag fått frossa och värk i hela kroppen, samtidigt som jag känner mig totalt orkeslös. Har ingen feber iaf.

Känner dock inte som jag kan vara hemma från jobbet längre (måste i vilket fall som helst ha läkarintyg då jag varit borta en vecka), men att gå och jobba på ett äldreboende som jag är torde kanske inte vara det smartaste. Jobbar kväll själv på måndag med nio gamla damer och herrar som behöver nattas, lär ju vara en riktig hit.

FAN OCKSÅ!

Musselbank
2007-09-22, 17:12
+ för att du vet att skriftformen av va är så och inte vad :-)

dwek
2007-09-22, 17:14
Skön journal.. ska följas!
btw, bra tränat!

fluff
2007-10-07, 11:58
Länge sedan det blev något pass. Är fortsatt sjukskriven fram till i varje fall 19/10, sen får vi se vad som händer.

Blev akutinskickad till sjukhuset i fredags förmiddag pga att min puls varit så låg under en längre tid (25-35 slag/minut). Fick stanna över natten med apparater inkopplade som kontrollerade hjärtrytmen. Det som kom fram var att kroppen min går på total sparlåga (väger just nu 61kg) och med största sannolikhet är det därför jag är så trött och håglös. Med alla besök på sjukhus och allt vad fan det nu är, har jag börjat få en ny bild av livet. På riktigt denna gången känns det som. Varför i helvete ska jag gå runt och oroa mig för min vikt och mitt utseende? Vem fan bryr sig om jag har ett par EXTRA kilon istället för tio kilos undervikt? Som det känns i dagsläget blir jag hellre tjock och lycklig, än smal och totalt jävla miserabel.

Slutsatsen som den ser ut nu: träningen läggs på hyllan fram till min sjukskrivning går ut och kanske längre - det får kroppen avgöra. Sen börjar jag så smått med konditionsträning varvat med styrka, utan specifika mål, bara må-gott-träning. Än en gång försöka äta vad jag vill, skita i vågen och helt enkelt bara lägga på mig, även om det nu inte blir muskler. Går jag upp tio kilo på en månad så får det vara så. Låter kanske helt sjukt, men vadå? Min skeva självbild behöver det. Tänker inte låta mig påverkas av alla förbannade kroppsideal, size zero och gud vet allt.

... igår blev det kanske lite väl mycket av det goda. Landade säkerligen på 10k+ kcal, men mor & far bjöd ut mig på trerätters middag och sedan bio med godis och popcorn. Kändes bra och även om jag lagt på mig en hel del fläsk pga gårdagen har jag varken ångest eller dåliga tankar idag. Hittills är det en helt underbar dag, trots att det är svinkallt och snålblåser.

Om någon läser journalen och tycker jag är en tjatgrabb, så visst. Jag SKA dock lyckas den här gången och nu har jag familj, vänner, läkare och expertis på AB-kliniken till hjälp.

GLC
2007-11-09, 21:33
Låter bra! Ät och njut av livet. Än hur du gör tror jag knappast att du blir en tjockis...

Alfred Nobel
2007-12-13, 10:46
Hur ser formen ut jusst nu? Bjud på en bild!

sg85
2007-12-13, 11:42
Länge sedan det blev något pass. Är fortsatt sjukskriven fram till i varje fall 19/10, sen får vi se vad som händer.

Blev akutinskickad till sjukhuset i fredags förmiddag pga att min puls varit så låg under en längre tid (25-35 slag/minut). Fick stanna över natten med apparater inkopplade som kontrollerade hjärtrytmen. Det som kom fram var att kroppen min går på total sparlåga (väger just nu 61kg) och med största sannolikhet är det därför jag är så trött och håglös. Med alla besök på sjukhus och allt vad fan det nu är, har jag börjat få en ny bild av livet. På riktigt denna gången känns det som. Varför i helvete ska jag gå runt och oroa mig för min vikt och mitt utseende? Vem fan bryr sig om jag har ett par EXTRA kilon istället för tio kilos undervikt? Som det känns i dagsläget blir jag hellre tjock och lycklig, än smal och totalt jävla miserabel.

Slutsatsen som den ser ut nu: träningen läggs på hyllan fram till min sjukskrivning går ut och kanske längre - det får kroppen avgöra. Sen börjar jag så smått med konditionsträning varvat med styrka, utan specifika mål, bara må-gott-träning. Än en gång försöka äta vad jag vill, skita i vågen och helt enkelt bara lägga på mig, även om det nu inte blir muskler. Går jag upp tio kilo på en månad så får det vara så. Låter kanske helt sjukt, men vadå? Min skeva självbild behöver det. Tänker inte låta mig påverkas av alla förbannade kroppsideal, size zero och gud vet allt.

... igår blev det kanske lite väl mycket av det goda. Landade säkerligen på 10k+ kcal, men mor & far bjöd ut mig på trerätters middag och sedan bio med godis och popcorn. Kändes bra och även om jag lagt på mig en hel del fläsk pga gårdagen har jag varken ångest eller dåliga tankar idag. Hittills är det en helt underbar dag, trots att det är svinkallt och snålblåser.

Om någon läser journalen och tycker jag är en tjatgrabb, så visst. Jag SKA dock lyckas den här gången och nu har jag familj, vänner, läkare och expertis på AB-kliniken till hjälp.

Har dom kommit fram till något på sjukhuset om vad pulsproblemet beror på osv? Jo jag såg det där med sparlåga osv. Men vad beror det på då? Du ökar ju i vikt då borde väl inte kroppen ligga i sparlåga :/ ?

fluff
2007-12-13, 13:16
Hur ser formen ut jusst nu? Bjud på en bild!

Med tanke på att jag knappt tränar har jag bara blivit lite rundare. Tog faktiskt bilder imorse, vågen visade 63.2 pannor efter julbordet. Kan slänga upp dom när jag kommer hem från jobbet, även om det inte är mkt att se =)

Har dom kommit fram till något på sjukhuset om vad pulsproblemet beror på osv? Jo jag såg det där med sparlåga osv. Men vad beror det på då? Du ökar ju i vikt då borde väl inte kroppen ligga i sparlåga :/ ?

Det beror helt enkelt på min låga vikt. Pulsen börjar återgå till mera normala nivåer nu i samband med viktuppgången dock, så det märks skillnad.


Dock så har jag tyvärr haft en till ett par dagar i veckan jag riktigt hetsätit (totalt tre eller fyra gånger på två veckor). 10000 kcal har inte varit några problem. Helidiotiskt, och det måste jag sluta upp med. 1-1,5 kilo fläsk på en dag känns... fel.

sg85
2007-12-13, 13:54
1-1,5 kilo fläsk på en dag känns... fel.

Jo det lär inte vara så bra. Bättre som du skrev i andra tråden, att käka jämnt och försöka hitta ett bra kcalöverskott som passar din kropp nu. Jag är själv smal och äter inte brutalt mkt, men ändå tillräckligt för att gå upp i vikt nu. Jag åt grymt mkt i början, men jag mådde itne bra av det. Var konstant mätt. Men jag har hittat en nivå nu när jag äter "normalt" och ändå går upp. Vilket väl bör vara målet för alla som vill gå upp i vikt.

Lycka till! kommer kika till denna då och då eftersom du pysslar med samma sak som mig, går upp i vikt från att vara smal. (även om du såklart har lite andra förutsättningar)

Alfred Nobel
2007-12-15, 11:51
Med tanke på att jag knappt tränar har jag bara blivit lite rundare. Tog faktiskt bilder imorse, vågen visade 63.2 pannor efter julbordet. Kan slänga upp dom när jag kommer hem från jobbet, även om det inte är mkt att se =)

Äsh! Det är alltid roligt att följa andras prestationer, oavsett om det är ökning i muskelmassa eller ej. Upp med bilderna så att man får se lite resultat :) Jag behöver inspiraton för att tordas lägga på mig lite synligt fett!