handdator

Visa fullständig version : deff


graffan
2007-08-15, 20:22
Tjena, är ny här fan.
nu är det så att jag vill bli av med så mycket underhudsfett som möjligt så fort som möjligt. Har tröttnat på att vara (lönnfet) :)
jag är 17 år 168 lång ungefär och väger 70 kg.
har nyss börjat tränat efter ett långt uppehåll, mitt tränings schema ser ut så här:
MÅndag: cyckel 30 min, biceps och bröst, cyckel 30 min
tisdag: mage och löparband
onsadg: cyckel 30 min, triceps och axlar, cyckel 30 min
torsdag: ben
fredag: cyckel 30 min, rygg ,cyckel 30 min.

och har idag köpt enirdehpe som ökning av fettförbränningen.
skulle vara schysst som fan om man kunde få lite tips och/eller förbättringar.
och ska jag gefan i att äta så mycket ?, eller ska jag fortsätta äta som vanligt?

/ Tack på förhand

Handcuff
2007-08-15, 20:25
Deffguiden (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881)

Mycket bra läsning :thumbup:

graffan
2007-08-15, 20:45
Deffguiden (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881)

Mycket bra läsning :thumbup:

joo jag har skummat igeom den nu fan :), men fattar fan inte mycket alltså :S

Eddie Vedder
2007-08-15, 20:55
Vad är det du inte förstår? Bara för att King Grub inte skriver "fan" mellan var tredje ord (vilket du inte heller behöver göra i fortsättningen) lär det väl framgå med all önskad tydlighet att det som krävs är ett kaloriunderskott för viktminskning.

Vill du ner i vikt ska ditt energiintag understiga din förbrukning. Om du väljer att träna och vilken mat du väljer är sekundärt, kaloribalansen är det primära.

Självklart är det hälsosammare att träna och äta nyttigt, det kommer innebära att mindre muskelmassa ryker och att kroppen mår bättre. Men att träna och äta en nyttig kost innebär inte per automatik viktnedgång, det gör dock kaloriunderskott.

Sen stavas det "cykel" btw.*whistle*

grunt_grunt
2007-08-15, 22:38
Om ditt tidigare träningsuppehåll kom från brist på engagemang så kanske du inte ska driva på alltför hårt nu när du tar upp den igen. Se istället till att du orkar hålla det uppe under en längre tid.

I alla fall, om jag vore du så skulle jag äta ordentliga måltider, fast jag vet ju inte hur din kosthållning ser ut i dagsläget. Väg dig en gång i veckan precis när du vaknar och se åt vilket håll din vikt går efter en månad eller så. Om du inte går ner i vikt, ta bort lite kolhydrater från måltiderna och se vad som händer.

graffan
2007-08-16, 15:02
Vad är det du inte förstår? Bara för att King Grub inte skriver "fan" mellan var tredje ord (vilket du inte heller behöver göra i fortsättningen) lär det väl framgå med all önskad tydlighet att det som krävs är ett kaloriunderskott för viktminskning.

Vill du ner i vikt ska ditt energiintag understiga din förbrukning. Om du väljer att träna och vilken mat du väljer är sekundärt, kaloribalansen är det primära.

Självklart är det hälsosammare att träna och äta nyttigt, det kommer innebära att mindre muskelmassa ryker och att kroppen mår bättre. Men att träna och äta en nyttig kost innebär inte per automatik viktnedgång, det gör dock kaloriunderskott.

Sen stavas det "cykel" btw.*whistle*


haha, jaa men det är det där med kaloriunderskott jag inte riktigt fattar tror jag :), men förbruka mer än vad jag käkar har jag förstått.
haha jaa antagligen förstog du vad jag mena fast jag stava fel. och huvudsaken är väl att man förstår ? :)

graffan
2007-08-16, 15:04
Om ditt tidigare träningsuppehåll kom från brist på engagemang så kanske du inte ska driva på alltför hårt nu när du tar upp den igen. Se istället till att du orkar hålla det uppe under en längre tid.

I alla fall, om jag vore du så skulle jag äta ordentliga måltider, fast jag vet ju inte hur din kosthållning ser ut i dagsläget. Väg dig en gång i veckan precis när du vaknar och se åt vilket håll din vikt går efter en månad eller så. Om du inte går ner i vikt, ta bort lite kolhydrater från måltiderna och se vad som händer.

aa det var nog brist på engagemang, men nu har jag värkligen bestämt mig för att bli av med fettet så jag kommer göra så gott jag kan :), hälst skulle jag fett suga skiten. men men får väl ta den långa vägen :)

myling
2007-08-16, 15:34
aa det var nog brist på engagemang, men nu har jag värkligen bestämt mig för att bli av med fettet så jag kommer göra så gott jag kan :), hälst skulle jag fett suga skiten. men men får väl ta den långa vägen :)

om du "fettsuger skiten" och fortsätter leva som förut är fettet snart tillbaka så du ska satsa på att ändra dina vanor. och ja, att förbruka mer än man äter innebär kaloriunderskott, så även det hade du fattat.

nu återstår bara det roliga, att ta tag och kämpa!:devil:

För övrigt ska du lysssna på eddie oavsett vad han säger...

graffan
2007-08-16, 15:43
om du "fettsuger skiten" och fortsätter leva som förut är fettet snart tillbaka så du ska satsa på att ändra dina vanor. och ja, att förbruka mer än man äter innebär kaloriunderskott, så även det hade du fattat.

nu återstår bara det roliga, att ta tag och kämpa!:devil:

För övrigt ska du lysssna på eddie oavsett vad han säger...

jojo det förstår jag också :D haha, jaa men det är det där med att förbruka mer än vad jag äter, hur vet jag det då ?, och dom där enirdehpe som jag har börjat käka 2 om dan, kommer dom hjälpa nått överhuvutaget ?:S

haha aa har förståt att det är eddie som är lite boss här :)

myling
2007-08-16, 16:13
Du ska inte lyssna på Eddie för att han är boss utan för att han vet vad han talar om.

Om du förbrukar mer än du stoppar i dig vet du iom att din vikt minskar = väg dig regelbundet.

Dina mirakeltabletter: har ingen aning ifall de funkar eller ej. Men, säg att de funkar. Säg att de höjer din fettförbränning med X %. Du käkar dem hela din deff och blir nöjd. Sen då? När du slutar äta dem minskar isåfall din förbränning igen och du blir i ett huj fetare. Nä, kör utan tabletter så vet du att det är du som fixar resultaten.

Detta är jättesimpelt och jättesvårt, men bara du kan förändra dig själv och det kommer att ta TID. Låt det ta tid.

graffan
2007-08-16, 16:31
Du ska inte lyssna på Eddie för att han är boss utan för att han vet vad han talar om.

Om du förbrukar mer än du stoppar i dig vet du iom att din vikt minskar = väg dig regelbundet.

Dina mirakeltabletter: har ingen aning ifall de funkar eller ej. Men, säg att de funkar. Säg att de höjer din fettförbränning med X %. Du käkar dem hela din deff och blir nöjd. Sen då? När du slutar äta dem minskar isåfall din förbränning igen och du blir i ett huj fetare. Nä, kör utan tabletter så vet du att det är du som fixar resultaten.

Detta är jättesimpelt och jättesvårt, men bara du kan förändra dig själv och det kommer att ta TID. Låt det ta tid.

okej okej aa får börja göra det :), yeye tack för alla hjälp iaf :)